• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

håper aldri Brann og Bergen får oppleve slike gloryhunters

Started by KennethS, April 30, 2004, 16:26:26 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

KennethS

http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tippeliga/article220225.ece

hvis dette stemmer må jo det være en skandale, skal en ny stadion plutselig bringe frem 17000 nyfrelste? hallo, her lukter det gloryhunters lang vei, tragisk. tipper snittet til Viking vil ligge på 10000 etter noen tap vil de ikkje klare og fylle nye stavanger stadion engang.
tå på Brann

Cogito

Novalty-effekten, hvis jeg kan kalle det det er utvilsomt det som gjør utslaget. Et nytt stadion er noe alle skal se og oppleve. Sånn var det i Molde i 97, og i Trondheim i fjor. Slik vil det nok være det de fleste steder, også i Bergen, selv om vi lett drar 15000 tilskuere uten annet enn glød, håp og kjærlighet til laget. Men så må vi også huske at 5000 av disse forsvinner når Brann driter fullstendig over lang tid.

Et nytt stadion gir likevel en kortsiktig gevinst på publikumssiden. Folk ser seg mette ila et år. Folk kommer ikke først og fremst for å se stadionet, det er laget, fotballen som trekker tilskuere. Slik var det på Røkkeløkka i 97-sesongen da Molde hadde et snitt på 8516. Føger du utviklingen under ser du hvilken vei grafen går. Det nye stadionet drar ikke folk i lengden, men det kan utvilsomt heve tilskuertallet til et høyere niva på sikt, fordi det er bedre fasilitert:

Molde:
2003: 5945
2002: 6193
2001: 6601
2000: 6816
1999: 7163
1998: 8516 (Nytt Stadion, smekkfult første kampen, da Mfk slo Lsk)
1997: 3919 (Siste år med gamle grusomme Molde Stadion)

Viking hadde i fjor et snitt på 6712. Viking trekker jevnt over flere tilskuere enn Molde. Snittet av Vikings siste 7 års-snitt gir 6741.

Branns snitt av snittene den samme perioden er 11 106. 98-sesongen trekker ned her.
Rosenborgs snitt av snittene samme perioden er 13 224. Brann har større publikumspotensiale enn RBK, men RBKs sportslige suksess kombinert med nytt annlegg gjør at det sett på lang sikt de siste 7 årene går flere folk på Lerkendal enn på Stadda.

Vikings snitt vil nok i år bli høyt unsett hvordan de spiller, men på lang sikt vil publikumstallet nærme seg de gamle snittene på mellom 6-7000, selv om forbedrede fasiliteter nok vil høyne det noe.

Vi kan saktens misunne Viking et flott stadion, men egentlig er jeg glad for at slike initiativer blir tatt rundt i fotballnorge. Vi trenger det, nå er det bare å vente på at folk blir enige i denne byen. Og det kan jo ta sin tid. Men vi venter. 20 000 må vi ha.
 have a dream!

grei

Snakk om å prøve å vri alt motstanderene driver med til noe negativt, for enhver pris. Skal du bruke mot de at folk er interessert i å gå på Vikingkamp nå? Innlegget oser av misunnelse...

10000 vil forøvrig være et meget bra resultat for Viking. Snittet deres ligger vanligvis på 6000-7000. Tror de kommer langt høyere enn det i år (og håper, jo bedre tider for norsk fotball og tippeligaen, jo bedre tider for oss). Hadde vært fett om Viking kunne nærme seg et snitt på oppunder 10000 etterhvert. Nå har vi ikke vært der ennå, men etter ryktene å dømme ligger nye Viking Stadion veldig langt fra sentrum (selv om kollektivtrafikken virker god -egen togstasjon).

