• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Jonas Grønner

Started by aleksanderhjelleseth, September 02, 2012, 13:10:06 PM

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Go Down

aleksanderhjelleseth

Kampen er i morgen. Og da er det ikke noe problem for en 21 Ã¥r gammel stopper Ã¥ spille to kamper pÃ¥ tre døgn. Grønner kommer til Ã¥ spille fra start i morgen, men visst ikke er ikke duellkongen Pallesen noe dÃ¥rlig alternativ. 
Eg vurderer potensialet til Pallesen til å være enda litt større enn Grønners. Han har en spisskompetanse som kan ta han lengre enn kniksens plass visst han gjør ting riktig...

Gulløl

October 13, 2015, 09:22:52 AM #251 Last Edit: October 13, 2015, 09:27:16 AM by Gulløl
Quote from: aleksanderhjelleseth on October 13, 2015, 06:50:39 AM
Kampen er i morgen. Og da er det ikke noe problem for en 21 Ã¥r gammel stopper Ã¥ spille to kamper pÃ¥ tre døgn. Grønner kommer til Ã¥ spille fra start i morgen, men visst ikke er ikke duellkongen Pallesen noe dÃ¥rlig alternativ.  
Eg vurderer potensialet til Pallesen til å være enda litt større enn Grønners. Han har en spisskompetanse som kan ta han lengre enn kniksens plass visst han gjør ting riktig...

Nå er det fremdeles en som heter Demidov som er høyaktuell til kampen i morgen. Når BA skriver i går ettermiddag at han var betraktelig bedre mandag enn på søndag burde muligheten være stor når det er ytterligere to døgn igjen. Han fikk en smell men det er blitt utelukket at det er en hamstring-skade. De har ikke engang sendt han på røntgen. Demidov har også tidligere i sommer og høst stått over treninger for å være føre var. Et godt tips er at muligheten for at han spiller i morgen er stor.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller VÃ¥lerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

aleksanderhjelleseth

Er deimidov i fare for å gjøre skaden verre bør han hviles

Henki

Det hadde jo vært erketypisk hvis han hadde spilt og så vært ute resten av sesongen på grunn av det.
Ballen skal fremover!

Lasaron

Demidov har jo holdt seg skadefri mye lenger enn noen av oss håpet på i våre villeste fantasier.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

aleksanderhjelleseth

Quote from: Lasaron on October 13, 2015, 11:39:50 AM
Demidov har jo holdt seg skadefri mye lenger enn noen av oss håpet på i våre villeste fantasier.

Og det er digg. Den viktigste grunnen til oppturen er en skadefri Demidov.

Spelaren

Quote from: aleksanderhjelleseth on October 13, 2015, 11:51:38 AM
Quote from: Lasaron on October 13, 2015, 11:39:50 AM

Og det er digg. Den viktigste grunnen til oppturen er en skadefri Demidov.

Nja, tror nok trenerbyttet var noen prosent viktigere.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

For de (han) som tvilte: Grønner er tilbake i Bergen og er i troppen til kampen i morgen. Og er i følge seg selv 100 % klar til å starte kampen.

http://www.brann.no/news/article/ix19t28pzru71gsfn1iinnh8i/title/gronner-tilbake-fra-landskampene
Rød makt på Hansa!

Lasaron

Ja, både Demidov og Grønner i troppen. Demidov usikker. LAN er, ifølge BA, også usikker på Grønner pga kampbelastning osv.

Kanskje Acosta presterer bedre med Hanstveit som makker enn med Pallesen? Men kanskje Pallesen er bedre enn Hanstveit?

Gulløl

Demidov starter nok kampen. Han er flink å gi melding om at han vil av banen så fort han merker at det kan bli overbelastning av småskader. Minuset med å starte med Demidov er muligheten for et tidlig bytte men det bør ikke være noe stort problem.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller VÃ¥lerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on October 13, 2015, 12:13:17 PM
For de (han) som tvilte: Grønner er tilbake i Bergen og er i troppen til kampen i morgen. Og er i følge seg selv 100 % klar til å starte kampen.

http://www.brann.no/news/article/ix19t28pzru71gsfn1iinnh8i/title/gronner-tilbake-fra-landskampene

Puh, det var godt. Jeg som tross alt ikke ble nektet å tro det, men det var visst fullstendig urealistisk.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

blobby winters

Spiller Grønner så håper jeg at han får plassen på høyre siden og Acosta på venstre.

