• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Hvorfor valgte Ã?degaard RBK...

Started by Lefty, November 30, 2004, 10:36:55 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lefty

Brann:
-En by med fullt engasjement på godt og vondt!
(Kan han ha følt dette som mer et negativt press, enn positivt?)
-Et lag i positiv fremgang!
-Regjerende norgesmestere!
-"Rivaliserende" klubb av Sogndal...
-UEFA Cup neste sesong!
-Mye regn i Bergen...
-Større mulighet til å få spille hver kamp!
-Mjelde og POL (BARE) ringte, Bratseth tok turen!

RBK:
-Champions League (-muligheter)
-Stor sjanse for å vinne noe!
-Bedre muligheter til å bli plukket ut til utlandet fordi RBK er et bedre utstillingsvindu enn Brann!
-Bedre og mer profesjonell klubb? (Hva vet vel vi?! Bratseth tok turen til Sogndal, POL og Mjelde valgte telefonen istedet...)
-Mindre mulighet for å få spille jevnlig pga hard (kanskje for

Willy Wonka

viks

Brann tapte på det økonomiske:

http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tippeliga/article309009.ece

Lønn og sign on fee er vel hete stikkord her, samt CL bonus...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

LandåsKongen

Aluminat integraf

Quote from: "Lefty"RBK:
-Champions League (-muligheter)

Ikke skriv muligheter i parantes. De må gjennom kvalikk. Sannsynligvis 50/50 eller deromkring. Veldig usikkert altså.

Quote from: "Lefty"-Stor sjanse for å vinne noe!

Sjansen for å vinne noe med RBK neste sesong kan ikke være mer enn marginalt større enn et par andre klubber, som f.eks Brann.

Quote from: "Lefty"-Bedre muligheter til å bli plukket ut til utlandet fordi RBK er et bedre utstillingsvindu enn Brann!
Quote from: "Lefty"-Bedre og mer profesjonell klubb? (Hva vet vel vi?! Bratseth tok turen til Sogndal, POL og Mjelde valgte telefonen istedet...)

Tror nok ikke det. Alle ser på både Brann og RBK som seriøse profesjonelle klubber. Tipper nok innholdet i Bratseths koffert hadde alt å si. Det at en tok turen og en annen tok til telefonen blir som ren kosmetikk å regne...

Quote from: "Lefty"

Nettopp.

Roffarne

Quote from: "Lefty"Brann:

RBK:
-Bedre og mer profesjonell klubb? (Hva vet vel vi?! Bratseth tok turen til Sogndal, POL og Mjelde valgte telefonen istedet...)
-Bratseth tok turen, og det kan ha vært tungen på vektskålen...

Veldig så vekt man skulle legge på denne turen da.
Hvis det er slik at besøk er alfa-omega når man skal velge klubber, så må jeg revurdere hele mitt syn på fotball.
"Nja, tror jeg velger RBK for de inviterte meg opp èn gang og kom på besøk èn gang, mens Brann inviterte meg èn gang, men kom aldri på besøk."
Tror nok man skal innse at det er økonomiske og ikke sosiale
Nu går alt så meget bedre.

Svante!!

Dessverre er RBK en større klubb med større ambisjoner og tradisjoner.  Synd ikke bergensere er villig til Ã¥ satse
rann er best

Lefty

Quote from: "Aluminat integraf"Ikke skriv muligheter i parantes. De må gjennom kvalikk. Sannsynligvis 50/50 eller deromkring. Veldig usikkert altså.

Nettopp derfor jeg skrev det i parantes. At det var muligheter for CL-spill...
;-)

Lefty

Lefty

Quote from: "Roffarne"Veldig så vekt man skulle legge på denne turen da.
Hvis det er slik at besøk er alfa-omega når man skal velge klubber, så må jeg revurdere hele mitt syn på fotball.
"Nja, tror jeg velger RBK for de inviterte meg opp èn gang og kom på besøk èn gang, mens Brann inviterte meg èn gang, men kom aldri på besøk."

Folk er enklere enn du tror, serru...

Lefty

Nixon

Quote from: "Svante!!"Dessverre er RBK en større klubb med større ambisjoner og tradisjoner.  Synd ikke bergensere er villig til Ã¥ satse
Rød makt på Hansa!

Nixon

Quote from: "Aluminat integraf"Sjansen for å vinne noe med RBK neste sesong kan ikke være mer enn marginalt større enn et par andre klubber, som f.eks Brann..

Den der tviler jeg litt på. RBK har slitt litt i år, men de har fortsatt Norges beste stall. Og i dag ble den litt bedre. Så sjansen for å vinne noe med RBK er mye større enn med Brann. Det har de siste 15 årene lært oss med all tydelighet.
Rød makt på Hansa!