At det er en ekstra effekt det første året som man ikke kan regne med på sikt er jo utvilsomt riktig. Og Moldestatistikken viser at det skal mer til enn et Stadion.  Men snittet deres er faktisk ganske høyt ennå, på tross av at det er en veldig liten by. 6000-7000 de siste årene er vel ikke mer enn man kan forvente? Vi skal ikke undervurdere betydningen av komfort og fasiliteter. Vi kan se bort fra de som går på kamp uansett- de Brann slåss om er "medgangssupporterne", eller andre som går på Stadion i ny og ne for å la seg underholde. Terskelen blir mye lavere når prosessen rundt å dra på kamp blir mest mulig smertefri og opplegget gir valuta for pengene (masete Radio 1-opplegg er ikke et eksempel på noe egnet til dette).

Tror ikke vi hadde tatt helt av automatisk ved "ny" stadion, men å få et snitt mellom 13 og oppunder 15000 skulle kunne være mulig.

KennethS

Quote from: "grei"Snakk om å prøve å vri alt motstanderene driver med til noe negativt, for enhver pris. Skal du bruke mot de at folk er interessert i å gå på Vikingkamp nå? Innlegget oser av misunnelse...quote]

mitt innlegg du mener?
tå på Brann

Cogito

QuoteSnakk om å prøve å vri alt motstanderene driver med til noe negativt, for enhver pris. Skal du bruke mot de at folk er interessert i å gå på Vikingkamp nå? Innlegget oser av misunnelse...

Det samme lurer jeg på... Er det meg du mener? Anyway, som sagt over, synes jeg at dette er gode initiativ for fotballnorge. Landet trenger nye fine stadioner, og vi trenger masse folk på kampene. Ellers lar jeg tallene snakke for seg.
 have a dream!

Ricky

Synes det er flott at Viking og Stavanger får til dette. På tide det går litt prestisje i å være best i vest igjen. Og ingenting er jo så motiverende som å ha en nabo som på et eller annet vis gjør det 'bedre' enn oss selv... :) For vår del vil forhåpentligvis det bergenske lynne etterhvert slå inn, og vi blir bevisste på å yte ekstra mye for at 'Bergen' skal bli best igjen. Forhåpentligvis både på publikums- og stadionfronten.

Hadde ikke vært meg imot med et slags "Lyn-VIF" to ganger i året her på vestlandet. Er vel kanskje det som må til for å få tilbake den gode, gamle stemningen og TIFO-show som imponerer utover bygrensene.

Om ikke annet, så trenger vi ikke reise helt over til Oslo om vi skulle komme langt i en eller annen e-cup de neste par årene :p

KennethS

seff e det fint at stavanger får det til, e ikkje det eg mener heller , hvis det e blit mistforstått så beklager eg, eg mener at de sikkert e mange som gikk fast på gamle stavanger stadion som må sitte og se kampen på tv pga noen nye "gloryhunters" har stukket av med billettene som de kunne kjøpt, og slikt irriterer meg. Finnes neppe et system som unngår slikt heller, eneste e vel hvis du melder deg inn i hordene kan eg tenke meg, eller at du hadde partoukort på gamle stavanger stadion.
tå på Brann

Cogito

Uansett, nå er det på tide at Bergen får ut fingeren. 3 av de 4 storbyene i landet kan nå skilte med solide stadioner. Ullevaal er riktignok old news, og ikke spesielt pen heller, men likefult, det er bare Bergen som henger igjen. I tillegg til Røkkeløkka har Bodø, og Lillestrøm gjort de nødvendige grep.

Her i byn har vi hatt planer og visjoner i snart ti år. Det er visstnok mye som tyder på stadion utbygges hvis SBBL får det som de vil. Og dette vil sikkert ta minst tid også. Men det haster. Bergen bør gi seg selv to år på å få dette til.
 have a dream!

Yngve

Er jo ein skam at det ikkje er ny stadion i bergen, men kvar skal me hente pengar frå? kan ikkje berre basere oss på stor bergen tur eg.

Og når det gjeld molde kan ein vel ikkje klaga? det er ein by med 23000 innbygarar ( 10% av bergen..) og dei trakk i fjor, som var den dårlegaste sesongen sidan dei fekk nye stadionet, 5900, ei auke på 2000 i snitt, eller det same som 10% av byens befolkning, det er imponerande. intet mindre.

