• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Lars Arne Nilsen

Started by PimpyPete, May 29, 2015, 18:32:29 PM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

Quote from: krøvel vellevold on December 08, 2016, 22:33:26 PM
Quote from: krakra on December 08, 2016, 22:27:54 PM
Poenget er at "is i magen" signaliserer tvil


Jeg kan ikke se at LAN skulle forvente en forlengelse allerede nå - ett år etter den forrige. Det er ikke mistillit eller tegn til dette, å ikke forlenge en kontrakt allerede to år før den går ut.
Men å forlenge er er klart signal om at man har full tillitt og ikke ser noen grunn til å avvente. Det skaper trygghet og forutsigbarhet.

Hatleking

Quote from: krøvel vellevold on December 08, 2016, 22:36:00 PM
Quote from: Hatleking on December 08, 2016, 22:30:26 PM


Ett år til? Gikk ikke den forrige kontrakten ut i 2018? Altså to år fra nå?

Og uansett er ikke jobben forutsigbar. Rykker Brann ned i 2017, kan han likevel stå uten jobb om et år.


Kva meiner du? Viss den førre kontrakten gjekk ut 2018 og denne går ut 2019 som har han forlenga kontraktsperioden sin med eitt år.

Sjølvsagt er jobben aldri direkte forutsigbar, men det gir sjølvsagt større tryggleik for han å ha ein lenger kontrakt.

krøvel vellevold

Quote from: krakra on December 08, 2016, 22:42:44 PM
Quote from: krøvel vellevold on December 08, 2016, 22:33:26 PM
Quote from: krakra on December 08, 2016, 22:27:54 PM
Poenget er at "is i magen" signaliserer tvil


Jeg kan ikke se at LAN skulle forvente en forlengelse allerede nå - ett år etter den forrige. Det er ikke mistillit eller tegn til dette, å ikke forlenge en kontrakt allerede to år før den går ut.
Men å forlenge er er klart signal om at man har full tillitt og ikke ser noen grunn til å avvente. Det skaper trygghet og forutsigbarhet.


Tror nok LAN følte seg trygg allerede, med forlengelse av kontrakt for ett år siden, strålende resultater i 2016 og fremdeles to år igjen av kontrakten. Han kan umulig ha følt utrygghet.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Hatleking on December 08, 2016, 22:44:59 PM
Quote from: krøvel vellevold on December 08, 2016, 22:36:00 PM
Quote from: Hatleking on December 08, 2016, 22:30:26 PM


Ett år til? Gikk ikke den forrige kontrakten ut i 2018? Altså to år fra nå?

Og uansett er ikke jobben forutsigbar. Rykker Brann ned i 2017, kan han likevel stå uten jobb om et år.


Kva meiner du? Viss den førre kontrakten gjekk ut 2018 og denne går ut 2019 som har han forlenga kontraktsperioden sin med eitt år.



Trodde du mente at det bare var ett år igjen.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: krakra on December 08, 2016, 21:03:09 PMRart at BT er mer kritisk til denne forlengelsen enn Skarsfjord-forlengelsen.


Dagen etter Skars-forlengelsen: http://www.fvn.no/100Sport/meninger/Utidig-press-fra-Trond-Mohn_-darlig-timing-av-Brann-159896b.html (Linken er til fvn.no, men saken er jo fra bt.no)
Legg ned hele klubben!

krakra

Quote from: krøvel vellevold on December 08, 2016, 22:46:38 PM
Quote from: krakra on December 08, 2016, 22:42:44 PM
Quote from: krøvel vellevold on December 08, 2016, 22:33:26 PM
Quote from: krakra on December 08, 2016, 22:27:54 PM
Poenget er at "is i magen" signaliserer tvil


Jeg kan ikke se at LAN skulle forvente en forlengelse allerede nå - ett år etter den forrige. Det er ikke mistillit eller tegn til dette, å ikke forlenge en kontrakt allerede to år før den går ut.
Men å forlenge er er klart signal om at man har full tillitt og ikke ser noen grunn til å avvente. Det skaper trygghet og forutsigbarhet.


