• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Jonas Grønner

Started by aleksanderhjelleseth, September 02, 2012, 13:10:06 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

aleksanderhjelleseth


dudo

Hadde unnet han å debutere ved siden av Jonsson, men Wangberg skal jo også være en ledertype, så kanskje han får litt hjelp der.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

OmOssSjølOgHansaøl

Ja, jeg tror det hadde vært bedre for ham å ha Jonsson som makker - og en litt enklere utfordring enn Molde. Men man får jo ikke velge verken medspillere eller motspillere ... Det blir spennende å se hvordan han tar utfordringen; lykke til!
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Eirik_Eirik

Må berre støtta han før kampen  :D ;)

Belfort

Eventuelle språkutfordringer er vel også kommunikasjonsmessig akkurat likedan.

krakra


Markmus

Kjempekamp. Han viser at han ikke er vant til eliteseriespill på 0-1 når han er treig i markeringen, men det er slikt han lærer av. Han (og Wangberg) gir bort en stor sjanse også, men å skli kan ingen gardere seg mot.
Ka du ve?

posemedsnopi

Deilige krossere og en fin ro med ballen.

Nixon

Quote from: posemedsnopi on September 02, 2012, 20:52:55 PM
Deilige krossere og en fin ro med ballen.


Han hadde vel egentlig ikke så mange vellykkede knallharde krossere i dag som han pleier. Heller flere fine fremspill i midten. Men en flott kamp av Grønner!
Rød makt på Hansa!

krakra

Han har iallefall et pasningsspillet som jeg tviler paa mange norske stoppere under 20 kan matche. Og han tar det med seg til TL uten at man legger saerlig merke til nivaaforskjellen. Der nivaaforskjellen merkes er i markeringene. Men det maa man bare forvente, og ingen kan vel paastaa at de "rutinerte" er feilfrie paa omraadet heller.

posemedsnopi

Quote from: Nixon on September 02, 2012, 20:57:40 PM
Quote from: posemedsnopi on September 02, 2012, 20:52:55 PM
Deilige krossere og en fin ro med ballen.


Han hadde vel egentlig ikke så mange vellykkede knallharde krossere i dag som han pleier. Heller flere fine fremspill i midten. Men en flott kamp av Grønner!


Det forteller vel egentlig bare om hvor høyt nivået på krosserene hans bruker være. Han bommet, til min store overraskelse, på to i dag.

OmOssSjølOgHansaøl

Flott kamp! Grønner fremstår absolutt som en mann for fremtiden. Kanskje ikke så veldig langt inn i fremtiden, heller.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

dex1974

Synes han til tider viser Ahlsentakter...og det liker vi :)
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Nixon

Ja, synd vi ikke fikk sett noen av de langpasningene som han er kjent for. Men det spørs hvor mye mer vi får se av han i år. Han er vel fortsatt fjerdevalg.
Rød makt på Hansa!

Sindre32

Quote from: Nixon on September 02, 2012, 22:19:20 PM
Ja, synd vi ikke fikk sett noen av de langpasningene som han er kjent for. Men det spørs hvor mye mer vi får se av han i år. Han er vel fortsatt fjerdevalg.


Pasningen han sendte til Ojo før utlikningen var vel lang nok?

Nixon

Nei, det var ingen typisk Grønner-pasning. Mer enn lompe!:)
Rød makt på Hansa!

Klaus_Brann

Bra kamp i dag. Gode pasninger kan man gjøre i 2. div og i TL, men det var godt at ikke glippen i første ble avgjørende.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Bra kamp av Grønner i kveld. Full kontroll bakover og bidrar mye offensivt. Andreassist også. Fortsetter han sånn er det ingen selvfølge at han skal tilbake på benken når Jonsson og Wangberg er tilbake.

Jose Arrogantio

Så lenge Jonsson er kaptein blir det vel vanskelig å ta plassen hans i år. Men Wangberg er nok ingen klar andrevalg nå.

krakra

Nei, men han kan absolutt ta plassen fra Zsolt.

Nixon

Quote from: krakra on April 26, 2013, 23:27:06 PM
Nei, men han kan absolutt ta plassen fra Zsolt.


Flott kamp av Grønner. Eneste som savnes er de gode krosserene. Han hadde noen muligheter, men tok de ikke. Var han redd for å mislykkes?

Når det gjelder hvem han eventuelt skal holde ute holder jeg en stor knapp på svensken. Enig at det er en stor ulempe at han er kaptein i så måte, men jeg syns Zsolt har tatt seg selv i nakken de siste kampene og blitt mye bedre. Etter min mening er han for øyeblikket det klare førstevalget når alle er skadefrie.
Rød makt på Hansa!

Hatleking

Eg er einig i at Zsolt har verka tryggare enn Jonsson til no i år. Ingenting fantastisk, men skal ein no kanskje bli meir positiv til ein eventuell kontraktsforlenging?

Sindre32

Sterk kamp i går, synes han virker solid og bør rykke fremover i køen uavhengig av hvem som er tilgjengelige. Stort stoppertalent og bør brukes i startoppstillingen med jevne mellomrom såfremt ikke de andre spiller soleklart bedre, noe de jo på ingen måte har gjort så langt.

Xminator

Magefølelsen min sier at det vaktmesteren fort kan snike litt i køen...

Spelaren

Rett inn på laget og rett ut igjen med suspensjon. Ingen heldig kamp av talentet i kveld.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

osoerli

Får vel tru han lærer av det
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Unødvendig å bli utvist i kveld, men han er en smart type, så han får nok ikke pratekort igjen med det første.
Umulig for oss å si om det var berettiget med det første gule. Det andre var greit nok.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: Klaus_Brann on May 06, 2013, 02:59:47 AM
Unødvendig å bli utvist i kveld, men han er en smart type, så han får nok ikke pratekort igjen med det første.
Umulig for oss å si om det var berettiget med det første gule. Det andre var greit nok.


