• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Markus Pettersen

Started by Nixon, November 06, 2015, 07:44:06 AM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Nixon

http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Branns-supertalent-kan-bli-historisk-632289_1.snd

Keepertalentet Markus Pettersen er tatt opp i A-stallen og må få sin egen tråd.

Innad i Brann mumles det om at tenåringen kan bli "the next big thing" fra en ungdomsavdeling som har slitt med å levere A-klare tenåringer de siste årene. Det mumles også om et enormt potensial, men man er varsomme med å rose målvakten for mye. Pettersen skal ikke bli mett for tidlig.

Av det jeg har sett av Pettersen kan jeg skrive under på at han virker å ha et stort potensiale med ferdighetene og fysikken sin. Han har plundret litt med feltarbeidet, men på streken er han veldig veldig god.

Han tar nok neppe førstekeeperplassen fra polakken, men det skulle ikke forundre meg om han kan bli en reell utfordrer til å bli andrekeeper i løpet av sesongen.
Rød makt på Hansa!

d12m

Hadde vært kjekt å få frem en skikkelig god spiller fra egne rekker.

Forøvrig må det nevnes, bare for å sette ting litt i perspektiv. Keeperen AC Milan har brukt siste tre kamper i Serie A er 13 dager yngre enn Markus.

Lasaron

Quote from: Hatleking on November 06, 2015, 17:29:54 PM

Han bør være aktuell for en rekke 1.divisjonsklubber, og kanskje også som reservekeeper i eliteserien.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Klaus_Brann

Quote from: d12m on November 06, 2015, 13:30:18 PM

Forøvrig må det nevnes, bare for å sette ting litt i perspektiv. Keeperen AC Milan har brukt siste tre kamper i Serie A er 13 dager yngre enn Markus.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Rød makt på Hansa!

Torvanger

Hehe, et sekund trodde jeg det var en ny tråd om den furtete spissen som gren seg tilbake til Godset.

Nixon

http://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/leciejewski-om-16-aringen-markus-er-min-arvtaker/s/5-8-263921

Polakken, som aldri pleier å snakke fint om konkurrentene sine, skryter av Pettersen og tror at Pettersen blir hans arvtager i Brann.

Rød makt på Hansa!

osoerli

Quote from: Nixon on January 28, 2016, 07:40:29 AM
http://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/leciejewski-om-16-aringen-markus-er-min-arvtaker/s/5-8-263921

Polakken, som aldri pleier å snakke fint om konkurrentene sine, skryter av Pettersen og tror at Pettersen blir hans arvtager i Brann.

– Min personlige mening er at han har en stor fremtid. Og jeg håper fremtiden hans ligger i Brann. Jeg liker stilen hans og hvordan han presterer på trening, sier Leciejewski.

Det er noko fordi han er så ung og neppe vil konkurrere med Piotr om 1. keeperplassen.
Og sikkert for å få Rune til å tru at Markus er så god at han ikkje treng henta fleire konkurrentar.
Eg har alltid lurt på om ikkje Markus kanskje er litt for låg til å bli toppkeeper.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

karkarkar

Quote from: osoerli on January 28, 2016, 12:03:07 PM

Det er noko fordi han er så ung og neppe vil konkurrere med Piotr om 1. keeperplassen.
Og sikkert for å få Rune til å tru at Markus er så god at han ikkje treng henta fleire konkurrentar.
Eg har alltid lurt på om ikkje Markus kanskje er litt for låg til å bli toppkeeper.

Lav som 16 år og 190cm? Han var i allefall ikke mer enn manken lavere enn Ulriksen som ble tatt med til USA fra juniorlaget.

osoerli

Quote from: karkarkar on January 28, 2016, 12:14:03 PM
Quote from: osoerli on January 28, 2016, 12:03:07 PM

– Min personlige mening er at han har en stor fremtid. Og jeg håper fremtiden hans ligger i Brann. Jeg liker stilen hans og hvordan han presterer på trening, sier Leciejewski.

Lav som 16 år og 190cm? Han var i allefall ikke mer enn manken lavere enn Ulriksen som ble tatt med til USA fra juniorlaget.

