• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Fredrik Haugen

Started by Spelaren, August 10, 2010, 20:05:25 PM

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

August 10, 2010, 20:05:25 PM Last Edit: August 03, 2011, 21:16:03 PM by mbersve
Forhåpentligvis blir denne tråden ekstremt lang, med utallige referanser til mål, målgivende, trofeer og til slutt massive overgangssummer...

<- Litt á la denne av Husekleppen...

Fredrik Haugen (18), stortalentet som har herjet i Adeccoen for løvene, er klar for Brann, som forventet. Sammen med Kevin Dure (17) aksler han Branns vakre trøye for den nette sum av rundt 500 000. Softball, supporterinitiativet som ble unnfanget av bl.a Frode Hellebø og Marit Voldsæter (hø hø) står bak denne spennende signeringen for vår hardt pressede klubb. Det er uvisst om Fredrik (og Kevin) tar bussen frå dalen før neste sesong, eller om dei blir fortsatt værende i Løv-Ham, utleid frå Brann. For Kevins del er dette garantert situasjonen, mens det er meir uvisst for Fredrik, som har vist takter som meget mulig kan forsvare ein plass i Branns tropp og sågar ellever utover hausten.

Profilen hans på biip, eh hehe...

Den legendariske straffekonken mot Start, 17-årige Fredrik sender sørlendingene ut av cupen...

Nesten-ivers imponert av Fredrik i påfølgende runde. Fredrik ble visst eit år yngre her...

Det blir interessant å sjå om Haugen kan ta nivået i TL kjapt, hans regnes som en talentfull, teknisk god midtbanemotor med eit bra skuddbein og evne til snasne avslutninger. Han er også fast på Norges G18-landslag.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

osoerli

10.000 kroners spørsmålet er altså:  Kor vil Haugen utvikla seg best denne hausten?

-Trena med Løv-Ham, supplert med nokon treningar med Brann, og kampar utelukkande for Løv-Ham i adeccoligaen.

eller

-Trena utelukkande med Brann.  Kampar for Brann2 i 3.div (2 nivå under adeccoligaen), supplert med nokre innhopp for Brann i tippeligaen.  Neppe kampar frå start i TL.

Eg kunne tenkt meg å få han inn no.  1/3-sesong i 3.div med innhopp i tippeligaen vil neppe setja karrieren hans tilbake.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dudo

Jeg vil også ha han inn nå, da jeg tror han faktisk kan bidra med noe i høst. Ikke som redningsmann, men bidra.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Alle monner drar og alle som kan heve oss, mye eller lite, er nyttige å ha. Så jeg vil ha Haugen nå. Jeg tror også det er best for hans utvikling å spille TL-kamper selv om det bare er innhopp. Nå tror jeg det kan åpne seg muligheter for ham i førsteelveren i løpet av sesongen. Det er mange som er nær karantener og de bak førsteelveren er ikke akkurat klasse.

dudo

Quote from: krakra on August 11, 2010, 11:09:42 AMDet er mange som er nær karantener og de bak førsteelveren er ikke akkurat klasse.


Nettopp. Det er bare snakk om to karantener før Einarsson er tilbake i førsteelleveren. Har vi råd til det?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

gitarbroiler

Jeg har selv sett Haugen spille et par ganger, og han er nok ikke helt moden for TL enda. Han er småveik i kroppen (naturlig nok) og har ikke skikkelig trøkk i tacklingene sine som en midtbanespiller trenger. Et annet element er den enorme forskjellen i psykisk påvirkning å spille foran 14 000 tilskuere fremfor 100. Han har helt sikkert hode til å takle dette, men i den høsten Brann er i nå så er det ikke positive opplevelser som kommer til å stå i kø.

