• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

�konomitrÄd

Started by monzilla, October 04, 2007, 21:49:49 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

PÄ lang sikt ser Þkonomien vÄr fin ut. ForhÄpentligvis blir det ogsÄ en "greie" nÄr nye sÞndre stÄr klar som kan hjelpe ytterligere. Noe uforklarlig, men akkumulert positiv sak som bygger opp interessen for Brann.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Alonso Solis

Er det ikke litt rart at prisen er dÞnn lik nÄ som for syv Är siden? Det vil jo i praksis si at prisen har gÄtt ned.

dudo

Quote from: Alonso Solis on November 23, 2017, 17:22:14 PM
Er det ikke litt rart at prisen er dønn lik nå som for syv år siden? Det vil jo i praksis si at prisen har gått ned.
I forhold til hva, egentlig? Jeg tror den like godt kan ha steget om man ser isolert på eliteserien.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Quote from: Alonso Solis on November 23, 2017, 17:22:14 PM
Er det ikke litt rart at prisen er dÞnn lik nÄ som for syv Är siden? Det vil jo i praksis si at prisen har gÄtt ned.


Var en mye stÞrre etterspÞrsel for 10-11 Är siden, og selv med redusert etterspÞrsel tok det tid fÞr me "normaliserte" prisnivÄet.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Sammenligningen bĂžr vel fĂžrst og fremt vĂŠre i forhold til tilsvarende avtaler som andre klubber gjĂžr. Her bĂžr vi ligge helt i toppen.
RÞd makt pÄ Hansa!

Lasaron

Quote from: Alonso Solis on November 23, 2017, 17:22:14 PM
Er det ikke litt rart at prisen er dÞnn lik nÄ som for syv Är siden? Det vil jo i praksis si at prisen har gÄtt ned.


For syv Är siden var eliteserien en klart bedre merkevare enn nÄ. I sÄ mÄte skal vi vÊre fornÞyd.
RÞd trÄd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Superjack

Om det stemmer det som stÄr pÄ nett er DNB sin avtale med Vif et sted mellom 5-10 mill i Äret, basert pÄ resultater, StrÞmsgodset sin pÄ ca 5 mill i Äret. 4 Ärs avtale signert i 2014. SÄ da mÄ man jo pÄstÄ at Brann sin med SpV er bra.

NĂ„ har jo Vif valgt Ă„ hete Infertility arena i 10 Ă„r (mĂ„tte det henvise til manglende utlĂžst potensial i denne perioden) for noen sĂžlvpenger ogsĂ„. Leser en sted mellom 5-7 mill, men da ser det ut som Brann tjener like mye pĂ„ Ă„ ha sponsor pĂ„ en og en tribune. 
i taper ALDRI!

Alonso Solis

Jeg tenkte i hovedsak pÄ indeksregulering og inflasjon, men det er et godt poeng at merkevaren Brann var ganske mye sterkere for syv Är siden ja. Sammenlignet med andre klubber er avtalen kanskje ikke sÄ pissetrengt likevel.

Stril Power

Quote from: Alonso Solis on November 23, 2017, 19:18:22 PM
Jeg tenkte i hovedsak pÄ indeksregulering og inflasjon, men det er et godt poeng at merkevaren Brann var ganske mye sterkere for syv Är siden ja. Sammenlignet med andre klubber er avtalen kanskje ikke sÄ pissetrengt likevel.

9,5 millionar i 2014-kroner er 10,3 millionar i oktober 2017-kroner. Det kan vere «om lag pÄ same nivÄ», som er det Brann og SPV har sagt. Det treng altsÄ ikkje vere snakk om reell nedgang, sjÞlv om det kan vere ein liten reell nedgang. Eg synest avtalen verkar bra, og det er viktig med stabil hovudsponsor. Som nokon viser over, er det over det andre «stor»klubbar fÄr.

Alonso Solis

Quote from: Stril Power on November 23, 2017, 19:35:14 PM

9,5 millionar i 2014-kroner er 10,3 millionar i oktober 2017-kroner. Det kan vere «om lag pÄ same nivÄ», som er det Brann og SPV har sagt. Det treng altsÄ ikkje vere snakk om reell nedgang, sjÞlv om det kan vere ein liten reell nedgang. Eg synest avtalen verkar bra, og det er viktig med stabil hovudsponsor. Som nokon viser over, er det over det andre «stor»klubbar fÄr.


FÞrste gangen denne summen ble avtalt var i 2011, sÄ forskjellen er nok stÞrre enn 800 000,-. Men jeg ser poengene med at Brann/Tippeligaen hadde en litt annen "standing" i 2011 enn i dag, sÄ avtalen er nok bra.

Stril Power

Eg veit ikkje meir enn dykk om kva avtalen inneber, men «om lag same nivÄ» treng ikkje vere det same som reell nedgang, sjÞlv om det kan vere det. I denne storleiken er inflasjonen om lag hundretusen i Äret. (1,2 prosent frÄ oktober 2016 til oktober 2017.)

Totalt sett er nok avtalen veldig bra, samanlikna med andre klubbar, heller enn samanlikna med om vidarefÞringa er reelle kroner eller ikkje. Uansett meiner eg det lÞner seg pÄ lang sikt med stabil hovudsponsor.

osoerli

https://www.aftenbladet.no/100Sport/vintersport/Av-landets-16000-sponsorobjekter-er-Oilers-nummer-fem-249343b.html

Brann pĂ„ 7.plass over landets mest interessante sponsorobjekt.  RBK einaste fotball klubb over oss.  Litt interessant at Stavanger Oilers er pĂ„ 5. plass og Viking er pĂ„ 9. plass.  AltsĂ„ Ăžnskjer me ikkje noko ishockey-byarena i Bergen.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

4-3-3

Jeg synes man bÞr fÄ igang en Vipps-donasjon med mÄl om Ä samle inn penger til ny spiss til Brann.
Har selv opplevd en slik aksjon fungere i et politisk parti med rundt 1000 medlemmer, der vi fikk inn over 100.000 pÄ et par dager gjennom mange smÄ donasjoner.

