• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Kristoffer Barmen

Started by krakra, July 18, 2011, 16:16:03 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Quote from: monzilla on September 03, 2012, 11:34:58 AM
Måtte han spille skadet ovenfor spillegruppen og, eller trente han 100%?

Nei, skal vi tro avisene trente han ikke 100 % fra 14. juni da han ble skadet i Florø til han hadde sin første skikkelige balløkt 2. juli. Det tar ytterligere to uker til han er i form igjen etter skaden. Det sier seg selv at dette er en meget streng straff for en frisk spiller.
Rød makt på Hansa!

monzilla

Quote from: krakra on September 03, 2012, 11:38:13 AM
Hvorfor skulle han måtte spille skadet ovenfor spillegruppen?

Media følger stort sett samtlige treninger. Er det ikke veldig rart dersom han er skadet, men trener likevel 100%?

monzilla

Quote from: Nixon on September 03, 2012, 11:41:05 AM
Nei, skal vi tro avisene trente han ikke 100 % fra 14. juni da han ble skadet i Florø til han hadde sin første skikkelige balløkt 2. juli. Det tar ytterligere to uker til han er i form igjen etter skaden. Det sier seg selv at dette er en meget streng straff for en frisk spiller.

Aha. Så han har spilt skadet for spillerstallen, og helt sikkert dratt på "behandlinger", mens han egentlig satt og spilte playstation.

krakra

Quote from: Nixon on September 03, 2012, 11:41:05 AM
Quote from: monzilla on September 03, 2012, 11:34:58 AM
Måtte han spille skadet ovenfor spillegruppen og, eller trente han 100%?

Det er heller ikke umulig at han hadde en skade i utgangspunktet, som ble "forlenget". Han og Sævarsson ble skadet samtidig med samme skade og Barmen var ute dobbelt så lenge

Nixon

Quote from: krakra on September 03, 2012, 11:39:00 AM
Quote from: Nixon on September 03, 2012, 11:32:49 AM
Quote from: krakra on September 03, 2012, 11:25:28 AMog det er ikke unaturlig å anta at skaden var en straff.

Jo, det er ganske unaturlig at for at han for førstegangsforeseelsen blir straffet med en fake-skade som gjør han utilgjengelig i fire uker. Mens han nå som det skjer igjen "slipper unna" med én kamp på sidelinjen. Det henger ikke helt sammen. For etter min mening er det først og fremst omfanget på skaden hans som gjør det veldig vanskelig å tro på.
Det er da -virkelig- ikke samme forseelsene.

Det er da ikke i nærheten så stor forskjell at straffene skal være så ulike. Den første er jo i så fall rett og slett brutal!
Rød makt på Hansa!

krakra

Quote from: monzilla on September 03, 2012, 11:41:39 AM
Quote from: krakra on September 03, 2012, 11:38:13 AM
Hvorfor skulle han måtte spille skadet ovenfor spillegruppen?

Media følger stort sett samtlige treninger. Er det ikke veldig rart dersom han er skadet, men trener likevel 100%?
Var tydeligvis ikke rart med Cato Hansen. Så nei? Dessuten skriver ikke media alt de vet og hvis Brann ønsker å holde det hemmelig at en 18-åring er straffet etter å ha vært på fylla tror jeg ikke media vil være veldig vanskelige.
Fake skader er helt vanlig i fotballen og overhodet ikke like omfattende konspiratorisk som enkelte skal ha det til.

krakra

September 03, 2012, 11:49:29 AM #356 Last Edit: September 03, 2012, 11:54:06 AM by krakra
Quote from: Nixon on September 03, 2012, 11:46:14 AM
Quote from: krakra on September 03, 2012, 11:39:00 AM
Quote from: Nixon on September 03, 2012, 11:32:49 AM
Quote from: krakra on September 03, 2012, 11:25:28 AMog det er ikke unaturlig å anta at skaden var en straff.