Bergen er jo og full av gloryhunters, berre sjå mot molde var det 15000, nokre dårlege kampar og me er nede mot 10-11 000 som tidlegare nemt.

så ikkje våg å kritisere andre for at dei er interesert i å sjå nye stadionet.

skal me kritisere dei 60-70000 som ville sjå l'pool i kvarten i e-cup i 97 og då?

ikkje bry deg om andre klubbar slik kenneths, tenk heller på brann, bruk energien der.

stig

e et godt poeng at "alle" skulle ha billett t kvartfinalen i 97,og det var mye sutring blant folk som ikke fikk,mens det kun var 6000-7000 i kampen mot PSV.noen som husker mer nøyaktig tilskuertall? Vi må innse at vi er blitt flere medgangs supportere etter et par sølvmedaljer og en bronse de siste 8 årene. i tillegg til at tilskuertallet varier fra 15- 17000 i medgang til 9-10000 i motgang, pipes det ofte blant sitte og SS ved halvtid og sluttsignal hvis resultatet ikke er godt nok.piping hørte vi ikke mye av før og hvertfall ikke på SS(og med før mener eg første halvdel av 90-tallet)
Nettsideansvarlig

KennethS

Quote from: "Yngve"ikkje bry deg om andre klubbar slik kenneths, tenk heller på brann, bruk energien der.

ka e det du preiker om her? kan du forklare deg? bryr eg meg om andre klubber? en kreves en god forklaring.
tå på Brann

Xminator

Quotepiping hørte vi ikke mye av før og hvertfall ikke på SS(og med før mener eg første halvdel av 90-tallet)

Sikkert :p Det der kaller jeg selektiv hukommelse.

Viking. De får nesten helt sikkert et høyere snitt på hjemmekampene. Det er jo ikke noe annet enn positivt det? Du ser det samme med RBK.

Hadde Brann klart å få 25000 sitteplasser hadde første kamp vert utsolgt, 16 Mai likeså, og en del andre kamper også. En semifinale i cupen for eksempel. Er også overbevist om at det jevnt over ville kommet flere tilskuere. Bygg for festene ikke hverdagene, de er grå nok som de er!

Ricky

Gjør Brann det mer attraktivt å kjøpe sesongkort, så ville problemet med glisne tribuner i enkeltkamper i praksis være løst, selv med en kapasitet på 22.-24.000. Så lenge Brann fortsetter med dette "Betal for 12,75 kamper, få 13! Pluss en BA-genser!"-prosjektet sitt, så ber man om store svingninger i tilskuertallet ("gloryhunting").

Viking har vel solgt så mange sesongkort i år til sitt nye Stadion at det i det minste blir oppmot tre kvart fullt på hver kamp uansett motstander, og jeg blir ikke overrasket om de greier et snitt på oppunder 10.000, selv med en middelmådig sesong. Tviler på at de faller ned på tilskuertall på enkeltkamper ned mot 5.000, slik de har hatt for vane hvert eneste år.

Branntilegdør

en ny stadion vil presse prisene ned og da. Husker ikke helt prisene på viking stadion, men de betaler mindre enn hva vi gjør på f.eks langsidene. Dette kommer jo av lavere kostnader med drift av stadion osv. og lavere priser på kortene, fører til at flere kjøper.

enavgutta

Synes Cognito er den som har formulert seg best i denne diskusjonen. 2 år er rimlige rammer. Utover det vil være en nedtur og skandale for klubben og byen. Og ja, vi trenger kapasitet på 20 000 med opsjon på utbygging :-). Brann interessen e faktisk enorm her i byn sammelignet med alle ovennevnte klubber. Nytt Stadion har en udelt positiv innvirkning på publikum. Tilgjengelighet, tilgjengelighet, tilgjengelighet. Det è det det handler om. Ser på meg selv, gikk på Store Stå gjennom alle de fotballgale tenårene. Tok så en pause og havnet tilbake på Stadda da Hansatribunen kom på plass med praktiskte sitteplasser til hyggelige studentpriser. Folk flest vil på Stadion, blir spennende og se om klubben klarer å utnytte det!

