• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Fredrik Haugen

Started by Spelaren, August 10, 2010, 20:05:25 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

osoerli

Solid, godt over, fet, en god del.
Dette dekke vel alt mellom 100.000 og 3 mill.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Alt tyder på at det er nærmere sistnevnte enn førstnevnte. Brann brukte jo nesten hele overgangsbudsjettet sitt på den overgangen, og det skulle være mer enn 100k i det.

Gulløl

November 30, 2017, 15:42:29 PM #1652 Last Edit: November 30, 2017, 15:44:33 PM by Gulløl
Quote from: krakra on November 30, 2017, 13:35:18 PM
Alt tyder på at det er nærmere sistnevnte enn førstnevnte. Brann brukte jo nesten hele overgangsbudsjettet sitt på den overgangen, og det skulle være mer enn 100k i det.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

krakra

November 30, 2017, 15:46:50 PM #1653 Last Edit: November 30, 2017, 15:51:00 PM by krakra
Bygget på artikkelen i Sunnmørsposten og artiklene fra BA og BT. Dine teorier om hvor avisene får informasjonen sin har vi sett mye av her, og det er jo åpenbart at du ikke aner hvordan journalister jobber.
Neste år får vi skattelistene og da ser vi jo hvem som treffer best av deg og meg her.

Vi har ikke den lederen laget trenger. Det er en grunn til at vi har gått fra å vinne kamper i sluttminuttene i fjor, til å tape dem i år. Det er en grunn til at vi som aldri hadde mer enn to dårlige kamper på rad i fjor har har to sammenbrudd i år.

Jeg opplever at de fleste er enig i at Vito har skuffet i år. Særlig som kaptein. Det betyr ikke at han har vært dårlig, men med den lønnen og det faktum at man måtte hente ham istedenfor å satse på et stort stoppertalent som Grønner så forventet man mer.


Jeg husker forøvrig din kvalifisert synsing om alle millionene vi hadde til rådighet selv etter at Vito hadde signert. Morsomt at du nå snakker om hvor lite det var.


Grønner er ikke fornøyd. Det sier han jo selv. Han forlenger fordi han har ambisjoner om å ta over plassen på laget. Rollen som 3. valg er han absolutt ikke fornøyd med. Så hvorfor du sier det vet ikke jeg.

Billy Elliott

For å også bringe denne tråden "up to speed" etter at alle innlegg siden november ble slettet, er altså Haugen nær en overgang til IFK Göteborg:

https://www.bt.no/100Sport/fotball/Fredrik-Haugen-kan-vare-ferdig-i-Brann-for-onsdag-249267b.html

ostraume

Hmm. Her skjedde det ting med forumet. Og alle Stråmyhr sine sprell er rensket bort? "Gøy" å se han i aksjon igjen.

Kjedelig å miste Haugen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

January 30, 2018, 12:49:54 PM #1656 Last Edit: January 30, 2018, 12:55:16 PM by Spelaren Reason: extra info
Synd at masse diskusjon har gått i dragsuget. Man får jo aldri nok av diskusjon om lønnstak og sånt :) .
Man kan søke direkte tråder via site:https://www.bataljonen.no/forum + tema så får en alle godbiter en ønsker fra the dark ages.

eksempel: https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:6uXChkXNQQIJ:https://www.bataljonen.no/forum/emne/svak-midtbane-nedrykk-haugen-livsviktig-midtbanekrise-brann-gjor-mye-galt/+&cd=1&hl=en&ct=clnk&gl=no&lr=lang_en%7Clang_no (stråmyhr)
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

haak

Tror Haugen hele tiden har ønsket seg  nye utfordringer i Utlandet og det er signalet han har gitt hele veien. Brann har nok hatt ønske om å få signaturen og tror klubben har strukket seg lenger enn det som har kommet frem i media. 

