• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Stadion delt i tre!

Started by howie, June 13, 2004, 23:59:12 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

howie

Store stå er delt i tre, det vil si at supporterene som synger og skaper liv i midtre felt på SS er delt i to(grunnet inngangen) + hansa svingen som viste seg frem i dag gjør at stadion er delt i tre.

Vet ikke om alle skjønner hva jeg mener eller så det i dag, men det var i hvertfall slik fra motsatt side av SS.

F.eks. hansa synger "Byen è bergen og lage è brann". Etter la la la laaalaaa lalalala osv, så er noen på SS med på verset andre gang. Men da er det liksom slutt på sangen. Men da begynte SS med lalalala osv...
Et annet eksempel er at noen f.eks. de til venstre for inngangen begynner p "Byen è bergen og lage è brann", og når de er ferdig med det verset for 2.gang så begynner dei til høyre for inngangen på SS og synge lalalala...
Det høres og ser helt teit ut, i hvert fall for de som vet hvordan sangen er og hvor mange ganger verset skal synges.

Nei, jeg kan ikke si at den inngangen midt på SS er så veldig bra.
Og at folk på hansa synger med gjør bare sangen to-tre stemt.
Men det er jo kjempe bra at hansa er med og skape liv og synger.

Mr_Soma

Dette er noe alle er kjent med.
Men jeg mener at SS idag var mer samstemt enn på lenge.

Vi må selvfølgelig forbedre dette her, men det er snakk om å organisere flere tusen personer til å synge samtidig, det er ikke piece of cake.
Vi er ikke sølvguttene, som har en dirigent forran oss.

Nei dette tror jeg vi bare må leve med foreløpig så blir det bedre etterhvert.

ekte kjuagutt

Vanskli og samstemme alle ja... men d store skille vil eg si gå ved inngangen t BBB... den vil eg si ødeleggar temmeli mye... d må gå an og bygge tak ovar an ellar nokke ant pøh

Mr_Soma

Det dummeste som er gjort på Stadion på svært svært lenge er å plassere denne inngangen på midten!

Om den hadde vært helt i hjørnet der hvor gjerdene er plassert så hadde alle blitt samlet, og vi hadde sluppet denne forbanna delingen.

Der har du problemet......

espen

kanskje det...
Men uansett så blir syngingen bedre og bedre, dette er noe vi må kjøre inn i gruppen. Så spiller det liten trille..

Så på Frankrike - England i går, hele stadion sang, så det går ann å koordinere flere syngende masser til å bli samstemt.

Jeg har tro på at dette blir konge

villaksen

Ja det går an å få flere gruppe til å synge sammen.
Kan gjenta meg selv til det kjedsommelige.

To stikkord:

Ikke synge for fort
Ikke klappe under sangen ( i hvertfall ikke første vers. Begynner man med klapping økes tempoet)

Ja til et syngende Stadion!

grei

Kanskje bør noen ta ansvar og samle seg litt mot midten på Store stå. Denne todelingen bidrar til lavere trøkk. Tittet bort på Store stå i går og så den ene delen klappe i takt, den andre ikke (altså bare ene delen som sang). Ved et annet tilfelle kunne man høre at de sang samme sang, men to forskjellige deler av sangen.

brannfrik

mr_soma:  grunnen til at inngangen er på midten er at det har vært en inngang der før i tiden. vet ikkje om du husker alt snakket om den gamle trappen... men det hadde helt klart vært mest praktisk å beholde trappen slik at gapet på midten ble mindre eller å ha inngangen på siden, men så enkelt e det ikkje.

men eg syns vi bare samkjører bedre og bedre for hver kamp som går, men det som e problemet e at folk ikkje gidder å høre etter før de starter sanger... og vi har allerede bedre trøkk ( med god hjelp fra hansa ) enn det vi hadde på mange av kampene i fjor.

howie

Quote from: "brannfrik"mr_soma:  grunnen til at inngangen er på midten er at det har vært en inngang der før i tiden. vet ikkje om du husker alt snakket om den gamle trappen... men det hadde helt klart vært mest praktisk å beholde trappen slik at gapet på midten ble mindre eller å ha inngangen på siden, men så enkelt e det ikkje.

men eg syns vi bare samkjører bedre og bedre for hver kamp som går, men det som e problemet e at folk ikkje gidder å høre etter før de starter sanger... og vi har allerede bedre trøkk ( med god hjelp fra hansa ) enn det vi hadde på mange av kampene i fjor.


