• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Dylan, Helge og Cato

Started by Sharpy, August 09, 2004, 11:08:46 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Sharpy

Spesielt de to førstnevnte har fått mye kritikk fra fansen her inne på sidene, og la det være sagt først som sist. Disse spillerne er ikke akkurat noen tekniske begavelser.

Likevel, i kampen mot Odd, viste alle tre hvor ekstremt viktig det er å ha spillere som jobber iherdig kampen i gjennom. Dylan gjorde en fantastisk jobb som førsteforsvarer. Han løp og løp og løp. Ikke småjogging sånn for å late som om han jobbet, men kjemping. Kjemping for å nå hver eneste ball, også når Odd-laget tilsynelatende hadde kontroll om ballen. Med et slikt forstyrrelseselement helt oppe på topp var det mye lettere for Brann å flytte laget lenger opp på banen, og dermed nekte Odd å komme så mye som til enhalvsjanse i andre omgang. Dylan var derfor helt avgjørende for Brann i denne kampen. Derfor reagerer jeg i harnisk når enkelte påstår at Dylan og Kottila er to stykker av samme alen. Disse spillerne kan ikke sammenlignes. Kottila var en to meter lang dverg med spenst som en skiftenøkkel, som trodde han kunne komme til Brann og Bergen med samme innsatsnivå som i Finland for så å være stjerne og konge. Dylan, derimot, har skjønt at det er hard jobbing som skal til, og når han etter hvert får tid til å jobbe mer med basisferdigheter som innsidepasninger ogballmottak, samt blir flinkere til å time løpene sine, ja, da blir han fort en hit i norsk fotball.

Deretter Helge og Cato. Det skal sies at jeg er tilhenger av et teknisk geni sentralt på midten, og ingen av disse kan vel sies å være blant denne kategorien. Likefullt; alt til sin tid. I kampen mot Odd gjorde disse manns jobb, og mer til, i det som var en taktisk perfekt gjennomført kamp av våre helter. Jeg må nesten le når jeg ser VG gi Cato 3 poeng på børsen, mens Helge fikk 4.  Nesten første gang jeg synes Dagbladet sitter med større kunnskap og fotballfaglige evner. Her fikk nemlig Cato 6 og Helge 5.  Hjemme mot Bryne er det derimot andre tiltak som må gjelde. Jeg tror og håper at Miller erstatter Haugen i en kamp vi skal og må styre. Når Miller så blir utslitt etter en time eller så, bør Mjelden putte inn Knarvik, til tross for litt sutring og klaging i avisen. Dette synes jeg vi imidlertid skal putte på kontoen for oppriktig engasjement og ønske om å få spille for Brann.

Gledelig var det også at Martin Knudsen kom inn og forsterket Branns forsvar, til tross for at dette kanskje var det svakeste jeg har sett ham på en stund. Gleder meg til et innlegg fra KennethS nå, men jeg mener ærlig talt at Martin Knudsen er en viktig spiller for Brann. Grå mus trenger ethvert lag, spesielt når de er så ærlige og selvoppofrende som Martin, Helge, Cato og Dylan.

Takk for oppmerksomheten.
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

DrMeland

Må si meg helt enig.

Cato er en glimrende kaptein og jeg synes å ane en liten sinnatagg bak Cato's spillestil i det siste. Han er ihvertfall mer aggresiv nå enn før og det liker vi!

Synes også at Haugen og Dylan har fått ufortjent mye pepper. Begge gjør en kjempeinnsats og det er tross alt det grunnleggende i fotball. Selv om begge har langt igjen før de blir stabilt gode, skal vi huske på at begge er svært ung. Begge fylte 22 i vår og at 22-åringer er støttebjelker på et Elitelag som Brann hender svært sjelden. Den dagen Haugen blir teknisk bedre og frekkere har Brann en kjempespiller, og når Dylan timer løpene sine bedre ser jeg ikke bort fra at målene renner inn.

Dessverre er ikke tålmodighet oss Bergensere sin fremste egenskap og at Stadiontrollet spiser dem begge er ikke umulig. Trist men sant..
rMeland

Kruxleiven

Quote from: "Sharpy"Dylan gjorde en fantastisk jobb som førsteforsvarer. Han løp og løp og løp. Ikke småjogging sånn for å late som om han jobbet, men kjemping. Kjemping for å nå hver eneste ball, også når Odd-laget tilsynelatende hadde kontroll om ballen.