Tror nok LAN følte seg trygg allerede, med forlengelse av kontrakt for ett år siden, strålende resultater i 2016 og fremdeles to år igjen av kontrakten. Han kan umulig ha følt utrygghet.
Dette gir en ekstra trygghet og sender er signal til omgivelsene

krakra

Quote from: krøvel vellevold on December 08, 2016, 22:49:17 PM
Quote from: krakra on December 08, 2016, 21:03:09 PMRart at BT er mer kritisk til denne forlengelsen enn Skarsfjord-forlengelsen.


Dagen etter Skars-forlengelsen: http://www.fvn.no/100Sport/meninger/Utidig-press-fra-Trond-Mohn_-darlig-timing-av-Brann-159896b.html (Linken er til fvn.no, men saken er jo fra bt.no)
[/qoute] Nettopp. Mindre kritisk

krøvel vellevold

December 08, 2016, 22:57:11 PM #1107 Last Edit: December 08, 2016, 23:05:13 PM by krøvel vellevold
Quote from: krakra on December 08, 2016, 22:50:41 PM
Nettopp. Mindre kritisk


Mindre kritisk?

Strand i 2013: "Jeg synes det er helt unødvendig og feilaktig å forlenge kontrakten med Skarsfjord nå.Det er til og med flere signaler som tyder på at det ikke er smart." (...) "At han nå får fornyet kontrakten ser jeg som et utslag av misforstått lojalitet" (...) "Derfor er det ikke til å forstå at Brann forlenger kontrakten på nåværende tidspunkt."

For øvrig er Pamer gjerne friskere i ordbruken enn Strand. Det handler mer om personlig skrivestil enn "BTs mening".
Legg ned hele klubben!

krakra

Ja, mindre kritisk. "Meningsløst" er en ganske mye sterkere kritikk enn "uheldig timing"

krøvel vellevold

Quote from: krakra on December 08, 2016, 23:06:58 PM
Ja, mindre kritisk. "Meningsløst" er en ganske mye sterkere kritikk enn "uheldig timing"


"Unødvendig", "feilaktig", "ikke smart", "misforstått lojalitet", "ikke til å forstå". Jeg syns ikke dette er så mye mindre kritisk enn "meningsløst", og i så fall mer som et resultat av at Pamer generelt bruker friskere ord enn Strand. Du kan ikke sammenligne tekster fra to ulike personer med ulik skrivestil, og ut fra det konkludere at BT var mer mot denne forlengelsen enn Skarsfjord-forlengelsen.
Legg ned hele klubben!

krakra

Det er da for meg helt åpenbart et mye sterkere og kritisk språk denne gangen enn i Skarsfjordsaken. Den var rimelig forsiktig.

krøvel vellevold

Quote from: krakra on December 08, 2016, 23:15:16 PM
Det er da for meg helt åpenbart et mye sterkere og kritisk språk denne gangen enn i Skarsfjordsaken. Den var rimelig forsiktig.


Og skrevet av to helt forskjellige personer med hver sin type språkbruk. Derfor ikke sammenlignbart.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on December 08, 2016, 23:10:51 PM
"Unødvendig", "feilaktig", "ikke smart", "misforstått lojalitet", "ikke til å forstå". Jeg syns ikke dette er så mye mindre kritisk enn "meningsløst"


Jeg syns kritikken var sterkere forrige gang slik jeg tolker ordet "meningsløs" i denne sammenhengen. Det kan være et sterkt ord, men her blir det mer "på nåværende tidspunkt", men Nilsen kan likevel ha mange gode år som Branntrener. Men forrige gang kunne ikke avisen se at Skarsfjord hadde en fremtid som Branntrener i det hele tatt. Ganske stor forskjell slik jeg ser det.
Rød makt på Hansa!

