• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

�konomitråd

Started by monzilla, October 04, 2007, 21:49:49 PM

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

Go Down

Northside

Virker som Mohn er litt sutrete fordi Samen ikke fikk fortsette i klubben.

Nå er det viktig å ta med at all kritikk i fjor gikk mot styret i klubben som forlenget kontrakten på et merkelig tidspunkt, og fordi de muligens gjorde det grunnet pengepress.
Mohn ble ikke kritisert, det ble kun poengtert at Brann er en medlemsstyrt klubb, noen han må akseptere.
Han kan gjerne stille på valg på neste årsmøte dersom han ønsker ytterligere innflytelse!

Hadde jeg vært Mohn ville jeg vært mer forbanna på RBH som har surret vekk rikelig med millioner av kroner siste sesongene. Per dags dato er våre dyreste spillere de som presterer dårligst!

Alltid synd dersom eventuelle millioner til Sportsklubben uteblir, men jeg klarer fint å leve med det så lenge ingen utenfra får styre klubben vår. Da er vi raskt på ville veier slik man ser med enkelte klubbers ellers i Europa.

Kutter Mohn all støtten nå, så forventer jeg at RBH har baller nok til å ikke la Mohn parkere Bentlyen sin i spiller-garasjen under BT-tribunen. Da kan han heller ta bybanen slik som oss andre :)

Northside

Quote from: BRANNFL on May 27, 2014, 11:18:16 AM
Ka tenker andre investorer om måten Trond Mohn blir behandel på, er målet her inne på forumet å skremme alle vekk, sitter noen av dere på en svær pengesekk. 60 og 70 tallet kommer aldri tilbake, det er nok penger som må til for å klatre på tabellen, ikke det at Brann ikke har god nok stall i år men det må nok en god del penger til for å holde håpet om ett nytt 2007 oppe. Og da er det vel ikke så mange her inne på forumet som kan bidra.

Kan du utdype hvordan Mohn er blitt behandlet?

krøvel vellevold

Ka tenker andre investorer om måten Trond Mohn blir behandel på, er målet her inne på forumet å skremme alle vekk, sitter noen av dere på en svær pengesekk. 60 og 70 tallet kommer aldri tilbake, det er nok penger som må til for å klatre på tabellen, ikke det at Brann ikke har god nok stall i år men det må nok en god del penger til for å holde håpet om ett nytt 2007 oppe. Og da er det vel ikke så mange her inne på forumet som kan bidra.

Men hva med en god trener? Kan det bidra? Det hadde vi ikke hatt hvis Mohn hadde fått viljen sin. Jeg ser ikke hva som er bra med at en person som selv sier han ikke har peiling på fotball, er den som skal bestemme hvem som skal trene Brann. At Skarsfjord skulle trene Brann fordi han er godkompis med Mohn, blir fullstendig feil!

Og bit deg merke til at Brann i sin egen rapport mener slik innblanding ville vært uakseptabel. Så hva har skjedd? Enten har han sitt på det tørre, men da burde han jo dementert misoppfattelsen som kom av et BT-sitat om at det lå føringer for pengene. Eller så har han lagt føringer - og altså gjort noe Brann selv oppfatter som "uakseptabelt". Hva er problemet med at fansen kritiserer klubben for å ha gjort noe de selv mener er "uakseptabelt"?
Legg ned hele klubben!

nero

May 27, 2014, 11:45:58 AM #3653 Last Edit: May 27, 2014, 16:12:17 PM by nero
Etter gullet i 07 har Brann sølt bort million etter million av Mohns penger. SmÃ¥klubber som Godset, TIL og FKH har tatt medaljer i TL med budsjetter som er omtrent pÃ¥ størrelse med det Brann bruker pÃ¥ administrasjon. Alt dette uten at Brann har oppnÃ¥dd noe som helst sportslig sett. Klubben vingler pÃ¥ randen av konkurs det meste av tiden. Likevel er Brann lønnsledende, og har landets høyeste billettpriser.  Mohn har ingenting mot noe av dette, men da supporterne protesterer mot at han trumfer gjennom en kontraktsforlengelse med middelmÃ¥digheten Skarsfjord, da blir han pissesur. Er dette en mann som bør fÃ¥ mer eller mindre innflytelse pÃ¥ klubben?
Lions led by donkeys.

