• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Drakter

Started by Straffe!!!, November 18, 2004, 14:08:16 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Straffe!!!

Mener de nye "Europa"-draktene som ble brukt mot Halmstad var totale!

Lite reklame, enhetlige farger og spillernavn oppe på ryggen - genialt.
Dette kommer jo av at det er langt strengere krav til hvor stor del av drakten som kan dekkes av reklame enn i serien, men hadde jaggu vært noe å trakte etter også i andre sammenhenger.

Det mest realistiske hadde vel vært å håpe på spillernavn på seriedraktene, og evt. en litt mer eksklusiv design fra produsentens side. Ihvertfall viktig at man fortsetter med sponsordesign/farger som passer inn med øvrige design- og fargevalg.

grei


DonCorlione

synes at vi kunen hatt et hansa-merke på drakten å... trenger bare å være svart-teip, "1928" el " rett på ..."
rann + Hansa = Ekte Bergenser

viks

Selvsagt kunne jeg også tenke meg en tilnærmet reklamefri drakt, men samtidig er det viktig at SKB genererer inntekter til seg selv, og draktreklame er jo en viktig del av dette.

Det jeg syntes er verst med årets drakt er den dustete BA logoen i gult! Den ødelegger mye av drakten spør du meg!

Når det gjelder hansa, så fatter jeg ikke hvorfor ikke Brann kan spille med "for enhver tørst" logoen, alle vet jo hva den betyr..

Personlig så har jeg siste drakt med kvisvik på ryggen istedenfor chess tror jeg...funker ok d.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

grei

Quote from: "viks"Selvsagt kunne jeg også tenke meg en tilnærmet reklamefri drakt, men samtidig er det viktig at SKB genererer inntekter til seg selv, og draktreklame er jo en viktig del av dette.

Dette order de greit ved å la hoveddraktsponsoren betale mer. Det er klart det er verdt mye mer å trone på en flott drakt alene enn å dingle sammen med alskens andre logoer som på et juletre.
Quote from: "viks"
Når det gjelder hansa, så fatter jeg ikke hvorfor ikke Brann kan spille med "for enhver tørst" logoen, alle vet jo hva den betyr..

Der besvarte du ditt eget spørsmål. De kan ikke spille med den logoen eller det slagordet, fordi alle vil vite hva det betyr. Dette ville altså være jevngodt med å spille med Hansa-logoen. Slik reklame er forbudt (med gode grunner i følge mange) og da skal det heller ikke være mulig å omgå forbudet med slike enkle smutthull, da dette ville undergrave hele regelen.

Nixon

Putt Perle og Bruse på drakten. De to friske og sunne guttene kan vel ingen forbinde med øl. Eller?
Rød makt på Hansa!

Digg Jan

Når kommer egentlig de nye draktene? noen som vet? Den drakten Brann har nå er helt grei og ikke no mer. Håper Umbro kommer med noe bra.
lutt og tull! I år blir det GULL!!!

viks

Quote from: "viks"
Når det gjelder hansa, så fatter jeg ikke hvorfor ikke Brann kan spille med "for enhver tørst" logoen, alle vet jo hva den betyr..

Der besvarte du ditt eget spørsmål. De kan ikke spille med den logoen eller det slagordet, fordi alle vil vite hva det betyr. Dette ville altså være jevngodt med å spille med Hansa-logoen. Slik reklame er forbudt (med gode grunner i følge mange) og da skal det heller ikke være mulig å omgå forbudet med slike enkle smutthull, da dette ville undergrave hele regelen.[/quote]

Vel, husker du når Liverpool spilte i Norge sist? De spilte ikke med Carlsberg på draktene, men med "probably"... Hvorfor?

Probably the best beer in the world.

End of discusion!
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

enavgutta

Gleder oss til nye drakter, håper de blir like bra som de i 94' og at de fjerner BA svineriet. Norsk fotball ligger langt etter Europa når det gjelder reklame og markedsføringsestetikk både på stadioner og drakter.
Bort med Chess logoen og på med navn ! Sparebanken får værsågod punge ut som hovedsponsor ! Chess kan heller få Klokkesvingen hvis vi brenner inne på Stadda da.

grei

Quote from: "viks"
Vel, husker du når Liverpool spilte i Norge sist? De spilte ikke med Carlsberg på draktene, men med "probably"...

Liverpool brukte "Probably..." i en Norway Cup-oppvisningskamp på 90-tallet. Dette ble selvfølgelig for dumt, dermed endret man reglene så det ikke lenger er anledning til å bruke dette smutthullet.
Quote from: "viks"
End of discusion!

Touché...

Zander:)

Hvorfor får TIL lov å spille med Mack?

grei

De får vel like lite lov å spille med Mack som vi får lov til å spille med Hansa.

Zander:)

Har enda ikke sett TIL dekke over mach, har heller aldri hørt no diskusjon om det

grei

Brann spilte alle seriekampene med Hansa-logo, slik Tromsø gjorde det med Mack-logo. Det var hele tiden klart at lagene skulle fjerne logoen etter sesongstart- fristen som ble satt var dagen etter cupfinalen. Så førte en henvendelse fra Ringnes til at denne fristen ble fremskyndet så Hansa-logoen måtte dekkes til på cupfinalen. Tromsø kom som kjent ikke til cupfinalen, derfor så du de heller ikke spille med tildekket/fjernet logo. Var det mer du lurte på?