SeLyren

Lars Arne sier det så fint i BT sin artikkel: -Jeg er i Brann så lenge jeg er her. Jeg må ikke være her om ikke klubben vil ha meg, og mister jeg det, så mister jeg det. Jeg må ikke drive med fotball. Det er kanskje både en svakhet og en styrke.

Synst dette er en moden og ganske utradisjonell holdning for en trener å ha.
Fotball er ikke alt, og visst han ikke tror på sitt egent prosjekt trekker han seg bare tilbake til Volda og til sin private virksomhet. 
Barmen Army

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ostraume

Vi vil jo garantert få en down i løpet av neste sesong, og de første "modige" sjelene her på forumet vil kreve LAN sin avgang med begrunnelser som "drittfotball", "sønnen har klippekort" og den fantastiske "han har gjort det bra, men kan ikke ta oss videre til neste nivå."

Sånn sett er det greit å forlenge før LAN sitter i en skitstom, hvis man har tro på mannen vel og merke.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

pidre

Quote from: krøvel vellevold on December 08, 2016, 23:17:59 PM
Quote from: krakra on December 08, 2016, 23:15:16 PM
Det er da for meg helt åpenbart et mye sterkere og kritisk språk denne gangen enn i Skarsfjordsaken. Den var rimelig forsiktig.


Og skrevet av to helt forskjellige personer med hver sin type språkbruk. Derfor ikke sammenlignbart.


Blir vanskelig om vi skal tolke ordenes betydning utfra "språkbruk". BT må kunne stå inne for det de faktisk skriver.
Saludar a los monos!

Miller

Quote from: ostraume on December 09, 2016, 08:41:39 AM
Vi vil jo garantert få en down i løpet av neste sesong, og de første "modige" sjelene her på forumet vil kreve LAN sin avgang med begrunnelser som "drittfotball", "sønnen har klippekort" og den fantastiske "han har gjort det bra, men kan ikke ta oss videre til neste nivå."

Sånn sett er det greit å forlenge før LAN sitter i en skitstom, hvis man har tro på mannen vel og merke.


Vil si allerede nå at jeg ønsker han bort fra klubben. Kommer nok til å uttrykke meg om det i løpet av sesongen med blant annet de to begunnelsene.

Ja, han klart sølv med Brann - en utrolig bra prestasjon! Men om det blir like kjedelig fotball neste sesong gå jeg til Daffy og krever pengene tilbake for partoutkortet. Når vi har kjedet oss i 75-80 minutter nesten hver kamp, da mener jeg vi har feil trener for tiden fremover.

pidre

Er det noe som er meningsløst her, så er det kommentaren til denne Pamer.
Saludar a los monos!

pidre

Quote from: Miller on December 09, 2016, 09:19:48 AM
Quote from: ostraume on December 09, 2016, 08:41:39 AM
Vi vil jo garantert få en down i løpet av neste sesong, og de første "modige" sjelene her på forumet vil kreve LAN sin avgang med begrunnelser som "drittfotball", "sønnen har klippekort" og den fantastiske "han har gjort det bra, men kan ikke ta oss videre til neste nivå."

Sånn sett er det greit å forlenge før LAN sitter i en skitstom, hvis man har tro på mannen vel og merke.


Vil si allerede nå at jeg ønsker han bort fra klubben. Kommer nok til å uttrykke meg om det i løpet av sesongen med blant annet de to begunnelsene.

Ja, han klart sølv med Brann - en utrolig bra prestasjon! Men om det blir like kjedelig fotball neste sesong gå jeg til Daffy og krever pengene tilbake for partoutkortet. Når vi har kjedet oss i 75-80 minutter nesten hver kamp, da mener jeg vi har feil trener for tiden fremover.

Jepp, for det var mye mer gøy under Norling. Ingen tvinger deg til å kjøpe kort eller gå på stadion.
Saludar a los monos!

