• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Lillestrøm - Brann 11. mai kl 19:00

Started by Lasaron, May 08, 2016, 07:43:20 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Uavgjort bør her være et greit resultat. Acosta må stå over 16. mai hvis han får gult kort her.

Piotr
Nouri - Demidov - Acosta - Kristiansen
Haugen - Nilsen - Barmen
Braaten - Skålevik - Skaanes
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Spelaren

Lillestrøm har åpnet godt heime med 2-2-0, i fjor hadde de 9-3-3. Uavgjort her vil absolutt være godt, men eg er livredd for denne Friday.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Quote from: Lasaron on May 08, 2016, 07:43:20 AM
Uavgjort bør her være et greit resultat. Acosta må stå over 16. mai hvis han får gult kort her.

Piotr
Nouri - Demidov - Acosta - Kristiansen
Haugen - Nilsen - Barmen
Braaten - Skålevik - Skaanes

To innsigelser: Dersom kritikken mot Hvilsom går på at han er lite målfarlig vet jeg ikke helt om Skaanes er rett erstatter. Jeg tror vi får mye av det samme; en som løper mye, men som ikke skårer mål.
Og Braaten har vært mye bedre som lenger bak på banen enn kantposisjonen han spilte i går. Jeg ville latt han spille der han er best.
Rød makt på Hansa!

Corran

LSK er gode framover og skal en tenke kyisk (som LAN gjør) så er Braaten og Hvilsom på kantene det beste alternativet. Lan er fornøyd med 0-0 og et poeng borte mot LSK er de fleste andre også fornøyde med.
Personlig så synes eg Kristiansen er den som er dårligst defensivt og han trenger den hjelpen han kan få og da er Hvilsom det beste alternativet selv om han pr nå er boss med ballen i beina og litt hjelpeløs offensivt.
Alternativet er Skålevik på kant (det var som kantspiller han scoret ikke som spiss;-)) og Orlov på topp
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Det er mulig Hvilsom er bedre defensivt enn jeg klarer å legge merke til, men han får jo ikke til noe med ball?

Braaten hadde en fallende kurve som indreløper, og med Vega ute er han den beste høyrekanten vi har.

Finfin respons

Quote from: Lasaron on May 08, 2016, 13:34:14 PM
Det er mulig Hvilsom er bedre defensivt enn jeg klarer å legge merke til, men han får jo ikke til noe med ball?

Braaten hadde en fallende kurve som indreløper, og med Vega ute er han den beste høyrekanten vi har.

Jeg regner med det ligger et snev av overdrivelse. Han gjorde for eksempel et utmerket stykke arbeid med ballen i forkant av målet som ble annulert. Det var sterkt å skjerme ballen slik han gjorde, og Brann klarte dermed å spille seg ut av en trengt situasjon og til en stor *sjanse*. Etter å ha sett Startkampen på nytt er jeg enig med meg selv. Hvilsom er ennå ikke riktig venn med ballen, men han gjør en veldig god jobb defensivt, det er en grunn til at Nouri hadde en enkel dag på jobb. Så får en ta ut laget etter hva en ønsker å oppnå, og hvilket spill man planlegger, og hvem man har tilgjengelig. Det er ikke sikkert Hvilsom får plass i troppen til Lillestrøm-kampen.

Vevatne er også en kandidat på kanten.
Kanskje.

Klaus_Brann

Her får forsvaret vårt testet seg skikkelig. Friday er i farten.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

Braaten skal spela høgre indreløper resten av sesongen.  Den saken er rimeleg grei.  Så får me håpa Vega blir klar.  Hvis ikkje, blir det Larsen, Huseklepp, Skaanes eller Skaalevik som blir høgre kant.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Alternativt kunne ein kanskje prøvt Nouri på høgre kant og satt Hatakka inn på backen?  Men kanskje ikkje i denne kampen.

Amatøren

Anser Demidov og Acosta som en av de stopperduoene med best forutsetninger for å stoppe Friday.
Barmen army

Torvanger

May 09, 2016, 19:33:37 PM #10 Last Edit: May 09, 2016, 19:36:30 PM by Torvanger
Kamdrap garantert. Uavgjort eller Brannseier er mitt tips. Det er bare å forberede seg til et forløp ala Viking-Brann.

Henki

Ballen skal fremover!

Klaus_Brann

Det kan godt være vi taper, men jeg blir overrasket om vi slipper inn tre.
Jeg tror LAN er meget bevisst trusselen Friday utgjør, om han ikke har vært blind i de første kampene LSK har spilt.
Om det er noen som kan demme opp for han så er det LAN, men at det blir tøft er det liten tvil om.
Det hele står og faller på om vi klarer å få LSK og Friday med på våre premisser og ikke lar de spille han god.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

aleksanderhjelleseth

Laget blir som sist mot Start. Denne kampen tror eg vi taper, så da vinner vi sikkert. Tror på 3-1 men det blir nok  0-1. Mål av Demidov!