Jo, det er ganske unaturlig at for at han for førstegangsforeseelsen blir straffet med en fake-skade som gjør han utilgjengelig i fire uker. Mens han nå som det skjer igjen "slipper unna" med én kamp på sidelinjen. Det henger ikke helt sammen. For etter min mening er det først og fremst omfanget på skaden hans som gjør det veldig vanskelig å tro på.
Det er da -virkelig- ikke samme forseelsene.

Det er da ikke i nærheten så stor forskjell at straffene skal være så ulike. Den første er jo i så fall rett og slett brutal!
Det er rimelig stor forskjell på å droppe en trening og å komme for sent. At han trente alternativt i fire uker vet vi heller ikke og det var jo midt i ferien. Heller ikke umulig at en faktisk skade ble forlenget. Hansen fake skade var ihvertfall ekte i utgangspunktet, men varte lengre offesielt enn den virkelig gjorde.

d12m

Quote from: monzilla on September 03, 2012, 11:21:27 AM
De som hevder noe annet ønsker å se ting som ikke er der.

mellom deg og krakra så mener jeg det er du som ikke har synet med deg
det er fullt mulig at barmen har måttet stå over kamp(er) og treninger tidligere basert på info vi har

og når det gjelder media så har jeg en tjommi som er sportsjournalist (ikke i Bergen, og ikke primært fotball) som har fortalt at media vet betydelig mer enn de skriver.. de kjenner til de fleste rykter og sannheter, men holder igjen på infoen pga 'vær varsom' etc

monzilla

Det er fullt mulig at en reaksjon på at han skulker trening er at han blir satt ut av laget for en liten periode, men at man skal lyge om dette og stelle istand et helvetes oppstyr med at han ikke får trene, og blir satt ut i en helt måned - det er galskap.

Nixon

Rød makt på Hansa!

Jose Arrogantio

Skal vi begynne å spekulere i om alle skadde spillere nå og i framtiden som ikke kommer rett tilbake på laget egentlig ikke var skadet?

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

monzilla

I følge TV2-sporten er Barmen muligens på vei vekk. Godset og Start ønsker han.

StuckedPaaOstlandet

Quote from: monzilla on September 11, 2012, 10:47:14 AM

Jeg finner ingenting på tv2sporten.no ?

Xminator

Quote from: StuckedPaaOstlandet on September 11, 2012, 11:12:21 AM

Er sikkert Canal Digital som har skylden.

Ellers blir jeg utrolig skuffet over Barmen om han ikke forlenger med Brann. Det blir for lettvindt å snakke om "gjennombrudd i tippeligaen". Det lille gjennombruddet har han fått allerede. Det store kan komme allerede i 2013 om han klarer å stå opp.

Det slå meg igjen hvor skremmende lav terskel det er blant de lokale talentene for å drive valgkamp i avisen, og hvor lite lojalitet, den egenskapen som er en av bærebjelkene på lokal utvikling, som  våre egne ungdommer viser. Det finnes de av oss som heller hadde lagt opp enn å spille for en annen klubb så lenge det var håp om at snøret fortsatt var tilstede.

Miller

Quote from: Xminator on September 11, 2012, 11:25:49 AM

Ellers blir jeg utrolig skuffet over Barmen om han ikke forlenger med Brann. Det blir for lettvindt å snakke om "gjennombrudd i tippeligaen". Det lille gjennombruddet har han fått allerede. Det store kan komme allerede i 2013 om han klarer å stå opp.

Det slå meg igjen hvor skremmende lav terskel det er blant de lokale talentene for å drive valgkamp i avisen, og hvor lite lojalitet, den egenskapen som er en av bærebjelkene på lokal utvikling, som  våre egne ungdommer viser. Det finnes de av oss som heller hadde lagt opp enn å spille for en annen klubb så lenge det var håp om at snøret fortsatt var tilstede.

Skuffet over Barmen om han velger en annen klubb, men eg forstår han veldig godt om han skulle gjør det. Se en fra spillerens perspektiv så er det ikke så vanskelig å forstå at han vurderer andre alternativer. Som han sier til BA, han ønsker å spille for Brann. Handler strengt tatt om at han ikke selv har troen på at Skars vil gi han muligheten pga de ikke klaffer når det kommer til personlighet og at personlighet har mye å si hos en trener (spesielt Skars) er det vel liten tvil om.