Billy Elliott

Quote from: haak on January 30, 2018, 13:30:15 PMTror Haugen hele tiden har ønsket seg  nye utfordringer i Utlandet og det er signalet han har gitt hele veien. Brann har nok hatt ønske om å få signaturen og tror klubben har strukket seg lenger enn det som har kommet frem i media.  

haak

Historien har vell vist at BT/BA nødvendigvis ikke har fasiten. Jeg tror ikke det er penger som gjør at Haugen takker nei, men at han ønsker seg ut.

Billy Elliott

Quote from: haak on January 30, 2018, 14:32:14 PMHistorien har vell vist at BT/BA nødvendigvis ikke har fasiten. Jeg tror ikke det er penger som gjør at Haugen takker nei, men at han ønsker seg ut.

ostraume

Nå er det ikke "bare-bare" å sprenge lønnstaket heller som en kan få inntrykket av på flere debattanter her inne. Case Huseklepp slet vi med i årevis etterpå. Sånn sett er kanskje heller feilen i Vito sin kontrakt enn hva som ble gjort med Haugen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Billy Elliott

Quote from: ostraume on January 30, 2018, 15:06:12 PMNå er det ikke "bare-bare" å sprenge lønnstaket heller som en kan få inntrykket av på flere debattanter her inne. Case Huseklepp slet vi med i årevis etterpå. Sånn sett er kanskje heller feilen i Vito sin kontrakt enn hva som ble gjort med Haugen.

Stor forskjell på å sprenge lønnstaket og å gå litt over.

BT, 28.11.17:
"Da Haugen sist skulle forlenge sin Brann-kontrakt, for to år siden, tilbød klubben ham lønnsnedgang. Haugen sa nei til lønnskutt og skrev senere under på et nytt forslag fra klubben. Han fikk da en grunnlønn på cirka 850.000 kroner - samtidig som supporterinvestorene i selskapet Softball skulle bidra med en årlig såkalt lojalitetsbonus. Denne var på noe mer enn 100.000 kroner.

Nå har Brann tilbudt Haugen en årslønn på 900.000 kroner, altså den høyeste mulige grunnlønnen innenfor Branns lønnssystem. Men lojalitetsbonusen er foreslått erstattet med en ordning der Haugen får en mindre pengesum etter et visst antall kamper."

Dette var det andre kontraktsforslaget. Her hadde man faktisk prestert å fjerne lojalitetsbonusen, som er vanlig å gi når spillere signerer ny kontrakt med klubben. Når det tredje, og tilsynelatende siste forslaget kom uken etter, hadde man ikke økt grunnlønnen i det hele tatt, men lagt bonusen på bordet igjen.

BT, 07.12.17:
"Det tredje kontraktsforslaget innebar etter det BT kjenner til ingen økning i grunnlønnen, men derimot en lojalitetsbonus som gjorde at Haugens årslønn ville ha endt på noe over en million kroner før eventuelle andre bonuser. Ifølge Soltvedt har Brann samtidig lovet Haugen at klubben ville ha vært samarbeidsvillig dersom det kom tilbud fra utenlandske klubber."

Det meste man har strukket seg til å tilby Haugen er altså en grunnlønn på 900k, pluss en lojalitetsbonus som kunne ført han over millionen. Fra før av vet vi at både Vega, Barmen, Acosta, Heltne Nilsen og Wormgoor enten tjener betydelig mer, litt mer, eller omtrent det samme som dette forslaget. Alle disse har signert nye kontrakter med Brann etter det nye styret tok over.

Jeg er overbevist om at man kunne beholdt Haugen uten å sprenge lønnstaket, men ved å gå et par hundretusen over det, slik at han ble klubbens nest-best betalte spiller. Opp på Vito-nivå ville nok uansett vært umulig, og heller ikke nødvendig.

Ingenting tyder på at Haugen har mottatt noe nytt tilbud fra klubben etter det tredje kontraktsforslaget.

OhAhCantona

Full fest på IFKs supporterforum over Haugenryktene.