Er han 190cm?  Då er han sjølsagt høg nok.
Trudde han var noko kortare.

d12m

Quote from: Klaus_Brann on November 07, 2015, 01:34:20 AM
Quote from: d12m on November 06, 2015, 13:30:18 PM

Og nå tjener han 75 millioner kroner
Hvordan går det med Markus? Kan han ta over som vår førstekeeper på sikt? Noen som følger med?

karkarkar

Hva sa Piotr her? At Pettersen har talent? Er god? En framtidig stjerne?

Ninja-Bob

Den slags. Fritt etter minne så sa Piotr at Pettersen no var klar for å gå inn på laget som andrekeeper og at han såg mykje av seg sjølv i unge Pettersen. Generelt skryt, altså. Pettersen blei glad. Ei ordentlig positiv sak. :)

Nixon

BT kan melde at Brann har gitt sitt nye andrevalg et nytt kontraktstilbud som lønnsmessig kan minne om et studielån. Pettersen har ikke uventet avslått.
Rød makt på Hansa!

osoerli

Quote from: Nixon on October 05, 2017, 09:43:00 AM
BT kan melde at Brann har gitt sitt nye andrevalg et nytt kontraktstilbud som lønnsmessig kan minne om et studielån. Pettersen har ikke uventet avslått.

Studielån utgjer ca 111.500,- pr år for høgskule/universitet.  Friskt utspel frå Soltvedt om det stemmer.

krakra

Sikkert flott for utviklingen når han må jobbe i kassen på arena ved siden av for å ha råd til å være andrekeeper i Brann. Er det virkelig akseptabelt hvis vi tilbyr en andrekeeper en lønn han ikke kan leve på alene? At andrekeeperen vår enten må få penger hjemmefra eller jobbe ved siden?

Hvis dette stemmer så sementerer det iallefall mitt inntrykk av hvordan Brann ser på talentene sine. Iallefall hvordan de signaliserer at de ser på dem. Billig arbeidskraft. Lite mer.

krakra

Det er kun to forklaringer der Brann kommer godt ut av det: Den ene er at BT skriver feil.
Den andre er at han ikke blir fulltidsspiller før han er ferdig på VGS. Med andre ord så er han ikke med på alle treninger. Men da snakker vi trolig om en periode fram til sommeren. Dessuten virker det på meg som han allerede er med på alle treninger.

Gulløl

October 05, 2017, 11:15:42 AM #18 Last Edit: October 05, 2017, 11:18:30 AM by Gulløl
Så useriøs kan ikke Brann og Soltvedt være. Men nå vet vi ikke om det avisen antyder stemmer, virker absolutt ikke slik. Er nok en minstesats for lønn i A-lagsstallen til Brann i lønnssystemet og den ligger nok en god del over dette. Tipper han havner på brutto årslønn mellom 250-280k i Brann som 18 åring og andrekeeper. Skal selvfølgelig ikke tjene mindre enn enn en 18-19 åring som er ferdig med videregående og får fulltidsjobb i en butikk.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

krakra

Hvorfor virker det absolutt ikke slik?

Gulløl

October 05, 2017, 11:20:51 AM #20 Last Edit: October 05, 2017, 11:25:08 AM by Gulløl
Quote from: krakra on October 05, 2017, 11:17:54 AM
Hvorfor virker det absolutt ikke slik?

Beløpet: 111.500,-.
Går en ut fra et årsverk utgjør dette 57 kr timen.

Samuel Sahim-Radlinger

osoerli

Har ikkje NFF ein minstesats?

Gulløl

October 05, 2017, 11:40:44 AM #23 Last Edit: October 05, 2017, 11:45:38 AM by Gulløl
Pettersen sier til BT i artikkelen at han ikke kommenterer detaljer rundt kontraktsforslaget fra Brann.
Soltvedt sier i samme artikkel at han aldri kommer til å si noe om kontraktsforhandlinger de har med spillere, den linjen han har fulgt lenge. Nå har det vært tettet for lekkasjer i Brann i lengre tid og tror absolutt ikke det har endret seg. Bøyum sier og skriver mye rart, at tilbudet var svært økonomisk begrenset sammenlignbart med et grunnleggende studielån får han stå for selv. Tror absolutt ikke han har noen god kilde på at andrekeeperen i Brann skal tjene 57 kr timen om en går ut fra et årsverk. Må vel være grenser for useriøsitet i skrivingen fra Bøyum.