Jeg tror han har meget godt av å spille hele høsten hos Løv-Ham, trene hele vinteren med Brann og spille vårsesongen med Løv-Ham for deretter å kanskje bli hentet til høstsesongen med Brann (dersom Brann har gjort det bra på vårsesongen)

Et viktig element er jo at Løv-Ham bør holde seg i 1.divisjon for at det skal være en alternativ utviklingsarena i Hordaland for ungdommer. Haugen er en god bidragsyter der, og bør nok hjelpe Løv-Ham til å holde seg i divisjonen.


krakra

http://nrksport.no/fotball/1_divisjon/direkte/?do=getMatch&arena_id=2

Løv-Ham møter Sarpsborg i kveld 18.00. De ligger på 4. plass i Adecco og har såvidt jeg vet ikke tapt hjemme i år.

eivhelle


krakra

Sarpsborg har styrt spillet og Løv-Ham har stort sett bare forsvart seg. Ikke akkurat supre arbeidsvilkår for Haugen mao, men som Eivhelle sier, han hadde en fin assist på 1-0, sendte også igjennom Marøy alene med keeper, men han ble avblåst for offside.

Kai-Olai


eivhelle

August 22, 2010, 18:52:57 PM #11 Last Edit: August 22, 2010, 18:56:07 PM by eivhelle
Bittert tap for Løv-Ham etter å ha brennt 3 kjempesjanser i 2. omgang og gitt bort 2 drittmål.
Det ene var for så vidt et pent plassert skudd som Torbjørnssen ikke gidder å strekke seg etter
fordi han tror ballen går over, men likefullt unødvendig. Bjørn Dahl slår til igjen med nok et selvmål
selv om det denne gangen var mer et misslykket forsøk på å hindre mål enn en direkte tabbe.

Haugen bommer alene med keeper, men spiller ellers bra. Synes Løv-Ham var best i 2. omgang, men
det virker som om Sarpsborg har en magisk evne til å vinne på eget gress.

Litt dritt at Løv-Ham ikke fikk med seg 3 poeng her. Med tre ekstra poeng ville det vært såpass langt
ned til nedrykk at det ikke ville vært så farlig om Brann overtok Haugen allerede i høst.


krøvel vellevold

Når LøvHam er i nærheten av opprykk, håper jeg de taper poeng. Vi skal faen ikke ha noe nytt Fyllingen opp i eliten. Eller enda verre: Møte dem i kvalik og rykke ned... Så lenge de holder seg en divisjon under oss, så har jeg ikke noe imot at de vinner, og jeg håper at de ikke rykker ned til 2.div.
Legg ned hele klubben!

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Super Hasund

Til de som mener at Haugen e for veik..både Alanzinho og Huseklepp er milevis unna noen Mr. Muscle pris.

Min mening e no at adecco`n e like fysisk som tippeligaen. Det e bare tempoet som e høyere i eliteserien.

En annen ting er jo alderen. Er en spiller god nok så e han jammen meg gammel nok. Spillere som Lionel Messi, Rafael, Cristiano Ronaldo, Per Ciljan Skjelbred med flere ble alle satset på i ung alder.

Det er jammen ikke lett å bli profet i sin egen by i nøyaktig denne byen. Er det en umulighet eller er det feighet?

Feighet vil eg kalle det. Ekte feighet har et navn- Chicken Shit.

Naivt å tro at vi kommer til å beholde samtlige av bosmanspillerene våre. For at Haugen være en viktig spiller for oss og tette igjen tomrommet i laget i 2011, så ser eg helst at han har fått føle på nivået allerede no.
La Folket Synge

*Feltz*

krakra

Haugen har "flaks" i at Guastavino fikk karantene samtidig som Hansen er skadet. Da har Skarsfjord ikke så mange alternativer enn ham. Han kan jo bruke Haugsdal, eventuelt Jaiteh og Mjelde opp på kant, men jeg håper han tar det rette valget. Går Haugen inn i førsteelveren mot Viking tror jeg han blir der ut sesongen.

