• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

ja vist faen skal vi det, som i 1963????

Started by Keiseren, March 31, 2008, 00:18:34 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Keiseren

March 31, 2008, 00:18:34 AM Last Edit: March 31, 2008, 00:28:15 AM by Keiseren
Hørte folk sang dette på staddan idag, og det ble jo på en måte litt feil. så jeg tenkte at den sangen trenger litt modifikasjon.

hva med denne:

Vi e berømte brann fra bergen
Vi vinner serien i år
Ja, for vi e like slu, som vi var i 2007... (totusenogsju)


Hva syns dere om det? trenger nok litt fiksing, men kan funke det altså.

SKBMiller

passer ikke med melodien.

og vi vant jo fortsatt serien i 63, så trenger strengt tatt ikke bytte?

synes det tradisjonsrike sangen bare kan være et minne fra den gangen vi jaktet på gullet for første gang på 44 år =)

tr0Ndemann

Jeg hørte til og med en dame klage på at vi sang Gullet skal hem, fordi "GULLET ER JO HEME, KA FEILAR DOKKAR!?!?!".
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Nixon

Bare tull å endre på den sangen!

Da er det bedre å lage en ny sang om fjorårets seier. Vel å merke hvis man kommer på et bedre rimord på 2007 enn slu...
Rød makt på Hansa!

Nightfox

Når ble det feil at vi vant serien i 1963? Det står ikke nevnt noen sted i sangen at dette var det foreløpig siste troféet.


tr0Ndemann

Om man absolutt skal endre sangen, kan man jo synge "som i fjor og sekstitre".
What a waste of council tax, we paid for your hats!

BBB-Tony

Selvsagt skal vi holde på 1963! Tradisjon endres ikke selv om det går bra i moderne tid! Da syns jeg det heller bør lages en ny sang...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

krøvel vellevold

Det er visstnok noen som tror at vi ikke lenger har vunnet i 1963, siden vi vant i fjor. Skal vi drive på å forandre på tekstene, blir det bare rot. Noen synger det ene og noen synger det andre. Når det gjelder gullet som skal hem: Det deles ut NYTT gull hvert år. Og det skal vi ha hem det også!

PS: Du kan ikke si "sju" i Bergen. "Sju" er for striler. Det heter "syv" i Bergen.
Legg ned hele klubben!

Keiseren

Poenget er ikke at vi ikke vant i 1963, men nå er det kommet et nytt gull og da burde vi sunget om det istedenfor å synge om det gamle gullet vi har lengtet etter.

Nye tider krever nye sanger...

Stian

Nettopp. Lag en ny sang og la de gamle være slik de alltid har vært!

Seriemesteren

Ja, visst faen gjør vi det
Som i fjor og 63

Gubrask

Ikke forandre denne sangen. Lag heller ny!

HansaInferno

Vi vant jo serien i 1963, og det er seriegullet er jo det mest berømte seriegullet i Norges fotballhistorie, uten tvil. Selvfølgelig skal vi ikke endre teksten, kom heller med en helt ny sang/melodi.
Breiflabben, baby!

Baunebob

Det er det største pisset jeg hører når folk sier det blir feil å synge sangene slik. Gullet ska hem og vi vant serien i 63! Basta!

TheRock

Lykke til med å få endret en sang som er skrevet i stein hos samtlige bergensere.

vebo



Hvorfor skal man på død og liv bytte ut eksiterende sanger. Sist jeg sjekket skal gullet hjem i år også, og så vidt jeg vet står seriegullet i 63 selv om vi vant i fjor også. Til dere som vil bytte til "..i fjor og sekstitre"; hva skal dere synge i 2009-sesongen om vi ikke vinner i år? "..som i forfjor og sekstitre"?

Kjenner til fenomenet med at andre hysjer når folk synger. Konsentrer dere om å støtte laget!2
Tiocfaidh ár lá

tr0Ndemann

Dere? Jeg hørte bare en gjeng på kampen i går som absolutt skulle synge "som i fjor og sekstitre" og gren og sutret over at vi sang gullet skal hem, pga. "GULLET ER JO HEME!".