Samuel Sahim-Radlinger

krakra

Litt norsk:

"Kan sammenlignes med" betyr ikke "identisk med" og når du sier "virker absolutt ikke slik" så indikerer det mer enn dine egne spekulasjoner og BT-antipatier. At spiller og sportssjef sier ingen kommentar betyr ikke at ingen av dem har lekket noe off the record. Jeg har vanskelig for å tro at BT bare finner på ting.

Gulløl

October 05, 2017, 13:41:16 PM #25 Last Edit: October 05, 2017, 13:45:46 PM by Gulløl
Quote from: krakra on October 05, 2017, 12:24:40 PM
Litt norsk:

"Kan sammenlignes med" betyr ikke "identisk med" og når du sier "virker absolutt ikke slik" så indikerer det mer enn dine egne spekulasjoner og BT-antipatier. At spiller og sportssjef sier ingen kommentar betyr ikke at ingen av dem har lekket noe off the record. Jeg har vanskelig for å tro at BT bare finner på ting.

Javel så du mener at Brann har tilbudt en årslønn ikke så langt fra kr. 111 500,- ? En bruker vel "kan sammenlignes med" når det er i nærheten, uten er det meningsløst.
Og tror du virkelig at Brann ikke bryr seg om at NFF sin retningsgivende minimumslønn(statens lønnstrinn 1) i en profesjonell kontrakt er kr. 234 684,- ?
https://www.fotball.no/lov-og-reglement/overganger/2016/overgang-profesjonell/
Tror både du og Bøyum må ta dere en bolle for dette stemmer helt sikkert ikke.

Samuel Sahim-Radlinger

krakra

October 05, 2017, 13:54:24 PM #26 Last Edit: October 05, 2017, 13:59:29 PM by krakra
Tror du virkelig at Pettersen i dag tjener 240.000? For han er allerede på proffkontrakt og en del av a-stallen. Så hvis han tjener under 200k bryr ikke Brann seg som at NFF sin retningsgivende minimumslønn(statens lønnstrinn 1) i en profesjonell kontrakt er kr. 234 684,- ? I følge dine ord altså. Tror du Bildøy og Stenevik, som også er på proffkontrakter tjener 234.000,- i året?

Brann har, og har alltid hatt, unge spillere godt under denne minimumssatsen på proffkontrakter. Noen, som Bildøy, er ikke en del av a-stallen og trener bare med klubben av og til, men spillere som Skaanes, Grønner, Barmen osv. tjente alle under 234.000 da de for første gang ble tatt opp i a-stallen.

Så å late som det er helt urimelig å tro at Brann kan tilby en ung spiller en proffkontrakt med en lønn under 234.000,- er helt håpløst og prov på at du ikke vet hva du snakker om. Man kan argumentere for at de er i en annen situasjon enn det Pettersen vil være som andrekeeper, men det er et faktum at mange unge spillere som har kommet opp fra utviklingsavdelingen har tjent summer som er sammenlignbare med en normal studiestøtte.

Gulløl

October 05, 2017, 14:44:01 PM #27 Last Edit: October 05, 2017, 15:00:00 PM by Gulløl
Quote from: krakra on October 05, 2017, 13:54:24 PM
Tror du virkelig at Pettersen i dag tjener 240.000? For han er allerede på proffkontrakt og en del av a-stallen. Så hvis han tjener under 200k bryr ikke Brann seg som at NFF sin retningsgivende minimumslønn(statens lønnstrinn 1) i en profesjonell kontrakt er kr. 234 684,- ? I følge dine ord altså. Tror du Bildøy og Stenevik, som også er på proffkontrakter tjener 234.000,- i året?

Brann har, og har alltid hatt, unge spillere godt under denne minimumssatsen på proffkontrakter. Noen, som Bildøy, er ikke en del av a-stallen og trener bare med klubben av og til, men spillere som Skaanes, Grønner, Barmen osv. tjente alle under 234.000 da de for første gang ble tatt opp i a-stallen.