Forrige gangen de spilte sammen var det det motsatte. Da slet Grønner med å få satt i gang det offensive spillet vårt.

Nixon

BT mener å vite at Grønner er tiltenkt en startplass dersom Demidov ikke blir klar til kampen.

I så fall er det intet mindre enn et mirakel med tanke på at han var i Sveits så sent som i går morges!
Rød makt på Hansa!

osoerli

Quote from: Nixon on October 14, 2015, 08:27:35 AM
BT mener å vite at Grønner er tiltenkt en startplass dersom Demidov ikke blir klar til kampen.

I så fall er det intet mindre enn et mirakel med tanke på at han var i Sveits så sent som i går morges!

Brann burde bedt om å få flytta kampen.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Quote from: osoerli on October 14, 2015, 10:41:03 AM
Quote from: Nixon on October 14, 2015, 08:27:35 AM

Brann burde bedt om å få flytta kampen.

Det hadde de ikke fått innvilget.
Rød makt på Hansa!

Klaus_Brann

Det kan ikke stemme at denne Grønner starter. Det var jo totalt urealistisk.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

Quote from: Klaus_Brann on October 14, 2015, 17:12:01 PM
Det kan ikke stemme at denne Grønner starter. Det var jo totalt urealistisk.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nei, skråsikre kilder har fortalt oss at han ikke er i troppen, så her har nok branns hjemmeside tabbet seg ut.

Christian

Og han kan jo umulig ha levert etter å ha spilt kamp helt nylig...

Hatleking

Eg kan stadfeste at Grønner ikkje spelte i dag. Dei som trur det bør ta ein tur til legen.

Finfin respons

Kanskje.

Nixon

Tror ikke vi skal blande to fine innlegg fra Grønner med at han vil gjøre en bedre jobb på backen enn Nouri eller Hattaka. Så det tror jeg ikke er en vei Nilsen skal gå.
Rød makt på Hansa!

Spelaren

Det er så herlig med spøkefuglen som startet denne tråden med et tommel-ikon. I motsetning til samtlige andre tråder på førstesiden.

Finfin respons

Quote from: Nixon on February 06, 2016, 19:10:22 PM
Tror ikke vi skal blande to fine innlegg fra Grønner med at han vil gjøre en bedre jobb på backen enn Nouri eller Hattaka. Så det tror jeg ikke er en vei Nilsen skal gå.

Jeg sier ikke at Nouri er dårligere enn Grønner. Jeg sier bare at Grønners innleggsfot trenger spilletid, samt mulighet til å komme i god posisjon, for lagets del. Det handler ikke minst om at Brann da blir mer uforutsigbare, mer variert offensiv fremdrift.
Kanskje.

Torvanger

Demidov og Acosta har ikke det samme offensive registeret som Grønner, før eller siden vil Jonas bli enda tryggere defensivt og da kan man ikke kommme utenom ham i førsteelleveren. Spørsmålet er bare om han forsvinner fra Brann før den tid. Jeg har uansett full forståelse om Acosta-Demidov spiller fast i 2016, de gjør nesten ingen feil, bortsett fra da Vadim surret det til under Norling.

Nixon

http://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/gronners-plan-for-a-komme-pa-brann-laget/s/5-8-324055

Grønner har en plan for å komme seg inn på A-laget.

Men jeg vet ikke om han helt kjenner sin egen historie når han serverer følgende:
Det vil bli både skader og suspensjoner, så det gjelder bare å være klar når sjansen byr seg. Det har jeg pleid å være god på før...

Han er jo ikke akkurat kjent for å ta vare på sjansene som han får. Eller, han har gjerne vært god når sjansen har bydd seg, men feilet når han skulle konsolidere plassen sin på laget.
Rød makt på Hansa!

Thorstein22

osoerli

Slike typiske Grønner-feil kjem gjerne av litt for svak teknikk.  Det forsvinn ikkje av meir rutine og alder.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Disse feilene er da hos enkelte sterkt overdrevent, som han over som mener at Grønner gjør to hoderystende feil i hver eneste kamp. Det er jo bare tull. Grønner er en ung stopper som har spilt for et lag der personlige feil har florert over hele linjen. Han har tidvis hatt et mye større ansvar enn en spiller pÃ¥ hans alder bør ha som leder og bauta i midtforsvaret som 20-21 Ã¥ring. Grønner har gjort endel feil, høyere feilprosent enn han  burde ha og flere av dem pÃ¥ veldig dÃ¥rlige tidspunkt, men at han gjør hoderystende feil i hver eneste kamp er ikke virkeligheten. Han har flere svært gode kamper for oss, og han er kaptein pÃ¥ U21-landslaget, sÃ¥ han bør absolutt ikke avskiltes

