• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Kristoffer Barmen

Started by krakra, July 18, 2011, 16:16:03 PM

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

Go Down

ostraume

Quote from: krakra on August 30, 2012, 10:14:57 AM
Jeg heller mot at Skars ikke har brukt Barmen fordi han er feig og ikke som noen straff, men det er fult mulig og lile sannsynelig som at han plutselig har blitt dårligere enn Fakiri

Nå vikler du deg ned på faxmaskinnivå igjen.

Hvorfor ikke bare så det som det er: Skarsfjord mener Fakiri er bedre enn Barmen som DM i tospann med Nordkvelle. Det trenger ikke være verre enn det.

Edit: Og så kan man selvsagt være uenig i den vurderingen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Utmedsnolken

Quote from: Nixon on August 30, 2012, 11:55:50 AM
Barmen er den nye Haugen.

Forandring fryder!

Kristoffer Larsen er den nye Kristoffer Larsen!
"og der snubler Sæternes igjen"

krakra

August 30, 2012, 12:19:14 PM #302 Last Edit: August 30, 2012, 12:22:31 PM by krakra
Quote from: ostraume on August 30, 2012, 12:01:18 PM
Jeg heller mot at Skars ikke har brukt Barmen fordi han er feig og ikke som noen straff, men det er fult mulig og lile sannsynelig som at han plutselig har blitt dårligere enn Fakiri

Nå vikler du deg ned på faxmaskinnivå igjen.

Hvorfor ikke bare så det som det er: Skarsfjord mener Fakiri er bedre enn Barmen som DM i tospann med Nordkvelle. Det trenger ikke være verre enn det.

Edit: Og så kan man selvsagt være uenig i den vurderingen.
Fordi det er feil. Og i vårest da Skars ga Fakiri sjansen før Barmen fordi han "mente at Fakiri var bedre" beviste Barmen at han var dobbelt så god som Fakiri, minst. Fakiri er ikke noe bedre enn da, så da må isåfall Barmen ha blitt utrolig mye dårligere. Noe VIF-kampen, til tross for balltapet foran scoringen, ikke tydet på.

Var det ikke du aom, da jeg påstod at du var fornøyd med alt Brann gjorde, sa at du ville hive deg på hylekoret hvis Barmen ble sittende på benken i høst? Det var mens Soko var skadefri og Austin i klubben. Nå er begge utilgjengelig og Barmen sitter overraskende nok fortsatt på benken. Av og til tror jeg at Skars kunne satt Piotr på midten foran et av talentene og du ville fortsatt forsvart ham

krakra

Quote from: Kjell249 on August 30, 2012, 11:48:26 AM
Selv om du etter beste evne prøver å fremstille det som sinnsykt er det nok noe som kunne skjedd og lignende skjer støtt og stadig overalt.

Var han ikke feig i vår når Barmen spilte 5 av 6 kamper på rad, men pluselig funnet ut at han kanskje burde være litt feig allikevel?? Herlig argument...
Han var feig da han testet ut alle tilgjengelige midtbanespillere(untatt Haugen) før han lot Barmen prøve seg. Heldigvis var Fakiri og Kvelle en så stor katastrofe at det ville vært selvmord å fortsette med dem

Nixon

August 30, 2012, 12:30:30 PM #304 Last Edit: August 30, 2012, 12:32:09 PM by Nixon
Quote from: krakra on August 30, 2012, 12:19:14 PMOg i vårest da Skars ga Fakiri sjansen før Barmen fordi han "mente at Fakiri var bedre" beviste Barmen at han var dobbelt så god som Fakiri, minst.

Min husk er litt dårlig. Men i hvilken kamper spilte Fakiri på midten i stedet for Barmen i vår? Jeg husker borte mot Haugesund, og da spilte Fakiri godt før han ble skadet. Mye bedre enn han har gjort nå etter sommeren. Så jeg var enig i det uttaket basert på den kampen i alle fall. Men som sagt uenig i de siste kampene.

Men hva Skarsfjord mener og tror er en helt annen skål. Og jeg skjønner ikke helt hvorfor det er helt utenkelig at han faktisk mener at Fakiri var det beste valget sammen med Nordkvelle på midten. Jeg tror han mener det. Og så er det et moment av en slags feighet der han tror at han selv kommer bedre fra det ved tap dersom han velger rutinerte spillere. Men først og fremst tror jeg helt ærlig at han tar ut det han selv tror er det beste laget.
Rød makt på Hansa!

krakra

Tror du det er tilfeldig at Skars så og si alltid mener at den etablerte er bedre enn talentet selv når alle andre ser det motsatte?

