Notice: A non well formed numeric value encountered in /home/bataluser/test.bataljonen.no/forum/Sources/Subs.php on line 4296
Billettsalgstall - Page 290
  • Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 20 Guests are viewing this topic.

Go Down

6347

202 synlige solgte billetter i dag. Tilsvarende dagen før kampen mot Stabæk var 388, så tempoet i salget er en del lavere nå. Totalt ligger salget 240 foran, men hvis salgstempoet fortsetter kan vi fort ende bak likevel.


Yngve

Quote from: 6347 on May 05, 2018, 22:23:56 PM202 synlige solgte billetter i dag. Tilsvarende dagen før kampen mot Stabæk var 388, så tempoet i salget er en del lavere nå. Totalt ligger salget 240 foran, men hvis salgstempoet fortsetter kan vi fort ende bak likevel.



Det er rett og slett uforståeleg.

Eivind

Unnskyldningen om tidlig seriestart viser seg å være særdeles tynn. 14 grader, mai, opplett,serieledelse og muligheten til å dra skikkelig ifra Rosenborg skaper knapt en ekstra tilskuer enn serieåpningen.

At man er nede på grunnfjellet er ingen overdrivelse. Det er de samme 8000 som går på kampene nå. Bare 16 mai klarer å lure noen andre enn disse på kamp. Sørgelig.

Fotball og brannfeberen i Bergen er en myte.

Lidenskapen

Det er nok en kompleks og sammensatt årsak for at vi ikke tiltrekker oss flere publikummere. En ting er rikspressen som på utrolig måte klarer og prestere å skryte av RBK sin sesongstart at de har sett solid ut, bare litt kladd i det offensive så tar de gull osv... Tar meg selv i og bli irritert av kommentatorer under RBK kamp om hvor bra de ser ut på banen, taktisk brilliant mot godset osv.... Når Brann fremstår likt i slike kamper så er de utspilt, spiller på resultat evner ikke å skape eget spill osv.
Poenget her er at selv om rikspressen liker å si at bergensere selvutnevner seg selv som seriemestre i April så er det vel strengt talt dem som utnevner RBK som seriemester.
Dette og mange smådrypp utover våren gjør noe med den gjengse bergenser også som får matet at Brann bare låner tabelltoppen, passer på den til lokomotivet til trondheim har fått fart. Såkalt subconscious mind journalistikk påvirker mer en vi aner.

Så kommer det til salgsavdelingen oppe på kniksensplass. En kan si mye om DFA, men og skape blest i media, være tilgjengelig og komme med påstander i øst og vest ( all pr er god pr tilnærming ) skapte iallfall overskrifter.
Arvtakeren har ikke vært i media en eneste gang siden han ble ansatt, dette i en klubb som alltid har hatt en operativ billettsjef som fronter seg og klubben utad.

Vi kan begynne og se konturene av at Brann har startet med inbound marketing ( skape innhold til potensielle kunder, istedet for og oppsøke potensielle kunder ) slik som Jonas og Steffen sin quiz på bt.no
Dette er faktisk meget effektivt visst brukt nok og i mange kanaler slik at flere blir interaktivt eksponert for Brann og hva som skjer.

Jeg er fullt klar over at det store bildet som hva som skjer på banen og at vi mangler en tribune gjør stor innslagseffekt på salget.
Men i et forsøk på og se litt utenfor dette og hva som forårsaker folk sin beslutning til og ikke komme / delta på stadion kan vi se på litt andre faktorer også.

Just my cup of tea......
Jeg er en tiger, jeg er en løve. For å bli konge må du jobbe som en slave. I dag jobbet jeg som en slave, derfor ble jeg konge.
Toni Nhleko: ^^Strandløve^^

Romarius

Forbausende lite interesse og alt for mye negativitet rundt forbi (f.eks. talenter og kjedelig spillestil...).
Ikke at kritikken nødvendigvis er tatt helt ut av det blå, men folk burde i det minste være bevisst hvor unik situasjonen i dag er. Uten at jeg har finlest alle statistikker, har det så vidt jeg kan se skjedd kun en gang tidligere i historien at vi har ledet serien med 5 poeng eller mer. Det var i 2007. Mulig jeg tar feil, men jeg tror vi kun ledet med 4 poeng i 2006 - gitt at alle hadde spilt samme antall kamper.

Jeg håper de som først og fremst velger å fokusere på at hvor forferdelig trist det er å se på den kjipe fotballen til LAN, også tar seg litt tid til å glede seg over situasjonen. Gudene skal vite at dette ikke er normalen, og at det kommer dårligere tider igjen. De skal også vite at selv om vi kanskje ikke ser ut som Barcelona, vil jeg påstå at ingen av de andre lagene i serien har spilt mer underholdende fotball heller.