Så å late som det er helt urimelig å tro at Brann kan tilby en ung spiller en proffkontrakt med en lønn under 234.000,- er helt håpløst og prov på at du ikke vet hva du snakker om. Man kan argumentere for at de er i en annen situasjon enn det Pettersen vil være som andrekeeper, men det er et faktum at mange unge spillere som har kommet opp fra utviklingsavdelingen har tjent summer som er sammenlignbare med en normal studiestøtte.

Nei jeg tror absolutt ikke at Pettersen i dag tjener kr. 240.000,-. Nå gjør du deg dummere enn du er og tillegger meg meninger jeg ikke har. Har du ikke tenkt tanken at de unge spillerne kan ha noe i nærheten av 50 % stillingsprosent ? Pettersen går på videregående enda og er bare delvis med Brann på A-lagstreningene og vært reserve i noen kamper i det siste. Skolen foregår på formiddagen når treningene pågår og de er avhengig å bli fritatt fra skole for å være med på noen treninger, noe som ikke bare er enkelt med de nye strenge fraværsreglene som er blitt i videregående. Så han er neppe med på noen stor del av A-lagstreningene. Er vel en kombinasjon, med hovedvekt på Brann 2 treningene etter skoletid og de han har spilt kamper for.

Nå er det snakk om tilbudet han får fra neste sesong av, tydelig at du har tapt diskusjonen når du roter inn fortiden og ikke fokuserer på tilbudet han nå har fått og som var utgangspunktet for diskusjonen.

Som andrekeeper fra neste sesong må nok Pettersen helt sikkert være med som heltidsspiller. Trolig er det en mellomløsning noen måneder frem til videregående er ferdig i slutten av mai men etter den tid er det naturlig å tro at han er 100 % ansatt og heltidspiller og at tilbudet fra Brann gjenspeiler det og at lønnen blir minst kr. 234 684,- ihht retningsgivende minimumslønn fra NFF. Jeg har fremdeles absolutt ikke tro at Brann har tilbudt han som heltidsspiller tilsvarende noe i nærheten av de kr. 111.500,- en får i årlig studielån. Heller ikke noe som "kan sammenlignes med". Jeg avslutter diskusjonen der for du er allerede helt ute på viddene.

Går ut fra at Bøyum er voksen nok til å dementere ryktet han har satt ut, vet han leser her inne. Foreløpig har han idiotærklært Rune Soltvedt med å skrive dette og blir det ikke noe dementi forblir det slik.

Samuel Sahim-Radlinger

krakra

October 05, 2017, 15:11:47 PM #28 Last Edit: October 05, 2017, 15:23:47 PM by krakra
Jeg skjønner ikke helt hva du ikke forstår. Du prøvde deg med argumentet "Og tror du virkelig at Brann ikke bryr seg om at NFF sin retningsgivende minimumslønn(statens lønnstrinn 1) i en profesjonell kontrakt er kr. 234 684,- ?"
Jeg tilbakeviste dekke argumentet ved å vise til at Brann har og har hatt en rekke spillere på proffkontrakt godt under denne lønnen. Inkludert nettopp Pettersen. Så det argumentet ditt er ikke gyldig.

Du er helt sikker på at Pettersen vil være heltidsspiller fra og med starten av neste sesong? Pettersen går fortsatt på videregående skole. Kan du si helt sikkert at han skal være med på samtlige av Branns treninger neste år? Med de nye, rigride fraværsgrensene, kan det fort innebære at han ikke får fullført VGS. Og du er helt sikker på dette? Eller kan det tenkes at han vil stå over noen treninger i uka for å legge til rette for at han skal få fullført skolen? Jeg kan tenke meg sistnevnte.

Jeg kan også tenke meg at statusen som andrekeeper gjelder hvis Piotr må stå over en kamp eller to nå og da, men at dersom Piotr blir langtidsskadet så henter man inn en løsning uten ifra.