Markmus

Vi har så utrolig få strenger å spille på at vi ikke kommer unna å hente Haugen allerede nå - uansett om han er klar eller ikke.
Ka du ve?

vebo

Quote from: krakra on August 22, 2010, 20:07:27 PM
Haugen har "flaks" i at Guastavino fikk karantene samtidig som Hansen er skadet. Da har Skarsfjord ikke så mange alternativer enn ham. Han kan jo bruke Haugsdal, eventuelt Jaiteh og Mjelde opp på kant, men jeg håper han tar det rette valget. Går Haugen inn i førsteelveren mot Viking tror jeg han blir der ut sesongen.


Jeg er enig med deg kråken, men jeg tror skars går for Mjelde, det er tross alt offensivt han liker seg. Kanskje PVM tar Gustavplassen på kant, Huse på andre kanten og Mjelde i midten der. Der han blomstret for Sandefjord..
Tiocfaidh ár lá

krakra

Quote from: vebo on August 23, 2010, 08:09:54 AM
Quote from: krakra on August 22, 2010, 20:07:27 PM
Haugen har "flaks" i at Guastavino fikk karantene samtidig som Hansen er skadet. Da har Skarsfjord ikke så mange alternativer enn ham. Han kan jo bruke Haugsdal, eventuelt Jaiteh og Mjelde opp på kant, men jeg håper han tar det rette valget. Går Haugen inn i førsteelveren mot Viking tror jeg han blir der ut sesongen.


Jeg er enig med deg kråken, men jeg tror skars går for Mjelde, det er tross alt offensivt han liker seg. Kanskje PVM tar Gustavplassen på kant, Huse på andre kanten og Mjelde i midten der. Der han blomstret for Sandefjord..
Jeg tror også Skars går for Mjelde desverre. Syns han var tam da han var offensivt og, før han ble flyttet ned til ankerrollen og han hadde hatt godt av en tur på benken. Da har vi jo også èn spiller som kan komme innpå og gjøre noe konstruktivt, men det blir noe annet

vebo

Enig, Mjelde har vært en gedigen skuffelse, og jeg tror mye av grunnen ligger i at han var midtpunktet i SF, mens her så er det Huse, PVM og Gustav som er i fokus..
Tiocfaidh ár lá

Joggi Bogga

Når overføres Haugen? Han spilte for løvene i helgen, spiller han for dem i dag?
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

krakra


Henki

Det vil komme karantener utover høsten, det vil komme skader. Gi Haugen sjansen i høst spør du meg.
Ballen skal fremover!

krakra

Anders Næs spilte fra start for Løv-Ham i dag ettersom Haugen var ute med karantene. Henter vi Haugen i sommer vil nok Næs kunne få mye mer spilletid resten av sesongen. Enda en grunn til å hente Haugen allerede nå.

Joggi Bogga

Mye av tempoet i løvens spill som vi kjenner det var fraværende i dag. Denne Haugen er rett og slett veldig lovende. Ble samtidig spesielt imponert over posisjoneringen og litt også de kloke taktiske valgene som tas av storparten av spillerne hos Løv-Ham. Sandstø gjør simpelthen en helt fenomenal jobb. En av landets beste trenere.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

krakra

Litt rolig dag for Haugen i går og det ble bare èn målgivende på en corner. Skaffet også Løv-Ham et par andre muligheter som det ikke ble scoring på og hadde endel avslutninger som ikke gikk i mål.

Haugsdal spilte også fra start og virket frisk. Burde scoret minst et mål, gjerne fler. Så iallefall tre store sjanser for scoring, hvor en av helt alene med keeper og relativt upresset. Tydelig at selvtillitten ikke var helt på toppen, men med flere kamper som denne komme det nok endel mål.