Brannfrelst

Viking har vel solgt så mange sesongkort i år til sitt nye Stadion at det i det minste blir oppmot tre kvart fullt på hver kamp uansett motstander, og jeg blir ikke overrasket om de greier et snitt på oppunder 10.000, selv med en middelmådig sesong. Tviler på at de faller ned på tilskuertall på enkeltkamper ned mot 5.000, slik de har hatt for vane hvert eneste år.[/quote][/quote]

So what?? Kem bryr seg om viking har over 10.000 i snitt?? Her i Bergen har vi jo 12-13000 nesten hver sesong... Uansett resultat nesten...

Tenk om vi vinner alle kampene.. Da blir det vel et snitt på 16-17000... Selg olofinjana,riv klokkesvingen og bygg 4500 sitteplasser der,riv tribune nord og bygg 3500 sitteplasser der... Men ikke riv vårt kjære Store Stå... Med dette får vi en kapasitet på rundt 20300...
2.10.07-Gullet kom hem!

Cogito

Ser på meg selv, gikk på Store Stå gjennom alle de fotballgale tenårene. Tok så en pause og havnet tilbake på Stadda da Hansatribunen kom på plass med praktiskte sitteplasser til hyggelige studentpriser.

Hehe, kjenner igjen den beskrivelsen. Flyttet selv til Hansa for noen år siden, selv om jeg sverget aldri å forlate SS som dum og ung. Men det var i hine hårde for 5 år siden.

However, Branns tilskuersnitt varierer "Brannfrelst". Dette har selvfølgelig med Branns prestasjoner å gjøre, men snittene varierer også av andre mer eller mindre uante grunner. Det kan til tider virke som om folk visse år er merkelig forutinntatte i forhold til Brann. Noen år er svært gode tilskuerår, andre dårligere, uten at man nødvendigvis ser åpenbare korrelasjoner til Branns prestasjoner. Branns snitt av snittene de siste 5 årene (et passelig tidsintervall) er for ordens skyld 11 488.

Med en ny stadion hadde dette snittet økt betraktelig. Folk forlanger fasiliteter i vårt kjære overflodssamfunn. Det er ingen tvil om at vi trenger en ny klokkesving med samme størrelse som hansatribunen, dvs 3500. Hovedtribunen kan bygges helt ned til gresset, og øke sin kap på 4500 til 5000. Vi har da 12000 sitte. Da mangler vi 8000 etter min mening, og det blir i såfall en svær nordre tribune. 18 000 er for lite.

Btw, Vårt kjære SS har stor affeksjonsverdi, men det er en grusom tribune. Lang tynn tarm som det er vanskelig å organisere synging fra. Og upraktiske trappetrinn.

Har drømt om nye stadion siden 1996, da de første planene kom. Kan vi få ut fingeren no? Vi har kranglet om bybanen siden 60-tallet.
 have a dream!

Branntilegdør

En byarena er viktigere for bergen enn en bybane. Dette er i hvert fall min mening. Brann er en av de sterkeste merkevarene i bergen by. I tillegg er dette noe som engasjerer mange mennesker. Eneste bybanen representerer er politikerenes inkompetens.

Cogito

Jo ja. Jeg fryder meg over alt som er med på å sette Bergen på kartet, og som gjør Bergen til en feit by. Enten det er bybane eller nye steinbelagte allmenninger i sentrum. Men øverst på listen står selvfølgelig Stadda. Vil ha en stadion som er fin og praktisk. Der vi har lært av andres feil (les RBK) før vi bygger vårt eget.
 have a dream!

Branntilegdør

jepp, de har dritte på leggen. Så mye penger ut av vinduet, og ikke i nærheten så fin som viking stadion. men vi får fortsette å be  :twisted:

GhostDog

Quote from: "Brannfrelst"

Selg olofinjana

Syns denne kombinasjonen var litt morsom.. Alt kan kjøpes for penger? Ny gud og? Kanskje tipse Livets Ord slik at de kan samle inn mere penger og kjøpe sin egen "flett nye" og markedstilpassede gud?

:wink:
 Beer a day keeps the doctor away!

Brannfrelst

Men olofinjana har ikke akkurat spilt som en gud i det siste da?? Skal endre nicket.. Bedre nå??
2.10.07-Gullet kom hem!

