• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hvem ønsker vi som Brann trener

Started by eivhelle, July 14, 2007, 16:53:16 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Willy Wonka

Quote from: "jako"
Quote from: "blubbin"Jeg vil ha Mjelde.  I mange år til.

Tenk om man i Man. U. hadde gjort som supporterne ville, nemlig sparke Ferguson etter de middelmådige 4-5 første årene.  

Troen på at Brann automatisk vil bli seriemester hvert år med en ny trener er skremmende naiv.


Troen på at Mjelde er en ny Ferguson er også ganske naiv.


Hvordan du klarer å lese en sammenligning med Ferguson her er meg en gåte. Jeg synes det er et godt poeng som kommer frem her.

Trenere som har suksess har sine tider i motbakke.
Man trenger ikke gå på NTNU for å forstå det;-)

Willy Wonka

Quote from: "jako"
Quote from: "Endre"Man kan si så mangt om Mjelde og taktiske disposisjoner, men å bygge et slagkraftig lag, det kan han!
Laget blir sterkere og sterkere hele tiden. Først bygde vi opp ferdighetsnivået i stallen mange ligaer de første årene, siden har fokus skiftet til å finne rette spillertyper MED gode ferdigheter.
Brann har nå så høy standard at det nytter ikke med bare ferdigheter (Miller) eller rett fokus (Haugen), man må ha både og (Solli, PVM, Andresen osv).
Dette er Mjeldes fortjeneste, som ble bevist i sommerpausen da han skilte klinten fra hveten.

Mjelde må bli!


Jeg ser på målene til Torstein i går og vil ikke si jeg ser noen solide enkeltmannsprestasjoner her. Han er på rett sted til rett tid, men selve målene kunne nok en del spisser i Norge gjort ham etter.
At du ikke ser at laget Brann fremstår som homogent og at det spilles fin fotball, hvor Helstad får sitte kronen på verket, ja da vet ikke jeg hvem som ikke har gangsyn. At laget er komplett vil jeg ikke påstå, men det er veldig god dekning på mange plasser.

De Brannsupportere som var med i fjor har vel lært sitt og tar ingenting for gitt. Hvis ikke de har det kan du begynne å snakke om mangel på gangsyn.

Willy Wonka

Quote from: "Endre"
Quote from: "jako"
Quote from: "Endre"Man kan si så mangt om Mjelde og taktiske disposisjoner, men å bygge et slagkraftig lag, det kan han!
Laget blir sterkere og sterkere hele tiden. Først bygde vi opp ferdighetsnivået i stallen mange ligaer de første årene, siden har fokus skiftet til å finne rette spillertyper MED gode ferdigheter.
Brann har nå så høy standard at det nytter ikke med bare ferdigheter (Miller) eller rett fokus (Haugen), man må ha både og (Solli, PVM, Andresen osv).
Dette er Mjeldes fortjeneste, som ble bevist i sommerpausen da han skilte klinten fra hveten.

Mjelde må bli!

Du kan jo starte med å vise hvor jeg hevder laget er komplett. Jeg sier at det er slagferdig, og det har serien absolutt bevist.
Vi må også huske at vi spiller i den norske ligaen, og om vi hadde hatt bare spillere med Charlie Millers teknikk/kreativitet og Helge Haugens løpsstyrke, så ville vi vært i CL hvert år. Jeg brukte de navnene bare for å få frem et poeng! Jeg mener ikke at PVM er like bra teknisk som Charlie, men PVM har en utrolig bra kombinasjon av seriøsitet og teknikk.
Uansett, jeg bruker Moen som eksempel på en trend i Brann, nemlig at nivået heves gradvis hele tiden, i raskere tempo enn resten av Tippeligaen. Innkjøpet av El Fakiri er siste eksempel på dette.

Vi mister ikke gangsynet, men det må være lov å vise til positiv utvikling siden Mjelde overtok. Gudene vet at det er nok av folk som har jobbet for å vise det motsatte.

Så kan man se på tabellen og spørre hvem det er som har faktum bak seg, de som hevder det går bedre, eller de som maler fanden på døra?


Godt skrevet Endre. Du peker her på en trend som er positiv for Brann. Man må kunne peke på positive tendenser i Brann, men samtidig ha en stor grad av bakkekontakt.

jako

Quote from: "Willy Wonka"
Quote from: "jako"


Jeg ser på målene til Torstein i går og vil ikke si jeg ser noen solide enkeltmannsprestasjoner her. Han er på rett sted til rett tid, men selve målene kunne nok en del spisser i Norge gjort ham etter.
At du ikke ser at laget Brann fremstår som homogent og at det spilles fin fotball, hvor Helstad får sitte kronen på verket, ja da vet ikke jeg hvem som ikke har gangsyn. At laget er komplett vil jeg ikke påstå, men det er veldig god dekning på mange plasser.

De Brannsupportere som var med i fjor har vel lært sitt og tar ingenting for gitt. Hvis ikke de har det kan du begynne å snakke om mangel på gangsyn.


Han er der han skal være og det er ikke tilfeldig. Det er heller ike tilfeldig at han allerede snart er oppe i samme antall som Beng og Winters var på hele sesongen i fjor. Jeg er helt overbevist om at vi hadde rodd gullet i land i fjor med en Helstad i form på høstsesongen.

Jeg synes endre undervurderer hans rolle i laget. For blir han skadet har vi en kjempeutfordring. Laget trenger også midtbanespillere som kan score oppunder tosifret over en hel sesong, og det har vi ikke  da. Derfor synes jeg innlegget hans ble litt feil, i all med tanke på at han begrunnet med at vi ikke hadde en Millertype i laget. Da synes jeg han undervurderer helt fundementale ting.

Selvsagt skal vi glede oss over kampen i går. Og fortsetter vi slik vinner vi garantert gull. Men samtidig bør vi huske på at det kun er en halv uke siden vi leverte årsverste borte mot Viking.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

jako

Quote from: "blubbin"
Quote from: "jako"
Quote from: "blubbin"Jeg vil ha Mjelde.  I mange år til.

Tenk om man i Man. U. hadde gjort som supporterne ville, nemlig sparke Ferguson etter de middelmådige 4-5 første årene.  

Troen på at Brann automatisk vil bli seriemester hvert år med en ny trener er skremmende naiv.


Troen på at Mjelde er en ny Ferguson er også ganske naiv.


Mjelde blir nok ingen ny Ferguson, men litt av poenget er at dersom Mjelde hadde hatt like "dårlige" resultater som Ferguson hadde i begynnelsen, så hadde han vært borte allerede.  Vi har kontinuitet og stabilitet på trenersiden, laget topper tabellen - hvorfor ofre dette til fordel for noe man ikke vet hva blir, så lenge man er et topplag? Med mindre man går hen og vinner serien, helst flere år på rad i ettertid, så vil man med tid og stunder slå fast at sparkingen var en stor tabbe.

Mjelde kan gjerne gå den dagen Brann ender opp et bra stykke unna gullkampen.  Før den tid har jeg en klar oppfatning om at det vil være utelukkende negativt for Brann dersom man sparker Mjelde.  La oss si det blir sølv i år.  Hvem vil overta et lag som sparker treneren etter to strake seriesølv? For ikke å snakke om de som mener Mjelde må gå uansett om det blir gull.


Om Brann tar gull eller ikke btyr intet for mitt syn på Mjelde. Jeg bedømmer Brann etter måten de presterer på banen. Om de tar gull i år bryr meg egentlig ikke så altfor mye. Så lenge prestasjoene tilsvarer den sprtslige satsingen vil de kjempe i toppen og således også vinne gull med jevne mellomrom.