Nixon

Quote from: krakra on August 30, 2012, 12:32:09 PM
Tror du det er tilfeldig at Skars så og si alltid mener at den etablerte er bedre enn talentet selv når alle andre ser det motsatte?

Ingenting er tilfeldig med Skarsfjord. Men jeg kan ikke se at det skal være noe konflikt med hva han tror er det beste laget.

Ellers skal man alltid være forsiktig med å bruke ordet "alle". Sikkert lett for når man først og fremst lever supporterlivet sitt her på forumet. Men slett ikke alle Brannsupportere var f.eks. superimponert over Barmen i de kampene han spilte i vår.
Rød makt på Hansa!

krakra

August 30, 2012, 12:42:33 PM #307 Last Edit: August 30, 2012, 12:45:59 PM by krakra
Vi spilte med Soko og Austin mot RBK og Sandnes Ulf. Aå ble Soko skadet og Kvelle kom innn istedenfor mot Molde, der ble også Austin skadet og Fakiri startet mot Godset og Haugesund. Der ble Fakiri skadet og Barmen fikk ærbødigst starte mot VIF. Han var en av  våre bedre og fortsatte til Austin var frisk igjen. Austin tok plassen til Kvelle etter at Barmen hadde spilt mye bedre enn både ham, Soko og Fakiri. Nå ser vi det samme. At Kvelle og Fakiri får sjansen før Barmen, men denne gangen får han ikke engang innhopp å vise seg frem i.

Det er også historieforfalskning å fremstille det som at Skars ga Barmen sjansen fordi han var så lysten til å satse på unggutten. Det måtte tre skader til, i en posisjon hvpr vi i utgangspunktet hadde to spillere utover Barmen

krakra

Quote from: Nixon on August 30, 2012, 12:41:28 PM
Quote from: krakra on August 30, 2012, 12:32:09 PM

Ingenting er tilfeldig med Skarsfjord. Men jeg kan ikke se at det skal være noe konflikt med hva han tror er det beste laget.

Ellers skal man alltid være forsiktig med å bruke ordet "alle". Sikkert lett for når man først og fremst lever supporterlivet sitt her på forumet. Men slett ikke alle Brannsupportere var f.eks. superimponert over Barmen i de kampene han spilte i vår.

Jeg sier ikke at han dominerte, men han var solid og vesentlig bedre enn Kvelle og Fakiri. Ingen er vel særlig imponert over midtbanen vår de siste 1,5 kampene heller.

ostraume

Quote from: krakra

Var det ikke du aom, da jeg påstod at du var fornøyd med alt Brann gjorde, sa at du ville hive deg på hylekoret hvis Barmen ble sittende på benken i høst? Det var mens Soko var skadefri og Austin i klubben. Nå er begge utilgjengelig og Barmen sitter overraskende nok fortsatt på benken. Av og til tror jeg at Skars kunne satt Piotr på midten foran et av talentene og du ville fortsatt forsvart ham

Det er helt riktig og jeg mener absolutt Barmen burde få mer spilletid nå. Som jeg har skrevet flere steder. Så det hylekoret er jeg med på.

Jeg sliter bare litt med de mer kreative forklaringene på hvorfor han skal være vraket.

Nixon

Quote from: krakra on August 30, 2012, 12:42:33 PMDet er også historieforfalskning å fremstille det som at Skars ga Barmen sjansen fordi han var så lysten til å satse på unggutten.

Nei, men hvem har hevdet det? Da hadde han sannsynligvis startet sesongen fast på laget.

Men fra det og til farsen om den månedslange falske skaden er det tross alt et godt stykke.
Rød makt på Hansa!

krakra

August 30, 2012, 12:56:54 PM #311 Last Edit: August 30, 2012, 13:01:11 PM by krakra
Kjell antyder iallefall at Skars ikke kan være feig fordi han lot Barmen starte seks kamper i vårest. Faktum er jo at den tilliten satt langt inn og Barmen viste seg som det klart beste alternativet med en gang. Ga ikke Skars rom for tvil. Jeg har aldri sagt at jeg tror akaden var fake, men sier at fake skader skjer og at det ikke er noen konspirasjonstwori. Men nå for tiden er jo alle teorier man ikke tror på konspirasjonsteorier.

Jose Arrogantio

Er Barmen ennå uvel siden han sto over Molde-kampen?

aleksanderhjelleseth

Tatt ifra Brannbloggen på FB:

-Kristoffer Barmen er ikke en gang med i troppen mot Molde. Vi vet ikke hvorfor, men skal prøve å finne ut av det. Vet du hvorfor så si i fra!