Ricky

Quote from: "Brannfrelst"
Selg olofinjana,riv klokkesvingen og bygg 4500 sitteplasser der,riv tribune nord og bygg 3500 sitteplasser der... Men ikke riv vårt kjære Store Stå... Med dette får vi en kapasitet på rundt 20300...

Nå tror jeg du må se litt på matteferdighetene dine... Rundt 16.000 tilskuere ville ha fått plass på ditt nye stadion :) Tror heller ikke det er særlig aktuelt for Brann å svi av 75 mill på å bygge en nordre tribune med 3500 seter + store stå (dagens tribune har 3000 seter + store stå)...

Brannfrelst

Jeg har 5+ i matte... Klokkesvingen ny:4500,hansa 4160 gamle sitte 4339,store stå 3000,ny nordre tribune 3500,ståplass på gamle sitte 500. Blir rundt 20000... Noe mer du vil si?
2.10.07-Gullet kom hem!

Kruxleiven

Quote from: "Cogito"
Ser på meg selv, gikk på Store Stå gjennom alle de fotballgale tenårene. Tok så en pause og havnet tilbake på Stadda da Hansatribunen kom på plass med praktiskte sitteplasser til hyggelige studentpriser.

Hehe, kjenner igjen den beskrivelsen. Flyttet selv til Hansa for noen år siden, selv om jeg sverget aldri å forlate SS som dum og ung. Men det var i hine hårde for 5 år siden.

Er 26 jeg og har enda ikke forlatt Store stå. Gjør det sikkert til neste år, men jeg vil egentlig ikke kalle det dum og ung. I andre klubber er man stående supporter til man nesten er 40. Det er lite av folkene på vestbredden jeg ser til daglig, men ser man på TV så er de sikkert i 30-årene majoriteten av dem. Hvorfor skal man liksom blir for gammel til å synge for Brann så tidlig her? Jeg skjønner hvorfor det er slik, men jeg mener det er dumt. Det er jo folk i 20-30-årene som kan tilføre oss litt mer humor og vidd (som barten liker å kalle det). Totalt sett så virker det ikke som vi har nok fans til å danne noen skikkelig god supportergruppering uansett alder. Når dagens 16-20 åringer er blitt rundt om 23 så rømmer de til Hansa eller gamle sitte også. Dog gjenstår det å se om vi kan forbedre oss fra i fjor da vi ikke har hatt mer enn 2 hjemmekamper uansett. For øvrig stor digresjon fra min side, men et aldri så lite hjertesukk likevel.

enavgutta

All honnør til Store Stå. Uten dem er ikke Stadion noen ting. Men vi holder ikke akurrat kjeft på Hansa heller :-) Et glimrende Store Stå drar i gang resten av Stadion, og vi får med hele Hansatribunen :)

brannfrik

Quote from: "Brannfrelst"Men ikke riv vårt kjære Store Stå... .

koffor skal vi ikkje rive store stå?

OK: tribunen har stor affeksjonsverdi til og med for meg( sjøl om eg kan virke hjerterå), men kan det prioritere vekk en ny sittetribune? i lengden blir det rett og slett umulig hvis brann skal holde tritt med lag i norge det neste tiåret. viking, molde og trønderpakket har allerede bygget ut og fler kommer garantert til å følge opp og bygge rene sittestadioner i årene fremover. og med forbundet som puster oss i nakken og bare senker kappasiteten på stadda for hvert år som går e det jo ikkje nåkken annen løsning enn å bygge ut. og en by som bergen og en klubb som brann bør ha en stadion med 25 000 sitteplasser.

mye av den magiske stemningen som blir skapt på ståtribunene på stadda kommer tragisk nok til å forsvinne, men med et tak over klokkesvingen og 1000-1500 brølende brannsupportere på langsiden nye (nye) sitte kan det skapes bedre stemning enn vi har sett og hørt på stadda de siste 5-6 årene.

eg e sjøl sterkt imot en byarena. en ny arena nærmere sentrum som det har vært snakk om kommer aldri til å føles som en ny hjemmebane for meg.

drit i byarena, rust opp stadda skikkelig!! :)

Cogito

QuoteEr 26 jeg og har enda ikke forlatt Store stå. Gjør det sikkert til neste år, men jeg vil egentlig ikke kalle det dum og ung. I andre klubber er man stående supporter til man nesten er 40.