Og Mjelde må bedømmes fra det han presterer i Brann og hva tilfellet Ferguson i United. Jeg er ikke strålende fornøyd med Mjelde, men jeg synes han fortjener en sjanse. Eneste jeg forlanger er at vi blir et stabilt topplag og at vi helst spiller en fotball etter mitt hjerte. Jeg har ikke vært strålende fornøyd med det siste så langt i år, men det har kommet seg betraktlig i det siste, hvis man ser vekk i fra cupkampen mot Viking.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Willy Wonka

Quote from: "jako"
Quote from: "blubbin"
Quote from: "jako"
Quote from: "blubbin"Jeg vil ha Mjelde.  I mange år til.

Tenk om man i Man. U. hadde gjort som supporterne ville, nemlig sparke Ferguson etter de middelmådige 4-5 første årene.  

Troen på at Brann automatisk vil bli seriemester hvert år med en ny trener er skremmende naiv.


Troen på at Mjelde er en ny Ferguson er også ganske naiv.


Mjelde blir nok ingen ny Ferguson, men litt av poenget er at dersom Mjelde hadde hatt like "dårlige" resultater som Ferguson hadde i begynnelsen, så hadde han vært borte allerede.  Vi har kontinuitet og stabilitet på trenersiden, laget topper tabellen - hvorfor ofre dette til fordel for noe man ikke vet hva blir, så lenge man er et topplag? Med mindre man går hen og vinner serien, helst flere år på rad i ettertid, så vil man med tid og stunder slå fast at sparkingen var en stor tabbe.

Mjelde kan gjerne gå den dagen Brann ender opp et bra stykke unna gullkampen.  Før den tid har jeg en klar oppfatning om at det vil være utelukkende negativt for Brann dersom man sparker Mjelde.  La oss si det blir sølv i år.  Hvem vil overta et lag som sparker treneren etter to strake seriesølv? For ikke å snakke om de som mener Mjelde må gå uansett om det blir gull.


Om Brann tar gull eller ikke btyr intet for mitt syn på Mjelde. Jeg bedømmer Brann etter måten de presterer på banen. Om de tar gull i år bryr meg egentlig ikke så altfor mye. Så lenge prestasjoene tilsvarer den sprtslige satsingen vil de kjempe i toppen og således også vinne gull med jevne mellomrom.

Og Mjelde må bedømmes fra det han presterer i Brann og hva tilfellet Ferguson i United. Jeg er ikke strålende fornøyd med Mjelde, men jeg synes han fortjener en sjanse. Eneste jeg forlanger er at vi blir et stabilt topplag og at vi helst spiller en fotball etter mitt hjerte. Jeg har ikke vært strålende fornøyd med det siste så langt i år, men det har kommet seg betraktlig i det siste, hvis man ser vekk i fra cupkampen mot Viking.


Nå vet ikke jeg hvilke fotballkunnskaper du har, men jeg synes Mjelde har imponert med spillemønsteret han har tilført Brann. Det er rytme og plan over angrepene, og man kan se en klar forbedring i forhold til det vi har sett tidligere år.

Hvis du ikke vil måle Mjeldes prestasjoner i resultater, hvordan vil du da måle de?

Willy Wonka

Quote from: "jako"
Quote from: "Willy Wonka"
Quote from: "jako"


Jeg ser på målene til Torstein i går og vil ikke si jeg ser noen solide enkeltmannsprestasjoner her. Han er på rett sted til rett tid, men selve målene kunne nok en del spisser i Norge gjort ham etter.
At du ikke ser at laget Brann fremstår som homogent og at det spilles fin fotball, hvor Helstad får sitte kronen på verket, ja da vet ikke jeg hvem som ikke har gangsyn. At laget er komplett vil jeg ikke påstå, men det er veldig god dekning på mange plasser.

De Brannsupportere som var med i fjor har vel lært sitt og tar ingenting for gitt. Hvis ikke de har det kan du begynne å snakke om mangel på gangsyn.


Han er der han skal være og det er ikke tilfeldig. Det er heller ike tilfeldig at han allerede snart er oppe i samme antall som Beng og Winters var på hele sesongen i fjor. Jeg er helt overbevist om at vi hadde rodd gullet i land i fjor med en Helstad i form på høstsesongen.

Jeg synes endre undervurderer hans rolle i laget. For blir han skadet har vi en kjempeutfordring. Laget trenger også midtbanespillere som kan score oppunder tosifret over en hel sesong, og det har vi ikke  da. Derfor synes jeg innlegget hans ble litt feil, i all med tanke på at han begrunnet med at vi ikke hadde en Millertype i laget. Da synes jeg han undervurderer helt fundementale ting.

Selvsagt skal vi glede oss over kampen i går. Og fortsetter vi slik vinner vi garantert gull. Men samtidig bør vi huske på at det kun er en halv uke siden vi leverte årsverste borte mot Viking.


Jeg vil heller ha en Jan Gunnar Solli med 15 målgivende og 3 mål, enn en Miller med 6 mål og 5 målgivende.

jako

Quote from: "Willy Wonka"Jeg vil heller ha en Jan Gunnar Solli med 15 målgivende og 3 mål, enn en Miller med 6 mål og 5 målgivende.


Dette er bare tåpelig. Solli har på femten kamper gjort fire målgivende og null mål. Hva er logikken i det du skriver da?
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

KenFeltZ

Quote from: "jako"
Quote from: "Willy Wonka"Jeg vil heller ha en Jan Gunnar Solli med 15 målgivende og 3 mål, enn en Miller med 6 mål og 5 målgivende.


Dette er bare tåpelig. Solli har på femten kamper gjort fire målgivende og null mål. Hva er logikken i det du skriver da?


Yeah, Fantasy soccer

Jeg vil heller ha Ronaldinho i Moen rollen...dahhh

jako

Quote from: "Willy Wonka"Nå vet ikke jeg hvilke fotballkunnskaper du har, men jeg synes Mjelde har imponert med spillemønsteret han har tilført Brann. Det er rytme og plan over angrepene, og man kan se en klar forbedring i forhold til det vi har sett tidligere år.

Hvis du ikke vil måle Mjeldes prestasjoner i resultater, hvordan vil du da måle de?


Synes du virkelig Brann har imponert så mye i år? Som borte mot Viking, Sandefjord og Lyn? Og hjemme mot Aalesund, Start og Fredrikstad. At vi resultatmessig har leverte er hevet over enhver tvil, men spillemessig har det vært veldig variabelt og det er greit man liker Mjelde, men man trenger ikke å bli helt blind heller.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Corran

Quote from: "jako"
Quote from: "Willy Wonka"Nå vet ikke jeg hvilke fotballkunnskaper du har, men jeg synes Mjelde har imponert med spillemønsteret han har tilført Brann. Det er rytme og plan over angrepene, og man kan se en klar forbedring i forhold til det vi har sett tidligere år.

Hvis du ikke vil måle Mjeldes prestasjoner i resultater, hvordan vil du da måle de?


Synes du virkelig Brann har imponert så mye i år? Som borte mot Viking, Sandefjord og Lyn? Og hjemme mot Aalesund, Start og Fredrikstad. At vi resultatmessig har leverte er hevet over enhver tvil, men spillemessig har det vært veldig variabelt og det er greit man liker Mjelde, men man trenger ikke å bli helt blind heller.