Utgangspunktet i dag er helt spesielt. Er det ikke fotballfeber nå, når skal de da bli det?
Bare å komme seg på Stadion, kose seg med kampen og nyte tabellen!

ACHTUNG

Det er vesentlig mer rødlagt, på samtlige felter, på billettoversikten til Ticketco, jeg ville ha tippet mellom 9 og 10.000. Hjemmesitterne skulle uansett vært kjølhalt.

sydnes76

Digg sofa, 65" tv, øl i kjøleskapet og mat på bordet. Sånn er det hjemme hos meg, og kampene går jo alltid på tv.
Det er helt konge under bortekampene, men på stadion er jeg alltid på plass. Rett og slett fordi det er utrolig mye gøyere.
Poenget er vel at med store TVer og alltid kamp tilgjengelig, så blir en del tusen sittende hjemme.... Disse pluss en del happeningjagere dukker hvert år opp på 16. Mai.

Gulløl

May 06, 2018, 11:34:44 AM #14457 Last Edit: May 06, 2018, 11:45:54 AM by Gulløl
Quote from: Lidenskapen on May 06, 2018, 07:55:04 AMSå kommer det til salgsavdelingen oppe på kniksensplass. En kan si mye om DFA, men og skape blest i media, være tilgjengelig og komme med påstander i øst og vest ( all pr er god pr tilnærming ) skapte iallfall overskrifter.
Arvtakeren har ikke vært i media en eneste gang siden han ble ansatt, dette i en klubb som alltid har hatt en operativ billettsjef som fronter seg og klubben utad.
Her har du 100 % rett. Dag Frode Algerøy gjorde en betraktelig bedre jobb en de som har ansvaret i dag. Mye av det som ble gjort bra før faller mellom to stoler i dag virker det som. Salgssjef i privatmarkedet Mats Thorbjørnsen gjør sikkert en god jobb med det administrative og det praktiske med billettsalget men han er totalt usynlig utad. Er det virkelig slik det skal være ? Det er blitt sagt at kommersiel leder Camilla Shultz skal fronte i media, ho har prøvd seg litt men virker å ha null teft for hvilke knapper ho skal trykke på for å sette fyr på billettsalget slik DFA kunne klare. I det siste har damen virket resignert i uttalelsene i media om billettsalget, slett ikke bra. Ho har snakket litt med BA denne uken og fikk frontet Tromsø kampen bittelitt på slutten av en artikkel der Rosenborg sitt gode billettsalg var hovedsaken. Et nesten utsolgt Brann Stadion to uker før 16 mai (rekordtidlig)kunne det blitt laget jubelsaker om på hjemmesiden og mot media, og fortalt om fotballfeber mot den kampen, noe som kunne skapt blest og løftet interessen mot Tromsø kampen. Men et nesten utsolgt Stadion to uker før en kamp som svært sjelden skjer skal det være helt taust om. At god interesse kan skape mer interesse som er grunnkunnskap i markedsføring skal ikke brukes. Samarbeidet mellom salgssjef privatmarkedet(Torbjørnsen), kommersiell leder(Shultz) og mediesjef (Natlandsmyr) virker ikke utad å fungere så bra, da hadde de klart å fronte kampene på en MYE bedre måte enn i dag. Nå er det meste de kommer med traust og kjedelig og lite som fenger.
Det opplegget med "å sykle til kamp" bruker Brann ressurser på også til dagens kamp. Bare noe forbanna tull. I fjor når de hadde tilsvarende opplegg sto det to(2) sykler på sykkelparkering utenfor Stadion 15 min før kampstart. Alt det andre opplegget som skjer utenfor Stadion før kampstart som Brann har satset hardt på for trekke mer familier og unger ser vi nå har ingen eller minimal betydning for å øke publikumstilstrømningen.
Det er mye å ta tak i men det viktigste punktet er å få en utadvent og mediavant salgssjef for privatmarkedet som kan fronte billettsalget på en skikkelig måte. DFA fikk en del kritikk han også men nå har Brann tatt noen skritt tilbake. Det er rett og slett ikke bra nok, dette bør Vibeke Johannesen som har gode kunnskaper om markedsføring klare å se. Ho vet godt etter lang farttid i klubben hva som har fungert før og hva som ikke har fungert. Nå må noe gjøres og det bør røskes skikkelig opp i en del ting.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Lidenskapen