Ble selv ganske irritert..
What a waste of council tax, we paid for your hats!

krøvel vellevold

"Gullet e jo heme"??? Vi får NYTT gull om vi vinner i år! Det er faktisk ikke slik at Brann som seriemester 2008 ikke får utdelt gullmedaljer med begrunnelse at "jammen dere har jo dem fra i fjor!".
Legg ned hele klubben!

BBB-Tony

Gullet er ikke heme enda! 2007 er historie!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Klaus_Brann

Nei, akkurat nå er vel gullet i Oslo,  hvis det er laget enda.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ctine

Tror helt ærlig at det ikke er noe poeng i å diskutere ang sanger som "Vi vinner serien i år "(1963), "Gullet ska hem" (eller kom), og "Tjukk og feit og full". Tror ikke at forandringer på (eller fjerning av) disse sangene vil klare å bli innført på Stadion. Folk er vant med "gammel" tekst!! Som <TheRock> skriver: "Lykke til med å få endret en sang som er skrevet i stein hos samtlige bergensere."

Måtte desverre se søndagens kamp på tv, og det var ikke lett å høre hva som ble sunget etter "ja visst faen gjør vi det, som i....". DA var det nok mye mumling på Stadion ja :P
Jeg sier; Hold på gamleversjonen!!! Er ikke noe mindre gjeldene selv om vi ble seriemestre i fjor :) Og vi vil jo alle at gullet skal komme hjem i år også, vil vi ikke?  ;)
kte lidenskap har et navn...Brann...og Christine;)

osoerli

Quote from: Nixon on March 31, 2008, 07:03:30 AM
Bare tull å endre på den sangen!

Da er det bedre å lage en ny sang om fjorårets seier. Vel å merke hvis man kommer på et bedre rimord på 2007 enn slu...


Ka med déjà vu? ....?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

ctine

Vi har vel for vane og si syv i Bergen, og ikke sju...
kte lidenskap har et navn...Brann...og Christine;)

vebo

Quote from: tr0Ndemann on March 31, 2008, 18:09:29 PM
Dere? Jeg hørte bare en gjeng på kampen i går som absolutt skulle synge "som i fjor og sekstitre" og gren og sutret over at vi sang gullet skal hem, pga. "GULLET ER JO HEME!".

Ble selv ganske irritert..


"Dere" som i de som hysjet på meg:)
Tiocfaidh ár lá

HansaInferno

Heh, i fjor og 1963??? Det passer jo mildt sagt dårlig inn i melodien uansett
Breiflabben, baby!

vebo

Ja, men tror de mener "som i fjor og sektitre". Og det passer vel strengt tatt.
Tiocfaidh ár lá

HansaInferno

Men høres ikke bra ut, lag heller en ny sang med en annen melodi og gi faen i å tukle med kassikere av sanger (til de det gjelder), som dette faktisk er.
Breiflabben, baby!

crm

Historisk korrekthet hører hjemme i, ja, historietimen. Om alt som synges skal være nøyaktig virkelighetsbeskrivende og inkludere all relevant informasjon blir det straks en tung jobb å være Brann-supporter. Blir artig med sanger som "Vi er fra Bergen og omegn (samt enkelte fra andre kanter av Norge)" og "Hater NFFs kontrollering av toppfotballen, selv om de gjør mye bra for bredden".
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

gulli

Hvis vi skal synge som det er kommet forslag om her: "som i fjor og sekstitre" da må vi jo ta med alle gangene brann har vunnet gul da... eks: "som i fjor og sekstito og sekstitre" nei, vi beholder den gamle sangen som den er! også lager vi heller en ny sang:)

kapteinen

Slutt å kødd med de beste sangene våre.
Har du ekstremt behov for å synge at vi vant i 2007 og så lag en ny sang MED NY MELODI!
Z

Go Up