Hvis begge disse delene er tilfellet så har man altså en spiller som ikke skal delta på alle treninger, og som man kun ser for seg skal spille en håndfull kamper. Det ligner en deltidsspiller for meg. Nå sier jeg ikke at det er sånn, men det kan tenkes. Du virker veldig sikker på det motsatte, men utover noen personangrep, tynne spekulasjoner og tøvete angrep på BT har du ikke akkurat klart å legge fram din sak på en veldig god måte.

Det er nesten noe autistisk over hvor bokstavelig du tolker "kan sammenlignes med et studielån" forresten. Ned til nøyaktige kroner liksom. Jeg vil at en årslønn på 150-170.000 forsvarer beskrivelsen.

Gepard

Hvis Brann ikke klarer å komme til enighet med Pettersen kan man likesågodt legge ned hele klubben.

Kagain

...det spørs på hvor store kravene til Pettersen er. Han slår meg ikke som en fyr som driver med urimelige krav, men skinnet kan bedra...

Gulløl

October 05, 2017, 17:03:19 PM #31 Last Edit: October 05, 2017, 17:12:18 PM by Gulløl
Quote from: krakra on October 05, 2017, 15:11:47 PM
Jeg skjønner ikke helt hva du ikke forstår. Du prøvde deg med argumentet "Og tror du virkelig at Brann ikke bryr seg om at NFF sin retningsgivende minimumslønn(statens lønnstrinn 1) i en profesjonell kontrakt er kr. 234 684,- ?"
Jeg tilbakeviste dekke argumentet ved å vise til at Brann har og har hatt en rekke spillere på proffkontrakt godt under denne lønnen. Inkludert nettopp Pettersen. Så det argumentet ditt er ikke gyldig.

Du er helt sikker på at Pettersen vil være heltidsspiller fra og med starten av neste sesong? Pettersen går fortsatt på videregående skole. Kan du si helt sikkert at han skal være med på samtlige av Branns treninger neste år? Med de nye, rigride fraværsgrensene, kan det fort innebære at han ikke får fullført VGS. Og du er helt sikker på dette? Eller kan det tenkes at han vil stå over noen treninger i uka for å legge til rette for at han skal få fullført skolen? Jeg kan tenke meg sistnevnte.

Jeg kan også tenke meg at statusen som andrekeeper gjelder hvis Piotr må stå over en kamp eller to nå og da, men at dersom Piotr blir langtidsskadet så henter man inn en løsning uten ifra.

Hvis begge disse delene er tilfellet så har man altså en spiller som ikke skal delta på alle treninger, og som man kun ser for seg skal spille en håndfull kamper. Det ligner en deltidsspiller for meg. Nå sier jeg ikke at det er sånn, men det kan tenkes. Du virker veldig sikker på det motsatte, men utover noen personangrep, tynne spekulasjoner og tøvete angrep på BT har du ikke akkurat klart å legge fram din sak på en veldig god måte.

Det er nesten noe autistisk over hvor bokstavelig du tolker "kan sammenlignes med et studielån" forresten. Ned til nøyaktige kroner liksom. Jeg vil at en årslønn på 150-170.000 forsvarer beskrivelsen.

Rart du ikke forstod dette med deltid i forhold til et lønnstrinn, hehe. Noe som ganske vanlig i arbeidslivet. Og rart du glatt overser det jeg skriver at:
Isteden påstår du at jeg skriver at jeg er sikker på at Pettersen vil være heltidsspiller fra og med starten av neste sesong. Har du ikke lest riktig eller vil du ikke ?
Om Pettersen f.eks. får en treårskontrakt som ikke er helt urealistisk er det vel ikke noen grunn til å blåse opp støy om lønnen han får de første månedene i kontrakten til skolen er avsluttet to måneder etter seriestart. Det  det er nå ikke urimelig at han skal ha full lønn frem til han kan være med A-laget 100 %. Med forbehold om det er slik forslag til avtale og kontrakt er utformet, men det vet vi ikke noe om. Det vi foreløpig vet er at NFF sin retningsgivende minimumslønn i en profesjonell kontrakt er kr. 234 684,-. Og så vet vi at Bøyum skriver: «BT er kjent med at tilbudet var svært økonomisk begrenset, sammenlignbart med et grunnleggende studielån.»
Du er vel den første her inne som har stilt diagnose på noen fordi de ikke tåler å tape en diskusjon. Det jeg skriver som "noe i nærheten" av de kr. 111.500,- " som er bra romslig tolker du som en autistisk mening. Rart når du påstår at et avvik på rundt 50 % forsvarer beskrivelsen, der lo jeg godt. Selvfølgelig stiller jeg ikke noe diagnose på denne kraftige matematiske bommerten og påstanden. Alltid en glede å vinne diskusjoner over deg krakra. Ha en god aften.

