• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Jonas Grønner

Started by aleksanderhjelleseth, September 02, 2012, 13:10:06 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Quote from: Spelaren on April 23, 2016, 09:29:01 AM
På tide med et navneskifte på denne tråden også?  :P


Tja, vi er ikke ukjent med at spillere overtar alle slags tråder. Og vi lærte oss å leve med det. Haugen for eksempel. Skjønt, det var mest da han ikke spilte så mye og hadde Memelli-syndromet...;)
Rød makt på Hansa!

Amatøren

Barmen army

Jose Arrogantio

Quote from: aleksanderhjelleseth on April 23, 2016, 09:57:27 AM
Kanskje det er Grønner og Demidov som skal ha barn, men at de bruker Kristina sin livmor til å bære frem barnet.


Et forsøk på å avle fram Norges råeste stopper.

Spelaren

Historien om lille Jonathan har vært å lese i avisene i dag. Det var den lille gutten som var maskot i fjorårets kamp mot Hødd, og som nå nylig gikk bort etter alvorlig kreftsykdom. Dere har sikkert alle lest om ham i dagens aviser, eller sett det Jonas postet på sosiale medier - men det er vel verdt å nevne i tråden hans her. Jonas sier det så fint:



:'(
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Tom C

Fikk med meg det innslaget. Utrolig sterkt, og jeg må innrømme at tårene trillet. Setter ting i perspektiv, kanskje spesielt for oss med unger i samme alder.
Aldri mer Obos....

Herman1

Quote from: Tom C on April 26, 2016, 08:30:59 AM
Fikk med meg det innslaget. Utrolig sterkt, og jeg må innrømme at tårene trillet. Setter ting i perspektiv, kanskje spesielt for oss med unger i samme alder.


Helt enig!

Har alltid hatt stor respekt for klubbens årelange støtte til Barneklinikken på Haukeland.
Dette samarbeidet har eksistert så lenge jeg kan huske som Brann-supporter.

Grønner sin kontakt med denne familien er imidlertid noe helt spesielt.
Bra, Grønner og Brann!


Spelaren

Grønner fikk tre andre skarregutter med seg på banen i 2-0-seieren over Bulgaria. Birkelund fra Sogndal og Strand fra Molde, samt Dyngeland fra Sogndal (keeperhelten fra Fana i 2011).

Noen som vet hvordan Grønner gjorde det?
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Hatleking

Quote from: Spelaren on June 07, 2016, 07:48:44 AM
Grønner fikk tre andre skarregutter med seg på banen i 2-0-seieren over Bulgaria. Birkelund fra Sogndal og Strand fra Molde, samt Dyngeland fra Sogndal (keeperhelten fra Fana i 2011).

Noen som vet hvordan Grønner gjorde det?


Han var solid nok ein gang. Kampen ligg ute på youtube for dei som ønskjar å sjå han.

Corran

Han var vel en av ytterst få som spilte hele kampen. Dyngeland og Birkelund fikk siste kvarteret
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Finfin respons

Jonas Grønner var intervjuet live i studio på Tv2 Nyhetskanalens sportssending mandag formiddag. Noen som vet hva det gikk i? (Arkivsendingen på sumo er feil-registrert, så man kommer inn på nyhetssendingen et kvarter seinere dersom man forsøker å se sportssendingen i opptak).

Men kan det være at han er blitt far?
Kanskje.

Nixon

Han er vel ikke blitt far, men blir det senere i høst.

Men han har jo allerede dratt nytte av det kommende farskapet.
Det var vel i BA at han snakket om at graviditeten har gjort han til en bedre spiller. Og menneske.
Så da er det bare å glede seg til han blir far og kan bli en enda bedre spiller. Og menneske.
Rød makt på Hansa!

Finfin respons

Tommel opp!

Ah. Det var Demidov som fikk O.K. LAN i Meldingsboken på grunn av forestående fødsel, i forbindelse med treningskampen under Lerum Cup.
Kanskje.