Strengt tatt er det vel ingen lag som kun har imponert spillemessig i år så....
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nesten

Kanskje det beste er at Mjelde holder seg unna de helt store taktiske eksperimentene? Det går jo ikke så bra de gangene han fraviker det trygge "4-4-2 og Brann-skal-kjøre-kampen-opplegget" som ikke er hverken finurlig eller spektakulært. Han må imidlertid være en streng og masete trener fra benken for uansett trenger alle lag innpisking fra sidelinjen, og selvsagt før kampen. Forutinntatte meninger om hvordan motstanderen spiller er også skummelt. Oppfatninger som at
LSK er dødball-lag og spiller langt og høyt
RBK er overgangslaget
VIF har dårlig angrep
eller Tromsø er fysiske
bør ikke skygge for hvordan lagene egentlig spiller nå i 2007. Det går an å overrumple motstanderen, spille litt motsatt av hva som forventes.
Spesiellt når man er bortelag vil ofte en dristig åpningsstrategi kunne overraske. Hensikten med å overraske er selvsagt å score, men også å skape forvirring hos motstanderen ( hjemmelaget ) Hvis man har en strategi om at man f eks skal stå høyt, presse knallhardt og kjøre kanllhardt i angrep de første 20 minuttene, for så å etter avtalt signal gå over til "normal modus" vil dette kunne forvirre mye.
Først overrumples hjemmelaget av kjøret, så når de setter inn tiltak eller har vendt seg til det gjør bortelaget om på taktikken igjen, noe som også kan forvirre det allerede forvirrede hjemmelaget.!
Dere husker sikkert Norge-Italia under "drillotiden". Han hadde en klar timet taktikk på Ullevaal om at de første 20-25 minuttene skulle Norge kjøre voldsomt på, stresse og mase dem ut. Relativt dristig mot kontringenes konger for en miniputtnasjon, men det lyktes , man fikk scoringer og latinerne vaklet.
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

KenFeltZ

Quote from: "jako"
Quote from: "Willy Wonka"Nå vet ikke jeg hvilke fotballkunnskaper du har, men jeg synes Mjelde har imponert med spillemønsteret han har tilført Brann. Det er rytme og plan over angrepene, og man kan se en klar forbedring i forhold til det vi har sett tidligere år.

Hvis du ikke vil måle Mjeldes prestasjoner i resultater, hvordan vil du da måle de?


Synes du virkelig Brann har imponert så mye i år? Som borte mot Viking, Sandefjord og Lyn? Og hjemme mot Aalesund, Start og Fredrikstad. At vi resultatmessig har leverte er hevet over enhver tvil, men spillemessig har det vært veldig variabelt og det er greit man liker Mjelde, men man trenger ikke å bli helt blind heller.


Enig her. Brann har kun imponert tidvis med spillet. Det har låst seg mange ganger i angrepet for oss og innsatsen kan mildt sagt sittes spørsmålstegn ved en håndfull kamper også. Våren 2006 var vi veldig bra offensive med Miller i regi stolen. Da var vi kreative og angrep veldig allsidig. Ellers må jeg si det er ytterst merkverdig/modig påstand å si at vi har ett veldig bra spillermønster. Brann er solide og funker laget skikkelig så funker det veldig bra men for ofte har vi slitt mot lag som Jako her nevner. Resultatmessig har vi knapt vært bedre enn det vi har iår så det er det ingenting å utsette på. Brann leder derfor fortjent Tippeligaen men vi har store steg å ta når det gjelder å nå optimalt spillemønster ihverfall. Blir kantene våre Moen og Solli låst så er vi ute å kjøre med en gang og har i beste fall en dårlig plan B om en plan i det hele tatt.

dudo

Enig med både jako og Ken her, men mener bestemt å se klar fremgang etter ferien. Mye pga at Martin har funnet formen og med det gir oss nok en streng å spille på offensivt. Nå hjelper det ikke bare å låse kantene våre, for da får Martin nok tid og plass til å slå geni-pasningene hans. Tar vi gullet i år er det fordi vi greide å raske med oss 25 poeng i den ellers bedritne vårsesongen vår. Nå kommer spillet òg, vent og se!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

KenFeltZ

Quote from: "Corran"
Quote from: "jako"
Quote from: "Willy Wonka"Nå vet ikke jeg hvilke fotballkunnskaper du har, men jeg synes Mjelde har imponert med spillemønsteret han har tilført Brann. Det er rytme og plan over angrepene, og man kan se en klar forbedring i forhold til det vi har sett tidligere år.

Hvis du ikke vil måle Mjeldes prestasjoner i resultater, hvordan vil du da måle de?


Synes du virkelig Brann har imponert så mye i år? Som borte mot Viking, Sandefjord og Lyn? Og hjemme mot Aalesund, Start og Fredrikstad. At vi resultatmessig har leverte er hevet over enhver tvil, men spillemessig har det vært veldig variabelt og det er greit man liker Mjelde, men man trenger ikke å bli helt blind heller.


Strengt tatt er det vel ingen lag som kun har imponert spillemessig i år så....


Stabæk har vært veldig gode spillemessig. Gårsdagens kamp mot VIF var deres dårligste sålangt sammen med hjemmekampen mot Brann. FFK har vært svært gode hjemme på sin bane hvor de har kjørt over de fleste lag. På samme måte har Viking nå gjort veldig mange gode kamper. Det som er betryggende er at Brann leder til tross for at vi ikke har fått ut hele potensialet enda.

Jeg likte veldig godt det jeg såg igår. Moen virket i gi litt F og ga noen taklinger som det suste. Sigurdsson satt seg i respekt med en gang med noen kontakte taklinger. Winters viste at han er en spiller som kan holde på ballen slik at vi får flyttet opp laget og ikke får ballen kontant tilbake i trynet. Jaiteh viste igjen enorm rekkevidde og valgte mange veldig gode løsninger løpsmessig og gjorde ting enkelt. Var også med oftere opp til motstanderens 16 meter enn tidligere. Guntveit viser seg som solid på høyreback og gjorde få om noen feil. Solli viste også bra spill fra 30 min og utover. Til og med Sjøhage viste interessante tendenser de 90 sekundene han spilte. Mye bra å bygge videre på med andre ord og fortsetter utviklingen så skal det mye til for å ikke ta gullet.

jako

Quote from: "Corran"
Quote from: "jako"
Quote from: "Willy Wonka"Nå vet ikke jeg hvilke fotballkunnskaper du har, men jeg synes Mjelde har imponert med spillemønsteret han har tilført Brann. Det er rytme og plan over angrepene, og man kan se en klar forbedring i forhold til det vi har sett tidligere år.

Hvis du ikke vil måle Mjeldes prestasjoner i resultater, hvordan vil du da måle de?


Synes du virkelig Brann har imponert så mye i år? Som borte mot Viking, Sandefjord og Lyn? Og hjemme mot Aalesund, Start og Fredrikstad. At vi resultatmessig har leverte er hevet over enhver tvil, men spillemessig har det vært veldig variabelt og det er greit man liker Mjelde, men man trenger ikke å bli helt blind heller.


Strengt tatt er det vel ingen lag som kun har imponert spillemessig i år så....