Samuel Sahim-Radlinger

krakra

Du skriver lange innlegg, men det er ingen verdens ting i dine innlegg som grunngir dine skråsikre påstander. Du krever til og med et dementi fra Bøyum uten et enste godt argument.
Det var du som påstod at retningsgivende minimumslønn for spillere på proffkontrakt er 234.000. Jeg har bare forklart deg at det ikke er tilfellet. Så har jeg forklart deg hvordan Pettersen fortsatt kan vurderes som en deltidsspiller. Vi har hatt andrekeeperen under 234.000 før. Mohus tjente rundt 190.000.
En lønn på 170.000 er absolutt sammenlignbar med et studielån. Det er nærmere dette en Pettersen vil få i en normal jobb. Dessuten starter Brann alltid lavt. Så det er fylt mulig at tilbudet var enda lavere enn dette.

Gulløl

October 05, 2017, 17:29:10 PM #33 Last Edit: October 05, 2017, 17:35:29 PM by Gulløl
Quote from: krakra on October 05, 2017, 17:12:21 PM
Du skriver lange innlegg, men det er ingen verdens ting i dine innlegg som grunngir dine skråsikre påstander. Du krever til og med et dementi fra Bøyum uten et enste godt argument.
Det var du som påstod at retningsgivende minimumslønn for spillere på proffkontrakt er 234.000. Jeg har bare forklart deg at det ikke er tilfellet. Så har jeg forklart deg hvordan Pettersen fortsatt kan vurderes som en deltidsspiller. Vi har hatt andrekeeperen under 234.000 før. Mohus tjente rundt 190.000.
En lønn på 170.000 er absolutt sammenlignbar med et studielån. Det er nærmere dette en Pettersen vil få i en normal jobb. Dessuten starter Brann alltid lavt. Så det er fylt mulig at tilbudet var enda lavere enn dette.

Fremdeles ting du ikke vil forstå fordi det ikke passer din argumentasjon. Har ikke fremsatt noen skråsikre påstander selv om de avviker fra dine påstander. Et avvik på 50 % er slett ikke sammenlignbart, det er et stort avvik. Fremdeles forstår du ikke eller vil ikke kommentere at det er mulig å ha deltidlønn i forhold til et lønnstrinn. Det er ellers neppe mulig som du antyder at tilbudet var enda lavere en dette, når det står tydelig i artikkelen at de akkurat har startet å snakke sammen. Personlig tror jeg ikke at Pettersen som andrekeeper blir vurdert som en deltidsspiller eller blir ansatt på slike betingelser. Tror han vil havne på minimum retningsgivende minimumslønn på kr. 234 684,- eller litt høyere.

Samuel Sahim-Radlinger

krakra

October 05, 2017, 17:32:50 PM #34 Last Edit: October 05, 2017, 17:36:50 PM by krakra
Det er rimelig skråsikkert når du krever dementi fra Bøyum. Kan knapt bli mer skråsikkert enn det.
Jeg har sagt en rekke ganger at det er mulig å ha lavere lønn på deltid. Det var faktisk ett av poengene mine.
Igjen har du misforstått hva jeg skriver, på samme måte som du misforstod hva BT skrev og hva minimumslønnen er. Det jeg sier er at Brann trolig har startet er stykke under det de egentlig mener at Pettersen fortjener. Hvis vi tar utgangspunkt i 190k som var Mohus' lønn som andrekeeper kan det godt tenkes at de har tilbudt rundt 150k. Det er sammenlignbart med et studielån. Så vil han jo sannsynligvis være deltidsspiller fram til neste sommer. Da kan vi fort snakke ned mot 120.000 i denne perioden.