Offside

Radioprogram og podcast på Studentradioen i Bergen
FM 96,4 / 107,8 & iTunes
www.srib.no/Offside

Lasaron

October 07, 2016, 20:22:41 PM #313 Last Edit: October 07, 2016, 20:50:48 PM by Lasaron
Grønner spilte hele kampen, sikkert som kaptein, da U21 slo Sveits 2-1. Anstendig.

Edit: Ja, han var kaptein.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Hatleking

Quote from: Lasaron on October 07, 2016, 20:22:41 PM
Grønner spilte hele kampen, sikkert som kaptein, da U21 slo Sveits 2-1. Anstendig.

Edit: Ja, han var kaptein.


Eg såg kampen på TV. Han var solid, han. Det var ikkje slik at han utmerka seg noko særleg, men heile laget var eigentleg bra. Eg fekk hjartet i halsen eit lite augeblikk då han låg på bakken ei stund på slutten der etter noko som kunne minne om ei vridning, men det verkar som at det har gått bra.


Hatleking

Quote from: sydnes76 on October 11, 2016, 17:17:12 PM


Han var veldig, veldig god. Den beste i forsvaret og haldt hovudet kaldt i ein periode der resten sleiva og stressa. Han var god i oppspelsfasen og gjorde det han skulle defensivt. Akkurat som han har hatt for vane i år, med andre ord.

Gulløl

-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

sydnes76

A-landslaget til neste år. Uten at det gir meg gåsehud på rompeballene...

Nixon

Quote from: sydnes76 on October 11, 2016, 17:31:13 PM
A-landslaget til neste år.


Neppe. Men slik Grønner fremstår nå vil tapet av Demidov til neste år ikke være så skremmende. Mer skremmende vil det være å miste Grønner som tredjevalg. For skal Brann utvikle seg seg som klubb og ha en sjanse til å kjempe i toppen neste år også (tror neppe det blir like "lett" som i år) må troppen styrkes. Og da må Grønner erstattes med kvalitet.
Rød makt på Hansa!

Spelaren

Her er det bare å få fortgang i Vestlandsregionen som eget land.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gulløl

Ingebrigtsen som landslagstrener. Rosenborg kan være landslaget også. Slipp Høgmo fri.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

vekkreist

Grønner sin "terningkast 6" redning :=)
ca 2:25 ut i klippet...

->
http://www.tv2.no/sport/8650266/

Hatleking

Quote from: Nixon on October 11, 2016, 20:20:34 PM
Quote from: sydnes76 on October 11, 2016, 17:31:13 PM
A-landslaget til neste år.


Neppe. Men slik Grønner fremstår nå vil tapet av Demidov til neste år ikke være så skremmende. Mer skremmende vil det være å miste Grønner som tredjevalg. For skal Brann utvikle seg seg som klubb og ha en sjanse til å kjempe i toppen neste år også (tror neppe det blir like "lett" som i år) må troppen styrkes. Og da må Grønner erstattes med kvalitet.


Det er ikkje så veldig store steg Grønner treng å ta for at han kan vere nyttig på A-landslaget. Verken Strandberg eller Hovland har imponert noko spesielt. Det er ikkje veldig imponerande det Noreg har å skilte med på stopparfronten. U. Yttergård Jenssen vart jo tatt ut ein tropp òg, så det er ikkje akkurat umogleg.

Lasaron

Hvis Grønner selges, og det satses på Acosta og Demidov neste år, så er det omtrent det samme som å vinke farvell til langsiktige ambisjoner. Da bygger vi ikke klubb lenger. Jeg har snudd helt siden i vår. Da mente jeg at det viktigste Brann kunne gjøre på spillerlogistikk var å forlenge med Demidov. Jeg mener fortsatt at Demidov er god og viktig for dagens lag, men Grønner har virkelig imponert og er fremtiden. Fireårskontrakt.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Billy Elliott

Quote from: Lasaron on October 12, 2016, 08:23:49 AM
Hvis Grønner selges, og det satses på Acosta og Demidov neste år, så er det omtrent det samme som å vinke farvell til langsiktige ambisjoner. Da bygger vi ikke klubb lenger. Jeg har snudd helt siden i vår. Da mente jeg at det viktigste Brann kunne gjøre på spillerlogistikk var å forlenge med Demidov. Jeg mener fortsatt at Demidov er god og viktig for dagens lag, men Grønner har virkelig imponert og er fremtiden. Fireårskontrakt.