Helt enig, kanskje med unntak av Stabæk. Men hva har det med Mjelde å gjøre. Jeg fokuserer på Brann i dette tilfellet. Hva andre lag gjør kan ikke vi gjøre så mye med. Så jeg ser ikke helt relevansen, men du kan kansje utdype?
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Ricky

Quote from: "KenFeltZ"
Enig her. Brann har kun imponert tidvis med spillet. Det har låst seg mange ganger i angrepet for oss og innsatsen kan mildt sagt sittes spørsmålstegn ved en håndfull kamper også. Våren 2006 var vi veldig bra offensive med Miller i regi stolen. Da var vi kreative og angrep veldig allsidig.



Delvis uenig; det var ikke noe bedre i fjor. Da gikk det over stokk og stein tidlig i sesongen, og til sommerpausen hadde vi fått ekstremt godt betalt i forhold til det spillet vi hadde vist. Det knallgode forsvaret og ikke minst Håkon Opdal reddet oss fra sikre tap gang på gang. Vi var for avhengige av støtte fra backene for å klare å skape noe på kantene, og det skulle lite til før det gikk i stå.

sydnes76

Quote from: "jako"
Quote from: "Corran"
Quote from: "jako"
Quote from: "Willy Wonka"Nå vet ikke jeg hvilke fotballkunnskaper du har, men jeg synes Mjelde har imponert med spillemønsteret han har tilført Brann. Det er rytme og plan over angrepene, og man kan se en klar forbedring i forhold til det vi har sett tidligere år.

Hvis du ikke vil måle Mjeldes prestasjoner i resultater, hvordan vil du da måle de?


Synes du virkelig Brann har imponert så mye i år? Som borte mot Viking, Sandefjord og Lyn? Og hjemme mot Aalesund, Start og Fredrikstad. At vi resultatmessig har leverte er hevet over enhver tvil, men spillemessig har det vært veldig variabelt og det er greit man liker Mjelde, men man trenger ikke å bli helt blind heller.


Strengt tatt er det vel ingen lag som kun har imponert spillemessig i år så....


Helt enig, kanskje med unntak av Stabæk. Men hva har det med Mjelde å gjøre. Jeg fokuserer på Brann i dette tilfellet. Hva andre lag gjør kan ikke vi gjøre så mye med. Så jeg ser ikke helt relevansen, men du kan kansje utdype?


Det er vel relevant i forhold til hvem vi eventuelt skulle hatt som trener i stedet i stedet for Mjelde. Hvis ingen andre aktuelle trenere imponerer noe særlig så må jo de avskrives.

Corran

Sydnes utdypte det vel nok :-)
Som eg alltid har sagt så er MIM minst like god som alternativene
Dessuten så viser jo det største ankepunktet (et av de i alle fall) mot MIM seg å være feil. Det er nemmelig harmoni og godt miljø i spillertroppen

men dette var vel en tråd om alternativene til mim og til det er mitt svar Ingen som jeg kan se
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Xminator

Nå er vi det laget som har skapt nest flest sjanser så langt. Joda, flere enn Stabæk. Vi har scoret 32. Stabæk 24. Vi skaper mer og scorer på flere av sjansene. Jeg har en følelse av at en liten myte bygger seg opp her. Vi ser alle kampene til Brann, men huske bare de gode for Stabæk.

KenFeltZ

Quote from: "Xminator"Nå er vi det laget som har skapt nest flest sjanser så langt. Joda, flere enn Stabæk. Vi har scoret 32. Stabæk 24. Vi skaper mer og scorer på flere av sjansene. Jeg har en følelse av at en liten myte bygger seg opp her. Vi ser alle kampene til Brann, men huske bare de gode for Stabæk.


Du har helt rett i at det finnes diverse myter rundt Brann på samme måte som det er en myte at flere sjanser nødvendigvis betyr mer attraktiv fotball. For meg er ikke attraktiv fotball basert på antall sjanser men variasjon, presisjon, kreativitet, dynamikk, gode relasjoner/kombinasjoner. Jaiteh selv har vel stått for en håndfull direkte håpløse skuddforsøk. Både Moen og Solli har hatt endel direkte håpløse forsøk også. Det gjør ikke brann nødvendigvis til ett mer attraktivt angripende spillende lag bare pga de produserer mange/flere sjanser. Det er ihvertfall en myte....

Corran

Mange av de skuddene til Jaiteh/Moen/Solli du henviser til er ikke med i (de fleste) sjangsestatistikker
Og eg vil vel påstå at Brann har mer varierende angrepsspill en Stabæk som stort sett angriper på samme måte hver gang (men underholdende kan det være)
Gode kombinasjoner ser vi også mye mer av nå når vi e kvitt Bengt og Robbie kommer mer til sin rett
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

KenFeltZ

Quote from: "Corran"Mange av de skuddene til Jaiteh/Moen/Solli du henviser til er ikke med i (de fleste) sjangsestatistikker
Og eg vil vel påstå at Brann har mer varierende angrepsspill en Stabæk som stort sett angriper på samme måte hver gang (men underholdende kan det være)
Gode kombinasjoner ser vi også mye mer av nå når vi e kvitt Bengt og Robbie kommer mer til sin rett


Går skuddene innenfor ramma blir det regnet som ett skudd og der har både Moen, Gashi, Jaiteh og Solli hatt flere fine våte kinaputter.

Bengt er vel nettopp forsvunnet mens Winters nettopp har fått full tillitt så det blir missvisende å forklare hva som er skjedd iår basert på noen nye forandringer.

Stabæk angriper gjennom to svært gode kanter som dribler både utover og innover mens de har Pall Gunnarson sentralt. De mangler en som behersker skikkelig langskudd men ellers har de ett fremragende offensivt spill.

Hvis du mener Brann har mer varierende angrepsspill så skal du få mene det.....men jeg er uenig.

Corran

QuoteGår skuddene innenfor ramma blir det regnet som ett skudd og der har både Moen, Gashi, Jaiteh og Solli hatt flere fine våte kinaputter

Nei ikke alltid og ikke hos alle. Og selv om avsluttningen er dårlig kan det være en stor sjangse.

QuoteBengt er vel nettopp forsvunnet mens Winters nettopp har fått full tillitt så det blir missvisende å forklare hva som er skjedd iår basert på noen nye forandringer.

Hvis du leste det eg skrev så var det ikke et forsøk på å forklare hva som er skjedd i år, men nettopp å poengtere at på dette området så er det blitt bedre ETTER Bengt forsvant

QuoteStabæk angriper gjennom to svært gode kanter som dribler både utover og innover mens de har Pall Gunnarson sentralt. De mangler en som behersker skikkelig langskudd men ellers har de ett fremragende offensivt spill.

Nå skal ikke jeg påberope meg ekspertise på Stabæk sitt angreppspill men de fleste målene har vel kommet av at Alanzhino eller Tchoyi dribbler og trer igjennom Eller at VPG stikker gjennom til Nannskog. Og noen skudd rett utenfor 16 meter.
De har ikke utpreget vingspill som Brann f.eks.
Dette er en av de tingene de er blitt litt kritisert for. Alt for mye skal tres gjennom sentralt
Men som du sier selv vi er nok og kommer til å være uenig
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Xminator

Hvor mye det betyr å spille med Winters kontra Sæternes får vi aldri svar på. Forskjellige spillertyper som begget tilfører Brann noe. En motivert Sæternes er en mer målfarlig spiller enn Winters. Winters har bedre bevegelser. 50/50 hva som hadde vert best.

Det er hyggelig å se at Winters er såpass motivert som han er nå. Som jeg har sagt før, om det har vert en maktkamp i kulissene så står Winters igjen på toppen akkurat nå.