At en kan lese setninger som "Nå har vi slitt med Grønner i 5 år" om en stopper som nettopp har fylt 22 år, altså vi har "slitt" med ham fra han var 17 år gammel, sier litt om at Grønner har hatt et alt for stort press på seg. Han begynner strengt tatt å nærme seg den alderen der en kan forvente at han skal være en viktig bidragsyter for laget. Han har ikke vært der i fem år, men blitt satt i situasjonen på grunn av en dårlig stallplanlegging og flere dårlige trenere.

Feilene hans har vel så ofte kommet av overtenning og overmot som av "litt for svak teknikk". Det er gode stoppere i TL med svakere teknikk enn Grønner.

Jeg tror dagens situasjon er sunn for Grønner der han konkurrerer med en bunnsolid stopperduo. Han bør studere både Demidov og Acosta. I tillegg har vi en trener som kan organisere et forsvar. Forhåpentligvis er Grønner litt tålmodig i denne situasjonen, selv om den for hans del ideelt sett kanskje burde vært der for 2-3 år siden og ikke nå som han er 22 år og i en alder der han burde begynne å etablere seg i TL.

Nixon

April 12, 2016, 16:19:09 PM #278 Last Edit: April 12, 2016, 16:32:43 PM by Nixon
Det ironiske med flere av Grønner sine tabber er at de først og fremst gikk ut over han selv, og ikke laget. Selv om han i ettertid kan slå i bordet med et islandsk seriemesterskap som en følge av en av de...
Rød makt på Hansa!

Ninja-Bob

Vil vere interessant utover sesongen å sjå Grønner i ein lagsituasjon der me har større defensiv trygghet, og ein bedre defensiv taktikk. Vonar at han får det til for han har ein pasningsfot som eg har svært lyst til å ha med framover, og han kan også faktisk score mål. Eg trur at dersom Grønner kjem seg opp på same stabile defensive nivå som Acosta over tid, så vil me ha eit breiare spekter av måtar å bygge opp angrepa våre på.

karkarkar

Quote from: Ninja-Bob on April 12, 2016, 19:33:16 PM
Vil vere interessant utover sesongen å sjå Grønner i ein lagsituasjon der me har større defensiv trygghet, og ein bedre defensiv taktikk. Vonar at han får det til for han har ein pasningsfot som eg har svært lyst til å ha med framover, og han kan også faktisk score mål. Eg trur at dersom Grønner kjem seg opp på same stabile defensive nivå som Acosta over tid, så vil me ha eit breiare spekter av måtar å bygge opp angrepa våre på.

Enig med dette, han er god framover på banen. Tror et trygt lag smitter over på ham, det var ikke bare han som var nervøs de par siste sesongene. Grønner er framtiden, og allerede neste år vil bli hans år hvis Demidov stikker.

Corran

Quote from: Thorstein22 on April 12, 2016, 14:24:48 PM

Dette blir bare useriøst vås.
Grønner er akkurat kommet i den alderen der en kan forvente at han tar de neste stegene. Og nå har han noe han aldri har hatt i sin lære periode, han har muligheten til å komme inn på et defensivt godt lag og han ar muligheten til å spille med stoppere som har erfaring og er gode nok.
Ja han har gjort store tabber men ikke to i hver kamp.
Eg ser ikke svart på at Grønner må steppe inn i noen kamper når det blir nødvendig. Bare håper ikke Acosta og Demidov er ute sammtidig
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Thorstein22

Vi fÃ¥r se. Foreløbig har sesongen vært utmerket defensivt (med unntak av klovneriet i Drammen), og jeg mistenker at det kan ha en sammenheng med at Grønner har 0 spilte minutter.  (Og selvsagt ogsÃ¥ pÃ¥ grunn av mange andre ting, som høyere snittalder, bedre trener, bedre fysikk i laget generelt).

Selv om Grønner selv begynner å bli vant med dette nå, så betyr ikke det at det kan aksepteres i evig tid. http://www.adressa.no/100Sport/fotball/eliteserien/article683276.snd

Ninja-Bob

Men det som står lengre ned i den artikkelen er også verdt å få med seg. Det om å dra av ein motspiller og slå eit perfekt innleg som praktisk talt var ferdigscora.