Quote from: Gulløl on May 06, 2018, 11:34:44 AM
Quote from: Lidenskapen on May 06, 2018, 07:55:04 AMSå kommer det til salgsavdelingen oppe på kniksensplass. En kan si mye om DFA, men og skape blest i media, være tilgjengelig og komme med påstander i øst og vest ( all pr er god pr tilnærming ) skapte iallfall overskrifter.
Arvtakeren har ikke vært i media en eneste gang siden han ble ansatt, dette i en klubb som alltid har hatt en operativ billettsjef som fronter seg og klubben utad.
Her har du 100 % rett. Dag Frode Algerøy gjorde en betraktelig bedre jobb en de som har ansvaret i dag. Mye av det som ble gjort bra før faller mellom to stoler i dag virker det som. Salgssjef i privatmarkedet Mats Thorbjørnsen gjør sikkert en god jobb med det administrative og det praktiske med billettsalget men han er totalt usynlig utad. Er det virkelig slik det skal være ? Det er blitt sagt at kommersiel leder Camilla Shultz skal fronte i media, ho har prøvd seg litt men virker å ha null teft for hvilke knapper ho skal trykke på for å sette fyr på billettsalget slik DFA kunne klare. I det siste har damen virket resignert i uttalelsene i media om billettsalget, slett ikke bra. Ho har snakket litt med BA denne uken og fikk frontet Tromsø kampen bittelitt på slutten av en artikkel der Rosenborg sitt gode billettsalg var hovedsaken. Et nesten utsolgt Brann Stadion to uker før 16 mai (rekordtidlig)kunne det blitt laget jubelsaker om på hjemmesiden og mot media, og fortalt om fotballfeber mot den kampen, noe som kunne skapt blest og løftet interessen mot Tromsø kampen. Men et nesten utsolgt Stadion to uker før en kamp som svært sjelden skjer skal det være helt taust om. At god interesse kan skape mer interesse som er grunnkunnskap i markedsføring skal ikke brukes. Samarbeidet mellom salgssjef privatmarkedet(Torbjørnsen), kommersiell leder(Shultz) og mediesjef (Natlandsmyr) virker ikke utad å fungere så bra, da hadde de klart å fronte kampene på en MYE bedre måte enn i dag. Nå er det meste de kommer med traust og kjedelig og lite som fenger.
Det opplegget med "å sykle til kamp" bruker Brann ressurser på også til dagens kamp. Bare noe forbanna tull. I fjor når de hadde tilsvarende opplegg sto det to(2) sykler på sykkelparkering utenfor Stadion 15 min før kampstart. Alt det andre opplegget som skjer utenfor Stadion før kampstart som Brann har satset hardt på for trekke mer familier og unger ser vi nå har ingen eller minimal betydning for å øke publikumstilstrømningen.
Det er mye å ta tak i men det viktigste punktet er å få en utadvent og mediavant salgssjef for privatmarkedet som kan fronte billettsalget på en skikkelig måte. DFA fikk en del kritikk han også men nå har Brann tatt noen skritt tilbake. Det er rett og slett ikke bra nok, dette bør Vibeke Johannesen som har gode kunnskaper om markedsføring klare å se. Ho vet godt etter lang farttid i klubben hva som har fungert før og hva som ikke har fungert. Nå må noe gjøres og det bør røskes skikkelig opp i en del ting.

Helt enig, rart visst dette ikke er en prioritert sak på marked.
Jeg er en tiger, jeg er en løve. For å bli konge må du jobbe som en slave. I dag jobbet jeg som en slave, derfor ble jeg konge.
Toni Nhleko: ^^Strandløve^^

ACHTUNG

May 06, 2018, 12:03:52 PM #14459 Last Edit: May 06, 2018, 12:05:29 PM by ACHTUNG
Ærlig talt, en klubbs billettsalg kan ikke og skal ikke basere seg på en billettsjefs krumspring i media. DAF gjorde en glimrende jobb, men nå har han fått en spennende jobb i Ticketco og å innbille seg at en arvtager skal gå inn og gjøre samme figur, blir bare håpløst.

Men noe må gjøres i forholdet mellom Brann og avisene BA og BT. Jeg aner en viss favorisering av BA, fra Branns side, med egen eksklusiv tilgang til Branns treninger og det er også verdt å merke seg at BA ofte lanserer nyheter før BT, om Brann. Om dette har noe med at BA var Gorms tidligere arbeidsplass, eller om Brann reagerer på at BT ikke alltid stryker klubben med hårene vites ikke, men Brann bør ta hensyn til at BT er størst og har mye å si for hvordan stemningen og opinionen rundt Brann er. Brann bør kjenne sin plass og slippe BT inn i varmen igjen.