Willy Wonka

Quote from: "jako"
Quote from: "Willy Wonka"Jeg vil heller ha en Jan Gunnar Solli med 15 målgivende og 3 mål, enn en Miller med 6 mål og 5 målgivende.


Dette er bare tåpelig. Solli har på femten kamper gjort fire målgivende og null mål. Hva er logikken i det du skriver da?


Overdrivelse er et språklig virkemiddel for å statuere et eksempel.
Jeg forsøkte også med ordlyden i det jeg skrev å dra frem disse som eksempler.

Miller hadde jo en del andre kvaliteter som ikke passet inn i den filosofien Mjelde har.

Willy Wonka

Quote from: "jako"
Quote from: "Willy Wonka"Nå vet ikke jeg hvilke fotballkunnskaper du har, men jeg synes Mjelde har imponert med spillemønsteret han har tilført Brann. Det er rytme og plan over angrepene, og man kan se en klar forbedring i forhold til det vi har sett tidligere år.

Hvis du ikke vil måle Mjeldes prestasjoner i resultater, hvordan vil du da måle de?


Synes du virkelig Brann har imponert så mye i år? Som borte mot Viking, Sandefjord og Lyn? Og hjemme mot Aalesund, Start og Fredrikstad. At vi resultatmessig har leverte er hevet over enhver tvil, men spillemessig har det vært veldig variabelt og det er greit man liker Mjelde, men man trenger ikke å bli helt blind heller.


Man kan selvfølgelig trekke frem enkeltkamper hvor Brann ikke har levert og de du nevner her er av slagsen. Jeg mener Brann har vært dårlig i omstillingen fra 4-4-2 til 4-2-3-1, det ser jeg. Det virker som at kynisk fort blir til passivt og kanskje krever 4-2-3-1 stilen mer av spillerne og at de ikke beveger seg nok.

Jeg forventer heller ikke at Brann skal høvle over all motstand og alltid være på topp. Det Mjelde har tilført Brann når det gjelder spillestil og angrepsfotball liker jeg. Når det gjelder forsvaret er det forbedringspotensial.

Jeg er ikke blind, men svarer derimot på spørsmålene dine.

Vil du måle Mjelde i hvor mye vi har ballen i løpet av kampen eller med hvilke sifre vi vinner?

Willy Wonka

Quote from: "Nesten"Kanskje det beste er at Mjelde holder seg unna de helt store taktiske eksperimentene? Det går jo ikke så bra de gangene han fraviker det trygge "4-4-2 og Brann-skal-kjøre-kampen-opplegget" som ikke er hverken finurlig eller spektakulært. Han må imidlertid være en streng og masete trener fra benken for uansett trenger alle lag innpisking fra sidelinjen, og selvsagt før kampen. Forutinntatte meninger om hvordan motstanderen spiller er også skummelt. Oppfatninger som at
LSK er dødball-lag og spiller langt og høyt
RBK er overgangslaget
VIF har dårlig angrep
eller Tromsø er fysiske
bør ikke skygge for hvordan lagene egentlig spiller nå i 2007. Det går an å overrumple motstanderen, spille litt motsatt av hva som forventes.
Spesiellt når man er bortelag vil ofte en dristig åpningsstrategi kunne overraske. Hensikten med å overraske er selvsagt å score, men også å skape forvirring hos motstanderen ( hjemmelaget ) Hvis man har en strategi om at man f eks skal stå høyt, presse knallhardt og kjøre kanllhardt i angrep de første 20 minuttene, for så å etter avtalt signal gå over til "normal modus" vil dette kunne forvirre mye.
Først overrumples hjemmelaget av kjøret, så når de setter inn tiltak eller har vendt seg til det gjør bortelaget om på taktikken igjen, noe som også kan forvirre det allerede forvirrede hjemmelaget.!
Dere husker sikkert Norge-Italia under "drillotiden". Han hadde en klar timet taktikk på Ullevaal om at de første 20-25 minuttene skulle Norge kjøre voldsomt på, stresse og mase dem ut. Relativt dristig mot kontringenes konger for en miniputtnasjon, men det lyktes , man fikk scoringer og latinerne vaklet.


Ikke for å ødlegge illusjonene dine, men jeg tror nok Brann forbereder seg grundig før kamp og ikke støtter seg til de oppfatningene du nevner først her. Robert Hauge har blant annet ansvaret for videoanalyse, og såvidt meg bekjent har Brann en representant på neste motstanders kamp hver serierunde.

På den annen side er det viktig å stole på egne ferdigheter, og å stole på at man er best på det man gjør.

Willy Wonka

Quote from: "Xminator"Nå er vi det laget som har skapt nest flest sjanser så langt. Joda, flere enn Stabæk. Vi har scoret 32. Stabæk 24. Vi skaper mer og scorer på flere av sjansene. Jeg har en følelse av at en liten myte bygger seg opp her. Vi ser alle kampene til Brann, men huske bare de gode for Stabæk.


Du er inne på noe her. Man har en tendens til å se det man vil.
Mange skulle vel gjerne sett en karismatisk og selvskrytende trener, men det er ikke Mjelde. Han underbygger kollektivet, og den kan være vrien å forstå for noen. Han ønsker å lage en spillestil uavhengig av enkeltspillere, derfor et spillemønster hvor bevegelser er forutbestemt og ikke avhengig av enkeltspillere som Kvisvik eller Miller, uten å kaste noen antikredit på de nevnte spillere av den grunn.

Willy Wonka

Quote from: "KenFeltZ"
Quote from: "Xminator"Nå er vi det laget som har skapt nest flest sjanser så langt. Joda, flere enn Stabæk. Vi har scoret 32. Stabæk 24. Vi skaper mer og scorer på flere av sjansene. Jeg har en følelse av at en liten myte bygger seg opp her. Vi ser alle kampene til Brann, men huske bare de gode for Stabæk.


Du har helt rett i at det finnes diverse myter rundt Brann på samme måte som det er en myte at flere sjanser nødvendigvis betyr mer attraktiv fotball. For meg er ikke attraktiv fotball basert på antall sjanser men variasjon, presisjon, kreativitet, dynamikk, gode relasjoner/kombinasjoner. Jaiteh selv har vel stått for en håndfull direkte håpløse skuddforsøk. Både Moen og Solli har hatt endel direkte håpløse forsøk også. Det gjør ikke brann nødvendigvis til ett mer attraktivt angripende spillende lag bare pga de produserer mange/flere sjanser. Det er ihvertfall en myte....


Det gjelder å kunne gå før man løper.
Mjelde prøver å legge opp til variasjon med å prøve to forskjellige spillesystemer/mønster. Det kan virke som han gaper over for mye.

Relasjonen/kombinasjonen mellom back og sidemidtbane mener jeg Brann er best på i tippeligaen.

Willy Wonka

Quote from: "Xminator"Hvor mye det betyr å spille med Winters kontra Sæternes får vi aldri svar på. Forskjellige spillertyper som begget tilfører Brann noe. En motivert Sæternes er en mer målfarlig spiller enn Winters. Winters har bedre bevegelser. 50/50 hva som hadde vert best.

Det er hyggelig å se at Winters er såpass motivert som han er nå. Som jeg har sagt før, om det har vert en maktkamp i kulissene så står Winters igjen på toppen akkurat nå.


Her synes jeg Mjelde skal revurdere sitt troskap til å alltid beholde en stor å sterk spiss. Det er viktig å ha flere strenger å spille på, spesielt i slutten av kamper når motstanderen blir sliten og kampen åpner seg opp, men det har virket meget bra med Winters og Helstad.

