• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Ny tidløs Brann sang.

Started by Ã?rnen, August 03, 2004, 12:51:59 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Ã?rnen

brannsupporteren:-D

url=http://www.bergenck.net]BCK HJEMMESIDE[/url]

Mr.moon

ø for Brann alle mann!

espen

Den som tier samtykker, men jeg måtte bare si at jeg synest den var veldig bra.. Den er lang og den virket som den kunne jalle stadion. Og teksten var skikkelig bra..

Bra jobbet

Ole Brom

Quote from: "Mr.moon"elendig
¨

Kom heller med konstruktiv kritikk med forbedringer enn slikt piss.

Barode

klovn

Roffarne

Det er rett og slett snakk om en glipp i antall stavelser vs. rytmen.
Se våre helter, kjempe og blø for Brann får en unaturlig lang blø-øø eller fo-or eller Braaa-aann. Sleng inn vårt, så er i alle fall DET problemet vekke.

Men det er jo tilsvarende ord-gym gjennom hele sangen, så..
Nu går alt så meget bedre.

P-K

Dette er en veldig kjent melodi. Den har vært brukt i masse revysanger blant annet. Kommer ikke på hva den heter i farten, men slik teksten er nå bryter den ganske kraftig med melodien på et par steder.

Men for all del, den har aboslutt potensiale.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

P-K

lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Ã?rnen

Takk for konstruktive innspill.

Vittig at du klarte å finne orginalen P-K. Jeg måtte flire når jeg hørte den. Det var ikke akkurat de rytmene jeg trodde jeg lagde tekst til.
Den orginale melodien som du fant vil det være umulig å rette seg etter. Jeg tok utg.pkt i FC Twente sin versjon, og synes de har fått veldig mye ut av melodien.

Melodien på sangen synes jeg er sinnsyk fet til å bruke som supporter sang, melodien kan gi et voldsomt trøkk.

Vær oppmerksom på at man kommer inn først litt ut i 1.linje på min tekst. Visst dere følger linken øverst og hører melodien ved siden av teksten merker dere at vi kommer inn ved "kjempe og blø for Brann" litt ut i 1. linje. Ellers kan man heller ikke høre melodien på slutten, men for de som er litt musikalsk blir det en bra avslutning. Etter at man er blitt kjent med melodien, er det enklere å synge igjennom teksten uten å bruke linken. Ellers har jeg noen andre linjer med tekst vi kan bruke dersom teksten bryter med melodien.

Roffarne

Det er vel rett og slett snakk om gode gamle "Roll out the barrels" er det ikke PK? Brukt av utallige engelske supportere.. Men så har da disse rusmissbrukerne av noen nederlendere laget en sang om hasj, kokain og piller:)
Men en flott melodi er det og helt klart ompf i "ja-ja-ja" delen, om man skal kalle den det.
Nu går alt så meget bedre.

Kruxleiven

Quote from: "Ole Brom"
Quote from: "Mr.moon"elendig
¨

Kom heller med konstruktiv kritikk med forbedringer enn slikt piss.

Mannen motarbeider alle her inne uansett hva han egentlig mener om saker og ting. Ikke en person å ofre tid på.

ekte kjuagutt

kjempe bra!! og for all del kan ikje dokkar bare overse mr. moon

Mr.moon

Quote from: "ekte kjuagutt"kjempe bra!! og for all del kan ikje dokkar bare overse mr. moon

???
ø for Brann alle mann!

Brann69

Quote from: Her er en sang som jeg har vært innom i en annen tråd på forumet. Jeg tror enkelte likte sangen, men den kokte bort ettersom sangen havnet under feil tråd.

Skjønner ikke hvorfor den ble kassert sÃ¥ fort. Vi trenger noe nytt, og det kunne blitt en sang med skikkelig trøkk.  
Med utgangspunkt i Twente-versjonen, så hadde kanskje setningen

Se vÃ¥re helter, jobber og gir alt for Brann  - passet bedre pÃ¥ rytmen?

Ã?rnen

Quote from: "Brann69"
Quote from: Her er en sang som jeg har vært innom i en annen tråd på forumet. Jeg tror enkelte likte sangen, men den kokte bort ettersom sangen havnet under feil tråd.

Skjønner ikke hvorfor den ble kassert sÃ¥ fort. Vi trenger noe nytt, og det kunne blitt en sang med skikkelig trøkk.  
Med utgangspunkt i Twente-versjonen, så hadde kanskje setningen

Se vÃ¥re helter, jobber og gir alt for Brann  - passet bedre pÃ¥ rytmen?

Go Up