Gulløl

Quote from: 6347 on May 05, 2018, 22:23:56 PM202 synlige solgte billetter i dag. Tilsvarende dagen før kampen mot Stabæk var 388, så tempoet i salget er en del lavere nå. Totalt ligger salget 240 foran, men hvis salgstempoet fortsetter kan vi fort ende bak likevel.
Flotte oppdateringer og god kontroll på tallene du har. Ser det det ut til at publikumsrekorden fra i år på 9478 mot Stabæk ryker i kveld ? Er det en liten mulighet for å passere 10 000 i kveld i forhold til status i billettsalget akkurat nå og det Brann normalt selger av billetter siste 7 timer ?
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Nixon

Quote from: ACHTUNG on May 06, 2018, 12:03:52 PMÆrlig talt, en klubbs billettsalg kan ikke og skal ikke basere seg på en billettsjefs krumspring i media.

Det skal selvsagt ikke være "basert" på det. Men man skal ikke undervurdere å ha et ansikt til billettsalget.
Rød makt på Hansa!

krakra

Hva skal vi med en billettsjef som møter i media når vi har så gode resultater kombinert med en overhodet ikke kjedelig spillestil, en åpen og offensiv klubb og sprudlende, publikumsfavoritter i stallen?

Brann har gode resultater, men tørr jo ikke bruke dem i markedsføringen. Det skal helst dysses ned at vi er i ferd med å bli en gullkandidat. Selv media virker livredde for å snakke om at vi faktisk er det klart beste laget i norsk fotball for tiden,og at denne sprekken alle maser om ikke nødvendigvis trenger å komme.

Spelaren

En Bruun ned hanekam hadde nok hjulpet.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

6347

Jeg ser brann.no nettopp har gått ut med 9000 solgte.


Siden kl. 23 i går har det blitt solgt 236 synlige billetter. Tilsvarende før Stabæk-kampen var 376, så salgstempoet er fremdeles lavere.

Kl. 15 før Stabæk-kampen var det solgt 6610 synlige billetter, mens tallet nå er 6704. Salget går i lavere tempo nå, men samtidig er det to timer ekstra å selge billetter på i dag.


Jeg tipper tilskuertallet ender over 9478, men under 10 000.

Gulløl

Quote from: 6347 on May 06, 2018, 13:52:12 PMJeg ser brann.no nettopp har gått ut med 9000 solgte.


Siden kl. 23 i går har det blitt solgt 236 synlige billetter. Tilsvarende før Stabæk-kampen var 376, så salgstempoet er fremdeles lavere.

Kl. 15 før Stabæk-kampen var det solgt 6610 synlige billetter, mens tallet nå er 6704. Salget går i lavere tempo nå, men samtidig er det to timer ekstra å selge billetter på i dag.


Jeg tipper tilskuertallet ender over 9478, men under 10 000.
Takk for oppdatering. Jeg tippet selv mellom 9600 og 9900 for noen dager siden her i tråden, ser ut til å stemme, blir nok neppe 10 000 i kveld heller.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Gulløl

En historie fra gamle dager. Den gangen byens befolkning stilte opp for Brann og ville være med å løfte de frem mot gullet.

