• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Bortekomplekset ender på mandag

Started by Odd, May 30, 2004, 00:08:53 AM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Odd

Mot syltetøyfolket og Bærene var det tragisk å se Brann.. vilje og innsats på nivå med dårlig hobbyfotball. Begynte å tenke litt på Bryne etter Stabæk-kampen.. og så leste eg denne artikkelen:
http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=62286

På mandag snur det.. Eg tror helt ærlig at laget vårt i dag kan vinne de fleste bortekamper (som hjemmekamper) uten problemer, så lenge innstillingen e der den skal være.

Lyn får mest sannsynlig Derek'en tilbake på høyrevingen, og da ser eg frem til å se Hanstveit tilbake. (men han har jo trent lite i det siste, så Mjeld'en bør teste han godt før han slenger han utpå)

KennethS

Får håpe de klarer og reise seg mot Lyn, men de må kjempe beinhardt, får ingenting gratis på bortebane, ikkje hjemme heller forsåvidt.
tå på Brann

Skeid-mann

Jeg visste ikke engang at det var noe lag som het Lyn, men siden de visstnok er et konkurrerende lag fra den provinsielle vestkant, bør de bankes ved enhver anledning.
Bare gjør det. Bare bank vettet av dem.

Selv prioriterer jeg det glamourøse oppgjøret mellom Skeid og Tromsdalen litt lenger nede i gata på Voldsløkka, men lover å ha Lyn-slakt i tankene.

Lykke til.

Hilsen Skeid-mannen.
KEID - OSLOS EGENTLIGE STOLTHET

Brann e livet mitt :)

Ja, håper virkeig BRANN klarer å snu dette i morgen, de trenger virkelig 3 poeng på bortebane nå, hvis ikkje tror eg både vi og spillerne begynner å bli nervøse. Vi e konge på hjemmebane, men d må vi begynne å bli på bortebane og.
Brann i mitt hjerte for alltid-

BYEN E BERGEN OG LAGET E BRANN!!!

(Altså, bare for å gjøre d klart: Eg e jente!)

enavgutta

STOR tro på 3 poenger mot Lyn på et glissent Ullevaal med 1500 tilskuere.

Odd

Hehe.. Ja den "Bastionen" deres er ikke det helt store.. Finnes jo knapt fotballinteresserte i hovedstaden som bryr seg møkk om Lyn.

Ikke en gang da de tok sølv for noen år siden var det særlig med oppslutning i en by på dobbel størrelse av Bergen. Tror på flere røde/svarte enn hvitrøde. OFF, den Lyn-drakten er stygg å se på.

Brann i svart!

Skumling

Dette blir ikke lett. Lyn har mange gode spillere, nevner i fleng Berntsen, Lüstu, J.Hanssen, Sokolowski, Sørensen, Leo, Tessem. Har ikke sett de i år, men tradisjonelt er de et "spillende" lag, noe som passer oss bra. Blir veldig skuffet hvis vi blir tatt på innsatsen i alle fall. Har mest tro på uavgjort egentlig, men gi oss en seier, Brann! Da går i alle fall optimismen min i taket!

sekto

Lyn står med 3-1-0 hjemme i år, slo Tromsø sist, og tok dermed sin tredje strake hjemme seier.. Så de er uten tvil et godt lag.. Tror Brann får slite hardt med å få med seg tre poeng. Men håper jo og drømmer om at det skal gå endelig.

Brann var uheldig som ikke fikk med seg ett poeng mot RBK og VIF, håper i det minste vi har nok marginer til å klare å få ett poeng på mandag..

Odd

Quote from: "sekto"Lyn står med 3-1-0 hjemme i år, slo Tromsø sist, og tok dermed sin tredje strake hjemme seier.. Så de er uten tvil et godt lag..

Etter fire hjemmekamper, hva så? Odd hadde 1-2-0 borte før kampen mot Rosenborg. Ham-Kam var ubeseiret før kampen på Stadda 16.mai. Bodø/Glimt var eliteseriens beste bortelag, men tapte på Stadion.

Statistikk er en fin ting (ofte for oss som tipper), men la oss ikke la statistikken gå til hodet på oss.

sekto

Helt enig at statistikk er en fin ting for oss tippere, og at det absolutt ikke er avgjørende, men det kan gi en pekepinn på styrkeforholdene mellom lagene.

Om et lag står med 3-1-0 og møter et med 0-0-4, så er det allerede en klar trend, selv om det bare er gått fire kamper. Må også huske at når Brann møtte B/G, så var Brann en av seriens beste hjemmelag også.