SeLyren

December 09, 2016, 09:24:06 AM #1120 Last Edit: December 09, 2016, 09:26:12 AM by SeLyren
Quote from: Miller on December 09, 2016, 09:19:48 AM
Quote from: ostraume on December 09, 2016, 08:41:39 AM
Vi vil jo garantert få en down i løpet av neste sesong, og de første "modige" sjelene her på forumet vil kreve LAN sin avgang med begrunnelser som "drittfotball", "sønnen har klippekort" og den fantastiske "han har gjort det bra, men kan ikke ta oss videre til neste nivå."

Sånn sett er det greit å forlenge før LAN sitter i en skitstom, hvis man har tro på mannen vel og merke.


Vil si allerede nå at jeg ønsker han bort fra klubben. Kommer nok til å uttrykke meg om det i løpet av sesongen med blant annet de to begunnelsene.

Ja, han klart sølv med Brann - en utrolig bra prestasjon! Men om det blir like kjedelig fotball neste sesong gå jeg til Daffy og krever pengene tilbake for partoutkortet. Når vi har kjedet oss i 75-80 minutter nesten hver kamp, da mener jeg vi har feil trener for tiden fremover.

Heldigvis er ikke du sjef i Brann.
Men hva var den andre grunne til at du ønsket han vekk? Du nevnte bare kjedelig fotball...
Barmen Army


SeLyren

At Lars Arne har fått et lønnspålegg i den nye kontrakten er vell realistisk å tro, med 2016 sesongen friskt i mente hadde han rimelig gode og solide kort på hånden i forhandlingene.
Barmen Army

Corran

Quote from: SeLyren on December 09, 2016, 09:24:06 AM
Quote from: Miller on December 09, 2016, 09:19:48 AM
Quote from: ostraume on December 09, 2016, 08:41:39 AM
Vi vil jo garantert få en down i løpet av neste sesong, og de første "modige" sjelene her på forumet vil kreve LAN sin avgang med begrunnelser som "drittfotball", "sønnen har klippekort" og den fantastiske "han har gjort det bra, men kan ikke ta oss videre til neste nivå."

Sånn sett er det greit å forlenge før LAN sitter i en skitstom, hvis man har tro på mannen vel og merke.


Vil si allerede nå at jeg ønsker han bort fra klubben. Kommer nok til å uttrykke meg om det i løpet av sesongen med blant annet de to begunnelsene.

Ja, han klart sølv med Brann - en utrolig bra prestasjon! Men om det blir like kjedelig fotball neste sesong gå jeg til Daffy og krever pengene tilbake for partoutkortet. Når vi har kjedet oss i 75-80 minutter nesten hver kamp, da mener jeg vi har feil trener for tiden fremover.

Heldigvis er ikke du sjef i Brann.
Men hva var den andre grunne til at du ønsket han vekk? Du nevnte bare kjedelig fotball...

Han nevnte også sølv Kanskje det var grunn nummer to
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Quote from: Miller on December 09, 2016, 09:19:48 AMMen om det blir like kjedelig fotball neste sesong gå jeg til Daffy og krever pengene tilbake for partoutkortet.


Nå har han sluttet i Brann, så det spørs om det er så mye penger å hente her!;)
Rød makt på Hansa!

Lasaron

Quote from: Nixon on December 09, 2016, 10:02:42 AM
Quote from: Miller on December 09, 2016, 09:19:48 AMMen om det blir like kjedelig fotball neste sesong gå jeg til Daffy og krever pengene tilbake for partoutkortet.


Nå har han sluttet i Brann, så det spørs om det er så mye penger å hente her!;)


For meg var 2016 den gøyeste sesongen siden 2007. Det vil si at den var gøyere enn de åtte, 8, foregående sesongene.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

nero

Kjedelig fotball skal liksom være et argument for å kaste en trener som har ført oss til sølv? Jeg må nesten sitere Alan Durban fra sin tid som Stokemanager, sitert i Nick Hornbys Fever Pitch, etter at Durban ble kritisert for å komme til Highbury og legge 11 mann i forsvar: "You want entertainment? Go watch the clowns". Jeg tar heller ett poeng med destruktiv fotball, enn et feiende flott 3-4-tap. Jeg er helt happy med forlengelsen, og jeg må si at denne Pamer har sterkt nedadgående kurve, han blir jo bare mer og mer tabloid og useriøs. Den Husekleppføljetongen i høst og dette her, som bare er desperat forsøk på å skape bølger og konflikt. Virker ikke som om han har spesielt greie på fotball heller, noe som vel må sies å være et aldri så lite handicap for en sportsjournalist.