-Vil bare gjøre det klart at vi ikke har noe i mot noen spillere som er tatt med i dagens tropp. Vi respekterer Rune Skarsfjords valg. Dette kom bare veldig overraskende på oss i SKBrannbloggen!

dex1974

http://fotball.bt.no/eliteserien/article249172.ece

Har hørt rykter om at han er blitt litt vel glad i nattlivet og...men...tja!
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

aleksanderhjelleseth

Nixon

Da er den saken avklart. Og alle elleville teorier om dagens vraking kan gravlegges...
Rød makt på Hansa!

Christian

Aiai! Konspirasjonen er sann! I alle fall nesten. Du hendelse...

posemedsnopi

Er det ingen som kan bestille vekking for han? Frøken Ur er vel fortsatt i arbeid?

krakra

Ikke akkuart helt utenkelig. Han virker jo som en ganske sloev type.

Lasaron

Det var greit at det kom ut.

Han er en voksen mann og skal klare det selv. Ta deg sammen, Barmen, du kan bli god!
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Nixon

Quote from: krakra on September 02, 2012, 21:04:16 PM
Ikke akkuart helt utenkelig. Han virker jo som en ganske sloev type.

Ikke "helt utenkelig" at dette er grunnen? Så du er ikke 100 % overbevist?
Rød makt på Hansa!

krakra

Jo, men det er liksom ikke noe sjokk. Ikke noe "Dette kunne jeg aldri trodd om Barmen". Han virker som typen som kan forsove seg og glemme ting. Var vel en sak paa det tidligere om at Barmen var den med flest "Boeter" i spillergruppen for diverse avglemsler.

Et internt botsystem i spillergruppen altsaa, ikke boeter fra Brann.

Nixon

September 02, 2012, 21:18:30 PM #323 Last Edit: September 02, 2012, 21:59:10 PM by Nixon
Ok, da er jeg med. Håper dette blir en lærepenge for han, og at han ikke drar dette med seg videre i karrieren. Det har vært nok av spillere som har lovet bot og bedring litt for mange ganger.
Rød makt på Hansa!

dudo

Verre er dette som nevnes i fht fest. Det er mer uprofesjonelt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Belfort

Quote from: dudo on September 02, 2012, 21:46:47 PM
Verre er dette som nevnes i fht fest. Det er mer uprofesjonelt.

Ja hvis dette er riktig så er det bekymringsverdig. Hvor mange bergens talenter har ikke ødelagt en karriere på byens nattklubber. Vi får håpe at det ikke er noe sannhet i disse ryktene

krakra

Nixon

Vi får håpe at denne festen "bare" var et utslag av russefeiring, og ikke at han har lagt seg til uvanen med å gå på byen i tide og utide.
Rød makt på Hansa!

OmOssSjølOgHansaøl

Bra at Brann reagerer, og så får vi håpe at Barmen skjønner at han ikke kan tillate seg denslags tull hvis han har tenkt å gjøre fotballen til karriere.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Huff

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on September 02, 2012, 22:08:20 PM
Bra at Brann reagerer, og så får vi håpe at Barmen skjønner at han ikke kan tillate seg denslags tull hvis han har tenkt å gjøre fotballen til karriere.

Enig, nå har han å ta seg sammen, for per nu konkurrerer han med Mjelde om å være vår beste DM bak Soko.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

Klaus_Brann

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on September 02, 2012, 22:08:20 PM

Det finner han fort nok ut hvis han fortsetter å gjøre sånt. Han er nok smart nok til å ta signalet som kom nå.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ostraume

Si ikke det. Ville ikke vært første, eller siste, karriere som  går dukken pga Bergenser i Brann-og-konge-på-byn-syndromet.

krakra

osoerli

Han må få seg streng dame som kan halda han heme om kveldane, og som sjølvsagt også må vera A-menneske som kan sparka han opp av senga om morgonen.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Superjack

Synest dette er bra. Skars kjører streng oppdragelse. Oppføre seg og være fokusert på det sporslige.

i taper ALDRI!