Klokken 10 i går formiddag åpnet Brann billettsalget til Rosenborg-kampen.
I motsetning til oppgjøret mot Odd kvelden i forveien, endte det ikke med bergensk jubel. Tvert imot.
For å ta det fra begynnelsen:
Galleriet, klokken 09.30: Rundt 100 mennesker står i kø i og utenfor Brann-butikken.
- Min jobb er å holde motet oppe i køen. Sjekke at alle puster og står på to bein, sier Tonje Wollen Grieg i Brann-- butikken.
Fem minutter før det braker løs setter hun på Brann-sangen. Kjetil Kopren Ullebø er førstemann bort til kassen.
- Nå er vi i gang, roper Wollen Grieg, til stor jubel fra køen som bare vokser.
Klokken 10.30 ringer telefonen. Hva var det han sa, Robert Frost? «Nothing gold can stay».
- Nettet har brutt sammen. Det samme har billettsalget hos Narvesen og 7-Eleven, sier Wollen Grieg.
Det ringer igjen. Igjen. Og igjen.
- Han gråt på telefonen. En voksen mann, sier Brann-butikkens ansvarlige for å holde motet oppe.
Nye telefoner gir nye historier. Noen kommer ikke igjennom på internett. Andre har stått på Narvesen. En mann på vei til Flesland vurderer å bytte fly fordi Brann-butikken i øyeblikket virker som eneste mulighet.
Samtidig dukker det opp stadig flere skuffede eksiltrøndere. De har fått beskjed om at billetter til bortesvingen er til salgs på Galleriet. Men Rosenborg har ennå ikke sagt hvor mange de trenger, og derfor er ikke billettene i salg ennå.
De første får kjøpe vanlige ståbilletter med beskjed om at de vil slippe inn i RBK-svingen når de kommer på Stadion. Så kommer kontrameldingen: Ingen Rosenborg-supportere får kjøpe billett.
Selv om de har stått to timer i kø.
Mix Minde, klokken 12.30: Vi har forlatt Galleriet etter et tips om at Mix Minde sitter på en stor bunke billetter.
Inne i den tettpakkede kiosken sitter, står og venter et hundretall mennesker. Tre A4-ark er fulltegnet av håpefulle. Daglig leder Tom Karlsen forteller om sitt egenutviklede salgssystem.
- I stedet for å la kunden finne sine plasser på skjermen og så printe ut billettene, begynte vi klokken 10 med å hamstre opp så mange billetter vi kunne. Kundene tegner seg på venteliste og blir ropt opp etter tur. Da får de et enkelt valg, stå eller sitte, sier Karlsen.
Resultatet blir at kundene i kiosken sitter igjen med flere og bedre billetter:
- Hvis kundene skulle valgt ut plasser selv, ville mange billetter forsvunnet hos de andre salgsstedene i mellomtiden. Nå fikk vi tak i langt flere billetter til dem som var i vår butikk, sier Karlsen.
Klokken passerer 13 og det er slutt, også for Karlsen. Tre timers billettkamp er over. Seriefinalen snart fullbooket, men fortsatt åpen.
Kanskje like greit at det hele avgjøres på banen. I billettbodene var Brann sjanseløs.

https://www.bt.no/100Sport/fotball/Billmrk-Kaos-48807b.html?r=3
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Spelaren

Åh, en kamp der gullet eventuelt skulle deles ut hadde gitt stappfullt Stadion, og det som er av gamle supportere som var her en gang i 2007 og før det på nittitallet hadde stilt mannssterke opp og proklamert sin kjærlighet for klubben og messet om at de som trofaste slitere hadde krav på billett. Det er verre å få dem med på "hverdagskampene" som kveldens kamp er.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

He he, jeg må si at tanken på utdeling av gullmedalje foran bare 13.000 mennesker og alt kaoset og tårer det hadde medført for de som ikke hadde klart å skaffe seg billett, er en besnærende tanke!:)

Ikke at jeg tror vi kommer i nærheten av å ta gull i år...
Rød makt på Hansa!

Gulløl

Blir det en avgjørende kamp om gullet på høsten går jeg ut fra at det blir laget til en gigantisk provisorisk stillastribune i hele Idrettsveien i full bredde og lengde slik at kapasiteten blir 25 000 tilskuere. Dette er noe denne byen kan få til om de vil. Petter Puddefjord vil gå helt bananas  : )
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Norlings Hund 2

Jo lenger RBK fortsetter å bruke Bendtner og Søderlund samtidig, jo mer sannsynlig er det at de ikke tar gull. Det snakkes allerede om å gi Kåre sparken, noe som ville ha vært ubetalelig.

Molde ser brukbart sterke ut, selv om heller ikke de har imponert nevneverdig spillemessig så langt. Andre utfordrere kan komme sterkt etter hvert, men foreløpig har de man skulle tro var helt der oppe sviktet monumentalt.

Det er en reell sjanse for å ta gull i år, vi ser sterke ut selv om vi ikke nødvendigvis har lamslått publikum hver kamp - vi har dog fortjent alle poengene vi har, og det overrasker meg ikke om vi tar en fortjent seier mot TIL i dag.

gladiporno

Var i sentrum mellom kl. 11-15 i dag. Ingen verdens ting som forteller folk at Brann skal spille kamp på Stadion i kveld. Ingen flagg, bod, banner av noe slag var synlig. Det hadde vært interessant og spurt en hundretalls tilfeldig forbipasserende om de vet når Brann skal spille neste hjemmekamp.

Superjack

Quote from: gladiporno on May 06, 2018, 15:41:42 PMVar i sentrum mellom kl. 11-15 i dag. Ingen verdens ting som forteller folk at Brann skal spille kamp på Stadion i kveld. Ingen flagg, bod, banner av noe slag var synlig. Det hadde vært interessant og spurt en hundretalls tilfeldig forbipasserende om de vet når Brann skal spille neste hjemmekamp.

