• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Kristoffer Barmen

Started by krakra, July 18, 2011, 16:16:03 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Quote from: krakra on August 29, 2012, 10:18:02 AM
Trenger neppe en legeerklæring for å si til media at en spiller er skadet akkurat. Slik jeg tolker Miller er dette en unnskyldning som brukes når spillere får straff i form av å ikke spille og kanskje også ikke trene med laget

Nei, men media er på hver eneste trening, og når de melder at en spiller ikke er på trening, men trener alternativt, og dette skjer over en viss periode, så er det vel litt merkelig dersom det hele er tull? Slik som Barmen sin lyskeskade fra tidligere i sommer, som noen nå mener bare var oppspinn regissert av Skarsfjord.
Rød makt på Hansa!

Kjell249

Quote from: krakra on August 29, 2012, 10:02:52 AM
Faktorene kan være at Skarsfjord er en feiging som ikke tørr å stole på en 19-årinmed lite TL-erfaring til tross for gode.prestasjoner tidliger.

Denne hypotesen faller på sin egen urimelighet da Barmen startet 5 av 6 kamper på rad og kom inn i pausen i den sjette i vår.

Da spilte Barmen sammen med Austin som dekket store rom defensivt, så det har nok mye med de defensive egenskapene eller mangel på som Skarsfjord mener Barmen har.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

Ja, men Barmen fikk ikie sjansen før Mjelde, Kvelle og Fakiri alle hadde spilt seg ut med forferdelig fotball. Hadde de spilt ok, som Kvelle har gjort i det siste, hadde han neppe fått sjansen. Verken Kvelle, Soko eller Fakiri er bedre enn Barmen defensivt.

ostraume

Det mest nærliggende er nok at Skars ser på Barmen som en "Kvelle-type". Svakt defensivt, men med gode løp i boksen og målfarlighet. Og at Fakiri/Haugen er mer naturlige spielführer/Soko-erstattere.

Personlig mener jeg Barmen sine ballkvaliteter overgår Kvelle med god margin og ser gjerne Haugen + Barmen sentralt mot Molde. Vi er unna nedrykk med god margin, og må kunne tenke litt fremover.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Christian

Har ikkje inntrykk av at Skarsfjord har fått langsiktighetsbrillene til Bruun & co. Han tenker resultat her og no. Uten at det burde gjøre den store forskjellen. Fakiri/Kvelle har ikkje akkurat brilliert og eg tror ikkje Barmen/Haugen vil slite så veldig mykje mer mot Molde enn Fakiri/Kvelle. Mjelde hører vel òg til i denne kabalen. Han kommer fort foran Barmen han òg, er eg redd.

steinbygger

Det at Barmen er straffet og at de kaller det en skade er bare tull. Han er heller ikke typen til å finne på noe som gjør at han skulle bli straffet. Brann hadde aldri vært så dum når Kristoffer har en far som har vært veldig involvert i Brann sin satsing på egne spillere og ikke minst leder selskapet til en av Brann sine største sponsorer. Jeg er en av de som mener at Barmen burde vært brukt istedenfor Fakiri. Dette gjorde også Skars borte mot Enga, da begynte Barmen som defensiv midtbane, mens Fakiri var på benken. Målet til Enga må Barmen ta på sin kappe. Skars kan med rette si at Fakiri er bedre defensivt enn offensivt, men da må de slutte å snakke om å la de unge få sjansen.

Xminator

Når ble Bruuuuun langsiktig?

Xminator

Intressant. Bruun med 5 u'er erstattes med Bruuuuun

BojeN

Quote from: steinbygger on August 29, 2012, 12:35:35 PM
Det at Barmen er straffet og at de kaller det en skade er bare tull. Han er heller ikke typen til å finne på noe som gjør at han skulle bli straffet. Brann hadde aldri vært så dum når Kristoffer har en far som har vært veldig involvert i Brann sin satsing på egne spillere og ikke minst leder selskapet til en av Brann sine største sponsorer. Jeg er en av de som mener at Barmen burde vært brukt istedenfor Fakiri. Dette gjorde også Skars borte mot Engen, da begynte Barmen som defensiv midtbane, mens Fakiri var på benken. Målet til Engen må Barmen ta på sin kappe. Skars kan med rette si at Fakiri er bedre defensivt enn offensivt, men da må de slutte å snakke om å la de unge få sjansen.

Hva vet du om at Barmen ikke er typen til å finne på noe slikt? Media? Eller kjenner du han personlig?