Gulløl

September 03, 2012, 09:30:30 AM #335 Last Edit: September 03, 2012, 09:32:22 AM by Gulløl
Dette gir fenomenalt gode og oppdragende signaler til hele talentgruppen. Veldig bra Skarsfjord.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

krakra

Forresten interessant at "konspirasjonsteoriene" ikke var helt på jordet.

monzilla

Jo, der var helt på jordet, og er fortsatt helt på jordet. Konspirasjonen gikk ut på at Skarsfjord vraket Barmen, sa han var skadet - mens egentlg lå det disiplinære reaksjoner bak. Faktisk motbeviser dette konspirasjonen, da Skarsfjord på ingen måte nølte med å oppgi grunnen til vrakingen. Hvorfor skulle han da lyge på et tidligere tidspunkt og si han var skadet?

Det neste som kommer er vel at Skarsfjord brøt seg inn til Barmen og stilte vekkerklokken hans 30 min fram...

krakra

Her er det noen som rett og slett ikke vil se. Skars sier det har skjedd før og innbiller du deg virkelig at det ikke fikk lignende konsekvenser da Barmen uteble en hel trening fordi han hadde vært på fest?

monzilla

Hva slags reaksjoner han fikk aner jeg ikke, det ble helt sikkert håndtert. Og garantert uten at noen lyger om skadesituasjoner. Hva slags signaler sender det til resten av talentgruppen?

ostraume

Teorien om falsk skade er da overhodet ikke styrket etter denne nye informasjonen?

krakra

Signalet til talentgruppen er vel at hvis du driter det ut så tar vi det internt og deler det ikke med omverden. Men når det skjer igjen og alle lurer på hva som skjer så er det nok vanskelig å holde lokk på

monzilla

Teorien om falsk skade er fullstendig revet i fillebilter etter denne nye informasjonen. De som hevder noe annet ønsker å se ting som ikke er der.

krakra

Quote from: ostraume on September 03, 2012, 11:19:06 AM
Teorien om falsk skade er da overhodet ikke styrket etter denne nye informasjonen?
Teorien om at Barmen fikk karantene uten at Brann opplyste om det er styrket. Og han spilte jo første kamp etter "skaden". Så da er det ikke en konspirasjonsteori å anta at karantenen kom i løpet av skadeperioden.

krakra

Quote from: monzilla link=topic=11098.msg388268#msg388268 dat e=1346667687
Teorien om falsk skade er fullstendig revet i fillebilter etter denne nye informasjonen. De som hevder noe annet ønsker å se ting som ikke er der.
Hvordan er den revet i fillebiter? Vi vet at Barmen har blitt straffet tidligere og det er ikke unaturlig å anta at skaden var en straff. Jeg syns enkelte blåser dette med å lyve om skade opp til å være noen voldsomme greier, men det er det jo ikke. Det er en hvit løgn for å holde interne saker internt. Og det er helt vanlig i fotballen og Brann har gjort det før.

Nixon

Quote from: krakra on September 03, 2012, 11:25:28 AMog det er ikke unaturlig å anta at skaden var en straff.

Jo, det er ganske unaturlig at for at han for førstegangsforeseelsen blir straffet med en fake-skade som gjør han utilgjengelig i fire uker. Mens han nå som det skjer igjen "slipper unna" med én kamp på sidelinjen. Det henger ikke helt sammen. For etter min mening er det først og fremst omfanget på skaden hans som gjør det veldig vanskelig å tro på.
Rød makt på Hansa!

Superjack

Dette er vel samme som når flyselskapene ikke har personale til en flygning f.eks pga sykdom. Da kaller de det tekniske problemer.

Ser ikke hvorfor Skarsfjord skal gå ut i media og fortelle at Barmen ikke får spille fordi han var på fylla, bedre å si at han ikke er i form, eller skadet. Mindre gnål og eventuelle diskusjoner og personalspørsmål kan tas på kammerset.

Jeg antar også at Skars har snakket med Barmen før den reelle grunnen til både denne og forrige grunn til "skade" ble gitt til media.

Snakk om å koke suppe på en spiker....
i taper ALDRI!

monzilla

Måtte han spille skadet ovenfor spillegruppen og, eller trente han 100%?

krakra

Hvorfor skulle han måtte spille skadet ovenfor spillegruppen?

krakra

Quote from: Nixon on September 03, 2012, 11:32:49 AM
Quote from: krakra on September 03, 2012, 11:25:28 AMog det er ikke unaturlig å anta at skaden var en straff.

Jo, det er ganske unaturlig at for at han for førstegangsforeseelsen blir straffet med en fake-skade som gjør han utilgjengelig i fire uker. Mens han nå som det skjer igjen "slipper unna" med én kamp på sidelinjen. Det henger ikke helt sammen. For etter min mening er det først og fremst omfanget på skaden hans som gjør det veldig vanskelig å tro på.
Det er da -virkelig- ikke samme forseelsene.

Go Up