Ingenting i veien for å stå selv om man er både 40 og 50. Kjusa de som orker det, og takk for støyen de lager. Jeg prøvde bare å forklare at jeg selv gjorde det som ungdom, og benyttet meg av ordspillet ung og dum. Anywhoooo, jeg ble sliten av å stå så lenge. Svært sliten, og har i senere tid blitt mer genuint interesert i å studere hvordan Brann spiller.
 have a dream!

enavgutta

Okei, er enig med Brannfrik. Gi oss 25 000. Så vi kan fylle opp Stadda og skremme vettet av bønder på besøk  :lol:

KennethS

ka e vitsen med ny stadion???????????? ingen vits lengre, greit nok vi kan bruke den nå vi møte dårlige latviske lag i europa og fyker rett ut, greit nok kan kansje landslaget spille forann 200 bergensere, greit nok kan kansje kurt nilsen og bryan adams få nytte av den i framtiden, men ka e egentlig vitsen når vi ALDRI får bortesupportere på besøk lengre? NFF HAR DREPT FOTBALLEN engang for alle, de 3-4 siste årene har det vært båttur til stavanger, den kampen har aldri blitt flyttet pga tv kamp, men med engang viking få ny stadion så kommer penge kåte tv kanaler og skal ta vekk all godbiten, nå blir det ingen stavanger tur, tipper det kommer 1 buss lass kansje med supporter i stedenfor 2-3000 på en søndag. Hvis ikkje noe blir gjort med nff sine pengegriske nazifaen så kommer det til og være 0 bortesupportere på stadioner i norge i framtiden. Og det vil jo vi alle være tjent med, ikkje sant naziff?
tå på Brann

fridays

Om Brann får ny stadion eller ikke trur ikke eg gjør Brann verken bedre eller dårligere som fotball lag. Det som er flott med nye stadion er fasilitene.

Den gode gamle atmosfæren som sitter i "stadda" er ikke noe du tar med deg til et nytt stadion.

Er forsåvidt enig med at vi bør og skal bygge nye stadioner i Norge men føler byggene ikke står i stil med ambisjoner.
De fleste nye stadioner bør ha en kapasitet på 20000+ (kanskje ikke Sogndal da)
En annen bakdel med nye stadioner er at det da er slutt på ståplass.

Men drømmen er jo at Brann en dag får et nytt flott stadion med en kapasitet på 25000, som er utsolgt hver kamp og at Brann spiller i Champions league.
om

pernille

Drømmen er som du nemde, men med ei flott ståtribune for 3-4000 trygga med gjerder mm så NFF kan stappe skremselspropagandaen sin opp der sola aldri skinn.

Ein sitt ikkje hemningslaust.

Branntilegdør

Quote from: "KennethS"ka e vitsen med ny stadion???????????? ingen vits lengre, greit nok vi kan bruke den nå vi møte dårlige latviske lag i europa og fyker rett ut, greit nok kan kansje landslaget spille forann 200 bergensere, greit nok kan kansje kurt nilsen og bryan adams få nytte av den i framtiden, men ka e egentlig vitsen når vi ALDRI får bortesupportere på besøk lengre? NFF HAR DREPT FOTBALLEN engang for alle, de 3-4 siste årene har det vært båttur til stavanger, den kampen har aldri blitt flyttet pga tv kamp, men med engang viking få ny stadion så kommer penge kåte tv kanaler og skal ta vekk all godbiten, nå blir det ingen stavanger tur, tipper det kommer 1 buss lass kansje med supporter i stedenfor 2-3000 på en søndag. Hvis ikkje noe blir gjort med nff sine pengegriske nazifaen så kommer det til og være 0 bortesupportere på stadioner i norge i framtiden. Og det vil jo vi alle være tjent med, ikkje sant naziff?