Har hvertfall blitt "straffet" for dårlige holdninger tidligere.
ojeN

Christian

Når det gjelder skyld i mål har både Soko og Korcsmar et par på sin kappe uten at det har satt de ut av laget. Toleransen for slikt skal være større for unge spillere ikkje mindre.

krakra

Samtlige på Brann har baklengs på sin kappe. Selv Ojo. Baklengs etter peraonlige feil er jo klassisk Brann. Skal det være diskvalifiserende for en unggutt er det bare å gi opp

Christian

Quote from: BojeN on August 29, 2012, 18:29:38 PM
Det at Barmen er straffet og at de kaller det en skade er bare tull. Han er heller ikke typen til å finne på noe som gjør at han skulle bli straffet. Brann hadde aldri vært så dum når Kristoffer har en far som har vært veldig involvert i Brann sin satsing på egne spillere og ikke minst leder selskapet til en av Brann sine største sponsorer. Jeg er en av de som mener at Barmen burde vært brukt istedenfor Fakiri. Dette gjorde også Skars borte mot Engen, da begynte Barmen som defensiv midtbane, mens Fakiri var på benken. Målet til Engen må Barmen ta på sin kappe. Skars kan med rette si at Fakiri er bedre defensivt enn offensivt, men da må de slutte å snakke om å la de unge få sjansen.

Hva vet du om at Barmen ikke er typen til å finne på noe slikt? Media? Eller kjenner du han personlig?

Hvilke dårlige holdninger er det snakk om? Det eg har lest om Barmen opp til no er at han ikkje er et typisk supertalent, men en som har jobbet og jobbet for å nå dit han er i dag. Det rimer dårlig med dårlige holdninger, men hva vet jeg.

Jose Arrogantio

Hva slags straffer er det du snakker om?

Klaus_Brann

Gjennom media virker han som en tvers igjennom kjernegutt/kar. Mye snakk og lite håndfast her inne nå, symøte om en time.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

steinbygger

Er fra folk som har spilt med han de siste 4 årene. Er mulig at han har fått "Bergenser i Brann syndromet" i russetiden

Klaus_Brann

Quote from: Miller on August 29, 2012, 00:12:00 AM
Quote from: Nixon on August 28, 2012, 21:19:35 PM
Nå vet ikke jeg helt hvordan det var med Hansen. En misfornøyd spiller på vei ut har ofte ikke allverden med troverdighet. Men tilbake til Barmen. Skulle han gå glipp av fellestreningene og gå i styrkerommet, eller hvor de nå enn trener alternativt, bare for gøy? Fordi han gikk med på bløffen? Veldig lite troverdig.

Da må eg spørre deg lite spørsmål. Hvorfor tror du Brann ikke har kommet med kontraktstilbud til Barmen da? Spilte bra og viste at han er en mann som Brann virkelig kan ha nytte av, ung og bergenser, men forsatt ingen kontraktstilbud.

Da var kontraktstilbudet kommet...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Klaus_Brann on August 29, 2012, 20:11:02 PM
Quote from: Miller on August 29, 2012, 00:12:00 AM
Quote from: Nixon on August 28, 2012, 21:19:35 PM
(...)

Da må eg spørre deg lite spørsmål. Hvorfor tror du Brann ikke har kommet med kontraktstilbud til Barmen da? Spilte bra og viste at han er en mann som Brann virkelig kan ha nytte av, ung og bergenser, men forsatt ingen kontraktstilbud.

Da var kontraktstilbudet kommet...

Alltid irriterende når kjedelig virkelighet ødelegger spenstige sammensvergelsesteorier (Noen her er jo lei ordet konsp...). Men jeg tror ikke vi trenger frykte for den fremtidige underholdningen; indignasjonen på vegne av talentene våre vil nok fortsette med full styrke.

Uansett: Flott at Barmen får kontrakt!

Skarsfjord sier til BA:

Quote from: Skarsfjord
- De har virkelig stått på og skjønt at det koster å bli god. Det fortjener de kredit for, så det er den ene grunnen. Den andre er at vi synes de er veldig gode allerede og har potensial til å bli enda bedre

Dessuten:

Quote from: Skarsfjord
Guttene selv har visst ganske lenge at de kommer til å bli tilbudt nye kontrakter.

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Spelaren

Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Jose Arrogantio

Quote from: Spelaren on August 29, 2012, 21:22:14 PM

Alt er ikke svart/hvitt. At man slår tilbake på noen av de konspirasjonsteoriene som har blitt kastet ut angående Skarsfjord og Barmen trenger ikke bety at man mener Skarsfjord har gjort alt perfekt i forhold til bruk og satsning på talenter.

krakra

Demp nå hersketeknikkene tusen hakk. Det har ikke vært en eneste konspirasjonsteori mot Skarsfjord.