Nixon

Quote from: Gulløl on October 05, 2017, 14:44:01 PMGår ut fra at Bøyum er voksen nok til å dementere ryktet han har satt ut, vet han leser her inne.

He he, det er herlig! Det er klart at byens journalister må dementere når det blir stilt spørsmålstegn her på forumet!
Rød makt på Hansa!

Nixon

Quote from: krakra on October 05, 2017, 15:11:47 PMJeg kan også tenke meg at statusen som andrekeeper gjelder hvis Piotr må stå over en kamp eller to nå og da, men at dersom Piotr blir langtidsskadet så henter man inn en løsning uten ifra.

Dette er vel ikke så lett utenfor overgangsvinduene? Hvor strenge er egentlig dispensasjonsreglene? Og kan vi ha en andrekeeper som klubben ikke stoler på mer enn dette?
Rød makt på Hansa!

Kagain

Quote from: krakra on October 05, 2017, 17:12:21 PM

Mohus gav seg vel mot slutten av 2013. Jeg vet ikke, men jeg kan se for meg at han på det tidspunktet tjente minstelønnen i Brann. Men minstelønn er vel som lønner flest, de øker fra år til år. Om vi går ut fra ren matematisk beregning av dette så kan vi se for oss at gjennomsnittlig økning i lønn for en fotballspiller pr år er 3%. I så fall vil den minstelønnen på 190 000 er det Mohus hadde da han signerte for Bærum. På de fire årene som har gått siden den gang ville minstelønnen økt til ca 214 000. Så er det vel også slik at fotballspillere har hatt en litt større økning. Jeg vil jo si at det ikke er urimelig å anta at Mohus var lønnet på laveste lønnstrinn i henhold til avtaler, men at han hadde en heltidsstilling. Men dette er bare mine tanker...

Gulløl

Quote from: Kagain on October 06, 2017, 11:52:55 AM
Mohus gav seg vel mot slutten av 2013. Jeg vet ikke, men jeg kan se for meg at han på det tidspunktet tjente minstelønnen i Brann. Men minstelønn er vel som lønner flest, de øker fra år til år. Om vi går ut fra ren matematisk beregning av dette så kan vi se for oss at gjennomsnittlig økning i lønn for en fotballspiller pr år er 3%. I så fall vil den minstelønnen på 190 000 er det Mohus hadde da han signerte for Bærum. På de fire årene som har gått siden den gang ville minstelønnen økt til ca 214 000. Så er det vel også slik at fotballspillere har hatt en litt større økning. Jeg vil jo si at det ikke er urimelig å anta at Mohus var lønnet på laveste lønnstrinn i henhold til avtaler, men at han hadde en heltidsstilling. Men dette er bare mine tanker...

Samuel Sahim-Radlinger

Superjack

Egentlig veldig enkelt, 234.000 er latterlig lav lønn, i en hver fulltidsstilling i Norge. Om han er tilbudt halvparten for en deltidsstilling kan vel Brann stille seg i kø etter 2. og 3. divisjonsspillere som de kan frikjøpe en eller 2 ganger i uken for å kunne trene på dagtid.

Om SKB ledelsen holde på i den retningen med lønningene de tilbyr, så
går det ikke lenge før det bli nytt nedrykk.
i taper ALDRI!

actanon

Nå må vi tie up Markus "Donnarumma" Pettersen. Han skal ta over når Piotr drar. La han ta over som ung. Gi sjansen.
Rikard Norling er vår mann!

M Bøyum

Hei - fikk tips om denne tråden.

Det hender selvsagt at journalister bommer, men i de aller fleste tilfeller handler det om ren blingsing, helt banale ting som elednig hoderegning, overdreven tro på egen hukommelse, statistikkslurv eller at man overser noe ve en glipp.

Opplysninger som den dere diskuterer her, er noe helt annet. Selvsagt skrives ikke noe sånt i BT eller BA uten at man er trygge på det. Vi melder veldig mye gjennom et år som mangler offisiell bekreftelse eller direkte sitater, sikkert til frustrasjon for noen, men går man gjennom alt i ettertid tror jeg man vil se at det som ble skrevet viste seg å stemme (i saker der det til slutt foreligger "fasit").

