• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Treningskamper 2016

Started by Gulløl, November 04, 2015, 21:52:53 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

dudo

Quote from: Corran on February 13, 2016, 17:36:03 PM
Quote from: Belfort on February 13, 2016, 17:25:34 PM
Quote from: Gepard on February 13, 2016, 17:22:28 PM
http://www.ba.no/sk-brann/sport/fotball/barmen-og-leciejewski-forstar-at-de-ble-ekskludert-fra-troppen/s/5-8-278312

"– Hva drev dere på med som gjorde at dere ikke dukket opp?

– Nei, det vil jeg ikke gå inn på, sier han klart og tydelig"

Hva i helsiken ?

Barmen bør nå være ferdig i klubben

Hvorfor bør Barmen være ferdig?
Og hvorfor kun Barmen og ikke Piotr?

Fordi Barmen til stadighet har kommet for sent, av ymse årsaker.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

February 13, 2016, 17:42:01 PM #251 Last Edit: February 13, 2016, 17:49:53 PM by krakra
Quote from: Nixon on February 13, 2016, 17:27:44 PM
Quote from: Klaus_Brann on February 13, 2016, 17:18:23 PM
Vi har hatt like dårlige og dårligere treningskamper mot dårligere motstand i tidligere sesongoppkjøringer uten at det har betydd noe som helst.

Tja, det er vel en stund siden det ikke har betydd noe som helst. Når hadde vi sist en sesong vi var fornøyd med?
Da vi tapte mot Nest i 2011 var det vel enkelte som mente at det bekreftet at det ble en nedrykkssesongen. Det er en ting å være skuffet og bekymret etter en svak kamp, men et tap mot Sogndal i en treningskamp betyr ikke at vi rykker ned, på samme måte som en eventuell seier mot RBK ikke ville betydd at vi kommer til å vinne gull. Jeg syns kampene i USA viste fremgang i forhold til høst-sesongen når det kom til struktur og den defensive samhandlingen. Offensivt manglet det noe, men det var ikke så dårlig som enkelte skal ha det til. Vi scoret tre spillermål uten å være spesielt effektive, og alle, inkludert treneren og sportssjefen vet at det mangler noen brikker på kantene og dekningen på midtbanen. Når Skålevik, som er den som har vært best av spissene som spiss i år, må spille kant, og Hvilsom som er hentet inn for å være førstevalg må spille midtbane så er det klart at den manglende dekningen gir utfordringer i utviklingen av det offensive spillet.

krakra

Treigt nett så fikk ikke med meg at det forrige innlegget ble postet.

OmOssSjølOgHansaøl

Jeg så bare førsteomgangen, men der var det i alle fall et ganske tafatt Brann-lag - noen hederlige unntak til tross. Men vi skal forhåpentligvis fortsatt hente inn inn 2-3 spillere i "den offensive femmeren".

Jeg begynner å skjønne at noen ønsker seg Braaten. Vi trenger noen som har pondus nok til å røske og rive og fighte litt. Jeg håper likevel at både indreløper(e) og kant(er) er enda et lite hakk opp fra Braaten (selv om det kanskje er et fåfengt håp).

Og det er selvfølgelig helt rett å sette ut Barmen og Leciejewski. Det er viktig å benytte anledningen nå i oppkjøringen til å sende en krystallklar beskjed om at denslags sviming får konsekvenser.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Klaus_Brann

Vi har hatt like dårlige og dårligere treningskamper mot dårligere motstand i tidligere sesongoppkjøringer uten at det har betydd noe som helst.

Tja, det er vel en stund siden det ikke har betydd noe som helst. Når hadde vi sist en sesong vi var fornøyd med?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Ganske spesiell oppførsel fra spillere og trener. Hvorfor nekter de å si hva de holdt på med? Jeg syns det stinker bakrus av hele greia. Man glemmer da ikke et lagmøte?

Klaus_Brann

Quote from: Corran on February 13, 2016, 17:36:03 PM
Quote from: Belfort on February 13, 2016, 17:25:34 PM
Quote from: Gepard on February 13, 2016, 17:22:28 PM
http://www.ba.no/sk-brann/sport/fotball/barmen-og-leciejewski-forstar-at-de-ble-ekskludert-fra-troppen/s/5-8-278312

"– Hva drev dere på med som gjorde at dere ikke dukket opp?

– Nei, det vil jeg ikke gå inn på, sier han klart og tydelig"

Hva i helsiken ?

Barmen bør nå være ferdig i klubben

Hvorfor bør Barmen være ferdig?
Og hvorfor kun Barmen og ikke Piotr?