Jeg tror Hassan El Fakiri er tiltenkt en rolle som fremskutt midtbane i en 4-5-1 formasjon. Jeg tror nok ikke Mjelde hiver den på hyllen med det første. Det er viktig å kunne være uforutsigbar i en hverdag hvor videoanalyse i media blir mer og mer fremtredende.

Nesten

Hvis de kun skal stole på Armann som nødløsning hvis man må pumpe inn mot et lag i piggsvinposisjon er jo det noe tynt. For det første er 1 mann lite, dessuten kan de trenge ham bak, mot f eks Aalesund og 2,04 høye Aarøy. Hvis Winters holder oppe motivasjonen etter vinduslukkingen 31.8 er jo intet bedre enn det, men vi kan jo risikere en te og tåke-lengtende skotte i høst.
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

krøvel vellevold

Quote from: "Marek"
Quote from: "krøvel vellevold"Mens du selv forsøker dag etter dag å skrive noe vettugt, men du lykkes ikke du heller. Tydelig at kommentaren du viser til, traff deg veldig godt!


Mye som er tydelig i din verden, men disse misslykkede sarkastiske innslagene dine har ikke særlig høy klasse.

Det som derimot virker tydelig for oss begge er at ingen av oss synes at du er morsom.


Aiaiai!

Faktum er jo at du og dine anti-Mjelde-venner forteller hvor lite Brann får ut av ressursene sine. Men samtidig er det en klubb med mye større ressurser, nesten like god spillerstall og som av de fleste var tippet foran oss før sesongen (RBK) som sliter mye mer enn Brann. Og det er en annen klubb som også var tippet i gullkampen i år, har nesten like store ressurser og nesten like god spillerstall som oss (VIF) som er helt nede i nedrykkstriden. Likevel påstås det av anti-Mjelde-folket at vi har tippeligaens og addeccoligaens dårligste trener, og at hvem som helst ville greid å lede serien med Branns stall og Branns ressurser. Så hva da med Myhre og Tørum og DERES utnyttelse av stall og ressurser? Sett i forhold til fansen av disse to klubbene, har vi overhodet ingenting å klage på Mjelde etter!

At du blir dritfornærmet av at jeg skrev et sarkastisk innlegg som vel skulle si det meste om deres "Mjelde er tippeligaens dårligste trener/ alle trenere kunne ledet serien med Branns ressurser"-holdninger.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Langhår"
Quote from: "KenFeltZ"For all del..Mjelde gjorde det rette med det taktiske og all honnør for det men å si det var utmanøvrering av Jønnsson og Stabøk er tull fra ende til annen. Brann slet før skiftet og det slet etter skiftet av formasjon men riktignok ikke like mye. Greit det er kamp dag idag men ta nå av deg supporterbrillene engang i ny og ne.


I alle fotballkamper (stort sett) er det målsjanser begge veier. Brann var selvsagt heldige som ikke fikk flere mål imot. Men er det ikke slik i enhver kamp på dette nivået? Det handler om uttelling. Treneren kan imidlertid gjøre diverse grep etterhvert som han leser kampbildet for å gjøre sjansene for mål imot minst mulig. Dette gjorde Mjelde mot Stabæk, og hans grep bidro som du selv innrømmer til  at Brann demmet bedre opp for Stabæk.

I boksen ved siden av stod Jønnson. Også han forsøkte med taktiske grep og snu kampen til sitt lags fordel. Det endte med tre mål i trynet.

Var vi heldige? Selvsagt var vi det, men taktikken til Mjelde fungerte også bedre enn Jønnson sin. Dermed ble Jønnson taktisk utmanøvrert av Mjelde i denne kampen. Formasjonsgrepene fungerte, innhoppet av en utvilt Husklepp bidro absolutt til å dempe presset mot eget forsvar.


Hadde Brann ført kampen, og Stabæk vunnet med 3-0 (uansett om det var aldri så ufortjent), så ville jo anti-Mjelde-folket selvsagt brukt det mot Mjelde!

Konklusjon:

-Vinner motstanderen ufortjent: Mjelde sin skyld.
-Vinner motstanderen fortjent: Mjelde sin skyld.
-Vinner Brann ufortjent: Mjelde hadde flaks. Egentlig var motstanderens trener mye klokere.
- Vinner Brann fortjent: Med dette mannskapet ville Brann vunnet selv om Bestemor Duck var trener.
Legg ned hele klubben!

Chrisstah

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Langhår"
Quote from: "KenFeltZ"For all del..Mjelde gjorde det rette med det taktiske og all honnør for det men å si det var utmanøvrering av Jønnsson og Stabøk er tull fra ende til annen. Brann slet før skiftet og det slet etter skiftet av formasjon men riktignok ikke like mye. Greit det er kamp dag idag men ta nå av deg supporterbrillene engang i ny og ne.


I alle fotballkamper (stort sett) er det målsjanser begge veier. Brann var selvsagt heldige som ikke fikk flere mål imot. Men er det ikke slik i enhver kamp på dette nivået? Det handler om uttelling. Treneren kan imidlertid gjøre diverse grep etterhvert som han leser kampbildet for å gjøre sjansene for mål imot minst mulig. Dette gjorde Mjelde mot Stabæk, og hans grep bidro som du selv innrømmer til  at Brann demmet bedre opp for Stabæk.

I boksen ved siden av stod Jønnson. Også han forsøkte med taktiske grep og snu kampen til sitt lags fordel. Det endte med tre mål i trynet.

Var vi heldige? Selvsagt var vi det, men taktikken til Mjelde fungerte også bedre enn Jønnson sin. Dermed ble Jønnson taktisk utmanøvrert av Mjelde i denne kampen. Formasjonsgrepene fungerte, innhoppet av en utvilt Husklepp bidro absolutt til å dempe presset mot eget forsvar.


Hadde Brann ført kampen, og Stabæk vunnet med 3-0 (uansett om det var aldri så ufortjent), så ville jo anti-Mjelde-folket selvsagt brukt det mot Mjelde!

Konklusjon:

-Vinner motstanderen ufortjent: Mjelde sin skyld.
-Vinner motstanderen fortjent: Mjelde sin skyld.
-Vinner Brann ufortjent: Mjelde hadde flaks. Egentlig var motstanderens trener mye klokere.
- Vinner Brann fortjent: Med dette mannskapet ville Brann selv om Bestemor Duck var trener.


veldig enig i det inlegget der.
folk finner alltid det negative vi gjør.
men aldri feil på det andre laget`.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

jako

Quote from: "krøvel vellevold"Faktum er jo at du og dine anti-Mjelde-venner forteller hvor lite Brann får ut av ressursene sine. Men samtidig er det en klubb med mye større ressurser, nesten like god spillerstall og som av de fleste var tippet foran oss før sesongen (RBK) som sliter mye mer enn Brann. Og det er en annen klubb som også var tippet i gullkampen i år, har nesten like store ressurser og nesten like god spillerstall som oss (VIF) som er helt nede i nedrykkstriden. Likevel påstås det av anti-Mjelde-folket at vi har tippeligaens og addeccoligaens dårligste trener, og at hvem som helst ville greid å lede serien med Branns stall og Branns ressurser. Så hva da med Myhre og Tørum og DERES utnyttelse av stall og ressurser? Sett i forhold til fansen av disse to klubbene, har vi overhodet ingenting å klage på Mjelde etter!


