• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

HANSA!!!

Started by Digg Jan, November 10, 2004, 22:05:42 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Digg Jan

Hadde det ikke vert konge om vi flytte store stå ta hansa??
Tror det hadde vert letter og fått med flere hadde vi stått der. Vi så jo ka som kjedde på Ulevål, der va det 20.00 som sang med når alle sto så samlet. Tror at Storestå ville vokst stor der. Men da er det viktig at vi ikke blir flyttet helt opp i et hjørne med får det rett bak målet. Da ville bare kjernene vokst mer og mer, og plutselig er hele Hansa med og vips så e hele Stadion med. Da blir vi FRYKTET. Og satse på enkle greie sanger som alle kan synge med på.
lutt og tull! I år blir det GULL!!!

jkippers

Quote from: "Digg Jan"Hadde det ikke vert konge om vi flytte store stå ta hansa??
Tror det hadde vert letter og fått med flere hadde vi stått der. Vi så jo ka som kjedde på Ulevål, der va det 20.00 som sang med når alle sto så samlet. Tror at Storestå ville vokst stor der. Men da er det viktig at vi ikke blir flyttet helt opp i et hjørne med får det rett bak målet. Da ville bare kjernene vokst mer og mer, og plutselig er hele Hansa med og vips så e hele Stadion med. Da blir vi FRYKTET. Og satse på enkle greie sanger som alle kan synge med på.

Helt klart en klok strategi hvis man vil ha med mere av det øvrige sittende publikum. Store stå blir så avlang.
Gull 09

BL

dette har eg og tro på... dette er noe som må diskuteres og seriøst vurderes  :wink:
Hansa-
Felt Z

SK BRANN

Tror nok ikke dette lar seg gjennomføre. Hansa sine 9 nederste rader er "familietribune", så tror ikke brann hadde latt dette gå gjennom....
ill Shankly to Tommy Smith, who tried to explain that his bandaged knee was injured :
"Take that bandage off. And what do you mean about YOUR knee? It's Liverpool's knee!"

BL

Quote from: "SK BRANN"Tror nok ikke dette lar seg gjennomføre. Hansa sine 9 nederste rader er "familietribune", så tror ikke brann hadde latt dette gå gjennom....

de kan jo bygge sitteplasser på store stå då... får sikkert de 9 radene der
Hansa-
Felt Z

ole3000

Quote from: "SK BRANN"Tror nok ikke dette lar seg gjennomføre. Hansa sine 9 nederste rader er "familietribune", så tror ikke brann hadde latt dette gå gjennom....

da kan vi jo bare sette stoler på ss og lat d bli familietribune
i går for en til!

Nixon

Quote from: "Digg Jan"Vi så jo ka som kjedde på Ulevål, der va det 20.00 som sang med når alle sto så samlet.

Vi stod ikke mer samlet på Ullevaal. At alle sang var nok mer et resultat at det var cupfinalen. Ikke sikkert SS vil klare å dra med seg mer folk til å synge fra Hansa enn fra der de står i dag.
Rød makt på Hansa!

Digg Jan

Eg tror det blir lettere og få mer trøkk i Hansa. Der er det mye større plass og mere kompakt+ at det sitter en del gammle storstå folk der som skaper en del liv. I begynelsen vil det nok være som vanelig, men etter hvert vil flere og flere flytte seg over på Hansa og være med og skape trøkk. Men det beste ville vert om de hadde bygget en ny tribune ala Hansa i klokkesvingen som vi kunne overtatt.

Nixon

Quote from: "Digg Jan"+ at det sitter en del gammle storstå folk der som skaper en del liv.

Er nesten fristet til å skrive: Hvorfor tror dere vi er der og ikke fortsatt på SS? Ikke tilfeldig, så mye kan jeg si. Tror dere vi vil ha fjortissene over til oss på Hansa?

Ved nærmere ettertanke fant jeg ut at det ville virke eplekjekt å skrive noe slikt...:)[/quote]
Rød makt på Hansa!