Det første var vel ikke noe pratekort, men at han tuppet ballen vekk når Sogndal fikk frispark. Veldig unødvendig selvsagt, spesielt når alle spillerne i TL har fått beskjed om at dommerne skal slå ned på dette i år. Men sikkert god voksenopplæring!:)
Rød makt på Hansa!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on May 06, 2013, 06:17:20 AM
Quote from: Klaus_Brann on May 06, 2013, 02:59:47 AM
Unødvendig å bli utvist i kveld, men han er en smart type, så han får nok ikke pratekort igjen med det første.
Umulig for oss å si om det var berettiget med det første gule. Det andre var greit nok.


Det første var vel ikke noe pratekort, men at han tuppet ballen vekk når Sogndal fikk frispark. Veldig unødvendig selvsagt, spesielt når alle spillerne i TL har fått beskjed om at dommerne skal slå ned på dette i år. Men sikkert god voksenopplæring!:)


Så ikke via skjermen at det var det som skjedde så antok at det var pratekort.
Da var det ekstra unødvendig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Nixon on May 06, 2013, 06:17:20 AM
Quote from: Klaus_Brann on May 06, 2013, 02:59:47 AM
Unødvendig å bli utvist i kveld, men han er en smart type, så han får nok ikke pratekort igjen med det første.
Umulig for oss å si om det var berettiget med det første gule. Det andre var greit nok.


Det første var vel ikke noe pratekort, men at han tuppet ballen vekk når Sogndal fikk frispark. Veldig unødvendig selvsagt, spesielt når alle spillerne i TL har fått beskjed om at dommerne skal slå ned på dette i år. Men sikkert god voksenopplæring!:)
Huse gjorde jo det samme sist. Han ville vel gjøre som idolet.

Klaus_Brann

Ja, høres logisk ut.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

Et intervju med Jonas Grønner i denne artikkelen fra i går. All honnør til denne lojale spilleren som synes det er positivt at Brann skal hente inn en ny god midtstopper selv om han selv kan rykke bak. Er ikke snakk om å bli sur og grinete her nei. En ekte klubbspiller. Med en slik holdning kan han bli en favoritt blant Brann supporterne.

http://www.fotballsonen.com/brann-ser-pa-midtstopper/
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Han er utvilsomt en ekte spiller jeg har sansen for! Ikke noe sutring der nei.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Sindre32

Lukter fremtidig klassespiller av en slik holdning kombinert med et såpass bra talent.

Nixon

Lurer på om Grønner fortsatt har mareritt om den famøse kampen i Sogndal. Uten den utvisningen hadde det sannsynligvis vært han og ikke Gjesdal som hadde fått uvurderlig TL-erfaring i alle disse kampene etterpå.

Uansett. Skarsfjord åpner nå for utlån av Grønner til en annen norsk klubb.
Rød makt på Hansa!

Klaus_Brann

Ja, den må være veldig kjip. Han så jo Gjesdal som rett bak i køen, og plutselig var han langt forbi, og han var bakerst i køen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Hatleking

Eg håpar Grønner går på utlån. Me greier oss med fire stopparar, og speletid er viktig for Grønner. Speletid er viktig, så det blir vel gjerne ein 1. divisjonsklubb?

krakra

Hadde vi ikke hentet Mojsov kunne han vært tredjevalg, og med skadeproblemene til Jonsson kunne nok det gitt endel spilletid. Så her bør virkelig Mojsov være bedre enn resten av stopperne for at signeringen skal være forsvarlig, for Skarsfjord sier jo at vi egentlig ikke trenger en ekstra stopper.

Gulløl

-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Hatleking

Eg synst det er riktig at han vert låna ut, men til Island? Noko spesielt. Kanskje nivået likevel er godt nok?

Xminator

Fiskeferie! Reykjavik er helt greit. Nivået på middel og bunn-nivå er nok for dårlig, men han får nok kamptrening på høyere nivå enn 2. divisjon.

Klaus_Brann

Det er jo sikkert mest for å få et lite eventyr dette, selv om nivået sikkert er greit nok.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Christian

Islandske forsvarspillere har vi jo god erfaring med, så litt kulturutveksling på sagaøya må jo være bra.

krakra

Islandsk liga holder vel omtrent nivået til Adeccoligaen. Kanskje bittelitt høyere. Får han spille fast er det en god løsning for både ham og Brann. Håper han er klar til å konkurrere om en plass i førsteelveren neste sesong. Da forhåpentligvis under en annen trener.

dudo

Det er uansett ingen tvil om at de kan talentutvikling på Island, så det kan være positivt på den måten også.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator


Klaus_Brann

Han spiller jo alltid, så det hadde vel vært verre enn å være back up på stopperplass.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Grønner er i ferd med å vinne seriegull med KR. Leser endel hilsner på twitter fra islandske supportere og det virker som han har blitt en publikumsfavoritt. Vet ikke så mye om nivået i den islandske ligaen, men den skal ha fått seg et løft de siste årene.

Hvis Grønner kommer hjem med islandsk guts og holdninger i tillegg til at han har beholdt vinnerinnstinktet og den strålende pasningsfoten kan han bli bra sammen med Mojsov neste år.

viks

Spiller han fast? Vanskelig å finne gode stats på islandsk liga. Ser ikke ut som han startet toppkampen idag om det ikke er brukt et arkivbilde i artikkelen: http://www.krreykjavik.is/read/2013/08/24/einn-staersti-leikur-arsins

Uansett helt sikkert en nyttig erfaring.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Go Up