• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Beskytter sine egne

Started by RC, February 16, 2006, 07:58:35 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

RC

Kjenner vi igjen dette? Tenker ikke på slossingen, men å beskytte egne supportere...

Synspunkter?

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=160817

Nixon

Absolutt ikke verdt å bli tauet inn av politiet pga noen bluss...
Rød makt på Hansa!

Laxevaag

For lite slikt i norsk fotball, og spesielt i Bergen, vil jeg påstå. Etter en rotløs periode på nittitallet, der vi passet på hverandre, og hadde en "oss-mot-resten" holdning, har det nå vært en forandring der man nå nesten kappes om å melde fra om mulige regelbrudd. "Se herr securitasmann, den mannen har flaske/bluss/skumle hensikter/dårlig ånde", stryk det som ikke passer.
Husker en kamp mot Molde på midten av nittitallet, der vi var bekymret for Molde's sterke midtbane. En tok da med et stort speil på Store Stå, som man ved hjelp av solens velsignede stråler blendet den på Molde som måtte ha ballen for øyeblikket. Når dette ble ble oppdaget av ordensmakten sendte de en tjenestemann opp på tribunen. Resultatet ble jo at personen som holdt speilet, holdt det til like før politimannen rakk frem, så sendte han det bortover til en annen, denne brukte det så til politimannen kom frem, og sendte det enda videre. Slik gikk det en stund til stor jubel fra resten av tribunen. Etterhvert begynte vi med samme jubel som av og til brukes når Brannspillerene treffer med en pasning. Til slutt kom Terje Bøe på speakeren, og det ble enighet om å la politimannen hvile. Brann vant. Tror jeg.

Nixon

En ting er å være angiver. Noe som er en uting ved mindre forseelser som blussing. En annen ting er å innlate seg med slossing med politiet. Noe som sagt blussing absolutt ikke er verdt.

Men når det gjelder angiveri blir det jo noen vanskelige grenser. Skal man angi en som kaster en flaske inn på banen? Hva om flasken treffer en spiller og skader han?
Rød makt på Hansa!

Superjack

Laxevaag:
Det finnes ikke morsomt med folk som skal blende motspillerene. Jeg ville bedt vedkommende om å få det vekk umiddelbart. Jeg hadde ikke ropt på onkel.

Slik jeg husker det på midten av 90 tallet så var det en skikkelig bra selvjustis. Spes på store stå.
Om noen begynte med åndsvake fakter som å kaste mynter osv på banen så fikk vedkommende klar beskjed om å gi seg eller få seg en klessing. (gjerne ikke før T. Bøe advarte om at dommeren kom til å stoppe kampen vel å merke)
i taper ALDRI!

Northside

C@Bøe_79

Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Smitty

Quote from: "Superjack"Laxevaag:
Det finnes ikke morsomt med folk som skal blende motspillerene.

Jo kjempe morsomt det..

Quote from: "Nixon"En ting er å være angiver. Noe som er en uting ved mindre forseelser som blussing. En annen ting er å innlate seg med slossing med politiet. Noe som sagt blussing absolutt ikke er verdt.

Er enig at det ikke er verdt og sloss mot Politiet pga noen bluss, men at Russerene står sammen og stiller opp for hverandre på den måten er herlig! tror jeg aldri ville sett noe sånt på SS no til dags..

BRANN gutten fra Os!

Quote from: "NorthsideFCDH"
Eneste var vel då når Flo flagget ble sendt rundt på ss store deler av pausen og 2 omgang :D

den husker eg godt:P de ville jo ha meg me på stasjonen og truet meg med mye tull...:P
RANN<3

Stalin

Quote from: "Smitty"
Quote from: "Superjack"Laxevaag:
Det finnes ikke morsomt med folk som skal blende motspillerene.

Jo kjempe morsomt det..

Quote from: "Nixon"En ting er å være angiver. Noe som er en uting ved mindre forseelser som blussing. En annen ting er å innlate seg med slossing med politiet. Noe som sagt blussing absolutt ikke er verdt.

Er enig at det ikke er verdt og sloss mot Politiet pga noen bluss, men at Russerene står sammen og stiller opp for hverandre på den måten er herlig! tror jeg aldri ville sett noe sånt på SS no til dags..

Kanskje folk rett og slett har tatt til vettet?

krøvel vellevold

Hva er poenget her? At vi skal være litt skumle og småkriminelle?

Skal noen få respekt for oss bør vi

1) Hive ut alle tenåringer.
2) Hive ut alle jenter.

Uten at det dermed er sagt at vi skal gjøre det.

Hvis Brann får bøter og sanksjoner pga blussing eller kasting av gjenstander på banen; er det da noen vits? Det er ingen som ser opp til oss fordi om vi har noen ulovlige bluss, så er det noe vits i?

I e-cup er man ekstra strenge på slik. Toppen hadde jo vært om Brann hadde måttet spille uten publikum fordi noen tullinger absolutt skal tøffe seg med noen jævla bluss, og så kaster de blusset ut på banen når purken kommer... og treffer en spiller. En annen ting er denne talentløse kastingen av snus, mynter og flasker... Hva oppnår vi med det? Tror man at folk pisser i buksen av redsel og syns vi er jævlig tøffe om vi gjør sånt?
Legg ned hele klubben!