Xminator

Quotemed budsjetter som er omtrent på størrelse med det Brann bruker på administrasjon.

Og der ligger litt av problemet. Jeg tror det er mange som bruker minst like mye penger på A-laget - og ikke minst spillerene der, som det Brann gjør.

krakra

Quote from: Xminator on May 27, 2014, 11:47:45 AM
Quotemed budsjetter som er omtrent på størrelse med det Brann bruker på administrasjon.

Og der ligger litt av problemet. Jeg tror det er mange som bruker minst like mye penger på A-laget - og ikke minst spillerene der, som det Brann gjør.
Det er neppe mange.

Nixon

http://www.dagbladet.no/2014/05/27/sport/tippeligaen/fotball/sk_brann/trond_mohn/33528185/

Davy Wathne henger seg på og sier at han skjønner Mohn godt som "bare får hets og sjikane tilbake". Ikke uventet, den lille mannen benytter jo enhver mulighet til å stikke fingeren i Brannsåret. Men så mye hets og sjikane var det vel ikke. Det var jo folk i klubben som først og fremst fikk høre det.

Ellers er Davy skråsikker på at vi rykker ned med god margin...
Rød makt på Hansa!

dragn

nero

Vittig at Wathne skriver at Mohn er en god sosialdemokrat. Når en milliardær kjøper seg innflytelse i en organisasjon så er det i hvert fall så som så med det demokratiske...
Lions led by donkeys.

Yngve

QuoteMohn ble trakassert og sjikanert av såkalte Brann-fans som knapt betaler for billett på stadion.

Lurar på kortid sist Davy betalte for ein billett på stadion eg..

Gulløl

Denne mannen vil Brann alt ondt. Ingen andre i Bergen vil juble mer en han om Brann rykker ned fordi da fikk han rett.

Klipp:
"Dette laget rykker ned så det suser. Det er litt som i Stabæk (nedrykk, 2012). Og poengavstanden opp kan bli minst like stor i år, sier Wathne".
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller VÃ¥lerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Kruxleiven

Synes det er like greit at Mohn forsvinner. Jeg synes ikke klubben skal gjøre seg avhengig av gaver. Tæring etter næring. Om det betyr at vi vil slite med å få kjøpt nye spillere so be it. Ser supporterlederen vil skvære opp med Mohn. Helt ok at man prøver å få klarhet i eventuelle misforståelser og kan prøve å få et greit forhold til Mohn, men jeg synes ikke vi burde slikke Trond opp etter ryggen for å få pengene hans.

Torvanger

Her ser vi hvor lojal denne Mohn er, ikke tale om at han kan kalle seg ekte Brannfan!

http://www.itromso.no/sport/article9746659.ece

Henki

Quote from: Torvanger on May 27, 2014, 13:42:25 PM
Her ser vi hvor lojal denne Mohn er, ikke tale om at han kan kalle seg ekte Brannfan!

http://www.itromso.no/sport/article9746659.ece

Jeg liker pengene til Trond Mohn, men fyren har gjort seg totalt uspiselig det siste året. Hvis Brann må klare seg uten ham blir det en overgang men da får det bare bli sånn. Hvis Mohn forsvinner kan det jo til og med være at RBH ryker med i dragsuget.
Ballen skal fremover!

dudo

"Ser det ikke bra ut i TIL?" Mannen er jo totalt delirisk. De rykket ned, for pokker!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

He he, ja. Han er ikke mye kravstor egentlig denne Mohn. TIL har i de siste årene hatt solide underskudd og rykket ned. Men Mohn er fornøyd: - Det har vært jobbet veldig bra...
Rød makt på Hansa!