Brann sin markedsavdeling er skit, sånn helt personlig ment.
Sitter og venter på at folk skal komme.

Jeg vil også påstå at bevist jobbing og markedsføring hadde gitt flere folk på kampene.

i taper ALDRI!

ACHTUNG

Send mail om dette til markedsansvarlige i Brann, de leser og svarer!

Corran

I følge Brann er det passert 9000 solgte
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Pelle

Quote from: Gulløl on May 06, 2018, 14:36:59 PMBlir det en avgjørende kamp om gullet på høsten går jeg ut fra at det blir laget til en gigantisk provisorisk stillastribune i hele Idrettsveien i full bredde og lengde slik at kapasiteten blir 25 000 tilskuere. Dette er noe denne byen kan få til om de vil. Petter Puddefjord vil gå helt bananas  : )

Glimrende!

Hva med ny publikums rekord 35 - 40 000 ?
"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

- Pelle

Nixon

Nok en kamp under 10.000. Det må da snart ta slutt? (Og ja, jeg vet det blir flere i neste hjemmekamp!)
Rød makt på Hansa!

Gulløl

16 mai helt utsolgt. Resten av ståplassene ble røsket bort i kveld.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

DumboMumbo

Quote from: Nixon on May 06, 2018, 22:20:48 PMNok en kamp under 10.000. Det må da snart ta slutt? (Og ja, jeg vet det blir flere i neste hjemmekamp!)

Interessen synes å være varig svekket. Blir garantert ikke 2007 tilstander hvis de vinner serien i år.

Superjack

Quote from: DumboMumbo on May 07, 2018, 08:15:25 AM
Quote from: Nixon on May 06, 2018, 22:20:48 PMNok en kamp under 10.000. Det må da snart ta slutt? (Og ja, jeg vet det blir flere i neste hjemmekamp!)

Interessen synes å være varig svekket. Blir garantert ikke 2007 tilstander hvis de vinner serien i år.

ES hadde en hype på midten av 2000 tallet. Nye tribuner over hele landet, TV-avtalen med TV2, som hypet alle kampene som om de var ElClassico og kamp med VIF, Brann og RBK om å ta  posisjonen som landets ledende lag.

Om Brann fortsetter den turen de har nå så blir jeg ikke overrasket om det blir vill kamp om billetter på høsten. Det er ikke akkurat publikumsmagnetlag Brann har møtt. Stabæk, Bodø/Glimt og Tromsø er lag som tradisjonelt aldri gir store interressen. Når vi skal møte RBK, Molde, Godset og Haugesund er det andre greier.
l
Jeg var på Semi - 95 mot LSK, var vel ikke mer enn 9000 mennesker der. Kanskje tidenes Brannkamp. Jeg var der mot Stabæk, 8-1 seier, var kanskje 8000 personer.  Brann har en hard kjerne på ca 8000 personer, resten er avhengig av form, vær, tro på seier osv osv.


i taper ALDRI!

Belfort

Brann er dessverre blitt noe for spesielt interesserte.

Corran

Norsk fotball er vel blitt noe for spesielt interesserte
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

May 07, 2018, 10:41:49 AM #14482 Last Edit: May 07, 2018, 10:51:06 AM by Gulløl
Fremdeles billetter igjen på bortefeltet på 16 mai.
Blir nok utsolgt snart det. 210 kr billetten for voksne.
https://brann.ticketco.events/no/nb/e/brann__haugesund_bortefelt_eliteserien_2018

finn.no er det fem annonser fra folk som ønsker å kjøpe billetter til 16 mai. Det antallet vil nok øke kraftig de neste dagene. Denne kampen går IKKE på åpne Tv-kanaler, blir nok en del grining når TV-folket oppdager det, de som alltid går på 16 mai kampen og kun den.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Petter Puddefjord

Folk tenker ikke tanken på at dette handler om psykologi.
Hadde Brann stadion vært et skikkelig fotballanlegg med kapasitet på rundt 25000 tilskuere, ville det i seg selv generert vanvittige mengder folk. Minimalismen, "fornuften" og konsepttankegangen ødelegger fullstendig. Det må en kulturendring til, og det kommer ikke ved "lure" grep fra administrasjonen. Magien må tilbake, men den kommer ikke ved at Brann vinner kamper, men at det blir noe stort å gå på kamp igjen. Folk er drittlei feilgrep fra de styrendes side. Boligblokktribunen med plass til 17000 totalt - I rest my case!
BYGG BRANN STADION STOR OG MEKTIG !