Ikke det at jeg hevder bastant at du tar feil, men er det ikke andre som bør ta førsteforsvarerjobben? Mulig jeg har feilberegnet Dylan, men som spillertype mener jeg han minner mest om spydspiss. Aller lengst frem med han. Også er det en spiller som vel også har blitt sagt å være god i luften. Jo, ja han hopper høyt men bommer som oftest på ballen og taper alle duellene. Det er skuffende. Skuffende er det også at han løper feil. Han løper ikke for å trekke på seg spillere og åpne opp rom. Han løper heller ikke i bakrom. Han løper stort sett slik at han er markert.

Men når du sier det. Dylan skal ha for sitt defensive arbeid og harde kjemping. Når Morten Berre kan tillate seg å score under 5 mål på 100 kamper for enga eller hva det er så må kanskje da Dylan godtas med kun 2 på 14 kamper eller hva det er? Jeg liker Dylan og synes han fortjener flere sjanser, men det begynner å haste veldig med å sette ballen i mål. Det er det en spiss "lever" av.

Angående resten så har jeg ikke mye å si. De leverer en helt fair kamp. Og Haugen er usynlig ja, men slik er det veldig mye med de aller fleste defensive midtbanespillere. Med tanke på grå mus. Et lag som Real Madrid er nesten uten grå mus. Tror ikke alle lag trenger dem.

Sharpy

Quote from: "Fiore9" [/quote

Ikke det at jeg hevder bastant at du tar feil, men er det ikke andre som bør ta førsteforsvarerjobben? Mulig jeg har feilberegnet Dylan, men som spillertype mener jeg han minner mest om spydspiss. Aller lengst frem med han.

[/quote]
Også er det en spiller som vel også har blitt sagt å være god i luften. Jo, ja han hopper høyt men bommer som oftest på ballen og taper alle duellene. Det er skuffende. Skuffende er det også at han løper feil. Han løper ikke for å trekke på seg spillere og åpne opp rom. Han løper heller ikke i bakrom. Han løper stort sett slik at han er markert. [/quote]

Bare et par korte svar. Disse to sitatene henger litt sammen. Det er hevet over enhver tvil at Dylan mangler en del hva teknikk, taktikk og timing gjelder. Men dette går an å gjøre noe med. Spesielt taktikk og timing er fullt mulig å lære unggutten i løpet av en lang vinter. Husk at dette var en spiller som ble hentet med tanke på framtiden, og da går det nesten ikke an å kreve at han skal gå inn og bli toppscorer i sin første sesong. Dermed må han satse på det som er hans aller største spisskompetanser akkurat nå, og det er bra fysikk og en fantastisk arbeidsmoral. Spillere som spiller med hjertet utenfor trøyen er så altfor sjeldent, og da skal vi være glade for å få oppleve dem.

[/quote]
Jeg liker Dylan og synes han fortjener flere sjanser, men det begynner å haste veldig med å sette ballen i mål. Det er det en spiss "lever" av.[/quote]

Det er helt korrekt at en spiss skal score mål. Likevel ser jeg ikke at det sakl begynne å haste. Jeg gjentar at han ble hentet som en framtidens spiller. Først om et år, kanskje til og med ikke før 2006-sesongen har vi lov til å virkelig forvente at han skal være den goalgetteren han har forutsetninger for å bli.

[/quote]
Et lag som Real Madrid er nesten uten grå mus. Tror ikke alle lag trenger dem.[/quote]

Og vi så jo hvordan det gikk da de solgte makelele. Reinspikka idioti av Real-ledelsen...
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

KennethS

Quote from: "Sharpy"Gledelig var det også at Martin Knudsen kom inn og forsterket Branns forsvar, til tross for at dette kanskje var det svakeste jeg har sett ham på en stund. Gleder meg til et innlegg fra KennethS nå, men jeg mener ærlig talt at Martin Knudsen er en viktig spiller for Brann. Grå mus trenger ethvert lag, spesielt når de er så ærlige og selvoppofrende som Martin, Helge, Cato og Dylan.

Takk for oppmerksomheten.