Næs og Møvik kom innpå fra benken og på slutten var det fire Brannspillere på banen for Løv-Ham. Næs virker frisk og agressiv og burde snart etablere seg i førsteelveren.

krakra

Haugen spiller også landskamp i dag, for G18, mot Polen i Kristiansand klokken 18.00.
Håper å få sett kampen, som en oppladning til kampen mot Island.

krakra

September 03, 2010, 19:50:32 PM #28 Last Edit: September 03, 2010, 19:54:14 PM by krakra
Haugen startet litt forsiktig i førsteomgang, men kom med mer etterhvert og skapte et par gode sjanser for Norge. Hadde en litt mer tilbaketrukken rolle enn han vanligvis har i Løv-Ham ettersom han spilte med veldig offensive medspillere på midten. I andreomgang skapte Norge ingenting og vi var bortimot stillestående offensivt. Det gjorde det vanskelig for både Haugen, Henriksen og de andre spillerne på midten å skape noe og det ble mange støttepasninger. Han spilte hele kampen som Norge vant 2-1 etter scoringer fra Henriksen og Håvard Nielsen.

Vet ikke hvor ofte disse spillerne har spilt sammen i år og ellers. Vet at Haugen har meldt mange forfall fordi landskampene har kollidert med Løv-Hams kamper, men det så ut som ingen hadde spilt sammen noen sinne. Det meste som ble skapt kom av gode enkeltprestasjoner, ikke godt samspilt. Vanskelig for en playmaker som Haugen da, men han virket også mer forsiktig enn han vanligvis er og kunne med fordel utfordret litt mer.

krakra

http://fotball.bt.no/forstediv/article179046.ece

Haugen reiser hjem fra landslagssamlingen for å spille kamp i morgen. Til gjengjeld sender Løv-Ham Dure til G18-kampen mot Polen i morgen.

krakra

Haugen og Haugsdal startet sammen i en offensiv trio sammen med Walde mot Moss. Haugsdal på venstrekanten og Haugen sentralt. Får bare håpe at Haugsdal fortsetter det gode spillet han hadde sist og er mer presis foran mål. Tar han et par sjumilssteg denne sesongen kan vi jo kanskje de disse to sammen for Brann også neste sesong.

revert

Haugen har puttet for Løv-Ham allerede. Marøy scoret etter 10 og Haugen etter 12. Akkurat nå ligger Løv-Ham på den siste kvalikplassen...


Falkman

Quote from: revert on September 05, 2010, 17:11:52 PM
Haugen har puttet for Løv-Ham allerede. Marøy scoret etter 10 og Haugen etter 12. Akkurat nå ligger Løv-Ham på den siste kvalikplassen...


Nå står det 3-0, Haugsdal puttet det siste. nesten utrolig for en form  Løv/ham er i.  Ingen lag i vikarbyrå-ligaen har tatt like mange poeng som Løvene de siste 9 kampene. når de i tillegg har et overkommelig kamp-program utover høsten, blir det mer og mer sannsynlig at de havner blant de 5 beste. ergo må vi for all del unngå i havne på kvalikk selv, da lukter  det reprise av det som skjedde med FFK  mot Sarpsborg lang vei


krøvel vellevold

Quote from: revert on September 05, 2010, 17:11:52 PM
Haugen har puttet for Løv-Ham allerede. Marøy scoret etter 10 og Haugen etter 12. Akkurat nå ligger Løv-Ham på den siste kvalikplassen...


Kan ikke akkurat si at jeg ønsker LøvHam opp i Tippeligaen hvis vi rykker ned... Eller at vi møter dem i kvalik.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Falkman on September 05, 2010, 17:28:13 PM
Quote from: revert on September 05, 2010, 17:11:52 PM
Haugen har puttet for Løv-Ham allerede. Marøy scoret etter 10 og Haugen etter 12. Akkurat nå ligger Løv-Ham på den siste kvalikplassen...


Nå står det 3-0, Haugsdal puttet det siste. nesten utrolig for en form  Løv/ham er i.  Ingen lag i vikarbyrå-ligaen har tatt like mange poeng som Løvene de siste 9 kampene. når de i tillegg har et overkommelig kamp-program utover høsten, blir det mer og mer sannsynlig at de havner blant de 5 beste. ergo må vi for all del unngå i havne på kvalikk selv, da lukter  reprise av det som skjedde med FFK  mot Sarpsborg lang vei




Nei, da tror alle at det blir kjempelett å redde plassen.
Legg ned hele klubben!