nero

May 27, 2014, 15:22:03 PM #3666 Last Edit: May 27, 2014, 16:05:27 PM by nero
Nei, det kan unektelig virke som at han driter langt i det sportslige, så lenge det er noen trivelige folk i klubben som kan pisse ham godt opp etter ryggen, og fortelle ham akkurat det han ønsker å høre.
Lions led by donkeys.

kaj eskelinen

Merker at Davy begynner å ta seg litt for store friheter å rakke ned på "idiotiske" bergensere, samtidig som han skal fremstå som supersupporter.

Har sakte med sikkert fått nok av hele typen..

Samme med Mohn, litt av en tid å gå ut i media med at han kutter støtten, det er jo å vri kniven inn når Brann ligger nede.

Slike ting bør aldri glemmes og det sier sitt om hele personen. Dekk deg gjerne bak Sosialdemokrat imaget, klassisk hersketeknikk som fungerer fint med politikere, leverandører og ansatte. Branns supportere er ingen av delene.

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on May 27, 2014, 07:56:52 AM
Quote from: Lasaron on May 27, 2014, 07:23:35 AMJeg kan frimodig si at om jeg hadde vært like rik som Mohn hadde ikke Brann fått en brøkdel så mange penger av meg.

Du om det. Hadde jeg vært like rik som Trond Mohn hadde Brann vunnet serien med jevne mellomrom!;)

Ellers har jeg ingen tro på teorien din om at Mohn ble lurt av Brann. Jeg tror initiativet først og fremst kom fra Mohn.

Totalt enig, men jeg hadde ikke gitt blindt og stolt på at RBH sikret oss klassespiller etter klassespiller;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on May 27, 2014, 12:11:11 PM
http://www.dagbladet.no/2014/05/27/sport/tippeligaen/fotball/sk_brann/trond_mohn/33528185/

Davy Wathne henger seg på og sier at han skjønner Mohn godt som "bare får hets og sjikane tilbake". Ikke uventet, den lille mannen benytter jo enhver mulighet til å stikke fingeren i Brannsåret. Men så mye hets og sjikane var det vel ikke. Det var jo folk i klubben som først og fremst fikk høre det.

Ellers er Davy skråsikker på at vi rykker ned med god margin...

Finnes det noen såkalt Brann-patriot som benytter anledningen, enten den kommer eller ei, til å rakke ned på "klubben i sitt hjerte" like mye som Davy?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Davy er en stor tosk. Punktum.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

May 28, 2014, 09:36:51 AM #3671 Last Edit: May 28, 2014, 09:39:31 AM by Gulløl
Klovnen Davy Wathne har i det siste i tillegg til å rakke ned på "klubben i sitt hjerte" plusset på med sterk latterliggjøring og mobbing av klubben og supporterne i sine "tv-show" og i flere aviser. Og hele Norge og nesten hele Bergen ler med han har jeg inntrykk av for han er jo "ekspert" og en person som har "peiling". Personlig har jeg fått hele typen totalt i vrangstrupen. Det er på sin plass til Odd kampen med et banner der han får en kraftig tilbakemelding i en slagkraftig tekst. Klarer noen å lage en sang mot han også skal jeg synge med av full hals. Nok er nok.

Samuel Sahim-Radlinger

ostraume

Banner mot Davy? Herregud, nei. Ignorer tosken.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Enig. Gi han ikke mer vann på møllen.

Forøvrig hadde vi en gang en sang til Davy Wathne. Er det noen som er så gamle at de husker den?
Rød makt på Hansa!

Spelaren

Quote from: Nixon on May 28, 2014, 09:51:38 AM

Forøvrig hadde vi en gang en sang til Davy Wathne. Er det noen som er så gamle at de husker den?