Nixon

Vel, å kalle Barmen sin vel to uker lange lyskestrekk tidligere i sommer for en bløff, iscenesatt av Skarsfjord, ligner veldig i alle fall...
Rød makt på Hansa!

krakra

Overhodet ikke. Det er jo til og med noe som vi har et konkret eksempel på har skjedd før. Jeg enkelte overdriver hvor inviklet og komplisert det er å gi en spiloer spillenekt og påstå at det skyldes skade. Det er neppe noen mesterbløff. Hvor mange treninger Barmen faktisk sto over vet ikke jeg, men at spillere bortvises fra trening er heller ikke noe unikt.
At klubber skylder på skader når de ikke vil at den virkelige årsaken skal komme ut er nok mer vanlige enn enkelte her ser ut til å tro. Er det en konspirasjon når en spiller blir skadet og må stå over en kamp og blir solgt like etterpå, eller når påfallende mange spillere fra samme klubb må stå over landskamper pga. skader?

Nixon

Quote from: krakra on August 30, 2012, 05:49:37 AMHvor mange treninger Barmen faktisk sto over vet ikke jeg, men at spillere bortvises fra trening er heller ikke noe unikt.

Slik jeg leser linkene fra den perioden var han uten balltrening i vel to uker. Det er noe helt annet enn å være borte fra en trening eller to, eller å stå over en kamp. Så det er definitivt en konspirasjonsteori like god som noen andre.
Rød makt på Hansa!

krakra

Vri litt på det da. Hvis en spiller faktisk hadde fått disiplinærstraff og blitt bortvist fra treningsfeltet dt par uker. Tror du Brann hadde sagt den virkelige årsaken da? Eller er det litt rimelig å tro at de kunne funnet på en skade eller noe for.å skjerme spilleren. Jeg syns ikke det er en konspirasjon. Spesielt ikke når Hansen fortalte at Brann og han løy om en skade da han ikke fikk spille.

Klaus_Brann

Hvis man bortviser noen fra treningsfeltet i to uker skal det ha skjedd noe ganske drøyt. Det gagner verken Brann eller spilleren heller.

Christian

Og hvorfor i alle dager har ikkje bergenspressen fått dette med seg? Når du er så sikker, krakra, så vil jeg tro at BT og BA, som følger Brann fra dag til dag hadde luktet lunten og forhørt seg. Det er jo ikkje akkurat som om Brann-systemet er potte tett.

Eller er pressen også med på det? For det ville jo ikkje lukte av konspirasjon...

krakra

De fikk det ikke med seg med Hansen.
Jeg er alldeles ikke sikker. Jeg sier at det er en helt plausibel forklaring.

Nixon

Nei, det er ikke rimelig å tro at Brann bortviser en spiller fra trening i to uker, faker en skade og slipper unna med det. I Bergen. Det er utenkelig! Og slett ikke i nærheten av en plausibel forklaring!
Rød makt på Hansa!

krakra

De gjorde det med HAnsen. Ikke nødvendigvis bortvisning, men en fake skade. Så da vet vi vel at hele Brann og bergensåressen er innvolvert i en diger konspirasjon?

Nixon

Omfanget og ikke minst interessen er himmelvidt forskjellige i de to sakene. Dette er ikke å pynte på sannheten som både skjer og har skjedd i de fleste klubber. To uker med bløff på sidelinjen for et av Brann sine største talenter med påfølgende oppmerksomhet fra medier og supportere. Legg faren inn i kabalen, og det blir bare mer utenkelig.

Men hallo! Folk tror fortsatt at Elvis lever. At ingen har vært på månen. At Holocaust aldri har skjedd. At Watergate var et innbrudd. Og at Brann kommer til å være et stabilt topplag i 2015. Utenkelig alt sammen!:)
Rød makt på Hansa!

krakra

Jeg tror du har et noe naivt syn på fotballen. "Skader" er vanlig i alle klubber og skjer hele tiden og media virker ikke veldig interessert i å ta tak i det. Det har ingenting med konspirasjon å gjøre. Det er en beleilig forklaring på en ubeleilig situasjon.
Når det gjelder bergenspreasen vet jeg iallefall at lokalpressen ofte sitter på en god del dritt som de ikke skriver om. Jeg tror nok BA og BT visste at Hansen ikke var skadet, uten at de avslørte det. Jeg syns det blir voldsomt å kalle det en konspirasjon, men det er jo det nye moteordet her inne og sitter løst

Selv om Hansen var elendig var det mange som mente at han burde spilt mer og at Brann løy om at han var skadet hadde nok sin interesse. Det kan være flere grunner til at media ikke skriver om det. En er jo at det er veldig unge gutter som ville blitt hengt ut hvis media skrev om disiplinærproblemene deres.

monzilla

Hvor er logikken i at han blir bortvist fra trening, for så å få tilbud om ny kontrakt?