Om bosnieren er Haugens erstatter, kan dette bli en mer traust sesong enn jeg fryktet

Billy Elliott

Quote from: OhAhCantona on January 30, 2018, 22:15:33 PMFull fest på IFKs supporterforum over Haugenryktene

Ser dette her. På under et døgn har han om mulig fått mer skryt der enn på syv år hos oss. Sier vel egentlig alt.

Vi bryr oss ikke, vi har fått en svindyr østerriker på lån, rett fra fjerdedivisjon i Tyskland (ja, igjen, jeg er fullt klar over egne Stråmyhr-tendenser).

OhAhCantona

Jeg tror dette kan stå igjen som en av de verste avgjørelsene i Brann på lang, lang tid. Rett og slett nitrist

Huff

Jeg fatter fremdeles ikke at dette er i ferd med å skje. Hvis bosnieren skal erstatte Haugen er dette gambling på meget, meget høyt nivå. Er han en noenlunde lik spillertype vil jeg dessuten påstå at vi har mer enn nok plass til to, det hadde faktisk vært utmerket. Haugen funker strålende i LANs system og regnes også utenfor supporterkretser og byen som en av de beste i TL.

Han er lokal og populær, og har siden han ble vekket fra stagnasjonen under Skars og Norling fortsatt å ta steg mot å bli enda bedre. Han har trolig 7-9 år igjen på toppnivå og vi er i ferd med å kvitte oss med ham etter iherdige forsøk på forlenging gjennom å tilby han en litt over middels tippeligalønn. Det finnes vel fort en 20-30 spillere i Tippeligaen som tjener det dobbelte av hva han har blitt tilbudt av oss. Jeg kjøper ikke historien om at han har takket nei til Brann fordi han absolutt vil utenlands, det stemmer ikke med det verken, Brann eller Haugens agent har påstått.

Hjelp oss Mohn, befri oss fra dette uforståelige vanidd!

(dette må ikke tolkes som at du skal gi TIL en masse millimohner for å signere Haugen, Trond -bare så det er sagt)

Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

Nixon

Quote from: Huff on January 30, 2018, 23:11:14 PMHjelp oss Mohn, befri oss fra dette uforståelige vanidd!

Det er da tydelig at Brann ikke vil gi Haugen mer i lønn enn det som har blitt tilbudt.
Rød makt på Hansa!

Billy Elliott

Quote from: Nixon on January 31, 2018, 00:05:29 AM
Quote from: Huff on January 30, 2018, 23:11:14 PMHjelp oss Mohn, befri oss fra dette uforståelige vanidd!

Det er da tydelig at Brann ikke vil gi Haugen mer i lønn enn det som har blitt tilbudt.

Spørsmålet er hvorfor?

At man må holde seg innen lønnstaket blir for tynt, når vi vet at man tidligere har strukket seg over for å signere viktige spillere.

Kan det ha gått prestisje i dette? Er Haugen for god venn med Nouri? Verdsetter ikke LAN Haugens ferdigheter like høyt som alle andre?

Huff

Quote from: Nixon on January 31, 2018, 00:05:29 AM
Quote from: Huff on January 30, 2018, 23:11:14 PMHjelp oss Mohn, befri oss fra dette uforståelige vanidd!

Det er da tydelig at Brann ikke vil gi Haugen mer i lønn enn det som har blitt tilbudt.

Joda, men har en ikke lov til å skrike/skrive ut i frustrasjon? Det hadde dog vært interessant om noen hadde tilbudt Brann å betale sign on fee for Haugen, hadde Brann takket nei?
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

krakra

Hvis Haugen forsvinner til en middels svensk klubb synes det helt åpenbart at Brann kunne beholdt ham hvis de ønsket.

Da må de svare for det etter sesongen når vi ser hvor bra midtbanen og det offensive fungerer uten ham. Noe jeg ikke tror vi får et positivt svar på.