Har selv ikke mulighet eller Þnsker om Ä ta ansvar for noe slikt, men forplikter meg herved til Ä vippse 500 om en slik aksjon oppstÄr ( fra seriÞst hold ) :)
 
Ser for meg at veien Ä gÄ kan vÊre at supporter/medlemsorg gÄr til Brann og lodder interesse. At Brann sÄ oppretter en Vipps konto man kan donere til, som skal gÄ uavkortet til spiss-kjÞp.
Evt at bataljonen/softball selv stÄr for innsamlingen.

Kagain

Tenker du et slags Softball-initiativ?

4-3-3

Quote from: Kagain on February 23, 2018, 19:48:41 PMTenker du et slags Softball-initiativ?

Ja. Det er kanskje mer naturlig enn at Brann gĂ„r ut Ă„ "tigger penger" selv.  Og sĂ„ er hĂ„pet at sĂ„ mange som mulig blir med Ă„ bidrar for Ă„ spre nyheten om denne akjsonen. Brann, bergensaviser, supportergrupperinger, og hvermannsen.

Skal litt til Ă„ dra igang et slikt prosjekt, men jeg hadde ihvertfall donert til det selv og det tror jeg mange andre ville gjort og.

Finfin respons

Kanskje.

Tom C

Brann er i gul sone for tredje periode pÄ rad. Gleder meg til vi fÄr inntekter fra sjÊmpiÄns liig, og vi gÄr over til mÞrkegrÞnn sone.

Annen artig ting Ä merke seg er hvor kort tid det tar fra Trond Mohn donerer to-sifret antall millioner til TromsÞ, til de havner pÄ kjÞret igjen. TromsÄ er igjen i rÞd sone, sÄ det er vel ikke lenge fÞr de fÄr en ny gjenopplivnings-pakke fra Onkel Trond... Som de selvfÞlgelig svir av umiddelbart pÄ diverse "spillerinvesteringer"
Aldri mer Obos....

Spelaren

Mener Ă„ huske at Brann har sagt at eierskapet i Stadion gjĂžr det vanskeligere Ă„ komme i grĂžnn sone enn et lag som bare leier seg plass.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

NĂ„r skal Brann prioritere Ă„ ruste opp treningsanlegget?
RÞd trÄd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

blobby winters

Quote from: Lasaron on June 04, 2018, 10:30:31 AMNĂ„r skal Brann prioritere Ă„ ruste opp treningsanlegget?

SÄ snart som Þkonomiske tall tillater det tenker jeg. Som alle andre mÄ Brann ta en del prioriteringer og den nye langsiden fikk tydeligvis fÞrste pri.

De har fÄtt pÄ plass et lÞpebane under BT/BOB

https://www.bt.no/100Sport/fotball/En-slik-gang-har-du-aldri-sett-pa-Brann-Stadion-for-237995b.html

Den er ikke all verden men et bra tegn synes jeg at de vil gjĂžre det de kan med de begrensede midlene som er tilgjengelig.

Jeg har aldri forstÄtt hvorfor treningsanlegg ikke er et prosjekt Trond Mohn ville stÞtte.
Hadde jeg vĂŠrt han ville jeg ha foretrukket Ă„ gi penger til treningsanlegg som er tilgjengelig for fĂžrste laget og unge talenter fra Bergen og kan vĂŠre til stor glede for mange i mange Ă„r overfor penger til spillerkjĂžp.

GullĂžl

Det er ihvertfall planer for en innedĂžrs fotballhall(noe som Rosenborg har hatt lenge). Men problemet er at ting tar jĂŠvlig lang tid. NĂ„ tar vel gigantprosjektet til RBH og Mohn i nordre bydel bĂ„de mye oppmerksomhet, brĂ„k, krangling og forsinkelser. Vet ikke om dette prosjektet forsinker det som skal skje pĂ„ Nymark men en skal vel ikke se helt bort fra det nĂ„r det er Mohn som stĂžtter begge prosjektene. Er vel en fordel Ă„ fĂ„ prosjektet i Åsane pĂ„ skinner fĂžr Nymark prosjektet fĂ„r den store oppmerksomheten.
Klipp fra BA fra 02.02.2017:
Et nytt samarbeidsorgan vil ogsÄ bli sentralt nÄr HÞgskulen, Brann, hÄndballen og resten av idretts-Bergen - stÞttet av Trond Mohn - skal utvikle og omforme omrÄdet der Haukelandshallen i dag ligger. Planen er en ny hÄndballhall, og en helt ny innedÞrs fotballhall.

https://www.ba.no/sport/idrettspolitikk/idrettsanlegg/skal-fa-fortgang-i-anlegg-pa-nymark/s/5-8-511514
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller VĂ„lerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Superjack

June 05, 2018, 07:54:46 AM #4523 Last Edit: June 05, 2018, 07:56:19 AM by Superjack
HĂžy gjeld trekker ned for Brann. Gjelden ligger i Stadion. Tror Brann er i grĂžnn sone senest etter 2020 sesongen. Seriegull og EL finale fikser biffen.

Finalen gÄr forresten i Gdansk, sÄ greit for Bergensere Ä komme seg til.
i taper ALDRI!

Go Up