Nyt lørdagen - Mads, BT :)

Nixon

Det var dementiet sitt det!;)
Rød makt på Hansa!

Spelaren

I ren trass mot den fjerde statsmakt nektet eg å nyte lørdagen.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

gladiporno

Quote from: M Bøyum on October 07, 2017, 17:25:21 PM

Det hender selvsagt at journalister bommer, men i de aller fleste tilfeller handler det om ren blingsing, helt banale ting som elednig hoderegning, overdreven tro på egen hukommelse, statistikkslurv eller at man overser noe ve en glipp.

Opplysninger som den dere diskuterer her, er noe helt annet. Selvsagt skrives ikke noe sånt i BT eller BA uten at man er trygge på det. Vi melder veldig mye gjennom et år som mangler offisiell bekreftelse eller direkte sitater, sikkert til frustrasjon for noen, men går man gjennom alt i ettertid tror jeg man vil se at det som ble skrevet viste seg å stemme (i saker der det til slutt foreligger "fasit").

Hei Mads. Vet ikke om du er her lenger, men her er kanskje en grunn til at noen tviler på sannhetsgestalten på faktaopplysningene som dere legger ut.

For et par måneder siden gikk Anders Pamer bananas på Twitter da det ble hevdet, blant annet fra et varastyremedlem i Brann, at Brann ikke har uttalt hvor mye lønnstaket klubben har på spillerne (som BT hevder er 900 000 i året). Pamer hevder det er tull og viser til at Vibeke Johannessen ga detaljene om lønnstaket til BT i en artikkel som han selv hadde skrevet i september 2015. I artikkelen som han referer til sier VJ "Jeg kommenterer ikke tallene" på spørsmål om hvorvidt maks grunnlønn på 900 000 stemmer. Dette henger ikke på greip. Har VJ gitt detaljene til Pamer "off the record", men velger å si "ingen kommentar" i selve intervjuet? I så fall er det spesielt at Pamer velger å oute henne ut for å vinne en diskusjon på Twitter. Pamer hevder videre at ettersom Brann aldri hadde dementert opplysningene i BT, så er det et godt nok bevis på at opplysningene er korrekte. Det er med respekt å melde noe av det mest absurde jeg har lest på svært lenge. Til opplysning: Bedrifter og institusjoner av en viss publikuminteresse henger seg som regel ikke opp i at medier er upresise med små detaljer - spesielt ikke i saker som de egentlig ikke ønsker å så mye oppmerksomhet rundt. Unntaket er selvsagt dersom de selv har interesse av et dementi. Men hvilke fordeler oppnår Brann ved å dementere BTs opplysninger om lønnstaket hvis det reelle tallet er høyere enn 900 000? Ikke noen jeg kan komme på, men jeg kan fint tenke meg flere ulemper - blant annet i forhandling med agenter og pontensielle nye spillere.

For all del, godt mulig at dere har rett og at lønnstaket er på 900 000. Jeg regner med at det tallet ikke kom i løse luften, men at dere har fått det av noen i Brann. Men når dere på den ene siden hevder at tallet er bekreftet fra øverste hold i klubben, og på den andre siden selv publiserer uttalelse fra den samme kilde der hun sier "ingen kommentar" på direkte spørsmål om tallet stemmer, så forsterker dere ikke akkurat den tilliten som leserne har eller burde hatt til dere.

Henki

Quote from: M Bøyum on October 07, 2017, 17:25:21 PM

Nyt lørdagen - Mads, BT :)

Da må vi altså gå ut fra at Brann bryter retningslinjene til NFF for minstelønn?
Ballen skal fremover!

dudo

Nå er i hvert fall kontrakten skrevet under. 3 år.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Fikk han ubekvemstillegg for å sitte på benken og kjede seg i hjel?
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Positivt. Endelig satses det på et internt opprykk av en ung lokal. Riktignok fra tredje- til andrevalg, men det er en begynnelse.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Kagain

Vi får satse på at dette betyr at de ikke bryter minstelønnsgrensen :)

Go Up