Huff

Løsningen er å signere en ettårskontrakt som blir automatisk forlenget ved et visst antall spilte minutter i TL (si 1000). Forstår Barmens skepsis dersom han er blitt vraket av sportslige årsaker, er det derimot utenomsportslige årsaker som skyldes minimal spilletid i det siste er det noe helt annet. 
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

Utmedsnolken

Quote from: Xminator on September 11, 2012, 11:25:49 AM

Lojalitet er noe man gjør seg fortjent til, ikke noe man får automatisk. En supporter som bruker fritiden på ett lag er ikke det samme som en spiller som har dette som karrierevei. Det er klart de gjør det de kan for å få mest mulig ut av yrket sitt
"og der snubler Sæternes igjen"

krakra

Uansett. Vi har et talent som vurderer å gå til serielederne for å få mer spilletid. Burde ikke det få noen røde lamper til å.lyse?

Northside

Hatleking

Han kjem ikkje til å bli førsteval i Godset dersom han går dit. Dei har fleire gode midtbanespelarar. I Start er det vel plass for han. Like fullt trur eg at han vel Brann til slutt. Han er meir enn god nok for å kunne starte når Sokolowski er skada.

krakra

Quote from: Hatleking on September 11, 2012, 14:02:19 PM
Han er meir enn god nok for å kunne starte når Sokolowski er skada.
Likevel gjør han ikke det. Han får ikke engang komme inn fra benken. Er nok nettopp derfor han vurderer å stikke.
Tviler ikke på at han fort kunne fått en god del mer spilletid i Godset enn i Brann. Uten å være førstevalg

Kjell249

Tviler på at han får spille så mye mer i godset, hvis han fortsetter å komme for seint på trening og drikke øl i tide og utide...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

Drikk har øl i tide og utide?

Nixon

La nå ikke det henge ved han i tide og utide. Det er nå gjort opp. Det er helt andre grunner til at han sannsynligvis hadde fått minimalt med spilletid i Godset.
Rød makt på Hansa!

Huff

Quote from: Nixon on September 11, 2012, 15:28:14 PM
La nå ikke det henge ved han i tide og utide. Det er nå gjort opp. Det er helt andre grunner til at han sannsynligvis hadde fått minimalt med spilletid i Godset.

Hvilke?
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

stigh

Quote from: krakra on September 11, 2012, 14:59:04 PM

grunnen til at han forsov seg sist var at moren ikke var hjemme:P

Klaus_Brann

Quote from: Huff on September 11, 2012, 15:31:26 PM
Quote from: Nixon on September 11, 2012, 15:28:14 PM

Hvilke?

At han ikke er så bra som hypen vil ha det til.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: stigh on September 11, 2012, 16:39:22 PM
Quote from: krakra on September 11, 2012, 14:59:04 PM

grunnen til at han forsov seg sist var at moren ikke var hjemme:P

Er det fakta, eller noe du finner på?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Aå nå er Barmen plutselig ikke god nok til å spille fast i TL

Klaus_Brann

Quote from: krakra on September 11, 2012, 16:46:31 PM

Skjønner ikke hva du babler om, du kommenterte selv da Nixon kom med dette i overgangstråden.

krakra

Kom med hva? Jeg ser at enkelte plutselig har begynt med at Barmen egentlig ikke er så god. Hvorfor var ikke dette et tema i vår? Eller da vi var i ferd med å selge Austin og enkelte mente det ikke var så ille fordi det ville føre til mye spilletid for Barmen? Tilfeldig at det kommer etter at Skarsfjord har plassert Barmen så langt ute i klubben at han vurderer å forlate klubben?