Fordi han har hatt flere sånne episoder.
Ikke at jeg mener at han bør være ferdig, spesielt ikke når jeg ikke vet hva som ligger bak heller.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: Klaus_Brann on February 13, 2016, 18:15:01 PM

Nei, jeg syns ikke at poenget står selv om man har et godt eksempel i 2011. For det er unntaksvis at dette skjer, og da er det ikke akkurat et betryggende argument. Det er ikke slik at det er vanlig at det snur veldig mye når sesongen begynner.

Men klart. Brann skal både trene mye og spille noen flere kamper før sesongen begynner. Og nye spillere kommer garantert inn. Så jeg er enig at det er alt for tidlig å snakke om nedrykk dersom noen har ymtet frempå om det etter dagens kamp.
Rød makt på Hansa!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on February 13, 2016, 18:26:01 PM
Ganske spesiell oppførsel fra spillere og trener. Hvorfor nekter de å si hva de holdt på med? Jeg syns det stinker bakrus av hele greia. Man glemmer da ikke et lagmøte?

Tåpelig at de ikke sier hvorfor, men ser heller ikke poenget med å spekulere i bakrus.

Forøvrig sier Barmen at de bare har gjort dette ene overtrampet mot reglene og da har de altså ikke vært på fylla, med mindre han lyver da.

Torvanger

February 13, 2016, 18:36:25 PM #262 Last Edit: February 13, 2016, 18:38:04 PM by Torvanger
Konsekvensen av dette blir at Piotr og Barmen får nye rompartnere på La Manga, sammen er de åpenbart Klabb og Babb.

(I USA var Grønner og Piotr romkompiser, det funket)

krakra

Det er ikke unntaksvis at resultater i oppkjøring og serie ikke helt står i stil.

Nixon

Joda, det går sikkert fint an å glemme et lagmøte. Folk glemmer viktigere ting enn det. Men da burde det vært en enkel sak å legge seg flat og si det som det er. Så jeg er litt overrasket over det som blir sagt fra både spillere og trener. Så jeg mistenker også at det er mer som ligger bak enn bare en forglemmelse.
Rød makt på Hansa!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on February 13, 2016, 18:34:28 PM
Quote from: Klaus_Brann on February 13, 2016, 18:15:01 PM

Nei, jeg syns ikke at poenget står selv om man har et godt eksempel i 2011. For det er unntaksvis at dette skjer, og da er det ikke akkurat et betryggende argument. Det er ikke slik at det er vanlig at det snur veldig mye når sesongen begynner.

Men klart. Brann skal både trene mye og spille noen flere kamper før sesongen begynner. Og nye spillere kommer garantert inn. Så jeg er enig at det er alt for tidlig å snakke om nedrykk dersom noen har ymtet frempå om det etter dagens kamp.

Er det virkelig unntaksvis, eller tipper du at det er unntaksvis? Altså at treningskampene ikke står i stil med hvor Brann ender på tabellen?

krakra

Quote from: Nixon on February 13, 2016, 18:38:37 PM

Joda, det går sikkert fint an å glemme et lagmøte. Folk glemmer viktigere ting enn det. Men da burde det vært en enkel sak å legge seg flat og si det som det er. Så jeg er litt overrasket over det som blir sagt fra både spillere og trener. Så jeg mistenker også at det er mer som ligger bak enn bare en forglemmelse.
De har en ekstremt enkel jobb. Møt opp på trening, møt opp på kamp og møt opp på spillermøter. Hvis disse tre tingene blir for krevende for dem får de finne seg en annen jobb. Jeg har aldri glemt å møte opp på jobb.

Nixon

Quote from: krakra on February 13, 2016, 18:37:24 PM
Det er ikke unntaksvis at resultater i oppkjøring og serie ikke helt står i stil.

Nå spørs det hva man legger i "helt står i stil" og hva man er fornøyd med når sesongen begynner. Der er jo folk veldig forskjellige.
Rød makt på Hansa!

Nixon

Quote from: Klaus_Brann on February 13, 2016, 18:40:21 PMEr det virkelig unntaksvis, eller tipper du at det er unntaksvis? Altså at treningskampene ikke står i stil med hvor Brann ender på tabellen?
Rød makt på Hansa!

dudo

Quote from: krakra on February 13, 2016, 18:41:56 PM
Quote from: Nixon on February 13, 2016, 18:38:37 PM

De har en ekstremt enkel jobb. Møt opp på trening, møt opp på kamp og møt opp på spillermøter. Hvis disse tre tingene blir for krevende for dem får de finne seg en annen jobb. Jeg har aldri glemt å møte opp på jobb.

Men alle kan vel relatere til å glemme et møte. ;-)

Dog noe ganske annet når man allerede er på hotellet med hele bedriften ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Det er ikke uvanlig at lag med dårlige oppkjøringer gjør det godt i sesongen, og at lag med gode oppkjøringer gjør dårlige sesonger. Jeg tror faktisk at sammenhengen mellom oppkjøring og sesong er rimelig lav. Og vi har ikke engang hatt en dårlig oppkjøring, vi har hatt en dårlig kamp litt over halvveis ut i oppkjøringen.