Rasmus_brann

Quote from: "krøvel vellevold"

1) Hive ut alle tenåringer.
2) Hive ut alle jenter.

Hadde ikke vært så mange igjen etter at alle tenåringer og jenter hadde blitt kastet ut. Jeg går vel under tenåringer.. Hadde vel vært deg og et par andre...  (Og ja, jeg vet du ikke mente vi skulle gjøre det.)
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

DJ_ADG

http://www.hooligans.cz/in/files/photo2/1837.jpg

Litt komisk å se at det står en Brann bil som passer på Zenit på hjeme bane.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Brann-Peter!

Støtter Laxevaag her. Fin kultur på storestå, mer barsk og selvfølgelig enormt trøkk. Hvorfor er folk så jævlig inn på at man må se til å oppføre seg på storestå, hvis ikke så er det ut med pakket?
Jeg skjønner det ikke.
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

krøvel vellevold

Quote from: "Brann-Peter!"Støtter Laxevaag her. Fin kultur på storestå, mer barsk og selvfølgelig enormt trøkk. Hvorfor er folk så jævlig inn på at man må se til å oppføre seg på storestå, hvis ikke så er det ut med pakket?
Jeg skjønner det ikke.

Barsk kultur? Når halvparten er jenter, og de fleste andre er gutter i tenårene? Ja disse har potensiale til å skremme vettet av både motstandere, vektere og purk, du!

Det er ikke snakk om å oppføre seg pent eller eksemplarisk. Det er snakk om la være å oppføre seg som tøff-i-trynet-drittunger! Det SKAL koke, og det SKAL være intenst. Men det finnes en grense for dustefakter. Hvis Brann blir skadelidende; hva er da poenget med å være så barske? For å vise at Store Stå ruler, at ingen kødder med oss og at vi driter i alt og alle? Wooooohooooo!

Forresten er det patetisk å se på SS hvor opptatt folk er av Securitas-vaktene. Flere virker jo mer opptatt av dem enn av kampen! Talentløst med denne "lekepoliti"-syngingen. Ja de blir sikkert kjemperedde! Drit i dem og konsentrer dere om kampen!
Legg ned hele klubben!

Brann-Peter!

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Brann-Peter!"Støtter Laxevaag her. Fin kultur på storestå, mer barsk og selvfølgelig enormt trøkk. Hvorfor er folk så jævlig inn på at man må se til å oppføre seg på storestå, hvis ikke så er det ut med pakket?
Jeg skjønner det ikke.

Barsk kultur? Når halvparten er jenter, og de fleste andre er gutter i tenårene? Ja disse har potensiale til å skremme vettet av både motstandere, vektere og purk, du!

Det er ikke snakk om å oppføre seg pent eller eksemplarisk. Det er snakk om la være å oppføre seg som tøff-i-trynet-drittunger! Det SKAL koke, og det SKAL være intenst. Men det finnes en grense for dustefakter. Hvis Brann blir skadelidende; hva er da poenget med å være så barske? For å vise at Store Stå ruler, at ingen kødder med oss og at vi driter i alt og alle? Wooooohooooo!

Forresten er det patetisk å se på SS hvor opptatt folk er av Securitas-vaktene. Flere virker jo mer opptatt av dem enn av kampen! Talentløst med denne "lekepoliti"-syngingen. Ja de blir sikkert kjemperedde! Drit i dem og konsentrer dere om kampen!

Hvis du trodde jeg mente at tilstandene på storestå nå til dags er barske og skumle, så bør du nok ta en titt på laxevaags innlegg og legge merke til at jeg roste 90 årene slik som også han gjorde.
Så ikke tro jeg er en 15 årig dritt som ikke vet hva jeg snakker om, det har jeg for mange innlegg til.

Er forøvrig enig i at det er direkte flaut å se på folk som faktisk gleder seg til kampen nærmer seg slutten for så å starte lekepoliti-sangen mfl.
Men vil også føye til at selv om folk oppfører seg litt villere enn andre, skal det da ikke være noen grunn for at "supporterpoliti"(som det forøvrig florerer av på storestå) som tror de kan ta seg friheter og sette andre på plass, skal ha rett til å forlange at vedkommende slutter med den dårlige oppførselen sin. Det verste eksempelet er om noen starter "ut med pakket".
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

krøvel vellevold

Quote from: "Brann-Peter!".
Men vil også føye til at selv om folk oppfører seg litt villere enn andre, skal det da ikke være noen grunn for at "supporterpoliti"(som det forøvrig florerer av på storestå) som tror de kan ta seg friheter og sette andre på plass, skal ha rett til å forlange at vedkommende slutter med den dårlige oppførselen sin. Det verste eksempelet er om noen starter "ut med pakket".

Jeg for min del gidder ikke å løpe til purken for å sladre på noen. Men jeg syns det er helt ok at folk på SS kjefter på idioter som f.eks. kaster gjenstander ut på banen. Sånne episoder fører bare til bøter. Eller at gjerdene kommer opp igjen. Og i e-cup kan det bli ganske alvorlige sanksjoner om det kastes noe ut på banen, eller om det fyres opp bluss. Herlig om Brann må spille uten publikum, blir utsestengt fra e-cup eller får saftige bøter, bare fordi supporterne skal tøffe seg så jævlig!
Legg ned hele klubben!

Go Up