Demidov kommer ikke til å forlenge med Brann, det tror jeg vi kan ta for gitt nå.

Forhåpentlig ønsker Grønner å bli, men fyren har Lillejord som agent, så da kan man umulig å ta så mye for gitt i den saken heller. Om det først begynner å komme bud fra utlandet i en viss størrelsesorden - som det fort gjør når man presterer så bra over tid på et U21-lag i vinden - er det ikke så mye Brann kan gjøre for å forhindre en eventuell exit.

Lasaron

Quote from: Billy Elliott on October 12, 2016, 08:31:19 AM
Om det først begynner å komme bud fra utlandet i en viss størrelsesorden - som det fort gjør når man presterer så bra over tid på et U21-lag i vinden - er det ikke så mye Brann kan gjøre for å forhindre en eventuell exit.


Hva mener du med at det da ikke er så mye Brann kan gjøre, rent konkret?
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Billy Elliott

Quote from: Lasaron on October 12, 2016, 10:08:24 AM
Quote from: Billy Elliott on October 12, 2016, 08:31:19 AM
Om det først begynner å komme bud fra utlandet i en viss størrelsesorden - som det fort gjør når man presterer så bra over tid på et U21-lag i vinden - er det ikke så mye Brann kan gjøre for å forhindre en eventuell exit.


Hva mener du med at det da ikke er så mye Brann kan gjøre, rent konkret?


Om budene er høye er nok og spilleren ønsker seg vekk, blir det vanskelig å stå imot av følgende grunner:

1. Klubben er i rød sone. Vi trenger peng. Kommer det gode bud, må vi lytte.
2. Nekter vi å selge vil han være betraktelig mindre verdt neste år, når han bare har 1 år igjen av kontrakten.
3. Nekter vi å selge vil det være et signal til andre unge spillere om at Brann ikke er klubben å velge om man ønsker seg til utlandet etter hvert. De stiller seg i veien.
4. Klubben er neppe tjent med å ha spillere på banen som egentlig vil være et annet sted.

Lasaron

October 12, 2016, 12:26:56 PM #328 Last Edit: October 12, 2016, 12:37:55 PM by Lasaron
Spørsmålet er jo hva det vil si om budene er høye nok. Alle er enige i at han bør selges hvis budet er høyt nok, også jeg.

Så, til dine punkter:
1. Rød sone, ja, men vi er allerede på vei oppover. Vi har ikke noe konkursspøkelse over oss.
2. Det løser vi ved å tilby ham ny fireårskontrakt med topplønn. Det fortjener han. Skal vu bygge et gullag, må vi ta vare på slike typer.
3. Kanskje, men ikke nødvendigvis, hvis han f eks får en toppkontrakt. Men, igjen, hvis budet er høyt nok...
4. Den holdningen må begraves i klubben.

Forøvrig bør han være mer verdt enn Jakob Glesnes, som ble solgt for omlag tre mill. Han er også sannsynligvis mer verdt enn Tokstad som ble solgt for fem mill.