Ikke før vi vinner kampen...
Uten mål for brann på stadion er det ikke mye liv i hansa altså...
Jeg er spent på hvordan stemningen blir når brann taper en kamp på hjemmebane jeg.

Bantex

Quote from: "cola_boy"Ikke før vi vinner kampen...
Uten mål for brann på stadion er det ikke mye liv i hansa altså...
Jeg er spent på hvordan stemningen blir når brann taper en kamp på hjemmebane jeg.


Vi tenker ikke slik!!!
Håper heller Brann tar en "Arsenal" (ikke taper på hjemmebanne og vinner serien) :D
i vinner hele driten i år!

Gullet får vi på staddern i årets siste hjemmekamp, mens hele stadion står å synger "Vi vinner serien i år......."

Opptimist? Nei, bare en godtroende realist med hjerte i BRANN!!!!

Karsten

Problemet er vel ikke at SS er får dårlig.. Men generellt hele stadion..
Vi må få med hele stadion..
En idè hadde jo vært å plassert BB rundt om for å starte liv.. ?
Får noe må gjøres..

mortenaa

Nå har det jo vært mye bedre i år en det var i fjor, og Hansa er på vei til å bli en ny syngende tribune, så hvorfor er det bare syting her hele tiden?

Christian

Det er et forums evige forbannelse. Det er alltid noen som syter. Uansett. En kan være sikker på at den dagen Brann sikrer seriegullet på Stadion er det fremdeles noen som vil klage på stemningen.

La de slite seg ut på sånt, så kan resten av oss glede oss over fremgang.

Ole Brom

Quote from: "Christian"Det er et forums evige forbannelse. Det er alltid noen som syter. Uansett. En kan være sikker på at den dagen Brann sikrer seriegullet på Stadion er det fremdeles noen som vil klage på stemningen.

La de slite seg ut på sånt, så kan resten av oss glede oss over fremgang.


er det ikke så med alt annet da ? Man blir aldri fornøyd uansett hvaman klarer å oppnå ? Selv i glansdagene på SS var det alltid noe å henge fingrene i !

Selv om vi synger konstant i 90 min så er det vel noe å utsette: Enten sang man samme sanger altformange ganger, for fort, for sakte (skjer aldri!), klappet(dette blir vi heller aldri kvitt !) eller så var det ikke samstemt.

Vi får konkludere med at det ALLTID vil være noen røster som ALDRI er fornøyd ! Lurer på om disse er fornøyd med livet sitt ??

Brannfrelst

Tror ikke det ville vert så vanskelig å få noen hundre syngende på andre tribuner enn Store Stå. Enkelte tør bare ikke å synge når ingen andre innen 10-15 meter synger. Så om to representanter fra BBB/frivillige hadde sittet på hver eneste seksjon på Stadion hadde d nok blitt liv tror jeg...
2.10.07-Gullet kom hem!

Bantex

Quote from: "Brannfrelst"Tror ikke det ville vert så vanskelig å få noen hundre syngende på andre tribuner enn Store Stå. Enkelte tør bare ikke å synge når ingen andre innen 10-15 meter synger. Så om to representanter fra BBB/frivillige hadde sittet på hver eneste seksjon på Stadion hadde d nok blitt liv tror jeg...


Det er ikke noen dum ide, men så vi bare å sette det ut i liv
i vinner hele driten i år!

Gullet får vi på staddern i årets siste hjemmekamp, mens hele stadion står å synger "Vi vinner serien i år......."

Opptimist? Nei, bare en godtroende realist med hjerte i BRANN!!!!

brann1908

Quote from: "Christian"
Vi får konkludere med at det ALLTID vil være noen røster som ALDRI er fornøyd ! Lurer på om disse er fornøyd med livet sitt ??