Ingenting e bedre en at Martin Knudsen spiller bra, tror Martin Knudsen e mye bedre som høyreback enn som midtbanespiller ihvertfall. Så det gledelig hvis han tar steget opp et hakk og blir bedre, Brann trenger jo gode spillere. Personlig fikk eg ikkje sett kampen igår pga jobb så skal ikkje utale meg mer en dette.
tå på Brann

Ole Brom

Veldig mye bra du skriver Sharpy. MK gjør det beste han kan. Han gjorde et greit innhopp på backen igår men vi må huske på at mannen har vært skadet lenge og trenger matchtrening. Kanskje Knudsen kan blomstre litt mer ettersom vi har fått kompis Sanne til klubben ?:)

cyp

Eg synes ikkje Martin Knudsen kun gjennomførte en "grei" kamp. Ophaug hadde tydlige problemer de minuttene han spilte (sikkert bare en dårlig dag, for han spiller vanligvis solid), men når Martin Knudsen entret banen følte eg at høyresiden var mer patent og sikker. Var rett og slett imponert over MK, trodde han skulle klusse det til. E uenig med at Knarvik bør erstatte Miller når han går tom....synes Haugen e et arbeidsjern som jobber og jobber og forstyrrer motstanderne bra. Synd Miller ikkje startet kampen mot Odd, men det var nok det beste, for fyren må komme i form først (noe han burde ha vært før Brann anskaffet seg ham...).
elt O e snobbete!!

KennethS

Quote from: "cyp"Eg synes ikkje Martin Knudsen kun gjennomførte en "grei" kamp. Ophaug hadde tydlige problemer de minuttene han spilte (sikkert bare en dårlig dag, for han spiller vanligvis solid), men når Martin Knudsen entret banen følte eg at høyresiden var mer patent og sikker. Var rett og slett imponert over MK, trodde han skulle klusse det til. E uenig med at Knarvik bør erstatte Miller når han går tom....synes Haugen e et arbeidsjern som jobber og jobber og forstyrrer motstanderne bra. Synd Miller ikkje startet kampen mot Odd, men det var nok det beste, for fyren må komme i form først (noe han burde ha vært før Brann anskaffet seg ham...).

Miller bør få spille, da klarer han 10 min mer hver kamp, enten han kommer inne i slutten eller starter, ser helst at han starter siden Guntveit og Haugen blir for lik, en sentral midtbane fullstendig uten kreativitet. Tror Charlie Miller bare blir bedre og bedre i Brann trøyen, og han bør starte neste kamp.
tå på Brann

cyp

Enig! La heller Haugen erstatte ham ut i 2. omgang.
elt O e snobbete!!

nummer9

Det gikk bra med Haugen og Cato sammen på midten mot Odd. Dette var en bortekamp som brann spillte kynisk og der man kann si at brannlaget hadde en god dag.

Skal ikke lengre tilbake enn forrige kamp (Brann - Vif) for å se at denne kombinasjonen (Guntveit og Haugen) kan være forskjellen mellom 1 og 3 poeng. Selvfølgelig kunne Winters hatt mye bedre uttelling, og Oppdal kunne holdt seg på streken, og dermed hadde Brann kanskje vunnet 1-0. Likevel vil jeg si at etter Miller gikk ut ble brann utrolig defensive, og prøvde å "ro i land" en 1-0 seier på hjemmebane.

Den gangen satte jeg et spørsmålstegn med at Miller ble byttet med Haugen, og ikke med Knarvik. Nå er Knarvik på vei bort, og Miller er desverre eneste alternativ i den offensive midtbane, som jeg mener vi trenger når vi skal styre kamper på hjemmebane.

paf

Quote from: "Fiore9"Skuffende er det også at han løper feil. Han løper ikke for å trekke på seg spillere og åpne opp rom. Han løper heller ikke i bakrom. Han løper stort sett slik at han er markert.

Noen som husker det første året med Robbie Winters her? Jeg gjør. Han løp konstant feil - ingen skjønte hvorfor han beveget seg som han gjorde, han scorte nesten ikke mål og det var veldig lite hyggelig å se på ham. Så har han blitt samspilt med resten - de andre ser hvordan han tenker og vet hvordan han løper, og plutselig er han livsfarlig. Dylan er også uortodoks i spillestilen, og det kommer til å ta tid før de andre følger ham. Han har mye å gå på teknisk - helt klart, men innsatsen skal ingen ta fra ham. Endelig har vi en Brannspiller som klinker til i duellene, går i kroppen på keeper og satser 100%. Det er herlig å se, og det er en basisinnstilling hos den gutten som er veldig, veldig bra. Alt det andre kan han lære seg, og jeg både tror og håper at han blir en meget stor spiller i løpet av neste sesong.

Austevolling

Helge blir ein klasse spiller med kondisen sin og han gir alt i dueller. Han henger på motstanderen som en klegg, helt til Brann vinner ballen.  Det er viktig å ha en spiller med så god løps kapasitet!
g e STRIL, og da ska eg ALLTID vera!!

Geir

ndelig SERIEMESTER

Go Up