Kagain

Vel vel, om Haugen forsvinner så kan vi jo hive Pettersen i mål for det lokale alibiet. Denne Radlinger har vært utespiller før, så han gjør sikkert en flott jobb som indreløper :)

SKBCPH

http://www.gp.se/sport/fotboll/l%C3%A4karunders%C3%B6ks-av-bl%C3%A5vitt-under-fredagen-1.5127551

Mikael Ingebrigtsens overgang fra Tromsø til IFK mer eller mindre klar. Betyr det ingen Haugen-overgang til de blå-hvite?

Billy Elliott

Quote from: glennbergen on February 02, 2018, 12:40:31 PMhttp://www.gp.se/sport/fotboll/l%C3%A4karunders%C3%B6ks-av-bl%C3%A5vitt-under-fredagen-1.5127551

Mikael Ingebrigtsens overgang fra Tromsø til IFK mer eller mindre klar. Betyr det ingen Haugen-overgang til de blå-hvite?

Nei, de skal visst ha begge, ifølge IFK-forumet.

Nixon

Men hva er det som tar så lang tid? Er det Brann som venter på en erstatter? Det ville jo vært fornuftig å holde på Haugen til sommeren dersom de ikke finner erstatter. For han er neppe verdt veldig mye penger med så kort tid igjen av kontrakten.
Rød makt på Hansa!

Billy Elliott

Quote from: Nixon on February 02, 2018, 17:26:15 PMMen hva er det som tar så lang tid? Er det Brann som venter på en erstatter? Det ville jo vært fornuftig å holde på Haugen til sommeren dersom de ikke finner erstatter. For han er neppe verdt veldig mye penger med så kort tid igjen av kontrakten.

Sveriges overgangsvindu stenger ikke før langt ut i april, så de har nok god tid. For hver dag som passerer går prisen ned, og det lever nok IFK veldig bra med.

Kjell249

Prisen på Haugen settes av verdien Brann har av å beholde han i vårsesongen. Ettersom tiden går og det blir vanskeligere å få inn erstatter, så stiger verdien.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Gulløl

Jeg mener at Fredrik Haugen må beholdes i vårsesongen om det ikke kommer inn et skikkelig bud på han, og da mener jeg skikkelig. Hans bidrag i vårsesongen kan f.eks. være forskjell på en 4 plass eller 3 plass. Trolig gir han en god del målpoeng i vår også, motivasjonen bør være på topp når han spiller for en bedre kontrakt i en større klubb og bedre liga som han ønsker.  I fjor var forskjellen i plasseringspenger for de to plasseringene 4,8 millioner. Så da "å gi han bort" for f.eks. 1-2 millioner til en svensk klubb på dette tidspunktet er meningsløst, og kan gi Brann et større milliontap i plasseringspenger når sesongen skal oppsummeres. Går ut fra at Brann også tenker slik og at Haugen blir i Brann ut tiden han har kontrakt. En bør ikke vektlegge at Softball ikke får pengene sine igjen, her bør en se på hva som er best for klubben og økonomien totalt sett denne sesongen.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

haak

Enig, her må Brann tenke på seg selv og i det store bildet så er ikke 1-1,5 mill så mye.
Drar Haugen nå vil dt koste oss poeng.
Alt handler nå om å få inn en spiss så får evt endringer i midtbanen komme i sommer.

Billy Elliott

February 05, 2018, 09:35:07 AM #1679 Last Edit: February 05, 2018, 11:01:21 AM by Billy Elliott
Quote from: Billy Elliott on February 02, 2018, 17:04:45 PM
Quote from: glennbergen on February 02, 2018, 12:40:31 PMhttp://www.gp.se/sport/fotboll/l%C3%A4karunders%C3%B6ks-av-bl%C3%A5vitt-under-fredagen-1.5127551

Mikael Ingebrigtsens overgang fra Tromsø til IFK mer eller mindre klar. Betyr det ingen Haugen-overgang til de blå-hvite?

Nei, de skal visst ha begge, ifølge IFK-forumet.