Roffarne

En tier for tankene til Bjørn Dahl når BBB sender forespørsel om å flytte til Hansa:) Hvis dere gjør det nå før jul  begynner nok Bjørn å tro på nissen igjen for en bedre løsning for Brann er vel knapt å oppdrive.
Brann Bataljonen Bergen opp på Hansa og noen hundre seter på SS hadde hjulpet godt på sittekapasiteten det.
Nu går alt så meget bedre.

viks

Ett veldig bra forslag spør du meg!

Men samtidig, vil vi ikke miste litt av trøkken, i og med at klokkesvingen er åpen? Er jo noe med ekkoet fra gamletribunen syntes no eg i alle fall..

Kjør debatt!!
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

BL

Quote from: "viks"Ett veldig bra forslag spør du meg!

Men samtidig, vil vi ikke miste litt av trøkken, i og med at klokkesvingen er åpen? Er jo noe med ekkoet fra gamletribunen syntes no eg i alle fall..

Kjør debatt!!

eg tror ikkje klokkesvingen kommer til å være åpen så veldig lenge... kommer nok en "hansa" der og
Hansa-
Felt Z

Henki

Får inderlig håpe at det kommer en ny tribune i Klokkesvingen ja, men tror ikke det ville være noe god idè å flytte SS til Hansa før det skjer. Som det blir påpekt ovenfor tror jeg mye av lyden vil forsvinne.
Men utenom det er ikke forslaget så dumt egentlig. Hvis man hadde fått bygget seter på nedre delen av Umbrotribunen og gjort en del av den om til familietribune i tillegg til å få samlet de som vil stå og synge i Hansa tror jeg det ville betydd mye for stemningen!
Ballen skal fremover!

Jokke

Jeg er stort sett enig i at Hansa er ett godt alternativ med tanke på trøkk! Men en annen ting er jo at man ser bedre og har bedre oversikt fra det nåværende SS. Jeg liker meg ihvertfall best på langsiden!

Digg Jan

HANSA HANSA HANSA.... Det er der vi bør stå. Nede på Hansa. Så kan vi lage en liten fjortis stå på langsiden. Eg satt på motsatt side av storestå i dag, pga at eg ikke fikk billet på storestå. Da hørte eg ikke storestå så godt. Men med en gang gutta i Hansa e med er det god trøkk.

Ole Brom

Quote from: "Digg Jan"HANSA HANSA HANSA.... Det er der vi bør stå. Nede på Hansa. Så kan vi lage en liten fjortis stå på langsiden. Eg satt på motsatt side av storestå i dag, pga at eg ikke fikk billet på storestå. Da hørte eg ikke storestå så godt. Men med en gang gutta i Hansa e med er det god trøkk.

Ikke billett på SS ??? Var da for svingende god plass der i dag..

Daddy

:D tror nok det greieste er å bli der vi er, men å rive gjerdene igjen!! Blir for lite samspill når bataljonen skal stå innegjerdet, dra med hele langsiden
AG STEMNING;SYNG MED!!!

Kaya

Satt på felt G i går, og der var det til tider ikke så lett å oppfatte hva Store stå ropte, og når vi oppfattet det, havnet vi i utakt hele tiden ;-) Mens det var veldig enkelt å henge seg på sanger og rop fra Hansa, som hørtes veldig godt.

jkippers

Quote from: "Kaya"Satt på felt G i går, og der var det til tider ikke så lett å oppfatte hva Store stå ropte, og når vi oppfattet det, havnet vi i utakt hele tiden ;-) Mens det var veldig enkelt å henge seg på sanger og rop fra Hansa, som hørtes veldig godt.