Nixon

Quote from: krakra on February 13, 2016, 18:41:56 PMDe har en ekstremt enkel jobb. Møt opp på trening, møt opp på kamp og møt opp på spillermøter. Hvis disse tre tingene blir for krevende for dem får de finne seg en annen jobb. Jeg har aldri glemt å møte opp på jobb.

Ja, ingen sier at det er komplisert. Men jeg hadde som sagt ikke blitt veldig overrasket likevel dersom det kun hadde vært en forglemmelse. For det skjer tross alt selv om det skulle vært aldri så enkelt. Men da burde det vært en enkel sak å legge saken død med en gang. Når de ikke svarer på spørsmål blir det bare spekulasjoner. Det bør de vite i Brann.
Rød makt på Hansa!

Huff

Uten at jeg har sett kampen må jeg henge med på dem som påpeker at vi neppe rykker ned basert på en dårlig treningskamp mot Sogndal. Derfor var jeg heller ikke inne å skrev her med forhåpninger om en kanonsesong basert på det som skal ha vært to gode treningskamper i Florida.

Det er vel bare å minne på om at vi fikk en ''bekreftelse'' på at fjorårets Brann-utgave, anført av Rikard Norling, ville ta Obåsligaen som en sjarmøretappe med en knusende overbevisende 3-0 seier over Sogndal på Varden- betydelig nærmere seriestart enn dagens angivelige fadese.

Dog ser jeg litt på trender når det kommer til enkeltspillere, og ut fra det jeg leser av kampoppdateringen driver fremdeles Grønner med toskeskap på banen, mens Skålevik fremdeles ikke kan motta en ball når tempoet når TL-nivå. Dette er selvsagt bekymringsverdig, og det er ikke mindre bekymringsverdig at Piotr og Barmen utestenges fra kamp. Så gjenstår det å se hvorfor, for jeg tviler på at det er i Branns interesse at spekulasjonene farer vilt avsted.

Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

Nixon

Quote from: krakra on February 13, 2016, 18:46:00 PM
Det er ikke uvanlig at lag med dårlige oppkjøringer gjør det godt i sesongen, og at lag med gode oppkjøringer gjør dårlige sesonger.

Nei, ser man totalt sett på fotballen er det nok ikke uvanlig at "lag" gjør det. Jeg vil tro det skjer i alle divisjoner i alle land. Hvert år. Men det er likevel ikke et argument som er egnet til å roe ned bekymrede supportere midtveis i en oppkjøring som halter litt. For at det ikke er uvanlig totalt sett betyr jo ikke at ett lag skal oppleve det mange ganger.
Rød makt på Hansa!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on February 13, 2016, 18:45:17 PM
Quote from: Klaus_Brann on February 13, 2016, 18:40:21 PMEr det virkelig unntaksvis, eller tipper du at det er unntaksvis? Altså at treningskampene ikke står i stil med hvor Brann ender på tabellen?

Jeg skal ta en gjennomgang av de siste 10 årene, så får vi "fasiten".
Så får krøvel ta de 90 årene før der. Spesielt de to tapene mot Frigg på treningsleiren i Kina i 1923 skapte uro i rekkene.

OmOssSjølOgHansaøl

Jeg tenker vi trenger 2-3 nye spillere inn og et par treningskamper til før det er mulig å komme med kvalifiserte gjetninger om sesongen.

I dag manglet vi både Demidov og Leciejewski som begge må antas å være i den foretrukne førsteelleveren samt forhåpentligvis en kantspiller og en indreløper som kommer til å spille en god del. Halve kampen spilte vi dessuten med andrevalg på begge backplassene.

dudo

Det er for øvrig mer bekymringsverdig om Huseklepp skal være en nøkkelspiller i år enn all verdens andre prestasjoner i Sogndal. Han er direkte svak, og det er helt krise at han er en av The grand old men.

Belfort

Quote from: dudo on February 13, 2016, 19:03:02 PM
Det er for øvrig mer bekymringsverdig om Huseklepp skal være en nøkkelspiller i år enn all verdens andre prestasjoner i Sogndal. Han er direkte svak, og det er helt krise at han er en av The grand old men.

Huseklepp som vi kjente med rykk og finter er definitivt tilbakelagt. Er synd og se på at han de siste sesongene har "forringet" den Huseklepp vi husket

Klaus_Brann

February 13, 2016, 19:47:53 PM #278 Last Edit: February 13, 2016, 19:49:43 PM by Klaus_Brann
Her Nixon;

La oss ta en titt på de siste 10 årene.

