• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Stabæk - Brann, søndag 17. juli kl. 18.00

Started by Billy Elliott, July 12, 2016, 09:49:15 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Billy Elliott

Stabæk - Brann

Sted: Nadderud stadion
Tid: Søndag 17. juli, kl 18.00
TV: TV 2 Sport Premium 4

Slik skaffer du deg billett:
http://www.brann.no/news/article/1m7br8tguskui1x0323r9z4dqe/title/slik-skaffer-du-deg-stabaek-billett

«Prisen er 200,- pr billett. Brann har mottatt 558 billetter til bortefeltet og det blir i utgangspunktet ikke billettsalg på Nadderud på kampdag. Salget av disse billettene administreres av Brann og selges på forhånd i Brannbutikken på Stadion eller via e-postadressen post@brann.no».

Med Braaten, Acosta og Demidov tilbake forrige kamp har LAN en skadefri tropp å velge fra. Det eneste uromomentet hefter ved vår kaptein og hans svært så svangre kone. Om poden enda ikke har poppet ut innen helgen, kan vi fort måtte avse forsvarssjefen vår atter en gang. I så fall er Grønner en naturlig og god erstatter.

Personlig håper jeg vi bygger videre på den fine kampen mot Engen, men gjør en endring på spissplass. Mener vi bør stille slik:

Piotr
Nouri - Acosta - Demidov (Grønner) - Kristiansen
SHN
Skaanes - Barmen
Vega - Skålevik - Braaten

Huseklepp er den som banker hardest på døren, men da jeg velger å sette ut Orlov, mener jeg vi bør beholde Braaten blant de tre fremme som et oppspillspunkt i svenskens fravær. Kleppen kan uansett funke fint som innbytter mot slitne pappaguttbein på tampen av kampen.

Etter halvspilt sesong (15 kamper) står det slik til med de to lagene:

Stabæk ligger på 13. plass med 13 poeng.

Bærumslaget har scoret 16 mål, og sluppet inn 23.

Før forrige kamp, som laget vant borte mot Lillestrøm (2-1), sparket Stabæk trener Billy McKinlay, og ansatte spanjolen Toni Ordinas i hans sted.

Toppscorere:
Moussa Njie 3
Agon Mehmeti 3
Luc Kassi 3

Form (siste 5 kamper):
S-T-S-T-T

Brann ligger på 4. plass med 26 poeng.

Bergenslaget har scoret 15 mål, og sluppet inn 12.

Laget har etter et par gode borteresultater tidlig i sesongen (U mot Godset, og seier mot AAFK og Viking), slitt noe fryktelig på reisefot. Brann har tapt sine fire siste bortekamper, og ikke scoret et eneste mål.

Toppscorere:
Steffen Lie Skålevik 3
Jakob Orlov 2
Erik Huseklepp 2
Fredrik Haugen 2

Form (siste 5 kamper):
S-T-S-T-S

Nixon

Quote from: Billy Elliott on July 12, 2016, 09:49:15 AMDet eneste uromomentet hefter ved vår kaptein og hans svært så svangre kone. Om poden enda ikke har poppet ut innen helgen, kan vi fort måtte avse forsvarssjefen vår atter en gang.

De fikk ungen før kampen mot Engen, så Demidov er med.
Rød makt på Hansa!

Billy Elliott

Quote from: Nixon on July 12, 2016, 11:40:22 AM
Quote from: Billy Elliott on July 12, 2016, 09:49:15 AMDet eneste uromomentet hefter ved vår kaptein og hans svært så svangre kone. Om poden enda ikke har poppet ut innen helgen, kan vi fort måtte avse forsvarssjefen vår atter en gang.

Mazel tov!

Lasaron

Piotr
Nouri - Demidov - Acosta - Kristiansen
Braaten - SHN - Barmen
Vega - Skålevik - Haugen
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

pidre

Quote from: Lasaron on July 12, 2016, 12:17:57 PM
Piotr
Braaten - SHN - Barmen
Vega - Skålevik - Haugen

Foretrekker Demodov som høyre midtstopper, og Acosta til venstre.
Saludar a los monos!

Finfin respons

Piotr
Braaten - SHN - Barmen
Vega - Skålevik - Haugen

O.K. Jeg ser Braaten og Skålevik.
Men hvorfor Haugen på kant? Grei ut.
Kanskje.

Billy Elliott

Etter stor suksess med spesialsnekret sang til forrige motstander, foreslår jeg at man viderebringer tradisjonen til Bærum.