Er det et mål i seg selv at vi skal være fornøyde da? Branns publikum bør ALDRI være fornøyd med stemningen på Stadion, det bør alltid være mulig å strekke seg enda lenger. Hva skal vi f. eks. gjøre når 'vi' alle er fornøyd da? Hva skal drive oss videre da?

Jeg mener det første målet, som flere påpeker, bør være å klare å synge samstemt. Dette var mye bedre før i tiden, bare manitu vet hvorfor, men det skal da heller ikke være så sinnsykt vanskelig. De klarer det på langt større arenaer rundt i Europa og resten av verden. Klanen er langt foran oss på det punktet, og der står det jo nesten 3 ganger så mange mennesker. Mener jeg leste i d12. mann under supporterhistorien (eller noe sånt) at det før i tiden var en som stod foran på gjerdet og dro i gang sanger. Kanskje dette er noe som bør innføres igjen (men ikke en som er så brisen fra fottikken at han ikke kan huske at han har startet samme sange 10 ganger på 10 minutter ;)

En annen ting som undrer meg er hvor lite SS er på nett med resten av Stadion. Det har jo forsåvidt blitt nevnt litt tidligere, at når Hansa synger Brannsangen, så kommer SS med på 'vers' to. Det som jeg har bitt meg merke i er at det de gangene Hansa begynner med kamprop som 'Heia Brann', så følger ikke SS på. Dette vil jo kunne få flere til å henge seg på videre rundt på Stadion.
SS burde også dra igang Brannsangen, eller noe, etter de har sunget 'Reis opp hvis du elsker Brann..' (og hele Stadion har reist seg) for det er et kjent faktum at stående supportere lettere lar seg engasjere, og da kan vi kanskje få med et unisont Stadion på Brannsangen.

Jeg regner med at det er en del som vil se på dette innlegget som et surt oppstøt og syting, men det bør heller sees på som konstruktiv kritikk. Det er sikkert det som er ment av vedkommende som startet denne tråden og. Forhåpentligvis vil slik debatter også føre til en hevet standard og økt stemning på hele Stadion.

Jorgen

Er helt enig. Jeg har satt veldig spredt i år.  Hvis jeg sitter på hansa eller rett over SS er det bare å hive seg på syngingen. Men sitter du på gamle tribunen sammen med de gamle driterene, så ser nesten folk dumt på deg hvis du synger.

En annen ting er jo at i England er det lørdags kamper og alle har fått seg 3-4 pils før kampen og er i sanghumør. Mens her er det søndagskamp, rett fra fårikåls middagen og jeipen henger allerede før de ankommer. (snakker da om de fleste som sitter, for all del ikke hansa eller ss).

Lørdagskamper og øl servering, og hele minde kommer til å riste når brann har hjemmekamp
Beer is the proof that God loves us and wants us to be happy"- Benjamin Franklin

grei

Få gjerne opp puber i tilknytning til Stadion for min del, som de har på Ullevål. Men det skjer ikke uansett.

Og brann1908 har rett. Når det kommer innspill og kritikk bør man ta det til seg og bruke det til å se hvordan man kan bli bedre. Ikke, som mange,  bli vrang og såret. Med den holdningen kommer man aldri videre.

Stoffi

Quote from: "grei"Få gjerne opp puber i tilknytning til Stadion for min del, som de har på Ullevål. Men det skjer ikke uansett.

Og brann1908 har rett. Når det kommer innspill og kritikk bør man ta det til seg og bruke det til å se hvordan man kan bli bedre. Ikke, som mange,  bli vrang og såret. Med den holdningen kommer man aldri videre.


Det er faktisk det samme som blir sagt om og om igjen....
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

grei

Det tyder jo på at det er et snev av sannhet i det. Som ikke synker like godt inn hos alle, for mange later til å tro det er helt fantastisk suparkongekjæmpebra stemning der borte på Store stå, Norges beste så å si.

espen

Til Grei: Hvilke av dine to siste poster tror du noen har nytte eller særlig interesse av å lese?

grei

Innleggene har ingen egenverdi, men de er en del av en debatt, svar på tiltale til mannen over. Man kan jo likesågodt snu på det og si "Hvem er det som har interesse av å lese den siste posten din"? (Det er forresten sikkert de som vil ha interesse av å lese om ølservering på Stadion).