Edit: Ok, jeg skal moderere meg litt på punkt 4. Det kan nok ha betydning i enkelte tilfeller, men jeg mener den holdningen har vært altfor, altfor sterk i klubben vår.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

dudo

Grønner har to år igjen av kontrakten, og kommer til å bli fast i løpet av de to sesongene. Jeg tror han forlenger i løpet av neste år. (Men altså, Soltvedt, du TRENGER ikke vente til etter sesongen)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

aleksanderhjelleseth

Quote from: dudo on October 12, 2016, 13:00:55 PM
Grønner har to år igjen av kontrakten, og kommer til å bli fast i løpet av de to sesongene. Jeg tror han forlenger i løpet av neste år. (Men altså, Soltvedt, du TRENGER ikke vente til etter sesongen)

Så lenge de har en god dialog så er det bare å vente. Det viktigste er at de snakker godt sammen! ;)

Gulløl

Kan aldri tenke meg at Lillejord anbefaler Grønner å forlenge med Brann. Lillejord vil vel cashe inn sitt saftige honorar sommeren 2018 og med noen måneder igjen av kontrakten blir det vel noen hundre tusen på Brann. Klubben har ikke noen tradisjon for å få store overgangssummer for talentene de har utviklet så tviler på at det vil skje denne gang heller.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

tsrqpo

Det nærmer seg vel fødsel for "fru Grønner".. Jeg sitter å ser u21 kampen mot sverige og noterer meg at savnet etter bautaen i midtforsvaret er savnet stort. De prøver å erstatte han med en klysete trønder..

Spelaren

Får håpe ungen rekker ut før søndag, så får han seg en farsdag på rappen!
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Kjell249

Quote from: tsrqpo on November 11, 2016, 19:38:32 PM
Det nærmer seg vel fødsel for "fru Grønner".. Jeg sitter å ser u21 kampen mot sverige og noterer meg at savnet etter bautaen i midtforsvaret er savnet stort. De prøver å erstatte han med en klysete trønder..

Sverige? Spilte de ikke mot Serbia?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

tsrqpo

Trykkleif. Serbia e korrekt

krakra


Nixon

http://www.brann.no/news/article/1uszf39hhdu1b1as7qjymsybu6/title/jonas-rok-ut-med-norge

52 landskamper er et solid antall for Grønner som nå har spilt sin siste aldersbestemte landskamp.
Rød makt på Hansa!


abe78

Fin fyr, må være kapteinsemne?
.og husk!

Ninja-Bob

Ja, uavhengig av sportslige egenskaper så meiner eg at Grønner verkelig kan bli ein viktig figur for sportsklubben i framtida. Han er veldig flink med media og reflekterer klokt kring rolla til Brannspelarar i offentligheita. Hugsar sjølv møte med Geddien på fotballskule sjølv om eg endte opp med å slutte å spele etter smågutte- og guttelaget. Og no sit eg her og les om Brann på ein torsdagskveld utanom sesongen. Dette er ting som funkar for å knytte band mellom laget og lokalmiljøet.

Spelaren

Tenk at Jonas har en egen tråd, da!
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gulløl

En av de beste indreløperne i tippeligaen Marius Lundemo har signert for RBK. Håper også de som ikke er klare førstevalg i stallen til Brann har samme gode holdning som han, at en må kjempe hardt for en startplass som han sier. At f.eks. Grønner ikke føler det er krise at han ikke er et klart valg på midtstopperplass og tar opp kampen og virkelig gir jernet i vinter. Men ser ikke bort fra at agent Lillejord nå mener at Brann ikke har "en plan" for Grønner og motiverer han til å forlate klubben og casher inn, kanskje det ender opp med benk og tribune i 2.Bundesliga for han de neste årene.

Klipp fra Trønderavisa:
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

krakra

December 21, 2016, 14:43:37 PM #343 Last Edit: December 21, 2016, 14:45:15 PM by krakra
Det er da helt naturlig at en nysignering som kommer til en klubb med gode spillere i sin posisjon må kjempe seg inn på laget. Derfor er det jo skuffende at det virker som vår nyeste signering er tiltenkt en plass på laget uten at han har gjort seg fortjent til det ennå.
Grønner har da hatt denne holdningen i en årrekke. Når han gang på gang forbigås og set at klubben nå bruker store midler på å hente en ny spiller som skal foran ham i køen så finnes det naturligvis et punkt der tålmodigheten tar slutt.