Markmus

Tror faktisk Løv Ham kan klare å ta en kvalik.plass. Får bare håpe vi ikke gjør det samme.

Ville Løvene lagt seg i en slik situasjon? :)
Ka du ve?

krakra

Selvfølgelig ville de ikke lagt seg.
I dagens form kan de jo fort ende opp på direkte opprykk. De rykker iallefall ikke ned. Kvalikk tror jeg er det minste de får.

revert

Tipper Haugen blir machtvinner om vi møter løvene i kvalik.

krakra

Quote from: revert on September 05, 2010, 17:32:46 PM
Tipper Haugen blir machtvinner om vi møter løvene i kvalik.
Tipper han rundspiller Brann hvis det skulle skjedd.

krakra

Akkurat nå ligger Strømmen(!!!) på kvalikken .

Falkman

Quote from: krakra on September 05, 2010, 17:33:34 PM
Quote from: revert on September 05, 2010, 17:32:46 PM
Tipper Haugen blir machtvinner om vi møter løvene i kvalik.
Tipper han rundspiller Brann hvis det skulle skjedd.


ville jo være merkelig hvis Haugen skulle spille mot oss i en kvalikk, Haugsdal og Møvik også, forsåvidt. skulle jo tro at  det er lagt inn noen klausuler  i utleie-avtalene som sørger for å forhindre det. men  det er jo klart, med klovneveldet som regjerer i Idrettsveien nå, vet man jo aldri.

krakra

Det ville jo ikke vært en overraskelse om idiotene på Stadion ikke har forutsett en slik situasjon. Uansett burde selvfølgelig verken Haugen, Haugsdal, Møvik eller Næs spille en slik kamp. Gjør de det er jeg sikker på at de vil dominere dog.

Syns forøvrig Haugen har vært veldig god i presset på ballfører i dag. Offensiv er han som alltid solid, men defensivt har han imponert meg med sin evne til å stresse ballfører. Beste kampen jeg har sett av Haugen i den delen av spillet.

krøvel vellevold

Det verste er at det faktisk virker som om folk heier på LøvHam og håper de rykker opp...
Legg ned hele klubben!

krakra

Quote from: krøvel vellevold on September 05, 2010, 17:44:21 PM
Det verste er at det faktisk virker som om folk heier på LøvHam og håper de rykker opp...
Det verste er at vi har en daglig leder som helt sikkert syns det ville vært kjempemorsomt med to klubber fra Bergen i TL

Markmus

Hadde egentlig ikke gjort meg noe som helst om Løv Ham rykket opp (forutsatt at Brann holder seg).
Ka du ve?

krakra

Quote from: Markmus on September 05, 2010, 17:47:58 PM
Hadde egentlig ikke gjort meg noe som helst om Løv Ham rykket opp (forutsatt at Brann holder seg).
Da mister vi jo en matchingsarena i adecco og farmerklubben blir plutselig en konkurrent som begynner å ofre talentarbeidet til fordel for kortsiktig gevinst.

Markmus

Ka du ve?

monzilla

Tvilsomt. Løv-Ham ville sett på et år i TL som et bonusår. De er fullstendig klar over at det er urealistisk for de å sette seg en målsetning om å bli et stabilt TL-lag.

krakra

Quote from: monzilla on September 05, 2010, 17:59:43 PM
Tvilsomt. Løv-Ham ville sett på et år i TL som et bonusår. De er fullstendig klar over at det er urealistisk for de å sette seg en målsetning om å bli et stabilt TL-lag.
Måtte vært det første TL-laget de siste ti årene som hadde hatt en slik tankegang i såfall. Selvfølgelig ville Løv-Ham satset på å overleve i TL hvis de hadde rykket opp, som alle andre. At de skulle være så mye mer nøkterne enn alle andre tror jeg ikke noe på

Go Up