Jose Arrogantio

September 11, 2012, 17:50:59 PM #383 Last Edit: September 11, 2012, 17:54:37 PM by Jose Arrogantio
Quote from: krakra on September 11, 2012, 16:46:31 PM

Ingen som sier det. Forskjell på god nok til å spille fast i TL og fast for serielederne som har flere gode midtbanespillere.

krakra

September 11, 2012, 17:55:31 PM #384 Last Edit: September 11, 2012, 17:57:52 PM by krakra
Nå er det ingen som har sagt at han vil spille fast for Godset. Han krever såvidt keg vet ikke å spille fast for Brann heller.
At han vil få mer spilletid hos Godset enn her er jeg dog rimelig sikker på.

Om han hadde vokst til å bli god nok til å spille fast og sågar være en viktig spiller for en gullkandidat under Deila ville heller ikke vært overraskende.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on September 11, 2012, 17:10:39 PM
Kom med hva? Jeg ser at enkelte plutselig har begynt med at Barmen egentlig ikke er så god. Hvorfor var ikke dette et tema i vår? Eller da vi var i ferd med å selge Austin og enkelte mente det ikke var så ille fordi det ville føre til mye spilletid for Barmen? Tilfeldig at det kommer etter at Skarsfjord har plassert Barmen så langt ute i klubben at han vurderer å forlate klubben?

Kom med hva? Med det du svarte på selvfølgelig, ingen grunn til å spille dum.
Jeg synes Barmen er bra jeg, men han er ikke en fotballgud og hvis han mener han fortjener fast startplass kan han gjerne finne seg tilrette i en annen klubb, slike holdninger er ikke Brann tjent med.

dudo

Det er forskjell på fast startplass og spilletid i det hele tatt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Du kaller fyren oppskrytt. Hvor kommer det fea? Vil du ikke ha spillere som mener de fortjener å starte? Da tror jeg  i trenger en  virkelig storrengjøring gitt. For jeg tror ikke det er mange spillere i Brann som hadde trivdes særlig godt i Barmens situasjon med null tillitt.
Har ikke sett Barmen kreve spilletid akkurat, men etter VIF-kampen har han ikke fått spille i det hele tatt. Selv om vi ikke har andre, skadefrie DMer.
Sier seg selv at den situasjonen ikke er holdbar i lengden for en unggutt på TL-nivå.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on September 11, 2012, 18:14:17 PM
Du kaller fyren oppskrytt. Hvor kommer det fea? Vil du ikke ha spillere som mener de fortjener å starte? Da tror jeg  i trenger en  virkelig storrengjøring gitt. For jeg tror ikke det er mange spillere i Brann som hadde trivdes særlig godt i Barmens situasjon med null tillitt.
Har ikke sett Barmen kreve spilletid akkurat, men etter VIF-kampen har han ikke fått spille i det hele tatt. Selv om vi ikke har andre, skadefrie DMer.
Sier seg selv at den situasjonen ikke er holdbar i lengden for en unggutt på TL-nivå.

Nei, det gjør jeg ikke. Jeg svarte Huff på det Nixon hadde sagt tidligere, ikke hva jeg mente.
Det jeg ikke vil ha er unggutter som ikke Har tålmodighet.
Da bør du lese artikkelen i BA hvis du ikke har sett han kreve spilletid.

Klaus_Brann

Quote from: dudo on September 11, 2012, 18:13:02 PM
Det er forskjell på fast startplass og spilletid i det hele tatt.

Ja, det er det, jeg vet ikke hva han er fornøyd med. Vet du?

dudo

Jeg vet hva han ikke er fornøyd med.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on September 11, 2012, 19:19:32 PM
Du kaller fyren oppskrytt. Hvor kommer det fea? Vil du ikke ha spillere som mener de fortjener å starte? Da tror jeg  i trenger en  virkelig storrengjøring gitt. For jeg tror ikke det er mange spillere i Brann som hadde trivdes særlig godt i Barmens situasjon med null tillitt.

Nei, det gjør jeg ikke. Jeg svarte Huff på det Nixon hadde sagt tidligere, ikke hva jeg mente.
Jeg vil ha unggutter med ambisjoner og spillere med ambisjoner godtar ikke å råtne på benken mens middelmådigheter fra andre posisjoner prioriteres.
Selvfølgelig krever han spilletid og det skulle strengt tatt bare mangle. Men han krever ikke fast plass.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on September 11, 2012, 19:31:57 PM

Jeg vil ha unggutter med ambisjoner og spillere med ambisjoner godtar ikke å råtne på benken mens middelmådigheter fra andre posisjoner prioriteres.
Selvfølgelig krever han spilletid og det skulle strengt tatt bare mangle. Men han krever ikke fast plass.