Lions led by donkeys.

ostraume

Quote from: Miller on December 09, 2016, 09:19:48 AM
Når vi har kjedet oss i 75-80 minutter nesten hver kamp, da mener jeg vi har feil trener for tiden fremover.


Oppriktig nyskjerrig på hvordan du har hatt det på Stadion siden 2008. Hvilke år har har vært bedre enn fjoråret, sånn rent for deg personlig underholdningsmessig?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: pidre on December 09, 2016, 09:15:05 AM
Quote from: krøvel vellevold on December 08, 2016, 23:17:59 PM
Quote from: krakra on December 08, 2016, 23:15:16 PM
Det er da for meg helt åpenbart et mye sterkere og kritisk språk denne gangen enn i Skarsfjordsaken. Den var rimelig forsiktig.


Og skrevet av to helt forskjellige personer med hver sin type språkbruk. Derfor ikke sammenlignbart.


Blir vanskelig om vi skal tolke ordenes betydning utfra "språkbruk". BT må kunne stå inne for det de faktisk skriver.


Men man kan ikke si at "BT var mindre negativ til Skars-forlengelsen" fordi Strand brukte "Unødvendig", "feilaktig", "ikke smart", "misforstått lojalitet", "ikke til å forstå" i stedet for Pamers "meningsløs", "ikke til å begripe". Pamer snakker kun om tidspunktet for forlengelsen, Strand kom den gang med mange grunner for hvorfor Skars kanskje var feil trener i utgangspunktet. Og har folk allerede glemt at pressen (og spesielt BT) ble beskyldt for å drive heksejakt på Skarsfjord? Allerede to-tre måneder etter Skars-forlengelsen, forlangte de Skarsfjords avgang. Så å si at de var mindre negative til Skars-forlengelsen, er tynn suppe.
Legg ned hele klubben!

ostraume

Ja, men forlengelsen av Skarsfjord var jo helt latterlig. En forhatt trener på kant med byen og spillerne. Og da har jeg ikke en gang nevnt Mohn-bestikkelsen.

Så det at BT omtaler disse to forlengelsene på lignende vis er litt underlig.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on December 09, 2016, 10:51:34 AM
Ja, men forlengelsen av Skarsfjord var jo helt latterlig. En forhatt trener på kant med byen og spillerne. Og da har jeg ikke en gang nevnt Mohn-bestikkelsen.

Så det at BT omtaler disse to forlengelsene på lignende vis er litt underlig.


Ja og skrevet av to forskjellige personer. Pamer sitter jo ikke og blar i gamle aviser og passer på at ordbruken må stå i samsvar med kommentarer skrevet av andre personer for tre år siden. "Ja se her ja, han brukte "ikke til å forstå" den gang, kanskje jeg skal jenke meg til "nesten ikke til å forstå" siden dette ikke er like ille".
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Men når Pamer ikke kan begripe forlengelsen, og ikke kan se ett argument for den.....  det er litt underlig.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Gulløl

BT har skandaletørke rundt Brann, da må sakene kokes på en spiker. Nå er det bare å vente på januar når Pamer sender ut den utskremte reporter Bøyum for å avsløre de hemmelige testresultatene. Og klarer Bøyum i tillegg å få LAN til å ta ordene GULL og 2017 i sin munn samtidig, da kan strilen legges på BT-slakterbenken om Brann ligger på 5 plass til sommeren. Blir sesongmålet det alt for generelle "å etablere seg i toppen" som kan være alt fra 1-6 plass kommer Pamer og Bøyum til å klikke ;)
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

krakra

LAN har da snakket om gull flere ganger

Gulløl

Quote from: krakra on December 09, 2016, 12:21:35 PM
LAN har da snakket om gull flere ganger