Med den holdningen der kan du jo melde deg frivillig oppe på stadion og starte å spyle 1000 lapper ned i dassen. ALle med litt økonomisk sans vet at gammelt koster mye mer enn nytt. Og hvis du er så jævlig supporter som du vil ha det til, så kan du jo ta fly ned på mandagen slik sikkert andre vurderer/planlegger.

Branntilegdør

og for min del kunne stadion vært stengt for bortesupportere..

KennethS

Quote from: "Branntilegdør"Og hvis du er så jævlig supporter som du vil ha det til, så kan du jo ta fly ned på mandagen slik sikkert andre vurderer/planlegger.

Fortell meg en god grunn til at eg skal bruke tid og resurser på noe som bare blir værre og værre hvert år, hvis ikkje klubbene snart åpner øynene i dette landet og gjøre som i england kommer det til og gå til helvete med hele eliteserien, dette e rett og slett tragisk.

dessuten når eg ikkje den kampen uansett, e noen som må jobbe vet du.

ELITEN UT AV NFF!
tå på Brann

KennethS

Quote from: "Branntilegdør"og for min del kunne stadion vært stengt for bortesupportere..

da kan du faen meg like godt holde deg hjemme og se kampen på tv, håper hver kamp at de kommer mange bortesupporter, det e med og skape bedre stemning på stadda og bedre rammen rundt kampen, men nok engang nff dreper det også, nå kommer vel det langt færre fra klanen iår også, pga nok en latterlig tv kamp skal få ødelegge.
tå på Brann

Cogito

Easy. Ny Brann Stadion kommer den, ila noen år, enten vi vil det eller ikke. Og den blir sannsynligvis med bare sitte, hvis ikke vi er heldige og klarer å påvirke tilstrekkelig.

For øvrig, det er bare to lag i Norge som trenger stadioner som tar 20 000, og det er Brann og RBK. Molde feks, har for stor stadion i forhold til hvor mange som går der. De fleste klubber i Norge som bygger nytt, klarer seg med kap mellom 10 og 15tusen. I mange tilfeller vil dette være dobbelt så mye som tilskuersnittet deres. Brann må ha 20tusen. 25tusen? tja...
 have a dream!

Branntilegdør

er vel bare strengt tatt klanen og kfl som lager noe særlig lyd fra seg på stadion.. Til dels kjernen kanskje.. dvs 3 av 13 lag. FANTASTISK

KennethS

Quote from: "Branntilegdør"er vel bare strengt tatt klanen og kfl som lager noe særlig lyd fra seg på stadion.. Til dels kjernen kanskje.. dvs 3 av 13 lag. FANTASTISK

e vel strengt tatt bare klanen som lager noe lyd på stadion, kfl e for få i bergen, kjernen også, med untatt av gullkampen i 2002.
tå på Brann

Branntilegdør

ja hvor er den fantastiske stemningen fra bortesupporterne da?

Branntilegdør

hadde selv gledet meg til turen til stavanger. Men eg skal ned uansett..

Når det gjelder at alle klager på klokkesvingen. fatter faen ikke det jeg altså. Stod i hansa og en del i klokkesvingen for mange år siden. Sesong etter sesong. Ser helt greit spør du meg.

Når det gjelder canal + så fatter jeg rett og slett ikke at F.eks Brann går med på å la folk sende fra kampene deres. Ville gått ut av et hvert samarbeid som dette. Tv-sendte kamper drar folk vekk fra kampene. La oss si Brann får 1000 tilskuere mindre pga tv kamp. så er dette 100000 kr tapt hvis vi tar en snittpris på 100 kr. Og hvor mye får brann av tvpakken? lite, og deler man dette på 13 så blir det skremmende lite penger. I tillegg tror jeg at det er mer enn 1000 tilskuere som forsvinner pga tv kamper.

Ellers er det jo de møkkatidene som man får som en konsekvens av dette.

haavarl

Quote from: "grei"Canal+ er den store belzebub i fotball-Norge. [...] Ikke vet jeg hvor mange som ser disse kampene på Canal+, men jeg tipper at selv TV3 har bedre seertall. NFF kan brenne i helvete hvis de skal fortsette å ødelegge sesongens høydepunkter for oss på denne måten.