Superjack

Vet at jeg her går inn i en diskusjon som er meningsløs, men Brann stadion har hatt kapasitet fra 12900 (I år) til 22.000 Før ombygginger og da det var lov med ståplasser.

Eneste sesongen det var fullt var 2007 / 2008. 2007 på grunn av hype av da Tippligaen fantastisk brannlag og kamp om seriegull. Da var det 16.900 personer hver kamp. Aldri vært i nærheten, før eller etter.

Frem til litt før årtusenskiftet var Brann landets mest populære publikumslag, ca 9-10.000 i snitt. RBK var på nesten samme nivå.
RBK klarte via mange mange år med sportslig suksess å dra flere trøndere til Lerkendal. Dette var både på grunn av at de hadde suksess, og at Eggen var en leder som også ville dra publikum til stadion der oppe.

Om Brann får suksess over flere år, med både cupfinaler og kanskje også EL / CL deltagelser, så ja, da kan kanskje en stadion på 20.000 + være en bra sak. En slik sportslig suksess og gjentatte sesonger med nesten eller helt fulle tribuner som mer regel enn unntak vil også føre til fornuftig diskusjon og sikkert gjennomføring av utbygging til større kapasitet.
Inntil det skjer vil 25.000 seters stadion føles som en nesten tom og ikke stemningsfull stadion for Brann å spille på.

17.000 tusen tomme seter mot Stabæk, B/G og Kristiansund er ikke det som trekker enda flere folk. 

i taper ALDRI!

Nixon

Ja, meningsløs diskusjon.

Man kan jo spørre seg om Pudde selv går på kampene for tiden?
For meg virker han som den største medgangssupporteren her på forumet...
Rød makt på Hansa!

Corran

Pudde var på en kamp i 93
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

Quote from: Corran on May 07, 2018, 12:20:45 PMPudde var på en kamp i 93
Ja det var sikkert i 3. serierunde 16. mai da det kom 23 163 tilskuere til Stadion for å se Brann knuse Molde. Pudde slet seg nok godt i håret den gang for at det ikke kom over 25 000.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Corran

Men er det rart at det ikke blir utsolgt når selv de som er såpass interesserte i Brann at de frekventerer dette forumet lar vær å gå på kamp for de vil bare sitte på langside?
Når det er holdningen mener jeg at en ikke er særlig interessert eller opptatt av laget.
Har selv hat partout kort i begge svinger og på langside og er ikke vanskeligere å få med seg ting fra kortsidene. Og sitter en på Hansa så er det jo konge stemning.
Her får en også free seating billetter til en rimelig pris.

Så største problemet er at folk er blitt bortskjemte, bare skal ha komfort, ha det best mulig og helst uten å betale ekstra for det.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

May 07, 2018, 12:56:35 PM #14489 Last Edit: May 07, 2018, 12:59:08 PM by Gulløl
Nå våkner publikum, fantastisk stemning i går. Vi vet nå at FKH kampen ble utsolgt 10 dager før kampstart.
Jeg tror også at muligheten for at de to neste hjemmekampene mot "storlagene" VIF (10.06) og Molde (01.07) med sterk publikumsapell på Stadion også blir utsolgt, altså tett oppunder 13 000.
Begge kampene er i salg. Det er bare å begynne å hamstre, det er ikke så mange tusen billetter å slåss om om en trekker fra partoutkort.
http://www.brann.no/billetter/kjop-billetter
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Petter Puddefjord

Den kampen da det var 23163 betalende tilskuere på stadion, måtte de åpne portene fordi kampen var 15-20 minutter gammel og køene sto langt oppover gratishaugen. Det var flere tusen over tallet med betalende tilskuere.
Diskusjonen er ikke meningsløs. Regner med flere av dere som sprer denne gørren sitter på kontorene på stadion, eller er nære venner av dem. Tragisk hvor defensiv man er i tankegangen. RBK bør til enhver tid være målestokken. Lerkendal tar rundt 22500 tilskuere. Brann stadion bør aldri ta særlig mindre enn det.

Spelaren

Haha, kontoransatte på Stadion. Den var ny. Tipper du jobber i plaststolleverandørindustrien med enerett på levering av røde stoler på Vestlandet.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Alonso Solis

Men svar på spørsmålet da. Går du fast på Stadion, Hr. Puddefjord?