Nixon

Rød makt på Hansa!

Nixon

Quote from: "Roffarne"
Quote from: "Lefty"Brann:

RBK:
-Bratseth tok turen, og det kan ha vært tungen på vektskålen...

Veldig så vekt man skulle legge på denne turen da.
Tror nok man skal innse at det er økonomiske og ikke sosiale
Rød makt på Hansa!

Aluminat integraf

Quote from: "Aluminat integraf"Ikke skriv muligheter i parantes. De må gjennom kvalikk. Sannsynligvis 50/50 eller deromkring. Veldig usikkert altså.

Nettopp derfor jeg skrev det i parantes. At det var muligheter for CL-spill...
;-)

Lefty

??? Tror nok du misforstod. Fjern parantesen, ikke det inni parantesen...

Nixon

Quote from: "Ole Brom"

Da er altså halve Brann-laget fotballhorer? De er jo det dersom definisjonen din er rett...
Rød makt på Hansa!

andreas27

no bør monsamjelden å pol ta en telefon te bødø og berlin!!!!

Ole Brom

Quote from: "Nixon"

Da er altså halve Brann-laget fotballhorer? De er jo det dersom definisjonen din er rett...

KNUDSEN

jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

pusuren

Nixon

Noen er flinkere til å sukre pillen enn andre!
For så naive som dette kan vi ikke være...
Rød makt på Hansa!

Aluminat integraf

Quote from: "Nixon"Den der tviler jeg litt på. RBK har slitt litt i år, men de har fortsatt Norges beste stall. Og i dag ble den litt bedre. Så sjansen for å vinne noe med RBK er mye større enn med Brann. Det har de siste 15 årene lært oss med all tydelighet.

Mye større? Tror ikke jeg. Sitter ikke med noe fasitsvar såklart så det er mulig tiden vil vise at du har rett. Men jeg tror det ikke. RBK er fremdeles avhengig av endel eldre spillere, spesielt i forsvar og på midtbanen, som i 2004 viste at de er enten over toppen eller veldig utsatt for skader. Det kan funke å kjøpe inn en haug med gode spillere samtidig, men ikke nødvendigvis. Og har man råd til det? Og hva med andre klubbers ressurser. De siste par årene har det vist seg at det finnes klubber i Norge som kan konkurrere til en viss grad med RBK også på den økonomiske biten. Og husk at det blir flere gode fotballspillere i Eliteserien. Det blir flere og flere sør-amerikanere, afrikanere og øst-europeere som får innpass i de europeiske ligaene. Flere gode norske spillere blir værende i Norge og vi får flere og flere gode europeere inn i Eliteserien. Et lag består fremdeles av 11 spillere og med tanke på at også andre klubber enn RBK nå har ressurser til å skaffe seg virkelig gode spillere så tror jeg trønderklubben vil merke mye mye større konkurranse om titlene i fremtiden.

På meg virker dessuten RBK som et lag i litt ulage. Mulig jeg tar helt feil, men har de ikke vel mange glimrende angripere? Og vel mange gamle og skadeforfulgte sentrale spillere på midten? Er ikke midtbanen litt tam uten disse? Skal de befolke midtbanen neste år med en haug opprinnelige angripere? Og viste ikke årets sesong at RBK sliter bakover? Det er godt mulig RBK vinner sitt 14. gull på rad, men jeg tror de vil få større konkurranse enn de selv vil like. Det var mye rabalder der oppe i 2004. Mye negativisme. Vondt å vende det.

Ole Brom

Quote from: "andreas27"http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml;jsessionid=RYOQGULF4LHB5QFIMUDSFEQ?articleID=70935

kilder sier brann og bergen???

snakkar vi press??

Når man leser dette så er det jo ingen tvil om at Bratseth drev lobbyvirksomhet i stor stil !

Den mannen der må brenne i helvette !

hjallisen

Bratseth e en dyktig mann-synd å si det, men det er jo sant...
ed beina plantet på bakken

ole3000

Fra no av hater vi ødegård like mye som azar, syns vi kan lage en sang til han slik som azar
i går for en til!

Nixon

Akkurat slik vi utkonkurrerer f.eks. Sogndal på lønn. Skjønner ikke hvorfor folk blir så utrolig sinte. Dette er jo ikke noe nytt.
Rød makt på Hansa!

Tois

da satse vi på Trond Fredrik Ludvigsen og Grindheim!!! regn med POL ringt til TFL!