Det lover svært godt for stemningen på Stadion hvis Hansa og SS begynner å rivalisere med tanke på hvem som synger høyest! :-)

Den tribunen som klarer å holde tempoet nede, vil vinne en slik rivalisering.
Gull 09

cyp

Quote from: "Daddy":D tror nok det greieste er å bli der vi er, men å rive gjerdene igjen!! Blir for lite samspill når bataljonen skal stå innegjerdet, dra med hele langsiden

Dette kan nok ikkje gå ettersom Bataljonen trenger inntekter for å gå rundt. For at de skal få inntekter må de ha gjerde der slik at folk vil betale medlemskap til dem for å kunne komme inn på det inngjerdete området. Hvis gjerdet forsvinner kan jo kem som helst som kjøper billett til Store Stå gå inn i midten og stå der.
Vil også bare si at eg tviler på det går å flytte BBB til Hansa, for det blir for mange komplikasjoner rett og slett.
elt O e snobbete!!

Daddy

om det er eneste grunn til gjerde, foreslår jeg heller at Bataljonen markedsfører seg mer!! Har vært på alle hjemmekamper i fjor og i år uten at jeg har sett noe til forsøk på verving. Del ut flygebader og tekster, oppfordre flest mulig til å stille i Branneffekter/ rødt og lag samspill med alle! Slik det er i dag er det jo knapt en tredjedel av dem som står innenfor gjerde som lager stemning!!
AG STEMNING;SYNG MED!!!

Bekkalokket

Vær så snill. Hold dere på SS. Vi gamle(?) gutter på Hansa skal nok etterhvert få til et skikkelig trøkk i fremtiden. Uten dere. Som sagt over, hvorfor tror dere vi har flyttet fra SS? Nei, hold dere på SS dere, så vi vil unngå en del av de platte, flaue og forstyrrende tekstene/ melodiene som dere lirer av dere på SS. Ikke kom og forstyrr oss i oppbyggingen av en tribune med litt skikkelig kultur og synging. No ser eg rødt kan dere synge der dere er. Tilslutt skal du se at vi blir veldig bra tilsammen.

jkippers

Quote from: "Bekkalokket"Vær så snill. Hold dere på SS. Vi gamle(?) gutter på Hansa skal nok etterhvert få til et skikkelig trøkk i fremtiden. Uten dere. Som sagt over, hvorfor tror dere vi har flyttet fra SS? Nei, hold dere på SS dere, så vi vil unngå en del av de platte, flaue og forstyrrende tekstene/ melodiene som dere lirer av dere på SS. Ikke kom og forstyrr oss i oppbyggingen av en tribune med litt skikkelig kultur og synging. No ser eg rødt kan dere synge der dere er. Tilslutt skal du se at vi blir veldig bra tilsammen.

Flott, bra rivalisering!! Dette liker jeg. Som stakkars utenbys supporter, vil jeg nok velge Hansa (hvis jeg får billetter) neste gang jeg skal på Stadion - som dessverre blir altfor sjelden.

Syns SS skal ta opp denne hansken, og synge ut Hansa.

Eller hva med "Hansa, Hansa, gi oss en sang!"
Gull 09

Ole Brom

Quote from: "Bekkalokket"Vær så snill. Hold dere på SS. Vi gamle(?) gutter på Hansa skal nok etterhvert få til et skikkelig trøkk i fremtiden. Uten dere. Som sagt over, hvorfor tror dere vi har flyttet fra SS? Nei, hold dere på SS dere, så vi vil unngå en del av de platte, flaue og forstyrrende tekstene/ melodiene som dere lirer av dere på SS. Ikke kom og forstyrr oss i oppbyggingen av en tribune med litt skikkelig kultur og synging. No ser eg rødt kan dere synge der dere er. Tilslutt skal du se at vi blir veldig bra tilsammen.

Skal vi sloss etter kampen oxo ? Skulle tro du var en bortesupporter som skrev men vi heier og støtter SAMMEN med og for Brann.

Brannfrelst

Quote from: "BL"

de kan jo bygge sitteplasser på store stå då... får sikkert de 9 radene der

Det ville blitt ganske umulig å bygge sitteplasser på dagens SS grunnet høye reklameskilt.. Når en sitter seg ned på den 3 øverste raden på SS ser en kun halve banen..
2.10.07-Gullet kom hem!

Go Up