Men nå begynner det muligens å spøke litt for Haugen-overgangen. VG melder at Mix er svært nær en overgang til nettopp IFK. Da begynner det fort å bli fullt på midtbanen der borte.

krakra

Ville vært merkelig av Brann å vurdere det slik at det er mer verdt å beholde Haugen et halvt år til enn å få 1-2 millioner når de er så motvillige til å slenge noen ekstra kroner på bordet for at han skal bli enda lengre.

SKBCPH

Med Vajebah Sakor også i klubben kan det vel snart se ut som det er litt vel mange nordmenn på den midtbanen til at Haugen også skal få plass...

Kagain

Nåhja, hadde det vært en hvilke som helst annen midtbanespiller så hadde det kanskje vært litt mange nordmenn, men du må huske at dette er Haugen. Svak-midtbane hadde jo noen bevingede ord å dele om hvor dyktig og viktig han var :)

Corran

Gikk ikke tarik elonousi (eller noe sånt) nettopp til IFK????
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

haak

Han gikk til Rikard Norling og AIK

haak

www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/han-kan-stoppe-haugens-flort-med-utenlandsk-klubb/s/5-8-737599


Mix Diskerud er på treningsleir mede IFK og det ser ut som han er førstevalget til IFK.
Haugen blir nok til sommeren.

Gulløl

Brann og Start var enig om overgangsum, men Haugen ville ikke bli solgt til Start.
Et klipp av BA artikkelen linket i innlegget over:

Haugen har tidligere vært i konkrete forhandlinger med Start, og etter det BA kjenner til var klubbene enige om en overgangssum. Det var spilleren som til slutt satte foten ned for den overgangen.
25-åringen ikke blitt enig med Brann om ny kontrakt. Hans nåværende kontrakt går ut til sommeren. Start og IFK Göteborg er de to eneste klubbene som har kommet med konkret interesse for spilleren i dette overgangsvinduet.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

SKBCPH

Har sikre kilder på at Fredrik Haugen skriver under ny kontrakt.


Nixon

Gode nyheter! Og takk til IFK som fant bedre alternativer...
Rød makt på Hansa!

krakra

Hadde Mix erstattet Haugen er jeg usikker på om vi ikke hadde blitt svekket. Mix har et større navn og har spilt i større klubber, men er ikke nødvendigvis en bedre signering. Flaks at IFK gikk for ham og bra at Brann endelig har våknet. Haugen har vært en nøkkelspiller i begge treningskampene så langt, slik han var en nøkkelspiller i fjor. Med en litt annen kreativ spiller i Ordagic kan vi virkelig slå til offensivt i år.

Nixon

Ja, det fungerte fint med Haugen og Ordagic i dag. Og sistnevnte var ikke så pinglete som noen ondsinnede rykter ville ha det til. Og bedre vil det jo bli på den fronten når han får trent mer med klubben og spilt flere kamper.
Rød makt på Hansa!

Billy Elliott

Quote from: glennbergen on February 08, 2018, 17:46:02 PMHar sikre kilder på at Fredrik Haugen skriver under ny kontrakt.


JAAAA!

Ser ut som Soltvedt har snudd og faktisk gitt et skikkelig tilbud. All ære til han for det.

Han så vel det mange av oss har sett lenge, at det er betydelig billigere å betale Haugen et par hundretusen mer i året enn å måtte erstatte han.

Skulle det faktisk bli slik at Haugen forlenger vil jeg påstå at vi ikke bare er litt forsterket, men veldig.

Henki

Hvis Haugen blir, er det helt fantastiske nyheter!
Ballen skal fremover!

Gulløl

February 08, 2018, 20:19:59 PM #1694 Last Edit: February 08, 2018, 20:22:44 PM by Gulløl
Ryktes at han allerede har signert.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Gulløl

-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Spelaren

Tre og en halv sesong til med den eminente pasningsfoten! Til sommeren 2021! :D
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Pelle

"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

- Pelle


Lasaron

Dette er meget bra!!! 3,5 år er også bare et halvt år unna helmax. Dette blir knall!
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Go Up