Slutt med de retoriske tåpelighetene, det er saken som står i fokus og den er  - som er hårsårhet og manglende evne til å ta innover seg kritikk blant enkelte.

Stoffi

Quote from: "grei"Det tyder jo på at det er et snev av sannhet i det. Som ikke synker like godt inn hos alle, for mange later til å tro det er helt fantastisk suparkongekjæmpebra stemning der borte på Store stå, Norges beste så å si.


Slike innlegg kan slettes med en gang, sammen med dette innlegget.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

espen

Poenget er at denne debatten fører ingen sted, vi kan chatte om hvor dårlig stemmningen er i evigheter. Men det er akkurat det som er poenget til styret refererer til kenneths sin post på forumet. Dette er ingen chatte forum, men hvor en plass hvor vi kan diskutere brann relaterte saker og komme fram til en eventuell løsning til problemer..
Slike poster har ingen hensikt what so ever.

Det har ingenting med hårsårhet å gjøre, for min del kan du/dere poste møkkaposter så lenge dere lever, det eneste det fører til er at jeg og flere (har registrert at flere har kommentert nivået på visse poster) slutter å bruke et forum som i hovedsak er til for at vi skal forbedre ting vi er misfornøyd med. Som igjen fører til at vi evt deles opp i flere grupper eller rett og slett gir opp.

så hvis du ønsker at det skal hende så kjør på, jeg må ærlig inrømme å si at det ikke er lenge til jeg ikke gidder å lese forumet her lengre. Og jeg kjenner mange som har gitt opp for lenge siden..

Jeg sier ikke at jeg har de mest snusfornuftige postene selv, og ja jeg motsier megselv nå når jeg ikke poster noe Brann relatert. Men jeg prøver alltid å være konstruktiv, og jeg prøver alltid å finne en løsning.

Grey

Quote from: "villaksen"Ja det går an å få flere gruppe til å synge sammen.
Kan gjenta meg selv til det kjedsommelige.

To stikkord:

Ikke synge for fort
Ikke klappe under sangen ( i hvertfall ikke første vers. Begynner man med klapping økes tempoet)

Ja til et syngende Stadion!


Helt riktig.. og et tredje stikkord kan være: Synge lengre

Det er en hel rekke av våre sanger som kan synges mer enn to ganger, og det vil gi folk tid til å bli samstemte før sangen er over.
Maybe a Greyhound could be my way

Kruxleiven

Hørt det også før grei. Det er notert og jeg husker det. *noterer enda en gang* Synge lengre ja. Gjentar du deg selv mer nå så mister du snart enhver troverdighet.

grei

Du har visst litt av en fantasi, der du sitter og noterer. Står ingenting om å synge lengre her. Men kos deg gjerne med dine "observasjoner".

brannsupporteren:-D

foreslår at neste kamp blir hele bbb delt opp i grupper og hver gruppe går på et felt på stadion og sprer sanger og stemning! det hadde vært fett om hele stadion hadde styrt på me sanger og kamprop og tenk kordan d e for brann spillerne å spille når de hører hele stadion synge! då får de vilje styrke!! ikkje at de ikkje allerede har det:wink: hadde vært fett!:D
url=http://www.bergenck.net]BCK HJEMMESIDE[/url]

Brannfrelst

HELT ENIG!! Dette har jeg prøvd å få gjennom,men det gikk ikke.. Så jeg håper dette blir tatt som et seriøst innlegg
2.10.07-Gullet kom hem!

Nixon

Unnskyld meg. Men dette er helt urealistisk. Og hvorfor BBB? Hvorfor ikke SS? For det er nemlig ikke det samme for de som ikke har fått med seg det. Et slikt forsøk er dømt til å misslykkes. Ville aldri gått bra i praksis.

Bruk heller energien på å gjøre SS bedre. Man er jo på god vei allerede. Og så skal vi på Hansa prøve å støtte så godt vi kan. Og så kan det være det sprer seg videre til felt F, G, H osv osv...
Rød makt på Hansa!

Go Up