DumboMumbo

May 07, 2018, 14:28:55 PM #14493 Last Edit: May 07, 2018, 15:23:48 PM by DumboMumbo
Quote from: Superjack on May 07, 2018, 09:24:01 AM
Quote from: DumboMumbo on May 07, 2018, 08:15:25 AM
Quote from: Nixon on May 06, 2018, 22:20:48 PMNok en kamp under 10.000. Det må da snart ta slutt? (Og ja, jeg vet det blir flere i neste hjemmekamp!)

Interessen synes å være varig svekket. Blir garantert ikke 2007 tilstander hvis de vinner serien i år.


l
Jeg var på Semi - 95 mot LSK, var vel ikke mer enn 9000 mennesker der. Kanskje tidenes Brannkamp. Jeg var der mot Stabæk, 8-1 seier, var kanskje 8000 personer.  Brann har en hard kjerne på ca 8000 personer, resten er avhengig av form, vær, tro på seier osv osv.




Ja husker jeg sto på SS på den LSK kampen. Husker og den lange køen utenfor stadion for å kjøpe billetter til cupfinale omkampen det året og finalen mot RBK som vi selvsagt tapte til slutt.

Ang den harde kjerne på 7-8000 så glemmer man noe viktig og det er den "myke" kjerne. Altså den store gruppen som gikk på noen kamper i året. Denne var nok på over 50 000 før i tiden og er nok under 25 000 i dag.

Dette er isolert sett hovedgrunnen til at Stadion ikke trekker flere tilskuere.

DumboMumbo

Ok, vil utfordre tankegangen om at det er unnskyldninger som gjør at folk ikke går på kamp. 

For de fleste (nesten alle) jeg kjenner så er det å gå på Stadion ikke noe tema i det hele tatt. Det er en tanke som ikke streifer folk lenger. Jeg mener det er kjernen i problemet med få tilskuere. Det å gå på Stadion har fallt ut av folks liste over ting man kan finne på.

Det er ikke slik at mange sitter og tenker at "Det hadde vært gøy å gå på Stadion på søndag, men det er kaldt, dyrt og mye trafikk"

Folk tenker"Hva skal jeg gjøre på søndag, gå tur, gå på kino eller fiske"

Superjack

Quote from: DumboMumbo on May 07, 2018, 15:41:01 PMOk, vil utfordre tankegangen om at det er unnskyldninger som gjør at folk ikke går på kamp.

For de fleste (nesten alle) jeg kjenner så er det å gå på Stadion ikke noe tema i det hele tatt. Det er en tanke som ikke streifer folk lenger. Jeg mener det er kjernen i problemet med få tilskuere. Det å gå på Stadion har fallt ut av folks liste over ting man kan finne på.

Det er ikke slik at mange sitter og tenker at "Det hadde vært gøy å gå på Stadion på søndag, men det er kaldt, dyrt og mye trafikk"

Folk tenker"Hva skal jeg gjøre på søndag, gå tur, gå på kino eller fiske"

Dette ligger mye på stadion, de må ut og gjøre seg synlig. Ha en bod på Sartor, på Åsane Senter, på Lagunen. På Stord og Manger.
Selg billetter en lørdag på senterene, i bod. I sentrum.
Ta med en Brannspiller for signering av drakter en gang i ny og ne.

Den jobben der, den hadde jeg tatt lett. Hardt arbeid er eneste som fungerer, også i markedsføring. Det gjelder ikke bare på banen.
i taper ALDRI!

blobby winters

Helt enig Superjack.
Det er tusen forskjellige måter å markedsføre og en spiller som står i et senter er noe av det enkleste å få til.
Brann har blitt god og fokuserte på topptrent, alkohol forbud osv. Noen fra støtteapparat og helst en spiller, eller tidligere spiller kan besøke skoler, universitet/høgskolen for å promotere trening og kosthold, besøke de største arbeidsgiverne for å snakke om viktigheten av trening for helse og lav sykefravær, og helt på slutten av presentasjonen... forresten, det er kamp lørdag vi trenger støtte. Du kan kjøpe billetter her.
Det er så enkelt men vanskelig å se at Brann gjør noe


Superjack

i taper ALDRI!

Kagain

Det er da en forskjell fra Daffyen sitt regime og det som er nå. Det har kommet flere mailer til en epostadresse jeg en gang i verden registrerte på Brann.no. Mailer av type "Deilig, vi vant 3-0". Men jeg tror kanskje ikke mailer er det som treffer kidza lengre. Hørt rykter om at det er Snap og Insta som er greien. Altså applikasjoner som man ikke engang orker uttale hele navnet på.

Go Up