Morkel

Dette blir en tøff kamp, vi skal se oss veldig fornøyde med uavgjort her. Men samtidig er jeg litt mer positiv enn jeg var før TIL-kampen. LSK er gode offensivt, men de ligger ikke like lavt som mange av lagene vi har slitt mot i det siste. Klarer vi å holde tett bakover utover i denne kampen øker sjansene for å ta en seier betraktelig. Men ja det kan fort gå veldig dårlig hvis vi slipper inn et tidlig mål.

Corran

Har ikke særlig troen på denne kampen, men som morkel har eg mer tro på poeng her enn mot TIL
Blir meget fornøyd med uavgjort.
Tror vi ser det samme laget som mot Start da Orlov og Vega står over og Remi Johansen er usikker pga skade. Mao ikke mange andre å sette inn.
For oss på forumet så er det vel størst spørsmålstegn rund Hvilsom sin plass, men LAN er meget fornøyd med ham. Er enig å starte med Hvilsom jeg også i denne kampen da det defensive arbeidet blir meget viktig om vi skal krige til oss noen poeng
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Er alltid redd når motstanderlaget stiller med en kjapp afrikaner. Er meget fornøyd med 0-0 og zzz.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Quote from: Corran on May 11, 2016, 07:40:15 AMTror vi ser det samme laget som mot Start da Orlov og Vega står over og Remi Johansen er usikker pga skade. Mao ikke mange andre å sette inn.

Skal vi tro BTs spionsak i dag blir det samme lag som mot Start.
Rød makt på Hansa!

osoerli

Braaten må tilbake som indreløper for å få han involvert i spelet.  På kant blir han bare borte...

osoerli

Piotr
Nouri - Acosta - Demidov - Kristiansen
      Braaten - Nilsen - Barmen
     Skålevik - Hvilsom - Larsen

Ninja-Bob

Torvanger

Branns store fortrinn i møtet med LSK, er at her møter de et helhjertet angrepslag, som kommer til å stå høyt. Her kan Skålevik få endel bakrom å boltre seg i, men jeg kunne også tenkt meg en kjappere og bedre ballbehandler enn Hvilsom fremme.

Tom C

Dette blir laget:

Piotr
Nouri - Acosta - Demidov - Kristiansen
      Haugen - Nilsen - Barmen
     Braaten - Skålevik - Hvilsom

Så antar jeg at Karadas og Huseklepp kommer inn på et eller annet tidspunkt, avhengig av hvordan kampen forløper.
Aldri mer Obos....

huleste

Likte veldig godt måten BT, i kodespåk, avslørte laget til dagens kamp:
Brann (4-3-3): Chuck Norris - Cafú, Skipperen, Den Siste Mohikaner, Den kortklipte - Kongen på haugen, Sønnen, Straffesparkspesialisten - Den røde pølse, Krepsen, Hvem var i løvehulen.

krøvel vellevold

Quote from: huleste on May 11, 2016, 14:35:25 PM
Brann (4-3-3): Chuck Norris - Cafú, Skipperen, Den Siste Mohikaner, Den kortklipte - Kongen på haugen, Sønnen, Straffesparkspesialisten - Den røde pølse, Krepsen, Hvem var i løvehulen.

Jeg må si jeg ikke helt skjønte poenget med den siste rebusen... Jeg vet ikke om noen som har vært i løvehulen.
Legg ned hele klubben!

krakra

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

krakra

Jeg liker at man stenger laget og lager stor mystikk rundt laguttaket for så å starte med samme lag som sist.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

huleste

Quote from: krøvel vellevold on May 11, 2016, 14:52:27 PM
Quote from: krakra on May 11, 2016, 14:51:18 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 11, 2016, 14:50:30 PM
Quote from: krakra on May 11, 2016, 14:49:30 PM
Daniel var i løvehulen.

Hva er det for noe? En barnebok?
Det er vel fra bibelen

Ja det var jo det jeg sa.

Er vel siden han kommer fra Vålerengen, og de liker å kalle seg for løvens hule. Ville henner kalle han latsabben, bunten, alltid smil om munnen eller bare brun

Corran

Braaten er vel fra skeid Ikke vif selv om det var der han kom fra nu sist

Ricky

krøvel vellevold

Quote from: huleste on May 11, 2016, 15:18:43 PM
Daniel var i løvehulen.