På samme meldodien som Rekdal-sangen - hva med noe slik?

Stakkars Stabæk
De gjør så godt de kan
Men Stabæk unndrar mer enn Drev(e)land!

Ricky

Ernest Asante, Stabæks kanskje beste angrepsspiller, er tvilsom til kampen etter å ha blitt Schumachret av keeperen til Lillestrøm på søndag.

Lasaron

Quote from: pidre on July 12, 2016, 12:29:00 PM
Piotr
Braaten - SHN - Barmen
Vega - Skålevik - Haugen

Foretrekker Demodov som høyre midtstopper, og Acosta til venstre.

Sikkert. Jeg tenkte ikke over det med høyre og venstre.

Lasaron

Quote from: Finfin respons on July 12, 2016, 12:43:17 PM
Piotr
Braaten - SHN - Barmen
Vega - Skålevik - Haugen

O.K. Jeg ser Braaten og Skålevik.
Men hvorfor Haugen på kant? Grei ut.

Jeg greier ut:

Først og fremst vil jeg ha Braaten tilbake som indreløper der jeg syns han har vært best. Dernest vil jeg ha tilbake det svært lovende samarbeidet mellom Nouri, Braaten og Vega.

Da står vi igjen med den andre indreløperplassen og venstre ving. De står mellom Huseklepp, Barmen Skaanes og Haugen.

Huseklepp har jeg mistet troen på fra start, men har stor tro på ham som innbytter. Litt som Karadas.

Da står vi igjen med tre kandidater til to plasser. Barmen er uaktuell som ving, så vingplassen står mellom Haugen og Skaanes. Det uortodokse er at jeg plasserer Haugen som ving. Hvorfor? Jeg mener han har egenskapene som skal til. Han er rask og har bra teknikk. Han kan legge brukbart inn med venstrefot og kan dermed gå både innover og utover. Han kan skjære inn og skyte, eller bruke kreativiteten sin til å slå stikkere når han skjærer inn. Han er god nok defensivt til å fungere som ving.

Barmen gjorde en solid kamp, og åpnet scoringskontoen mtp spillemål. Jeg vil beholde ham fra start.

Men Skaanes er like bak, både som ving og indreløper. Kan likevel tenke meg at Haugen blir prøvd som ving noen kamper, og på trening.

pidre

Ja kanskje verdt å prøve Haugen som kant. Skaanes def bedre som indreløper enn kant.
Saludar a los monos!

Ninja-Bob

Er det eit alternativ å ha Skaanes som høgre indreløper? Han og Vega saman kan enten bli null rytme og fullt kaos, eller ein duo som spring sirklar kring motstandardane. Noko slikt som dette:

Piotr

Nouri Acosta Demidov Kristiansen

Skaanes Nilsen Barmen

Vega Skålevik Braaten

Huseklepp inn for Skålevik etter 60 minutt. Haugen? Sakna han ikkje eit sekund mot Engen, og han spelte ikkje særlig bra mot Sarpsborg 08 sist heller. Faktisk så vil eg stemme for å selge han dersom nokon vil ha han i sommar, men det spørs vel.

Corran

Tror nok det blir nesten samme lag som mot vif Tror de "vanskelige" valgene er Haugen eller Skaanes og Skålevik eller Orlov
Haugen tror jeg vinner den ene kampen og Orlov den andre 
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

blobby winters

Piotr

Nouri Acosta Demidov (Grønner dersom han ikke er med) Kristiansen (Vevatne hvis han ikke han er med, vil ikke ha høyre backer som spiller venstre back)

Braaten Nilsen Haugen

Vega Skålevik Horwath

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Hatleking

Horwath er eit tilnærma like spanande alternativ som Haugen på venstrekanten.

Lasaron

Quote from: Hatleking on July 16, 2016, 20:10:34 PM
Horwath er eit tilnærma like spanande alternativ som Haugen på venstrekanten.

For å spille venstrekant, hvilke egenskaper mangler Haugen som en annen på laget (som ikke skal spille i en anne posisjon) har?

Kjell249

Haugen har aldri driblet seg forbi en annen spiller. Et par andre i laget har denne ferdigheten, men det er ikke mange. Huseklepp hadde denne ferdigheten, Braaten og Vega har fortsatt.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Lasaron

Jo, det har Haugen gjort.

Forøvrig, er det ikke kommet en kamptropp enda?

Edit: Kanskje de drog alle sammen, siden to er usikre.