Kjør over pakket?
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gulløl

May 28, 2014, 09:58:02 AM #3675 Last Edit: May 28, 2014, 10:08:49 AM by Gulløl
Quote from: ostraume on May 28, 2014, 09:43:05 AM

Og det hjelper ? Pr. i dag er han "Kongen på Haugen" og han nyter det i fulle drag. En skal være klar over at det omtrent er bare vi i den harde kjerne som mener at han er en idiot og tosk. Kjenner flere som går mye på Stadion som ser opp til han som en slags allviter om Brann, og er enig med han uansett hva utspill han kommer med. Han har en knallsterk gjennomslagskraft i tv-ruten og saueflokken følger lydig med. Det merker dere vel rundt i byen kantiner dagen etter kamp, latterliggjøringen til Davy blir gjentatt og gjentatt. Tidligere er det klubben han har vært i strupen på, nå er det også kraftige utspill mot de mest trofaste supporterne som han idioterklærer for hele det norske folk.

Samuel Sahim-Radlinger

roaldinho

Davy Wathne e ett svin? Eneste jeg husker.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Nixon

Quote from: roaldinho on May 28, 2014, 09:59:31 AM

Nei, den har sikkert blitt sunget også. Men den har også blitt brukt om mange andre. Sangen jeg tenker på var helt unik og henspeilet på noe han hadde sagt om Brann etter en sesongsstart på linje med årets.
Rød makt på Hansa!

krøvel vellevold

May 28, 2014, 10:34:34 AM #3678 Last Edit: May 28, 2014, 11:13:08 AM by krøvel vellevold
Ja det er et problem at folk tror han er et slags orakel som vet alt. Han snakker med stor entusiasme og overbevisende tone om ting han ikke har peiling på. Jeg har tatt den mannen i løgner, usannheter og halvsannheter mange ganger. Han forholder seg ikke til fakta.

Mannen er en eneste stor klovn som lager sin egen sannhet som han presenterer for hele landet. Og se bare hvordan han holder på på twitter. Der ser vi hans egentlige jeg bak det festlige imaget vi ser på skjermen. Jeg hadde virkelig kost meg om vi hadde hetset den mannen herfra til månen. Den mannen har jeg virkelig ikke sympati for.
Legg ned hele klubben!

Corran

Quote from: Gulløl on May 28, 2014, 09:58:02 AM
Quote from: ostraume on May 28, 2014, 09:43:05 AM

Og det hjelper ? Pr. i dag er han "Kongen på Haugen" og han nyter det i fulle drag. En skal være klar over at det omtrent er bare vi i den harde kjerne som mener at han er en idiot og tosk. Kjenner flere som går mye på Stadion som ser opp til han som en slags allviter om Brann, og er enig med han uansett hva utspill han kommer med. Han har en knallsterk gjennomslagskraft i tv-ruten og saueflokken følger lydig med. Det merker dere vel rundt i byen kantiner dagen etter kamp, latterliggjøringen til Davy blir gjentatt og gjentatt. Tidligere er det klubben han har vært i strupen på, nå er det også kraftige utspill mot de mest trofaste supporterne som han idioterklærer for hele det norske folk.

Tull at de fleste ser på Davy som en allviter De fleste ser på ham som en stor dust. Nå er eg og min omgangskrets så gamle at vi husker ham fra avisen og hele byen hadde ham i vranstrupen som den klovnen han var og er. Han roet seg litt ned en periode men har nå slått ut i full blomst igjen. Så kanskje de som er yngre tror han er en allviter?
Til og med de jeg kjenner (en far blant annet) som alltid er kritisk og negative til Brann synes at Davy er en stor idiot. Har faktisk aldri truffet noen som tar ham på alvor
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Belfort

det eneste han har rett i er kritikken mot Geniet. Forøvrig bør sangen hentes frem igjen. Var herlig den gangen vi sang det.