Paldan

Ja, det finnes knapt viktigere ting for en midtstopper enn finterepertoar og en følsom innleggsfot.

krakra

Gamleørn

Er folk fremdeles higen på å kvitte seg med Grønner? Jeg synes han har gjort en fin figur denne uken, og de såkalte hjerneblødningene skjer ikke hver kamp, som så mange her på forumet mener. Jonas Grønner er en god, lokal, og ikke minst lojal brann-spiller som vi kan ha nytte av i mange år fremover, og jeg synes det blir helt feil å kvitte oss med han. Vi må ikke glemme at både Acosta og Demidov er oppe i årene begge to, og de holder ikke så mange år til at det gjør noe. (Demidov også usikker rent kontraktsmessig) Grønner er også en ledertype, og en seriøs toppidrettsutøver. Jeg ser for meg Grønner som kaptein om ikke så mange år.
Vi rykker aldri ned for vi er brann

Nixon

Demidov spiller ganske sikkert ikke her neste år, men for utviklingen sin bør Grønner få en del spilletid i år også. Noe han ganske sikkert vil få med Demidov sine skader og Acosta sine sannsynlige kort.
Rød makt på Hansa!

Jose Arrogantio

Quote from: Nixon on April 21, 2016, 19:18:23 PM
Demidov spiller ganske sikkert ikke her neste år, men for utviklingen sin bør Grønner få en del spilletid i år også. Noe han ganske sikkert vil få med Demidov sine skader og Acosta sine sannsynlige kort.

Fordi du ikke tror Demidov vil fornye med Brann eller fordi du tror Brann ikke vil forlenge?

Hatleking

Quote from: Jose Arrogantio on April 21, 2016, 20:00:37 PM
Quote from: Nixon on April 21, 2016, 19:18:23 PM

Fordi du ikke tror Demidov vil fornye med Brann eller fordi du tror Brann ikke vil forlenge?

Mtp løn er det kanskje ein mellomting.

Lasaron

Klaus_Brann

Jeg tror nok han kan trigges til å spille én eller to sesonger til her, avhengig om vi fortsetter den gode trenden.
Samtidig har han jo sagt rett ut at fotball er en jobb for han og lite mer, så han kan fint prioritere annerledes.

Amatøren

Demidov tjener godt over lønnstaket. I tillegg skal han ha barn. Grunn til å tro at han og madammen ønsker seg hjemover
Barmen army

dudo

Men noen må jo ønske å signere han om han ikke skal legge opp. Det er ikke sikkert han vasser i tilbud, akkurat.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Jeg skjønner ikke hvorfor så mange henger seg opp i hva han tjener i dag. Det er da helt irrelevant. Når det gjelder lønn er det ingenting annet enn hva andre klubber kan tilby som betyr noe, og jeg er langt ifra sikker på at vi blir overbydd der.

Familiesituasjonen kan selvsagt by på problemer, men hvis vi fortsetter oppturen kan det også være at han vil være med på den etter mange år med motgang. Ikke bare i Brann, men også før han kom hit.

Corran

Spørsmålet er jo også hva fruen gjør og hvor lenge hun må være her for det. Mener å ha lest hun holdt på med noe treningssenter eller noe i den duren. Om hun er forpliktet eller gjør noe hun liker veldig godt så kan det fort være de blir lengre om Demidov får kontrakt
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Amatøren

Av med tøfflene og på med lønnsreduksjonen, Vadim
Barmen army

Klaus_Brann

Quote from: Corran on April 22, 2016, 09:57:12 AM
Spørsmålet er jo også hva fruen gjør og hvor lenge hun må være her for det. Mener å ha lest hun holdt på med noe treningssenter eller noe i den duren. Om hun er forpliktet eller gjør noe hun liker veldig godt så kan det fort være de blir lengre om Demidov får kontrakt

De skal ha barn, så hun blir nok opptatt med det for en liten stund i alle fall. Satser på at det kan gi Demidov året han trenger på å ta seriegull med sin andre klubb i Norge;)

Spelaren

PÃ¥ tide med et navneskifte pÃ¥ denne trÃ¥den ogsÃ¥?  :P

aleksanderhjelleseth

Kanskje det er Grønner og Demidov som skal ha barn, men at de bruker Kristina sin livmor til å bære frem barnet.

Go Up