Hassan har spilt masse midtbane, så det blir feil å komme med. At du mener han er dårlig er en annen ting.
Har du snakket med han i det siste? Siden du vet hva han krever og er fornøyd med.

Klaus_Brann

krakra

Quote from: Klaus_Brann on September 11, 2012, 19:40:23 PM

Hassan har spilt masse midtbane, så det blir feil å komme med. At du mener han er dårlig er en annen ting.
Har du snakket med han i det siste? Siden du vet hva han krever og er fornøyd med.
Jeg snakker om BA-artikkelen du snakker om hvor han krever spilletid. Han sier han  il spille, men ikke at man må spille fast. Er det virkelig så urimelig at Barmen syns det er en dårlig situasjon at han ikke får spiløe i det hele tatt.

Fakiri ble ikke bare flyttet ned på back fordi han var så god der. Han er for treig og puslete på midten og slår stort sett støttepasninger. Før Skars faktisk satte Barmen ut i kulden var det ingen som mente at Fakiri og Kvelle var bedre. Hvis ueg ikke husker feil fikk jeg tilogmed litt kjeft når jeg var usikker på at Barmen skulle få spille fast etter at Austin stakk. Syns ikke verken Kvelle eller Fakiri har overbevist heller.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on September 11, 2012, 19:46:50 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 11, 2012, 19:40:23 PM

Jeg snakker om BA-artikkelen du snakker om hvor han krever spilletid. Han sier han  il spille, men ikke at man må spille fast. Er det virkelig så urimelig at Barmen syns det er en dårlig situasjon at han ikke får spiløe i det hele tatt.

Fakiri ble ikke bare flyttet ned på back fordi han var så god der. Han er for treig og puslete på midten og slår stort sett støttepasninger. Før Skars faktisk satte Barmen ut i kulden var det ingen som mente at Fakiri og Kvelle var bedre. Hvis ueg ikke husker feil fikk jeg tilogmed litt kjeft når jeg var usikker på at Barmen skulle få spille fast etter at Austin stakk. Syns ikke verken Kvelle eller Fakiri har overbevist heller.

Der er ikke urimelig hvis han ikke får spille i det hele tatt, men han må tåle noen kamper på benken som 19-åring.
Det var ikke poenget. Poenget var at du prøver å få det til å se verst mulig ut, og det var det ikke.
'Ingen' faktisk. Du må ikke ta forumets sjelden samstemte syn som den generelle oppfatningen. De har forskjellige kvaliteter, Fakiri var ikke dårlig sist.

krakra

Men han sitter ikke bare på benken. Han er helt i kulden og får ikke engang komme innpå og forsøke å kjempe seg inn på laget. Det er ikke holdbart i lengden. Barmen har ikke stukke til noen annen klubb ennå og det han sier er vel at dagens situasjon ikke funker. Der har han jo helt rett i.
Ja, ingen. Jeg vet ikke om noen som heller ville se Kvelle og Fakiri(og Mjelde)  foran Barmen. Nei, Fakiri var god sist, men totalt sett har han være dårlig og mot Molde var jo alle gode.

Xminator

Det er ingen grunn til å ta med Barmen i noen kamptropp før han har skrevet ny kontrakt.

Jose Arrogantio

Nordkvelle ble foreslått i DM-posisjonen i vår, og folk var ikke enstemt negativ da Skarsfjord først foreslo at han hadde kvaliteter som kunne brukes der. Fakiri har blitt foreslått flere ganger som DM her på forumet tidligere.

Hatleking

Iallfall i Molde-kampen var jo han ute av disiplinære årsaker. Han er nok tilbake til neste kamp, og krigar forhåpentlegvis om førsteelleveren.

Go Up