Nixon

Quote from: monzilla on August 30, 2012, 08:33:29 AM
Hvor er logikken i at han blir bortvist fra trening, for så å få tilbud om ny kontrakt?

Tja, han har vel sonet straffen sin da vil jeg tro. Skarsfjord er streng, liker å straffe og er en løgnhals, men han er fortsatt fair og lar gjort være gjort, og glemt være glemt.

Men la oss leke oss litt mer her. Hva i himmelens navn må han ha gjort for å fortjene to hele uker på sidelinjen? Og da mener jeg noe annet enn å ligge med konen til Skarsfjord!:)
Rød makt på Hansa!

Klaus_Brann

Tja, han har vel kanskje spilt for bra i vår slik at Skars ble satt i et dårlig lys etter å ha prøvd andre først... Nei, pokker, den teorien var tatt allerede.

Sindre32

Det dreier seg selvsagt om et homoerotisk trekantdrama mellom Barmen, Skars og RBH.

Klaus_Brann

Jeg tror Davy Wathne har en finger eller evt. andre kroppsdeler med i spillet også. Han sitter på mye verdifull insideinfo om Barmen-Skars-RBH- dramaet som han ikke slipper ut i sporten, fordi han har blitt hyttekompis med RBH.

ostraume

Quote from: krakra on August 30, 2012, 06:59:54 AM
Hvis en spiller faktisk hadde fått disiplinærstraff og blitt bortvist fra treningsfeltet et par uker. Tror du Brann hadde sagt den virkelige årsaken da? Eller er det litt rimelig å tro at de kunne funnet på en skade eller noe for å skjerme spilleren.

Ser du ikke problemet med måten du setter opp "argumentet" på? Sjekk ut nyhetsspeilet.no for å finne tilsvarende retorikk.

Jeg kan lage et eksempel for deg: Om nå Illuminati sprengte WTC, er det da urimelig å anta at Bush og Cheney var informert om det? Og er det ikke rimelig å anta at den egentlige agendaen med sprengningen ble holdt skjult?

krakra

August 30, 2012, 09:33:23 AM #287 Last Edit: August 30, 2012, 09:36:08 AM by krakra
Konspirasjonsteorien ligger altså i at Brann straffer spillerne sine? Eller i at de skjuler det?

Vi vet at Brann har løyet om skade på spiller for å forklare manglende spilletid før. Så det er ingen konspirasjonsteori, men fakta. Så ligger konspirasjonen i å bortvise en spiller fra treningen noen uker i ferien?

ostraume

Problemet er du forutsetter et gitt svar først, og leter etter passende argumenter etterpå.

krakra

Ja. Det var et hypotetisk spørsmål. Du vil nok finne disse andre steder enn nyhetsspeilet også.

monzilla

Mitt inntrykk er at bergenspressen vet stort sett alt som skjer i Brann av "sladder", også mer enn det Skarsfjord og de øvrige lederne vet. Setter vi det som premiss (at pressen vet alt) er det da to alternativer dersom en spiller gjør noe han ikke skulle ha gjort;
1) Brann vet om det
2) Brann vet ikke om det

Dersom Brann vet om det vil de vurdere å iverksette disiplinære tiltak. Pressen vet også at det har skjedd noe, og derfor er det ikke noe poeng for Brann å lyve om dette
Dersom Brann ikke vet det må pressen gjøre noen vurderinger i henhold til Vær Varsom-plakaten. Er alt innenfor rimelighetens grenser der har de da ett av to alternativer;
1) Bruke informasjonen de har på en spiller til å få mer informasjon på et senere tidspunkt
2) Lage et "skandalepreget" oppslag.

Hva de velger av disse to er nok avhengig av hvor mye stoff de har å skrive om, og selvsagt i hvilken grad de kan selge noen flere aviser på å legge fram en eksklusiv story.

Men dersom de lager en sak, negativt vinklet, på en spiller eller en annen person så vet de at da vil de mest sannsynlig få en boikott av spilleren/lederen. Er dette en stor personlighet i miljøet, eksempelvis Huseklepp, er dette da et tap for avisen. Det er flere eksempler oppigjennom årene på aviser som er boikottet av både spillere og ledelse. Som oftest da bytter da avisen ut journalisten, så forbedrer forholdet seg etterhvert.