Hjertet sier at Brann vinner, men jeg mener at folk må ikke tro at det blir en lett kamp og at Lyn er et drittlag, for ser man på tallene så langt, så tyder de akkurat nå på at Brann er et drittlag (på bortebane)..

Odd

Branns bortestatistikk viser selvsagt en håpløs tendens for Brann. Men dette mener jeg er en mer en kollektivt mental svikt enn noe annet. Og nettopp dette håper og tror jeg at laget klarer å snu i morgen. Men selvfølgelig må Brann jobbe hardt, det burde de alltid gjøre, og de har nok ikke jobbet for mye i bortekampene så langt.

Alle lag må jobbe hardt for resultatene. Se hvor dårlig det har gått med RBK, og se hvor bra det har gått med TIL og Ham-Kam. RBK ble trolig rammet av en litt for slapp tendens i laget, der de ble for bortskjemt til å innse at resultatene ikke kommer gratis.

Stoffi

Dere glemmer alle at Lyn mangler 3! nøkkelspillere foran kampen, deriblant J. Hansen og en annen med nesten make navn. Begge deres to faste midtbanespillere mangler pluss en annen fast spiller som jeg ikke husker.
I tillegg mangler en 4. spiller som jeg ikke vet hvor spiller,  han er ikke i noen startoppstillinger som Lyn har hatt.

Lyn har scoret 9 mål så langt i sesongen og er nok ikke blant de mest effektive lagene foran mål. Når de nå i tillegg mangler 4 spillere (3! nøkkelspillere), så har jeg troen på Brann.

Har satset på 0-1 til brann og vinner 4400 kr hvis det skjer.  :D  Grunnen: Lyn scorer lite og er kraftig svekket foran denne kampen, og brann scorer litt mer, men heller ikke så mye.

Hva satset du, odd?
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

lynet

Quote from: "Odd"Hehe.. Ja den "Bastionen" deres er ikke det helt store.. Finnes jo knapt fotballinteresserte i hovedstaden som bryr seg møkk om Lyn.

Ikke en gang da de tok sølv for noen år siden var det særlig med oppslutning i en by på dobbel størrelse av Bergen. Tror på flere røde/svarte enn hvitrøde. OFF, den Lyn-drakten er stygg å se på.

Brann i svart!

1. De tok ikke sølv, de tok bronse...ikke det at det egentlig gjør meg noe at halve norge tror de tok sølv...
2. Da de tok bronse, hadde de 7. høyest tilskuersnitt på hjemmebane, og befant seg også i så måte på øvre halvdel av tabellen
3.Drakten er ikke stygg

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/eliteguiden/02/tilskuer_klubb.hbs

Mitt tips for kampen i dag: 3-2

Måtte dere knuse Tromsø på søndag!

KennethS

Quote from: "Odd"Hehe.. Ja den "Bastionen" deres er ikke det helt store.. Finnes jo knapt fotballinteresserte i hovedstaden som bryr seg møkk om Lyn.

Nå har faktisk Bastionen var i sterk utvikling de siste årene, de e blitt veldig bra på tifo, spesielt mot Vif som e forståelig. De e faktisk blitt flere en de 3 som alltid stilte på stadion på slutten av 90 tallet :D
tå på Brann

Odd

Denne utviklingen har jeg ikke fått med meg i det hele tatt, selv om jeg leser om alle kampene etter hver runde og ser et par Lyn-kamper innimellom.

Men hvordan kan man benekte at Lyn har oppsiktsvekkende få tilhengere??? I en by med 500 000 innbyggere burde det virkelig ikke være et problem å trekke 10 000+ tilskuere??? I "hjemmekampene" mot VIF utgjør Klanen en betydelig del av tilskuertallet.

For å beregne popularitet synes jeg faktisk at man burde veiet det opp mot befolkningen. F:eks. synes jeg det er veldig bra gjort av Sogndal å trekke til seg hele bygden!! De er virkelig blant de aller mest populære fotballagene i Norge, hvis du regner på denne måten.

Forresten.. Beklager svikt i historiekunnskapene, det var selvsagt Molde som tok sølv, Lyn tok bronse.

lynet

Quote from: "Odd"Denne utviklingen har jeg ikke fått med meg i det hele tatt, selv om jeg leser om alle kampene etter hver runde og ser et par Lyn-kamper innimellom.

Men hvordan kan man benekte at Lyn har oppsiktsvekkende få tilhengere??? I en by med 500 000 innbyggere burde det virkelig ikke være et problem å trekke 10 000+ tilskuere??? I "hjemmekampene" mot VIF utgjør Klanen en betydelig del av tilskuertallet.