Men ikke som sesongmål for 2017, det hadde i tilfelle vært tåpelig med avstanden som er opp til Rosenborg pr. i dag og med små ressurser for å kutte inn på avstanden. Det LAN har sagt er at:
- Gullet skal «hem», jeg vet bare ikke når".
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Elfakiri

Det kan ikke være lett å være Anders Pamer og BT nå som det ikke er noen skandaler i Brann. Da må de jo finne andre innfallsvinkler. Da blir det som den kommentaren Pamer kom med.
Svikter aldri Brann

Spelaren

Farlig det her med NFF og jobben som landslagstrener som ingen vil ha. Snart er det Nilsen som får ein telefon.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

SeLyren

Det hadde tatt seg ut. Heldigvis for oss er ikke LAN som andre, han gir da en god faen i landslaget, han vill bare trene Brann på dagtid og fiske lyr på sotra på kveldstid.
Barmen Army

Hatleking

Quote from: Spelaren on January 19, 2017, 19:26:11 PM
Farlig det her med NFF og jobben som landslagstrener som ingen vil ha. Snart er det Nilsen som får ein telefon.


Nilsen er eitt av fem namn Solskjær nemner i forbindelse med landslagsjobben.
http://www.vg.no/sport/fotball/landslaget/solskjaer-lanserer-fem-nordmenn-til-norge-jobben/a/23902509/

OmOssSjølOgHansaøl

Hold dere unna treneren vår, NFF!
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

StuckedPaaOstlandet

Tror vi er trygg på at de ikke ringer Nilsen.Virker som NFF prøver å få tak i noen med ett navn nå, men om alle fortsetter å si nei blir det jo fort aktuelt. Amatørmessig å kjøre alle intervjuene i pressen.

Torvanger

NFF ønsker nok å få inn en mann med større meritter enn LAN. Jeg kan ikke fatte og begripe noe, om de ikke forsøker seg på Lagerback eller Hamren snart.

Nixon

En landslagstrener ser og jobber med spillerne veldig sjelden så han bør ha mye autoritet og respekt før han begynner i jobben. Nilsen er ikke helt der.
Rød makt på Hansa!

Utmedsnolken

Solskjær prøver bare å distrahere og legge press på sine største motstandere ved å lansere de som landslagstrenere. Bare å ignorere
"og der snubler Sæternes igjen"

Torvanger

Quote from: Utmedsnolken on January 20, 2017, 10:17:02 AM
Solskjær prøver bare å distrahere og legge press på sine største motstandere ved å lansere de som landslagstrenere. Bare å ignorere



Definitivt. Det virker som om Solskjær har "brukt" interessen fra og samtalene med NFF, for å styrke sin egen posisjon vs kravstore fans og investorer, i Molde.

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

SeLyren

Quote from: Corran on January 28, 2017, 11:04:02 AM
Noen med BT abn som kan si hav de tre tingene LAN mener Brann mangler
http://www.bt.no/100Sport/fotball/Disse-tre-ferdighetene-mener-treneren-at-mangler-i-Brann-229394b.html


En spiller med god fart.
En spiller med god dødballfot
En spiller som er venstrebent.
Om en eller flere av disse egenskapene skal være i en og samme spiller sto det ikke.
Barmen Army

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Alonso Solis

Quote from: SeLyren on January 28, 2017, 11:11:52 AM

En spiller med god fart.
En spiller med god dødballfot
En spiller som er venstrebent.
Om en eller flere av disse egenskapene skal være i en og samme spiller sto det ikke.



LAN mener nok at det er like bra å ha tre forskjellige spillere som seg i mellom deler disse egenskapene.

Gamleørn

Hent Joachim Soltvedt tilbake. Billig i drift og har et godt venstreben.
Vi rykker aldri ned for vi er brann

Go Up