Spelaren

Det er nok best å ignorere ham, tenk om han blokkerer dere?
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ostraume

Quote from: Gulløl on May 28, 2014, 09:58:02 AM
Kjenner flere som går mye på Stadion som ser opp til han som en slags allviter om Brann, og er enig med han uansett hva utspill han kommer med. Han har en knallsterk gjennomslagskraft i tv-ruten og saueflokken følger lydig med.

Jeg kjenner ingen slike og jeg tror ikke verden er slik som du beskriver her, men hallo, det kan jo være jeg tar fullstendig feil.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Hva med å gjøre det allment kjent at han på twitter stenger ute alle som er uenig med ham? (Hvis det er slik, da.)
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

dudo

Quote from: Lasaron on May 28, 2014, 11:25:34 AM
Hva med å gjøre det allment kjent at han på twitter stenger ute alle som er uenig med ham? (Hvis det er slik, da.)

Det er allerede allment kjent for dem som bryr seg: De som er på Twitter og følger/har fulgt ham.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Henki

Quote from: dudo on May 28, 2014, 11:29:30 AM
Quote from: Lasaron on May 28, 2014, 11:25:34 AM

Det er allerede allment kjent for dem som bryr seg: De som er på Twitter og følger/har fulgt ham.

Hvis noen har tid og evner kunne man jo laget en Ironisk Davy Wathne-twitterkonto. Noe ala The Big Sam eller John not Terry.
Ballen skal fremover!

Corran

MÃ¥ bli kontoen "UtwathnetCola"
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

nero

For å banne i kirken: Davy har da mye rett i det han sier om ledelsen og driften av klubben. Det skal han ha.
Lions led by donkeys.

roaldinho

Quote from: nero on May 28, 2014, 12:25:35 PM
For å banne i kirken: Davy har da mye rett i det han sier om ledelsen og driften av klubben. Det skal han ha.

Ja.

Og er det noe Davy og oss står sammen om, så er det fjerning av RBH.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

psv-hasund

Quote from: Nixon on May 28, 2014, 10:04:45 AM
Quote from: roaldinho on May 28, 2014, 09:59:31 AM

Nei, den har sikkert blitt sunget også. Men den har også blitt brukt om mange andre. Sangen jeg tenker på var helt unik og henspeilet på noe han hadde sagt om Brann etter en sesongsstart på linje med årets.

Sangen var på David Crockett melodi

Davy
Davy Wathne
Ingen skriver drit som han

Det var mens han fortsatt var i BT.

Nixon

Den hadde jeg helt glemt. Jeg tenkte på "Han skal gå over fjellet" som kom etter at han lovet å gå til Oslo dersom Brann kom til cupfinalen i 1988. Den ble sunget regelmessig utover høsten da Brann nærmet seg finalen. Husker jeg ikke helt feil hadde jo han nærkontakt med gamle Store Stå fordi han satt over oss på pressetribunen med den trappen som måtte heises opp og ned.
Rød makt på Hansa!

krakra

Quote from: roaldinho on May 28, 2014, 12:54:07 PM

Ja.

Og er det noe Davy og oss står sammen om, så er det fjerning av RBH.
Likevel skal vi være takknemmelige ovenfor mannen som har fredet RBH i en årrekke.

Penger er vel og bra, men det har vært liten sammenheng mellom pris og suksess for Brann de siste årene. Jeg tror et brudd med Mohn er sunt for Brann. Det gir langt trangere kår, men gir Brann frihet til å drive som en profesjonell klubb og ikke som er vernet bedrift som satser mest på at alle har det hyggelig.

Mohn og RBH skjønner nok at RBH ikke overlever lenge i Brann uten Mohn. Så et klart brudd må komme fra Branns styre. Mohns penger har reddet oss mange ganger, men det virker som de også har vært med å opprettholde den dårlige driften som gjør at vi stadig trenger å bli reddet.

Jeg vil ha ledere som Flo og han fyren i Molde og Kræmer i TIL(som til tross for deres økonomiske innkompetanse var en jævlig god sportssjef). Folk som har teft, fantasi, kreativitet og kontakter til å tenke litt anderledes og benytte seg av de mulighetene de har fremfor å bare tenke innenfor boksen og la seg begrense.