Ellers blir det spennende å se hva som skjer med Hansatribunen, om det tvinges fram endringer også her.

P-K

Mack er nok borte til neste sesong.

Branns nåværende drakt var unik da den kom for tre år siden. Tror bare den var fredet for Brann det første året. Vi får helt nytt design til neste sesong. Etter suksessen Umbro hadde med denne modellen, og med tanke på at Brann er Umbros hovedsatsing i norden kan vi regne med de legger ned litt arbeid i den nye drakten. :)

"For enhver tørst" og "Lagret lengst..." er ikke lenger Hansa sine slagord, så det ville være tåpelig å bruke disse. Alle varianter av "Rett på smak" ville trolig også bli stoppet. Eneste mulighetene jeg ser at de kan slippe unna er ved å bruke Perle & Bruse eller ved å slenge Olden på draktene.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

P-K

Hva med å skrive 1928 på Hansatribunen? Det kan de umulig forby...
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Ole Brom

Quote from: "grei"
Ellers blir det spennende å se hva som skjer med Hansatribunen, om det tvinges fram endringer også her.


Vi får kalle den NFF tribunen så blir pakket fornøyd og kanskje la vær å plage oss en liten stund.

Nixon

Quote from: "Ole Brom"
Quote from: "grei"
Ellers blir det spennende å se hva som skjer med Hansatribunen, om det tvinges fram endringer også her.


Vi får kalle den NFF tribunen så blir pakket fornøyd og kanskje la vær å plage oss en liten stund.


He he, du kan jo håpe. Mange mener jo at de for lenge siden er kjøpt og betalt!
Rød makt på Hansa!

gamlefar

Jeg ønsker svar fra noen som har peiling:  Er det ulovlig med reklame for lettøl?? (selv om det er alkohol i det?)  

Hvis det ikke er ulovlig er jo løsningen veldig enkel.  Hvis det er ulovlig, hva i grønne hakkespettskogen gjør den Ringnes lettøl reklamen på taket nede ved strandkaien???  Enten trykker vi på Hansa lettøl på draktene ellers bør Hansa tvinge Ringnes med å fjerne den reklamen!  Rett og slett å svare med samme mynt!

Nixon

Tar jeg ikke helt feil går historien noe sånn som dette: Først stod det lettøl på draktene. Det ble forbudt og man satt igjen med logoen. Så ble det forbudt og man skrev firmanavnet med vanlige bokstaver. Nå er det også forbudt.
Rød makt på Hansa!

Christian

hansa.no var vel det siste som stod på drakten, altså en nettadresse. Lov er det ikkje lenger uansett.

Når det gjelder nytt draktdesign vil eg si en ting: Vekk med snippen!

Det er på tide å legge Cantona bak seg og innse at snipp har ingenting på en fotballdrakt å gjøre. Gi oss enkel rund hals.

DonCorlione

Hele fotball-norge så jo cup-finale kampen å alle "lurte" på korfor den svarte teipen var der... vis brann ikkje får lov te å bruke noe hansa merker.. så e jo d bare te å være første lag i norge som har sponsor på drakten uten at d står noe der..
rann + Hansa = Ekte Bergenser

Jokke

Quote from: "grei"Det er klart det er verdt mye mer å trone på en flott drakt alene enn å dingle sammen med alskens andre logoer som på et juletre.
Quote from: "viks"

Som god gammel Tottenham supporter så har jeg alltid hatt et nærmest religiøst forhold til ølmerket HOLSTEN. Jeg skal heller ikke legge skjul på at jeg akkurat nå taster på er HP computer. Det ville ALDRIG falle meg inn å kjøpe noe fra JVC (Arsenal) eller SHARP (ManU) fordi jeg assosierer de merkene med fienden. Med andre ord; Det er ikke bare positivt for ett varemerke å knytte seg så sterkt opp mot ett fotball lag som man faktisk gjør som eneste drakt sponsor, med mindre firmaet i hovedsak satser lokalt som feks. Sparebanken Vest eller BA.  Det firmaet som hadde gjort det ville etter min mening fått enorm goodwill i Bergens - området i laaang tid fremover. Men jeg tror det ville vært naivt å tro på salgs suksess på oslo vest.

KennethS

Quote from: "P-K"Hva med å skrive 1928 på Hansatribunen? Det kan de umulig forby...


Koffor? det står jo Hansa der.
tå på Brann

dex1974

Quote from: "grei"De får vel like lite lov å spille med Mack som vi får lov til å spille med Hansa.


Men nå har jo Brann ikke spillt med Hansa-logo siden 2000-sesongen.
Mener de faktisk ble dømt til å betale bøter og gjorde dermed om til hansa.no. Men hvorfor fikk de ikke lov til å ha Hansa-logoen.no?
Tromsø derimot spiller med mack-logo.no og har aldri blitt dømt.
Nå raser de over forbudet mot mack-logoen fire år etter at Brann måtte gi tapt.
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Kruxleiven


Digg Jan

Syntes Umbro må komme opp med noe bra nå.
lutt og tull! I år blir det GULL!!!

Go Up