BL

hele denne overgangen stinker det litt av... ødegaard var først på besøk hos rosenborg, og fikk et tilbud. så tok han turen til bergen og fikk et tilbud her. ødegaard hadde då altså fått 2 veldig gode tilbud, både sportslig og økonomisk fra brann og rbk.. no skulle fyren tenke og ta et valg. dette burde være greit for begge klubbene

det er jo klart at det frister og gå fra sogndal til brann... fra lillebror til storebror!! her hadde han så og si fast plass på laget fra dag en!! han har vel også sånn som eg skjønner det familie her... og penger hadde han tjent i bøtter og spann her og!!

Bratseth skjønner tegningen, og ta turen til sogndal med noen flere mill og stikker under bordet... det svir nok endå at brann stakk av med både soma og sæternes! hvis vi hadde fått ødegaard og hadde det vært krise for rbk. hvis valget hadde stått mellom rbk og en klubb fra utlandet så tviler eg veldig strekt på at rbk hadde gjort så mye for å overbevis ødegaard om å komme til lerkendal

her har rbk gjort mer enn å bare kjøpe en ny spiller/benkesliter... de viser en gang til at når alt kommer til alt så har rbk fortsatt mye mer makt og stiller mye sterkere enn de andre norske klubbene, det tror eg var viktig for rbk!

ødegaard kommer til å angre.......
Hansa-
Felt Z

Nixon

Rød makt på Hansa!

Chuggah

Nixon

Quote from: "Chuggah"

Leste det fra sikre kilder vil jeg tro?
Rød makt på Hansa!

Digg Jan

Og kor har du lest dette?
lutt og tull! I år blir det GULL!!!

Bombefar

Quote from: "Digg Jan"

Og kor har du lest dette?

Nettavisen

http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tippeliga/article309196.ece

Nixon

Hvis det ikke skulle mer til for å få han til å skifte mening, så hadde han ikke bestemt seg 100%. For da hadde han holdt på Brann. Og da kan det egentlig være like greit!
Rød makt på Hansa!

Chuggah

Leste det fra sikre kilder vil jeg tro?

Nettavisen er vel relativt sikker?

Lefty

Viser til Nettavisen

Og da må du nok "revurdere ditt syn på fotball", ja!!!

Greit, Roffarne?!

Lefty

Aluminat integraf

Viser til Nettavisen

Og da må du nok "revurdere ditt syn på fotball", ja!!!

Greit, Roffarne?!

Lefty

Lefty

Quote from: "Aluminat integraf"

Det som er naivt, er å tro at Bratseth-turen ikke

Ole Brom

Ingen bombe. Bratseth har vel betalt Hareide godt for denne kommentaren. Hellvettes pakk hele gjengen !! RBK + NFF = SANT

Nixon

Brann sier jo selv i dag at de ikke kunne matche RBK sitt lønnsforslag.  Greit nok, sÃ¥nn er det i fotballen i dag. Ingen grunn til Ã¥ gÃ¥ helt bananas av den grunn. Neste gang er det Brann som vinner. (Gir Hassan bedre lønn enn Lyn...)
Rød makt på Hansa!

enavgutta

Den bitre mørkemannen Bratseth kunne selvsagt ikke akseptere et tap til. Nå som vi hadde snappet Soma og Sæternes foran nesen på RBK-direktøren, var det klart at svinet ønsket seg hevn. Det fikk han nå. Tok med en ekstra koffert penger og et ultimatum. Press, autoritet og penger.

Brann_Bergen

Quote from: "enavgutta"Den bitre mørkemannen Bratseth kunne selvsagt ikke akseptere et tap til. Nå som vi hadde snappet Soma og Sæternes foran nesen på RBK-direktøren, var det klart at svinet ønsket seg hevn. Det fikk han nå. Tok med en ekstra koffert penger og et ultimatum. Press, autoritet og penger.

det var ikke bare penger han tok me. han tok me det stygge trynet sitt også.. ingen kan si nei når han står me den dårlige ånden oppi fjeset.. da ville alle sagt ja.. selv ronaldo kunne ikke sagt nei da.. det er jo d eller dø da..
005 er året Brann tar gull..

KennethS

http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tippeliga/article309009.ece

Hvis Brann ikkje hadde penger til alt dette koffor var de med til the bitter end? tror peddien har noe på lur :D
tå på Brann

Nixon

Quote from: "KennethS"http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tippeliga/article309009.ece

Hvis Brann ikkje hadde penger til alt dette koffor var de med til the bitter end? tror peddien har noe på lur :D

Det betyr jo at vi ikke hadde fått han uansett hva han hadde valgt. Virker litt rart!
Rød makt på Hansa!

brann gal jente

ull til Bergen!

Go Up