Brann med RBH er en særdeles lite nytenkende klubb. Vi komer haltende etter på absolutt alt. Da junior-CL ble dannet var Molde og RBK frempå og skaffet seg plasser. Brann satt igjen og tenkte at det hadde vært digg. Godset har skaffet seg et fantastisk samarbeid med City, Molde er tett på United. Det betyr mye. Hvorfor har ikke vi noe slikt? Vi lekte oss litt med Feyenoord en stund, men det ser ut til å ha dødd ut.

I Brann roter vi med konserter som andre klubber har holdt på med i en årrekke. Klarer ikke det engang. Også slår vi oss på brystet over talentarbeidet og den lokale satsingen i en liga der nesten alle gjør dette.

Kred til Torp for satsingen på Futsal. Det tror jeg vi tjener mye på. Det er den slags tankegang jeg i stor grad savner lengre opp i systemet og som vi aldri noen sinne vil få med RBH. Kanskje med Barmen.

Nixon

Quote from: krakra on May 28, 2014, 13:35:47 PMVi komer haltende etter på absolutt alt. Da junior-CL ble dannet var Molde og RBK frempå og skaffet seg plasser. Brann satt igjen og tenkte at det hadde vært digg.

Jeg er enig i det meste, men kan Brann lastes for dette? Ble ikke Rosenborg invitert og Molde med stort sett pga Solskjær sine personlige kontakter i England? Slik at ingen andre norske klubber hadde en reell mulighet til å bli med?
Rød makt på Hansa!

Nixon

http://joacimjonsson.blogg.no/1401280431_det_finnes_en_bakside.html

Investorer er mennesker som er vant til å diktere det som skjer rundt dem og vant til at alle danser etter deres pipe.

Tror nok at sjenerøse og gavmilde Mohn trygt kan plasseres i denne kategorien...
Rød makt på Hansa!

Ricky

Problemet med Davy er at han alltid skyter fra hoften. Det blir så mange blinkskudd og skivebom om hverandre at det blir umulig å ta noe av det han sier/skriver seriøst.

Joggi Bogga

RBH med Mohn-penger i lommen går på handletur og kommer hjem med en helt ordinær spiller som har et kjent navn til x mill.

Sportssjef med teft, men uten Mohn-penger får samme kvalitet for x hundre tusen. Det er bevist gjennom utallige signering hos de vi konkurrerer mot.

Jeg tror at vi ikke ville ha vunnet serien om vi hadde hatt fem stk Mohn. Så lenge det var gitt som premiss at RBH måtte hente/"kvalitetssikre" signeringene.

Jeg er glad Mohn ikke lenger kan holde oss kunstig i live og håper dette først og fremst fører til at RBH i fremtiden kommer seg lagt ut av klubben.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

dudo

En utmerket oppsummering, og ufattelig irriterende med de individene som ikke får med seg essensen.

Belfort

Quote from: krøvel vellevold on May 28, 2014, 19:44:19 PM
Her har denne Osdal lagt ut svar i Trond Mohn-saken:

http://brannbloggen.bergen360.no/-/bulletin/show/832457_svar-til-trond-mohn

Glimrende! Denne håper jeg alle involverte leser , men tviler vel på det...

Gulløl

Håper både Brann(helst Barmen) og Trond Mohn svarer på Osdal sin oppsummering som er meget bra. Er det noen uklarheter og misforståelser bør de oppklares. Er tausheten total er det vel en bekreftelse på at Osdal sin oppsummering er riktig. Nå er det en mulighet å legge saken død eller la den leve og pulsere i lang tid. Nå kan styreformann Rolf Barmen vise hvor dyktig han er og at han ikke er typen som lar være å å få ting på bordet og rydde opp.

Samuel Sahim-Radlinger

Go Up