Beklager, kritikken din bommer. TV-rettighetene selges til høystbydene fordi tippeligalagene vil ha inntekter. Med andre ord er det først og fremst klubbenes egen skyld, ikke NFF.

Eller kanskje det er mer rett å skylde på den generelle utviklingen som fører til at klubbene trenger så mye penger som mulig. Vi KAN sikkert be klubbene våre om å nekte å selge TV-rettigheter, med den begrunnelse at vi ønsker flere tilskuere på kampene, men jeg tipper det er vanskelig å få aksept hos økonomisjefene rundt omkring.

Hvis klubbene sier nei - vel, så kommer ikke Canal+ til å sende fotball.

enavgutta

Altså, det bør være rimelig klart at det e utelukkende positivt at kamper sendes på Canal +. Dette er god reklame for Brann, og begynner laget og spille godfotball igjen, vil dette ikke få noen negativ konsekvens for tilskuertall, tvert om!  God reklame! Folk vil dra på Stadion og se "live", for ingenting kan sammenlignes med nettop den opplevelsen! Folk flest vil på Stadion, -  ikke høre en ubrukelig Thorstveit og en feit Canal+ kommentator jatte i bakgrunnen.

Grey

Quote from: "enavgutta"Altså, det bør være rimelig klart at det e utelukkende positivt at kamper sendes på Canal +. Dette er god reklame for Brann, og begynner laget og spille godfotball igjen, vil dette ikke få noen negativ konsekvens for tilskuertall, tvert om!  God reklame! Folk vil dra på Stadion og se "live", for ingenting kan sammenlignes med nettop den opplevelsen! Folk flest vil på Stadion, -  ikke høre en ubrukelig Thorstveit og en feit Canal+ kommentator jatte i bakgrunnen.

Du har helt rett i at folk vil se fotball "live". Og når flytter en av to "lokal-derby" til en mandag så ødelegger de for veldig mange som vil se kampen live.. Tør jeg anslå at Viking går glipp av billettpengene fra ca 1000 brannsupportere, og om de tar 100 kroner billetten så blir det fort mye penger tapt for dem, og en fet tur tapt for oss. Med andre ord, TV-kamper er ikke utelukkende av det gode.

Min ferie er i alle fall ødelagt.
Maybe a Greyhound could be my way

DrMeland

Ikke noe galt i å flytte en kamp for at den skal sendes på TV. Men hvorfor må den flyttes fra søndag til mandag?

Hvorfor ikke fra søndag til lørdag? Hvorfor kan Britene spille ball på lørdager, men i Norge er dette fy-fy? Hvis noen har et godt svar på dette så er jeg takknemlig!
rMeland

grei

Hundrevis av bergensere hadde gledet seg til Stavanger-turen som Canal+ har ødelagt. Disse turene pleier det være oppunder 1000 tilreisende på, og det er ofte relativt god stemning til tross for råtten gammel tribune. Med sol, sommer, og ny stadion ville interessen vært rekordhøy for å reise på denne kampen. 1000-1500 hadde fylt godt opp i svingen og laget herlig liv. Nå blir tallet på reisende justert ned til kanskje mindre enn 500?

KennethS

Quote from: "grei"Hundrevis av bergensere hadde gledet seg til Stavanger-turen som Canal+ har ødelagt. Disse turene pleier det være oppunder 1000 tilreisende på, og det er ofte relativt god stemning til tross for råtten gammel tribune. Med sol, sommer, og ny stadion ville interessen vært rekordhøy for å reise på denne kampen. 1000-1500 hadde fylt godt opp i svingen og laget herlig liv. Nå blir tallet på reisende justert ned til kanskje mindre enn 500?

hadde kommet nærmere 3000 på denne kampen, garantert, nå kommer det kansje 250? TRAGISK!! ser for meg en buss med 40 personer som reiser mandag, og resten bor i stavanger eller tar fly.
tå på Brann

Go Up