• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Taylor Twellman

Started by mahalo_nui, January 29, 2007, 20:14:36 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

mahalo_nui

Registrerer at Odd snuste på Taylor Twellman, og at klubben hans ikke var helt fremmed for å la ham gå. Nå skal det sies at de ikke aksepterte Odds bud på en million dollar (ca 6,5 millioner kroner), noe som tilsier at spilleren ikke er billig.
Men Brann trenger en målfarlig spiss, og Twellman er absolutt i den klassen. I sin første sesong i MLS scoret han 23 mål (nummer to på toppscorerlisten) og ble nesten MVP (Most Valuable Player).
Etter to relativt middelmådige sesonger i 2003 og 2004 kom han sterkt tilbake i 2005 og nettet 17 mål og ble MVP. I 2006 endte han på 14 mål i en liga der nivået absolutt har hevet seg de siste par årene, og ligger nå på nivå med Tippeligaen.

I tillegg har han markert seg på et landslag som er i ferd med å bli et bra lag, til tross for en heller dårlig innsats i VM. Og da han ble utelatt fra VM-troppen ifjor, ble det kraftige diskusjoner blant de som har følger med på fotball i Statene.

At han kan erstatte Winters er jeg ikke i tvil om, og når reglene for antall spillere utenfor EU er endret, samt at Corrales er på plass i klubben, ligger mye til rette for at Twellman kan finne Brann interessant.

http://www.youtube.com/watch?v=_Cs46ec3DKg
ahalo nui, Mjelde. Mahalo nui.

Nixon

Quote from: "mahalo_nui"At han kan erstatte Winters er jeg ikke i tvil om, og når reglene for antall spillere utenfor EU er endret, samt at Corrales er på plass i klubben, ligger mye til rette for at Twellman kan finne Brann interessant.

Reglene er kanskje endret. Men vi har hentet to spillere utenfor EU siden i fjor, og da er det ikke plass til en til etter min mening.
Rød makt på Hansa!

Brannmus

Tidligere vært litt snakk om denne mannen her på forumet:
http://www.bataljonen.no/forum/viewtopic.php?t=6938&start=80

Finner han nevnt i denne tråden.

Go Up