Spelaren

Quote from: Nixon on July 12, 2016, 11:40:22 AM

Brann.no har visst ikkje fått dette med seg.

"Ruben Kristiansen (muskel) og Steffen Lie Skålevik (ankel) er usikre på grunn av skader, mens Vadim Demidov fremdeles venter på familieforøkelse."
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Me får drøyt tre ganger så mange kort på bortebane som i Bergen - 19 mot 6, så det ligger an til et par om tendensen fortsetter. Faktisk styggest på bortebane i hele TL hva gule kort angår.

dudo

Hatakka debuterer på høyreback, Nouri over på venstre. Demidov spiller. Haugen må pent vente på benken.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Billy Elliott

Altså...

Piotr
Hatakka - Acosta - Demi - Nouri
SHN
Skaanes - Barmen
Vega - Orlov - Braaten

Spelaren

Skal vi henge med i medaljekampen, må vi ta poeng i kamper som denne - og da helst tre. Vi begynner på siste halvpart av kampene og det er ingen grunn til å stå med luen i hånden og snakke om overlevelse lengre.

dudo

Nydelig forsøk på Bergensdialekt av Hatakka! 10 poeng!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Dani Hatakka snakker jo flytende norsk jo. "Eg", tilogmed.

Spelaren

Idiotdommer. Barmen klippes ned i glimrende frisparkposisjon, men det er visst "fordel" at vi presses ut på kanten i stedet.

Finfin respons

Hattaka har klart seg greit de første 20 minutt, er trygg med ballen i den grad han velger sikre løsninger og ikke noe fiks faxeri.

Men Amin Nouri er finfin også på venstreback.
Kanskje.

Spelaren

Braaten er dagens skuffelse sålangt. Uvenn med ballen, dårlig timing og virker av.

Finfin respons

Quote from: Spelaren on July 17, 2016, 17:27:09 PM
Braaten er dagens skuffelse sålangt. Uvenn med ballen, dårlig timing og virker av.

Enig. Greit samarbeid med Nouri, men venstresiden virker ikke å kle Braaten så godt med tanke på å slå ballen videre. Ingen typisk innoverkant?
Men Braaten er mye involvert, det er lett å sentre til og slå langpasninger til duoen Barmen/Braaten. Det betyr at han tross alt er veldig mye involvert.
Kanskje.

Spelaren

Tradisjonen tro får vi en langball utover sidelinjen fra Leciejewski :) .

Hatleking

Ser ut som at Vega har fått justert frisparkfoten sin til eit norsk nivå.

Finfin respons

Nå har ikke Brann kontroll og balanse på sentral midtbane. Det er alltid skummelt.
Kanskje.

Spelaren

Vega med knallsexy ballvinning, men går seg fast naturligvis.

Men vi må skjerpe tilbakespillene til keeper. Altfor ofte ender det med slapp klarering som tapes på midten av egen halvdel.

Ricky

Hatleking

Brann har full kontroll på Stabæk så langt. Det er ein del nesten-sjansar og sjølvsagt gigantsjansen på slutten. Håpar og trur at me kan gire om og ta det i den andre omgangen.

osoerli

Elendig av Skaanes å ikkje scora åleine med keeper der.  Til og med Sævarsson hadde kjippa den elegant over keeper.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Billy Elliott

Det er et hav av rom bak forsvaret til Stabæk. Jeg skjønner virkelig ikke logikken i å spille med Orlov. Fyren er tregere enn saksgangen i kommunen.

Spelaren

Sterk plassering av keeper, synd der. Vi får neppe mange sånne sjanser med spillet vi har vist.

Ricky

...og Braaten med snaut 50% av "banens beste"-stemmene hittil i følge Brann :)

Spelaren

Quote from: Ricky on July 17, 2016, 18:00:00 PM

...og Braaten med snaut 50% av "banens beste"-stemmene hittil i følge Brann :)

Rart. Synes Vega, midtstopperne og Nouri har vært bedre sålangt.

pidre

Saludar a los monos!

Spelaren

Nå har dommer begynt med kortstokken, Vega som tas på veg framover. Issah førstemann.

Spelaren

Billy Elliott

Flott. Nå kommer Karadas inn for å ta for seg i bakrommet...

Spelaren

Ja, hvis arm i unaturlig posisjon er straffbart skulle vi hatt en 11-meter der.

Spelaren

Vega avslutter slik han slår cornere. Helt idiotisk.

Go Up