At Rosenborg har så mye mer ressurser enn Brann er en sannhet med visse modifikasjoner. Når det gjelder midler til spillerkjøp er det per i dag ganske likt. Pga at Brann har fått hjelp av eksterne investorer. Så jeg synes personlig ikke Rosenborg har mer ressurser enn Brann når det kommer til innkjøp av nye spillere. Det er jo også en grunn til at også de vurderer å ta i bruk ekstern finansiering av spillerkjøp.

Når det gjelder VIF lever de i en ganske annen hverdag enn Rosenborg og Brann. De har jo ikke penger til å kjøpe spillere i det hele tatt. Etter at investorene snurpet igjen pengesekken, har de knapt hentet inn en eneste forsterkning av format.

Derfor synes jeg innfallsvinkelen din blir feil her, men jeg er uansett enig i at Brann har en bedre trener enn disse to klubbene. Brann har i dag slik jeg ser det en av de bedre trenerne i eliteserien, men ikke nødvendigvis den beste. Skal vi hele tiden bli bedre må alle vurderes fortløpende også treneren.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Nixon

Nordlie har også problemer med å få noe ut av ressursene i kveld!:)
Rød makt på Hansa!


sydnes76

Quote from: "Nixon"Nordlie har også problemer med å få noe ut av ressursene i kveld!:)


Skylder meg en cola ; )

krøvel vellevold

At Rosenborg har så mye mer ressurser enn Brann er en sannhet med visse modifikasjoner. Når det gjelder midler til spillerkjøp er det per i dag ganske likt. Pga at Brann har fått hjelp av eksterne investorer. Så jeg synes personlig ikke Rosenborg har mer ressurser enn Brann når det kommer til innkjøp av nye spillere. Det er jo også en grunn til at også de vurderer å ta i bruk ekstern finansiering av spillerkjøp.

Når det gjelder VIF lever de i en ganske annen hverdag enn Rosenborg og Brann. De har jo ikke penger til å kjøpe spillere i det hele tatt. Etter at investorene snurpet igjen pengesekken, har de knapt hentet inn en eneste forsterkning av format.

Derfor synes jeg innfallsvinkelen din blir feil her, men jeg er uansett enig i at Brann har en bedre trener enn disse to klubbene. Brann har i dag slik jeg ser det en av de bedre trenerne i eliteserien, men ikke nødvendigvis den beste. Skal vi hele tiden bli bedre må alle vurderes fortløpende også treneren.[/quote]  

når det gjelder RBK, så har vel de en omsetning som er en god del høyere enn vår (er det ikke omtrent 160 mill vs 110 mill?) og likevel går de med dundrende underskudd. Altså har de en pengebruk som er godt over 160 mill. Samtidig går Brann med overskudd på ca 12 mill(?), og har dermed en pengebruk på under 100 mill(?). Dette til tross for at vi bygger Stadion for tiden, mens RBK er ferdig med dette for lengst. Differensen mellom Branns og RBKs pengebruk er ikke i nærheten av å dekkes inn av Hardball-pengene. Det er nok riktig at vi har brukt minst like mye som RBK på spillerkjøp de siste årene, men samtidig bruker RBK antagelig en god del mer enn Brann på spillerlønninger, sportslig apparat, treningsfasiliteter, osv.
Legg ned hele klubben!

jako

Vi vet jo egentlig veldig lite hva pengene som Rosenborg budsjetterer med og har i egenkapital går til. Slik jeg har forstått det er en del av kapitalen knyttet opp i eiendom i Trondheim. I tillegg har de seneste årene satset veldig seriøst på talenutvikling. i tillegg sprøyter de også pengen inn i en lokal farmerklubb, Ranheim. At de har større stab enn oss er nok også riktig. Men når det gjelder spissingen inn mot A-laget så vil jeg anta det er ganske likt mellom oss og de. Tenker på spillerlønninger og midler til spillerkjøp. Det er en viss grunn til at vi klarte å kapre Vaagan Moen og Andresen foran nesen deres. Spillere som Solli og Helstad har vel heller neppe gått ned i lønn etter at de gikk til Brann.

Så totalt sett vil jeg si vi og Rosenborg stiller ganske likt. De har litt mer midler til driften, mens vi har litt mer midler til kjøp av spillere.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

krøvel vellevold

Quote from: "jako"Vi vet jo egentlig veldig lite hva pengene som Rosenborg budsjetterer med og har i egenkapital går til. Slik jeg har forstått det er en del av kapitalen knyttet opp i eiendom i Trondheim. I tillegg har de seneste årene satset veldig seriøst på talenutvikling. i tillegg sprøyter de også pengen inn i en lokal farmerklubb, Ranheim. At de har større stab enn oss er nok også riktig. Men når det gjelder spissingen inn mot A-laget så vil jeg anta det er ganske likt mellom oss og de. Tenker på spillerlønninger og midler til spillerkjøp. Det er en viss grunn til at vi klarte å kapre Vaagan Moen og Andresen foran nesen deres. Spillere som Solli og Helstad har vel heller neppe gått ned i lønn etter at de gikk til Brann.

Så totalt sett vil jeg si vi og Rosenborg stiller ganske likt. De har litt mer midler til driften, mens vi har litt mer midler til kjøp av spillere.


Jo, men mer penger til driften er jo også med og bidrar til et godt lag! Har du råd til å betale et stort apparat rundt klubben og har råd til å ha alt på stell med treningsfasiliteter, sportslig ekspertise, medisinsk ekspertise, økonomisk bistand til talentutvikling og "farmerklubber" osv., er dette med på å bedre det sportslige produktet. Bruker man mye penger på sponsorpleie, tilskuerfasiliteter, så gjør dette at man får mer publikumsinntekter (mer publikum + man kan ta høyere billettpris), mer sponsorinntekter (som følge av økt publikumsoppslutning), osv. Og til syvende og sist fører de økte inntekene til bedrede økonomiske vilkår for det sportslige. Alt henger sammen, og til syvende og sist bidrar det meste til bedre sportslige rammevilkår.
Legg ned hele klubben!

Henningen

For å svare på spørsmålet i selve tråden, så er svaret enkelt:
Mjelde som trener :)

Er enig med innlegget over her der det hevdes at uansett hvordan det går på banen, så er Mjelde enten heldig eller udugelig. Kan ikke se noen andre trenere i tippeligaen som jeg heller ville hatt, og jeg tviler på at det utløser mirakler dersom vi skulle klare å hente en fra utlandet.

Dessuten er det kjekt å ha en trener med lokal forankring!

Nesten

Quote from: "jako"
Quote from: "krøvel vellevold"Faktum er jo at du og dine anti-Mjelde-venner forteller hvor lite Brann får ut av ressursene sine. Men samtidig er det en klubb med mye større ressurser, nesten like god spillerstall og som av de fleste var tippet foran oss før sesongen (RBK) som sliter mye mer enn Brann. Og det er en annen klubb som også var tippet i gullkampen i år, har nesten like store ressurser og nesten like god spillerstall som oss (VIF) som er helt nede i nedrykkstriden. Likevel påstås det av anti-Mjelde-folket at vi har tippeligaens og addeccoligaens dårligste trener, og at hvem som helst ville greid å lede serien med Branns stall og Branns ressurser. Så hva da med Myhre og Tørum og DERES utnyttelse av stall og ressurser? Sett i forhold til fansen av disse to klubbene, har vi overhodet ingenting å klage på Mjelde etter!