Hatleking

Quote from: krakra on December 21, 2016, 14:43:37 PM
Det er da helt naturlig at en nysignering som kommer til en klubb med gode spillere i sin posisjon må kjempe seg inn på laget. Derfor er det jo skuffende at det virker som vår nyeste signering er tiltenkt en plass på laget uten at han har gjort seg fortjent til det ennå.
Grønner har da hatt denne holdningen i en årrekke. Når han gang på gang forbigås og set at klubben nå bruker store midler på å hente en ny spiller som skal foran ham i køen så finnes det naturligvis et punkt der tålmodigheten tar slutt.


Det er alt anna enn skuffande at ein nysignering verkar å forsterke førstelaget. Så er det lite frå LAN si regjeringstid som tilseier at han let det gå veldig stor prestisje i nysigneringar. Ta til dømes Børven. Når det gjeld Acosta og Demidov så spelte ingen av dei seg ut av laget sjølv om også Grønner var god.

krakra

December 21, 2016, 15:11:20 PM #345 Last Edit: December 21, 2016, 15:14:42 PM by krakra
Det er skuffende at han gis en rolle som førstevalg før han har gjort seg fortjent til det. Er han bedre enn de som er her får han bevise det.
Jeg skjønner ikke hvorfor dere drar inn Børven hele tiden. Børven var et lån og fremstod mye mer som en spiller Soltvedt ønsket. Hvorfor skulle det ligge noen prestisje der? Der er selvfølgelig en helt annen prestisje knyttet til en spiller man har sprengt lønnstaket man var så stolt av for å hente.

Nei, Demidov og Acosta spilte seg ikke ut av laget. De fortjente også å være førstevalg, men det fortjener ikke Wormgoor. Skal han vrakes hvis ikke Grønner spiller seg ut av laget? Tror du det skjer?

Hatleking

Quote from: krakra on December 21, 2016, 15:11:20 PM
Det er skuffende at han gis en rolle som førstevalg før han har gjort seg fortjent til det. Er han bedre enn de som er her får han bevise det.


Viss det viser seg at Grønner er betre enn han så får nok Grønner spele. Du konstruerar ting her. Igjen så har LAN vist at det at folk er nye eller profilar ikkje har hatt noko særleg å seie for kven han vel.

krakra


krakra

December 21, 2016, 15:17:12 PM #348 Last Edit: December 21, 2016, 15:45:39 PM by krakra
Og hvordan skal det vise seg at Grønner er bedre hvis det er Wormgoor som spiller kampene og han gjør sakene sine bra?

Og et scenario som er fult mulig er at ingen av spillerne viser seg som klart bedre enn den andre. Hvem kommer tvilen da til gode? Det blir jo Wormgoor.
LAN har vist at han vraker spillere som ikke presterer ja, men han benker ikke spillere som leverer selv om konkurrentene skulle være bedre. Han er veldig var for å endre det som funker. Hvis vi har tre stoppere som alle ville funket bra sammen gir det da et ganske klart konkurransefortrinn å starte fremst i koen. Dette fortrinnet har Grønner faktisk gjort seg fortjent til. Det har ikke Wormgoor. Men det er Wormgoor som får det og Grønner må ikke bare kjempe hardt, men også sitte å håpe på at Acosta eller Wormgoor mislykkes, blir skadet eller pådrar seg karantene. De to siste fører han riktignok bare til benken igjen når vedkommende er tilbake så han bør virkelig håpe at en av dem mislykkes.

Hadde Brann hatt tillitt til Grønner hadde de satt nykommeren i utfordrerposisjonen.

Kagain

Jeg vil jo si at det er et sunnhetstegn at de kjøpe inn nye spillere som er vurdert som bedre enn de som er der allerede. At det ikke bare er stallfyll man kjøper. Brann har ikke så mange penger at de kan koste på seg noe slikt.

Når det er sagt vil jeg si at jeg ikke håper Brann har gått vekk fra de de vedtok med Sign-on fee og lignende. Men vi får se.

Go Up