Det er vel fra bibelen

Er vel siden han kommer fra Vålerengen, og de liker å kalle seg for løvens hule. Ville henner kalle han latsabben, bunten, alltid smil om munnen eller bare brun

Nei HULEste, de kaller Bislett (som ikke er deres hjemmebane lenger) for "Lekegrinden". Har aldri hørt de har kalt den "løvens hule" annet enn at enhver stadion med mange tilskuere og stort trøkk gjerne blir kalt det når mindre klubber (eller uerfarne debutanter) skal spille der.
Legg ned hele klubben!

Arnevidar

Quote from: krøvel vellevold on May 11, 2016, 14:47:20 PM

Jeg må si jeg ikke helt skjønte poenget med den siste rebusen... Jeg vet ikke om noen som har vært i løvehulen.

Syns Krepsen var den dårligste rebusen. Alle kan jo gå inn og sjekke når spillerne er født?

huleste

Quote from: krøvel vellevold on May 11, 2016, 15:53:43 PM
Quote from: huleste on May 11, 2016, 15:18:43 PM
Daniel var i løvehulen.

Det er vel fra bibelen

Nei HULEste, de kaller Bislett (som ikke er deres hjemmebane lenger) for "Lekegrinden". Har aldri hørt de har kalt den "løvens hule" annet enn at enhver stadion med mange tilskuere og stort trøkk gjerne blir kalt det når mindre klubber (eller uerfarne debutanter) skal spille der.

Hmm.. Tror det er en stygg sang eller noe de har, der de kalle Ullevaal for "løvens hule".

krakra

Løvens hule er jo et vanlig uttrykk som altså stammer fra bibelen der gud sendte Daniel til løvens hule og Daniel overlevde, og viste seg verdig et eller annet

Arnevidar

Tror det var motsatt - en konge som sendte Daniel i løvehulen :)

Nixon

Quote from: Arnevidar on May 11, 2016, 15:57:29 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 11, 2016, 14:47:20 PM

Syns Krepsen var den dårligste rebusen. Alle kan jo gå inn og sjekke når spillerne er født?

Det henspiller på Skålevik som har jobbet som krepsefisker.
Rød makt på Hansa!

huleste

Uansett bekrefter brann.no at det samme laget som mot Start, stiller i dag.

Hatleking

Quote from: Arnevidar on May 11, 2016, 16:34:31 PM
Tror det var motsatt - en konge som sendte Daniel i løvehulen :)

Mtp korleis kamptråden til førre kamp gjekk, vil det ikkje overraske meg om me får ein diskusjon om Daniel i løvehóla som strekk seg over fleire sider.

Lasaron

Arnevidar Moen har rett. Det var Nebukadnesar, om jeg ikke tar helt feil, som sendte ham dit. Jeg tror konen til Nebukdnen hadde en finger med i spillet, for hun var fornærmet på Daniel fordi han ikke ville gå til sengs med henne.

krakra

Vel, har nå lest meg opp og det var Kong Dareios som kastet Daniel i Løvehulen etter å ha blitt manipulert av Daniels rivaler. Neste dag fant han Daniel levende i hulen, som fortalte at en engel hadde vært der og beskyttet ham og Dareios svarte med å kaste anklagerne i løvehulen sammen med sine koner og barn.

Den siste delen tror jeg ikke var med i tegnefilm-versjonen hvor jeg har mestparten av min bibelkunnskap fra.

aleksanderhjelleseth

May 11, 2016, 17:24:15 PM #45 Last Edit: May 11, 2016, 17:27:15 PM by aleksanderhjelleseth
Quote from: Lasaron on May 11, 2016, 17:12:06 PM
Arnevidar Moen har rett. Det var Nebukadnesar, om jeg ikke tar helt feil, som sendte ham dit. Jeg tror konen til Nebukdnen hadde en finger med i spillet, for hun var fornærmet på Daniel fordi han ikke ville gå til sengs med henne.

Kanskje hun ikke såg ut. Så fornærmet trengte hun ikke å bli. Dessuten hadde hun jo Nebukadnesar. Enkelte vill ha alt. Litt som folk her på forumet, underholdene fotball OG 3 poeng. Men LAN vet at dette ikke er mulig.

Edit. Ser nå at å basere et innlegg på antagelser fra Lasaron er risky Buissness

ostraume

Brann.no bekrefter for øvrig Pamer sine antagelser om uforandret lag.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Hatleking

Quote from: ostraume on May 11, 2016, 17:25:42 PM
Brann.no bekrefter for øvrig Pamer sine antagelser om uforandret lag.

Men kva kan dei svare på om Daniel?

Lasaron

Jeg beklager. Manglende Bibelkunnskap der. Dessuten var det visst Josef som ble forsøkt kurtisert av konen til Farao. Ikke Daniel. Josef, han som ble kastet i brønnen av brødrene sine. Vi har ingen Josef i Brann.

Lasaron

Go Up