• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Fredrikstad tur

Started by Brann-jenten, October 06, 2004, 20:39:55 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brann-jenten

Noen som har tenkt å melde seg på bussturen til fredrikstad?
EIA BRANN ------- Super Ray-----

Brann e livet mitt :)

Eg vurderer å reise, har kjempe lyst. Men det spørs om eg får noen med meg. Har ikkje lyst å reise aleine.
Brann i mitt hjerte for alltid-

BYEN E BERGEN OG LAGET E BRANN!!!

(Altså, bare for å gjøre d klart: Eg e jente!)

Brann-jenten

samme her.e jo ingen som gidd å være med!
EIA BRANN ------- Super Ray-----

Nixon

Nå må det være 25 stykker med for at det skal bli tur. Så helt alene på bussen blir du neppe...:)

Har planer. Må se de litt an med jobben på mandag, for vi rekker nok ikke jobbstart mandag morgen. Snakker vi ikke om minst 12 timer med buss her?
Rød makt på Hansa!

Brann-jenten

12 timer??? tar d så lang tid?
EIA BRANN ------- Super Ray-----

Erik

Jepp... 12 timer en vei!!

Ã?ge

Tar 8 timer med bil, så tar maks 10timer med buss

Erik

En buss kan ikke kjøre 10-12 timer i et.... Sjåføren har kjøre og hviletider!!!

Kruxleiven


Yngve

Quote from: "Erik"En buss kan ikke kjøre 10-12 timer i et.... Sjåføren har kjøre og hviletider!!!
Køyre og kviletid er og ein totalsum over ei veke, dvs at han enkelte dagar kan køyre lenger, optil ti timar om eg ikkje hugsar feil.

Erik

En sjåfør som kjører lastebil kan kjøre 4.5 time så må han ha 45 mins pause før han kan ta 4.5 nye timer... jeg ikke sikker hvordan det gjelder buss sjåfører!!!

Ricky

Jeg kommer til å melde meg på turen; skal høre med et par andre om de også kan få meldt seg på.

Yngve

Quote from: "Erik"En sjåfør som kjører lastebil kan kjøre 4.5 time så må han ha 45 mins pause før han kan ta 4.5 nye timer... jeg ikke sikker hvordan det gjelder buss sjåfører!!!
 Det er same køyre og kviletidsbestemmelsane for buss og lastebil, og det er som sagt ei totaltid over ein viss periode, men i utgangspunktet er det slik. skal ein gÃ¥ pÃ¥ detaljar sÃ¥ klarar det seg med 3 pausar a 15 min i løpet av 4,5 timar, men føler at dette eigentleg har ufattelegt lite med Brann og bataljonen Ã¥ gjere..

viks

Quote from: "Kruxleiven"


Strøk du i geografi eller?

�råsen ligger i akershus, Fredrikstad ligger i østfold. Er 2 timer med bil hvertfall fra �råsen...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

KjellMo

tar ca 10 timer og da holder med en sjåfør.
GGG Travel

Ã?ge

Quote from: "viks"
Quote from: "Kruxleiven"


Strøk du i geografi eller?

�råsen ligger i akershus, Fredrikstad ligger i østfold. Er 2 timer med bil hvertfall fra �råsen...


Det er litt over en time mellom oslo og fredrikstad. 100km/t grense store deler av veien.

viks

Har kjørt der ti ganger minst, og du kommer ikke til fredrikstad pÃ¥ en time uansett om du ligger i 100 pÃ¥ e6en. er dessuten ikke 100 hele veien. Deler av veien ja, men hvis  du kjører lillestrøm fredrikstad pÃ¥ en time, er du petter solberg..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Ã?ge

Sist eg kjørte der brukte eg litt over en time, holdt kansje ikke fartsgrensen hele veien, men langt fra Petter Solberg kjøring.
Og bare en gang har eg vært med på at bussen har holdt fartsgrensen hele veien.

oleberg

Til dere som krangler om hvor langt det er fra Lillestrøm til Fredrikstad, så kan jeg fortelle dere at det tar ca: 50 min-1 time fra Oslo til Fredrikstad, avhengig av om det er kø eller ikke.

Det går nå 4 felts vei fra Fiskvollbukta(utkanten av Oslo) helt til Råde (der tar man av om man skal til Fredrikstad), men det lureste er nok å ta Oslofjordtunnelen, men kommer man fra Drammen, er nok dette det beste/raskeste.

StautKar

Et lite tips.

Meld dere på turen, så får alle se hvilken vei vi kjører og hvor lang tid det tar :D

Tois

Quote from: "StautKar"Et lite tips.

Meld dere på turen, så får alle se hvilken vei vi kjører og hvor lang tid det tar :D


god sagt!!

stig

no e eg påmeldt på turen,og anbefaler jo ande og gjøre det sammme. blir en viktig kamp for begge lag,så her er e det høy stemmnings risiko. og viks: du bør komme deg på en borte tur i år,etter alle dine skriverier og innlegg om brann supporterenes manglende evne til å fylle en buss;)
Nettsideansvarlig

KennethS

Quote from: "oleberg"Til dere som krangler om hvor langt det er fra Lillestrøm til Fredrikstad, så kan jeg fortelle dere at det tar ca: 50 min-1 time fra Oslo til Fredrikstad, avhengig av om det er kø eller ikke.

Det går nå 4 felts vei fra Fiskvollbukta(utkanten av Oslo) helt til Råde (der tar man av om man skal til Fredrikstad), men det lureste er nok å ta Oslofjordtunnelen, men kommer man fra Drammen, er nok dette det beste/raskeste.



Her beskriver Oleberg en lang bortetur for Fredrikstad anno 2004.
tå på Brann

Nemesis

Quote from: "Erik"En sjåfør som kjører lastebil kan kjøre 4.5 time så må han ha 45 mins pause før han kan ta 4.5 nye timer... jeg ikke sikker hvordan det gjelder buss sjåfører!!!


Det går jo buss fra bergen til oslo uten pauser daglig, så tror ikke det blir det samme med bussjåfører som med lastebilsjåfører
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

grei

Bussene mellom Oslo og Bergen har en pause på noe sånt som 45-60 minutter rundt halvveis. Dersom de ikke har det, må det byttes sjåfør.

JuNePuNe

Er det noe poeng å diskutere hvorvidt buss sjaføren trenger pause eller ikke a? Bare å sette seg på bussen å la han kjøre deg til Fredrikstad det vel.Pleier stortsett og være tre fire stopp underveis.

Ta med dere gla' humøret og møt oss til fest på Mets*S*.

-JuNePuNe

KennethS

Quote from: "Erik"En sjåfør som kjører lastebil kan kjøre 4.5 time så må han ha 45 mins pause før han kan ta 4.5 nye timer... jeg ikke sikker hvordan det gjelder buss sjåfører!!!


Gjelder akkurat de samme reglene på Buss som på lastebil, eneste unntaket e buss i rute. Men rutene på busser e godkjent av biltilsynet. Dessuten kan en lastebilsjåfør ta 3 * 15 min pause istedenfor 1 pause på 45 min. Blir nok av røyke og pisse tid da :D
tå på Brann

bjørn

Og en mann me godt humør...
 klyster a day keeps the doctor away.....

Go Up