• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

NM i fotball

Started by Ole Brom, May 30, 2004, 12:13:23 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Ole Brom

Jeg lurer på en ting :

Hvorfor kan ikke NFF TREKKE ALLE rundene ? I alle innlednende runder, og vel så det, setter NFF opp kampene selv ved å la lag spille mot hverandre innenfor et geografisk område. Dette er helt sløkket etter min mening !

Litt av sjarmen med Norgesmesterskapet forsvinner når det skal være en slik diktatorisk cup. !

Selvfølgelig er dette flott for supporternes ståsted, greit nok, men hvorfor ikke trekke lagene ved "lottotrekning" fra runde en ?

Om det blir Sjørdalsblink - Frigg i finalen, so what ?

DET ER DETTE SOM ER SJARMEN MED CUP'EN !

Men neida, mafiabossene i NFF tenker kun penger og atter penger !

Det blir en forutsigbar cup hvert år, med alltid et tippeligalag i finalen !

Hiv alle lagene i en bolle og trekk rundene slik at det blir fair for alle !

KennethS

Sånn som systemet e nå kommer aldri smålagene til og komme lengre en 4 runde, hvis det skjer e det utrolig, i Englad var Millwall i finalen, det e cup det. Men har sagt det før og sier det igjen NFF DREPER FOTBALLEN.
tå på Brann

Odd

Ja, det hadde blitt mer rettferdig med en helt tilfeldig trekning. Hadde vært greit å se andre enn RBK, Odd og VIF i finalene.

Hadde blitt bedre odds på oss som tippet også.. ;-) Sette en symbolsk 50-lapp på at f.eks. Tromsdalen skulle vinne cup'en.. Hadde blitt milliardær ;)

2rB

Men blir det tilskuere av at eit 3. divisjonslag frå Bergens-området f.eks. reiser og skal spille mot Tromsø?
Det vil koste penger dei ikkje har.
Det er faktisk eit stort problem!

Men nokon som veit kordan NFF avgjør kven som skal spille H/B?
Dette er etter det eg husker ikkje tilfeldig (frå trekning på TV)
DETTE BURDE vært tilfeldig...

Ole Brom

Hehe ja det hadde vært noe !

Men det kommer ALDRI til å skje endringer i trekningen, eller rettere sagt "kamputvelgelsen" som NFF driver med. Som en annen sa her; se på England. Både Ligacupen og FA-cupen er kjempespennende hvert år da ingen vet hvem som møter hvem og hvilke lag som ender i finalen tilslutt. Selv om 9 av 10 seire hadde gått til Manu mot Millwall så er det kjempeblest om kampen og selvfølgelig dets tilskuere for Millwall. Du skal bare se på at til neste år så har Millwall et høyere tilskuerantall pga blesten omkring laget og det faktum at de kom til finalen i år. Dette vil generere mer penger til klubben som igjen kan føre til innkjøp av nye spillere, oppgradere fasiliteter eller styrke junioravdelingen. I tillegg kan dette være med på å tette gapet mellom fattig og rik. Dette kan også skje i Norge men i mindre format selvfølgelig. Ja jeg tenker høyt og stort men dette kan skje.

Ole Brom

Quote from: "2rB"
Men nokon som veit kordan NFF avgjør kven som skal spille H/B?
Dette er etter det eg husker ikkje tilfeldig (frå trekning på TV)
DETTE BURDE vært tilfeldig...

INGENTING er tilfeldig med NFF. De velger B/H ettersom hvor lagene har spilt i tidligere runder....tror eg.

Knixen

Quote from: "2rB"Men blir det tilskuere av at eit 3. divisjonslag frå Bergens-området f.eks. reiser og skal spille mot Tromsø?
Det vil koste penger dei ikkje har.
Det er faktisk eit stort problem!

Lillestrøm spilte mot Kirkenes i cupen i fjor, mener å ha lest at deler av (eller alle) reiseutgiftene ble dekket av NFF. Virker snodig, men om det var et spesialtilfelle siden de måtte reise til Kirkenes for en 1. rundekamp vet eg ikkje. Men om det ikkje var et spesialtilfelle, kunne jo alle lagene fått dekket turene, men det hadde jo ikkje akkurat vært særlig fornuftig økonomisk sett.

Dessuten, eg tror "lokaloppgjør" med små klubber mot store trekker mange flere folk enn to 3. divisjonslag fra hver sin ende av landet. Men eg skjønner jo at en ikkje får den samme "magien" som i den engelske cupen...

Felt F forever

Drømmen for smålagene er jo å møte det "lokale" tippeligalaget... klart det er mer stas for Levanger å møte Rosenborg enn å møte Viking - da er det liksom bygdas gutter mot de store fra byen. Litt sånn her i byn og - husker Fana-Brann fra 2002... (gikk til ekstraomganger, forresten) . . blir mer liv når kampene er mellom lokale lag.

Det som er tragisk, er at vi fikk hjemmekamp i tredje runde,..... nok av tippeligalag som ikkje gjorde det...  :(

enavgutta

Vi kan lene oss rolig tilbake og innse at NFF er som Sepp Blatter, korrupt.

Odd

De e laaaangt ute på bærtur ganske ofte ja.. vil uansett kalle de uproff, kanskje også korrupt, men da mest bare som skjellsord.. ;-)

Beliggenhet på Ullevaal kan kanskje ha en viss indirekte effekt, noe vi andre lett biter merke i hvis det e noe, men egentlig e det ingenting seriøst i alt dette "NFF e korrupt"-snakket.

KRISA

tror det var nøye planlagt at brann skulle spille hjemme i 3.runde. da får brann helt sikkert bortekamper i kvartfinalen og semifinalen. kan ikkje skjønne koffor det bare e brann av tippeliga lagene som skal spille hjemme av tippeligalagene

Brannfrelst

2.10.07-Gullet kom hem!

Ole Brom

Så tar vi finalen heme på stadion, sp slipper vi å dra til bedritne østlandet  :lol:

Odd

Hadde ikke gjort meg noe, bortsett fra at det hadde blitt færre folk, med dagens forkastelige publikumskapasitet på Stadion.

Ole Brom

Ja og tenk på finalen neste år på stadion !!! Da blir det enda mindre kapasitet pga NFF klovneriet !!

grei

Quote from: "KRISA"tror det var nøye planlagt at brann skulle spille hjemme i 3.runde. da får brann helt sikkert bortekamper i kvartfinalen og semifinalen. kan ikkje skjønne koffor det bare e brann av tippeliga lagene som skal spille hjemme av tippeligalagene

Neppe. NFF tenker penger og det er i deres interesse at det kommer flest mulig mennesker op kampene. Publikumslag som Brann som regel en fordel snarere enn en ulempe.

Go Up