At Rosenborg har så mye mer ressurser enn Brann er en sannhet med visse modifikasjoner. Når det gjelder midler til spillerkjøp er det per i dag ganske likt. Pga at Brann har fått hjelp av eksterne investorer. Så jeg synes personlig ikke Rosenborg har mer ressurser enn Brann når det kommer til innkjøp av nye spillere. Det er jo også en grunn til at også de vurderer å ta i bruk ekstern finansiering av spillerkjøp.

Når det gjelder VIF lever de i en ganske annen hverdag enn Rosenborg og Brann. De har jo ikke penger til å kjøpe spillere i det hele tatt. Etter at investorene snurpet igjen pengesekken, har de knapt hentet inn en eneste forsterkning av format.

Derfor synes jeg innfallsvinkelen din blir feil her, men jeg er uansett enig i at Brann har en bedre trener enn disse to klubbene. Brann har i dag slik jeg ser det en av de bedre trenerne i eliteserien, men ikke nødvendigvis den beste. Skal vi hele tiden bli bedre må alle vurderes fortløpende også treneren.

-
RBK har vel minst 150 millioner på bok som de kan ta ut i morgen tidlig om de vil.
De EIER det de har. Eier Lerkendal, eier landets beste treningareal, eier leiligheter osv.
Brann er litt neddynket igjeld og har en dårlig, bløt gressbane det nesten ikke går an å trene på bak stadion, i forfall.
Anlegget er halvferdig og de må bruke HELE TOVL millioner på ny matte pga en kilometer med myr under stadion.
+ at nesten alle spillerne er eid av andre, de leier altså spillerne på en måte.
RBK har landets desidert beste ungdomsavdeling, en haug stortalenter under 19 år så de er nok et hestehode foran ennå.
Hvis RBK selger en spiller kan de sope inn allt, hvis Brann gjør det samme er det Hardball som får pengene.
LSK mester i år trur eg. Men det er ingenting som er helt sikkert i fotball vet du. Flaks og ekstrem kjemping kan jo berge 1 poeng i de to neste kampene for rødtrøyene, men jeg har jo lært meg at kveldskamper borte som direktesendes på TV2 søndagkvelder = tap, jfr LSK-Brann, VIF-Brann, RBK-Brannn, Viking-Brann og TIL-Brann. Det er derfor jeg er så veldig imot flomlyskamper.. Hehe.
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

Brannmus

Quote from: "Nesten"Det er derfor jeg er så veldig imot flomlyskamper.

Kan du nevne at du er i mot flomlys kamper i enda et par tråder Nesten? Kan være folk ikke har fått det med seg enda..

Og du har bare nevnt at LSK blir mester i tre tråder på ti minutter, så gjerne hiv det inn i et par til tråder..

Ricky

Quote from: "Nesten"-
RBK har vel minst 150 millioner på bok som de kan ta ut i morgen tidlig om de vil.



Rosenborg hadde 58 mill i omløpsmidler og bare 38 mill i likvide midler pr årsregnskapet som ble presentert i februar. Ned fra hhv 110 mill og 94 mill året før.

Tallene ble vurdert som "på smertegrensen", og RBK legger som kjent opp til dundrende minus også i år, og er avhengige av CL-deltakelse for å få det til å gå rundt.

gunkar

Quote from: "Nesten"
Quote from: "jako"
Quote from: "krøvel vellevold"Faktum er jo at du og dine anti-Mjelde-venner forteller hvor lite Brann får ut av ressursene sine. Men samtidig er det en klubb med mye større ressurser, nesten like god spillerstall og som av de fleste var tippet foran oss før sesongen (RBK) som sliter mye mer enn Brann. Og det er en annen klubb som også var tippet i gullkampen i år, har nesten like store ressurser og nesten like god spillerstall som oss (VIF) som er helt nede i nedrykkstriden. Likevel påstås det av anti-Mjelde-folket at vi har tippeligaens og addeccoligaens dårligste trener, og at hvem som helst ville greid å lede serien med Branns stall og Branns ressurser. Så hva da med Myhre og Tørum og DERES utnyttelse av stall og ressurser? Sett i forhold til fansen av disse to klubbene, har vi overhodet ingenting å klage på Mjelde etter!


At Rosenborg har så mye mer ressurser enn Brann er en sannhet med visse modifikasjoner. Når det gjelder midler til spillerkjøp er det per i dag ganske likt. Pga at Brann har fått hjelp av eksterne investorer. Så jeg synes personlig ikke Rosenborg har mer ressurser enn Brann når det kommer til innkjøp av nye spillere. Det er jo også en grunn til at også de vurderer å ta i bruk ekstern finansiering av spillerkjøp.

Når det gjelder VIF lever de i en ganske annen hverdag enn Rosenborg og Brann. De har jo ikke penger til å kjøpe spillere i det hele tatt. Etter at investorene snurpet igjen pengesekken, har de knapt hentet inn en eneste forsterkning av format.

Derfor synes jeg innfallsvinkelen din blir feil her, men jeg er uansett enig i at Brann har en bedre trener enn disse to klubbene. Brann har i dag slik jeg ser det en av de bedre trenerne i eliteserien, men ikke nødvendigvis den beste. Skal vi hele tiden bli bedre må alle vurderes fortløpende også treneren.

-
RBK har vel minst 150 millioner på bok som de kan ta ut i morgen tidlig om de vil.
De EIER det de har. Eier Lerkendal, eier landets beste treningareal, eier leiligheter osv.
Brann er litt neddynket igjeld og har en dårlig, bløt gressbane det nesten ikke går an å trene på bak stadion, i forfall.
Anlegget er halvferdig og de må bruke HELE TOVL millioner på ny matte pga en kilometer med myr under stadion.
+ at nesten alle spillerne er eid av andre, de leier altså spillerne på en måte.
RBK har landets desidert beste ungdomsavdeling, en haug stortalenter under 19 år så de er nok et hestehode foran ennå.
Hvis RBK selger en spiller kan de sope inn allt, hvis Brann gjør det samme er det Hardball som får pengene.
LSK mester i år trur eg. Men det er ingenting som er helt sikkert i fotball vet du. Flaks og ekstrem kjemping kan jo berge 1 poeng i de to neste kampene for rødtrøyene, men jeg har jo lært meg at kveldskamper borte som direktesendes på TV2 søndagkvelder = tap, jfr LSK-Brann, VIF-Brann, RBK-Brannn, Viking-Brann og TIL-Brann. Det er derfor jeg er så veldig imot flomlyskamper.. Hehe.

De blir jo ikke seriemestre fordi Fjørtoft har sagt det
rann, Brann og bare Brann

vebo

Quote from: "Nesten"
De EIER det de har. Eier Lerkendal, eier landets beste treningareal, eier leiligheter osv.


Nå eier jo faktisk Brann Stadion også.
Tiocfaidh ár lá

Chrisstah

Quote from: "vebo"
Quote from: "Nesten"
De EIER det de har. Eier Lerkendal, eier landets beste treningareal, eier leiligheter osv.


Nå eier jo faktisk Brann Stadion også.


jess vi e på god vei. vi må bare være mer tolmodige. Rosenborg har fått inn mye penger pga CL spill.
men vi e på god vei til å bli et sterk økonomisk lag.
tolmodighet folkens
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

dudo

Man kan vel strengt tatt si at Brann har gjort en langt bedre jobb med økonomien enn RBK all den tid vi ikke har fått noen CL-millioner i det hele tatt...? ;-p
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up