Fra bastionen.no
Det er det ikke tvil om i vår sjel. Tre stappfulle busser, mellom 170 og 200 på stadion og kjempestemning var den supportermessige beholdningen etter serieåpningen.

Vi kan minne om at Kanari-Fansen var langt under halvparten på samme sted i tilsvarende første bortekamp i fjor. Tidligere BST satte kun opp en buss mot oss i serieåpningen.

http://www.bastionen.no/visnyhet.asp?ID=187

Bastionen har nå nesten 1000 medlemmer. For litt over to år siden var det rundt 400, så ikke kom å si at vi ikke er i utvikling. Vi sliter også riktignok litt med lave tilskuertall, men det er ikke så ille som alle skal ha det til. Og så må det bli sagt at det er sympatisørene som svikter, ikke supporterne.

Og la det være sagt, at Oslo kanskje har litt flere fotballag, som man kan holde med enn det Bergen har !

Heia Korsvoll

enavgutta

Tror det bor en liten Brannfan i deg Lynet. Du è hjertelig velkommen å komme til Bergen og heie oss frem til Mesterligaen :)

Ole Brom

Tror det finnes en liten Brannfan i alle og enhver :) Bare at de ikke vil innrømme det  :D

Odd

Ikke for å være teit eller blyg eller noe, men KA SA EG!!????

Heia Brann!! ;-) Foreløpig på en 5.plass, men p.t. gjenstår to kamper i runden.

Skeid-mann

Quote from: "Ole Brom"Tror det finnes en liten Brannfan i alle og enhver :) Bare at de ikke vil innrømme det  :D

Jeg kan i alle fall innrømme at jeg sympatiserer med Brann (det har kanskje noen skjønt allerede). Jeg elsker Skeid, men holder faktisk Brann som mitt andrelag.

Takk for at dere banket Lyn. Takk til Tromsø som banket Kålenga og takk for at mitt kjære Skeid som fikk en god seier mot Tromsdalen. Vi burde vunnet med 10-0, men 6- 0 er også et svært sexy resultat.

Dessuten kan jeg melde om at gjennomgangsmelodien blant Skeid-supportere vedrørende Daniel Braathens overgang er at :

"Heller Brann enn det jævla drittlaget". Gjett hvilket drittlag det snakkes om.

Sa sa sa fra Torshaug.
KEID - OSLOS EGENTLIGE STOLTHET

Odd

Quote from: "Skeid-mann"Vi burde vunnet med 10-0, men 6- 0 er også et svært sexy resultat.

Den var ny.. sexy resultat? nydelig dame på resultattavlen?   :lol:

enavgutta

Odd

Minner vel mer om fremtidsdrøm enn historie?  :)

Ole Brom

Quote from: "enavgutta"

Hehe no drømte eg meg jaffal vekk en stund :)

Odd

Kruxleiven

Quote from: "Skeid-mann"
Quote from: "Ole Brom"Tror det finnes en liten Brannfan i alle og enhver :) Bare at de ikke vil innrømme det  :D

Jeg kan i alle fall innrømme at jeg sympatiserer med Brann (det har kanskje noen skjønt allerede). Jeg elsker Skeid, men holder faktisk Brann som mitt andrelag.

Takk for at dere banket Lyn. Takk til Tromsø som banket Kålenga og takk for at mitt kjære Skeid som fikk en god seier mot Tromsdalen. Vi burde vunnet med 10-0, men 6- 0 er også et svært sexy resultat.

Dessuten kan jeg melde om at gjennomgangsmelodien blant Skeid-supportere vedrørende Daniel Braathens overgang er at :

"Heller Brann enn det jævla drittlaget". Gjett hvilket drittlag det snakkes om.

Sa sa sa fra Torshaug.

Har 2. lag og 3. lag jeg til og med. Synes Godset er et herlig lag å følge med. Det er vel gjerne mest på grunn av supporterne som ikke sparer på kruttet når det går dårlig og fremdeles er negativ når det går bra. Setter pris på din "passive" støtte Skeid-mann. For min del kjenner jeg laget altfor dårlig. De spiller i rimelig pene drakter (dog altfor lik Engas), har hatt Skeid 24 som sponsor på brystet i rimelig lang tid, Bengt Eriksen som trener og  utover det spår jeg en vanskelig fremtid for dem. Spillere jeg kjenner til begrenser seg vel til Abdellaoui, Theting, Vadseth (med alle målene sist) og Braathen.

kristianlø

hei eg har  i dag kjøpt bilett  te   søndagen 13. felt M rad 12 sete14
. vetkje  når  du leser an men ... greit  å avogtil kunne  gjøre det enkeltvis? var  tilfeldigvis  på bystasj,narvesen.

Go Up