Et siste moment er at hvis media legger seg ut mot treneren, så er treneren ferdig. Dette skjedde med Nilsen, MIM, Teitur osv. Når treneren er avskrevet i avisene er det bare et spørsmål om tid før klubben "går ut og gir treneren full tillit" (dvs han er ferdig).

Poenget mitt er at denne balansen mellom media og klubben gjør at det ikke er rom for noe konspirasjoner.

krakra

Det er ikke rom for konspirasjoner. Men det er virkelig rom for hvite løgner. Som at Cato Hansen var "skadet". Dette ble aldri avslørt av bergenspressen, selv om de sikkert visste at det ikke stemte. Man leser aldri om disiplinærsaker i media. Det skyldes nok ikke at de ikke skjer eller media ikke vet det. Når Brann sier at en spiller som ikke er skadet er skadet er det neppe for å lure media.

Christian

VIF-spillere på bytur leser vi jo stadig om i avisene. Brann-spillere på tulltur har det vel òg vært nok av i sin tid. Helt fraværende er det jo ikkje.

Nixon

Ok, la oss oppsummere bløffen:

Mai/juni 2012: Barmen gjør noe som påkaller Skarsfjord og Brann sin vrede.

Tidlig juni 2012: Skarsfjord sier til Barmen at Brann har bestemt straffen og at han blir utestengt fra trening og kamp i noen uker, men at de kan skjule dette ved å fake en skade.

13. juni: Skarsfjord sier til Barmen at tiden er inne og at han skal få komme inn etter pause mot Firdalaget, men at han i løpet av omgangen må "bli skadet". Hele klubben sitt støtteapparat er informert. En skade i lysken skal være den offisielle historien.

14. juni: Barmen gjør som han får beskjed om.

15. juni: Skaden blir omtalt i mediene, og Brann uttaler at Barmen ikke blir klar til cupkampen mot Nest-Sotra.

2. juli 2012: Barmen har, i følge Skarsfjord, sin første balløkt med juniorlaget og er på vei tilbake fra skaden. Eller straffen, som altså skal være en plausibel forklaring.

15. juli 2012: Barmen er endelig tilbake i troppen mot Odd.

Det eneste jeg tar selvkritikk på i denne diskusjonen er at jeg hele tiden har snakket om en straff på to uker. Som vi alle kan se snakker vi om hele fire uker. For det ville jo selvsagt vært mystisk dersom Barmen skulle kommet rett tilbake i form når han "kunne begynne" å trene for fullt med ball.
Rød makt på Hansa!

kabelmann

Quote from: krakra on August 30, 2012, 09:33:23 AM
Vi vet at Brann har løyet om skade på spiller for å forklare manglende spilletid før.

Vet vi det? Har vi noe annet enn Hansens ord for det? Eller er det en annen sak du viser til?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

monzilla

Gjentar man det mange nok ganger så blir det en etablert forumsannhet.
Uansett, Hansen er en tvilsom type.

krakra

Selv om du etter beste evne prøver å fremstille det som sinnsykt er det nok noe som kunne skjedd og lignende skjer støtt og stadig overalt.

Jeg heller mot at Skars ikke har brukt Barmen fordi han er feig og ikke som noen straff, men det er fult mulig og lile sannsynelig som at han plutselig har blitt dårligere enn Fakiri

krakra

Quote from: Klaus_Brann on August 30, 2012, 09:31:41 AM
Jeg tror Davy Wathne har en finger eller evt. andre kroppsdeler med i spillet også. Han sitter på mye verdifull insideinfo om Barmen-Skars-RBH- dramaet som han ikke slipper ut i sporten, fordi han har blitt hyttekompis med RBH.
Mjelde hadde bildene, men mistet dem.

Kjell249

Quote from: krakra on August 30, 2012, 10:14:57 AM
Selv om du etter beste evne prøver å fremstille det som sinnsykt er det nok noe som kunne skjedd og lignende skjer støtt og stadig overalt.

Jeg heller mot at Skars ikke har brukt Barmen fordi han er feig og ikke som noen straff, men det er fult mulig og lile sannsynelig som at han plutselig har blitt dårligere enn Fakiri

Var han ikke feig i vår når Barmen spilte 5 av 6 kamper på rad, men pluselig funnet ut at han kanskje burde være litt feig allikevel?? Herlig argument...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Nixon

Barmen er den nye Haugen.

Forandring fryder!
Rød makt på Hansa!

Go Up