2006:

Uavgjort mot FC Lüzern, tap mot Løv-Ham, uavgjort mot Sogndal, tap mot Krylia Sovetov, uavgjort mot TIL, uavgjort mot KR Reykjavik, tap mot Viking, tap mot RBK, seier mot FKH, seier mot San Pedro, tap mot Murcia, tap mot Viking, tap mot Bryne, seier mot Molde, seier mot Stord, uavgjort mot IFK Göteborg og seier mot Fana.

De fleste husker nok at vi endte som nr. 2 i 2006.

Konklusjon: 5 seire, 5 uavgjort og 7 tap.
Treningskampene ga ikke et riktig bilde av sesongen.

2007:

Uavgjort mot Rapid Bucuresti, seier mot Løv-Ham, seier mot LSK, seier mot RBK, tap mot KR Reykjavik, tap mot VIF,
tap mot Viking, seier mot Start, seier mot Firda-laget, tap mot Aafk, seier mot Os.

Seriegullet kom hem.

Konklusjon: 6 seire, 1 uavgjort og 4 tap. Middels oppkjøring. Det luktet ikke seriegull av den, men bedre enn i 06.

2008:

Uavgjort mot Helsingborg, seier mot FCK, tap mot OB, seier mot Bryne, seier mot Malaga, seier mot HJK Helsinki, seier mot Nest-Sotra, seier mot Aafk og seier mot Molde.

Vi havnet på 8. plass.

Konklusjon: 7 seire, 1 uavgjort og 1 tap. Vi overbeviste stort i treningskampene, men havnet allikevell midt på tabellen.

2009:

Tap mot Legia Warszawa, seier mot Austria Wien, tap mot Løv-Ham, tap mot Glimt, tap mot Godset og tap mot Elfsborg.

Vi havnet på 5. plass.

Konklusjon: 1 seier og 5 tap ga bud om en elendig sesong.

2010:

Tap mot FKH, seier mot U.D. Vecindario, seier mot Las Palmas Atlético, seier mot Løv-Ham, seier mot Hønefoss, uavgjort mot FC Midtjylland, seier mot Sønderjyske, tap mot Seattle Sounders, tap mot Helsingborg, seier mot Sogndal, tap mot Leeds.

Vi havnet på 13. plass.

Konklusjon: 6 seire, 1 uavgjort og 4 tap.

2011:2012:

Uavgjort mot Ulf, tap mot FKH, tap mot FC Rapid Bucuresti, tap mot FC St. Gallen, seier mot FK Fyllingsdalen, seier mot LSK, tap mot S08, uavgjort mot TIL, uavgjort mot Stabæk og uavgjort mot Firda-laget.

Vi havnet på 6. plass.

Konklusjon: 2 seire, 4 uavgjort og 4 tap.

2013:

Uavgjort mot Vard Haugesund, seier mot Las Palmas, uavgjort mot Estrella FC, uavgjort mot Molde, seier mot Sparebanken Vest-laget, uavgjort mot Ulf, tap mot Hønefoss, seier mot Bryne.

Vi havnet på 8. plass.

Konklusjon 3 seire, 4 uavgjort og 1 tap.
Treningskampene ga et riktig bilde av sesongen.

2014:2015:

Tap mot FK Fyllingsdalen, seier mot Fana, tap mot Shamrock Rovers, tap mot Start, seier mot S08, tap mot Aafk, seier mot Sogndal og tap mot Hammarby.

Vi havnet på 2. plass.

Konklusjon: 3 seire, 0 uavgjort og 5 tap.

Oppsummering:

2006: Treningskampene ga ikke et riktig bilde av sesongen.
2007: Treningskampene ga ikke et riktig bilde av sesongen.
2008: Treningskampene ga ikke et riktig bilde av sesongen.
2009: Treningskampene ga ikke et riktig bilde av sesongen.
2010: Treningskampene ga ikke et riktig bilde av sesongen.
2011: Treningskampene ga ikke et riktig bilde av sesongen.
2012: Treningskampene ga ikke et riktig bilde av sesongen.
2013: Treningskampene ga et riktig bilde av sesongen.
2014: Treningskampene ga et riktig bilde av sesongen.
2015: Treningskampene ga ikke et riktig bilde av sesongen.

En ren fasit vil man aldri få, men det er et klart mønster som tegner seg her. Eller?

Finfin respons

Har et sterkt behov for å gi en negativ respons på Brann-laget etter dagens stream-opplevelse:
- Huseklepp er bås. Nok er nok.
- Backene er ikke gode nok. Dermed rakner spillesystemet til Brann. Dette er et kjempeproblem.

Isolert sett, helt fritt for sesong-spådom: Denne kampen var en katastrofe. Og det er ikke greit.

Og som noen påpekte: Denne kampen sender et sterkt signal. Håper denne kampen fører til handling. Soltvedt må på banen.
Kanskje.

Torvanger

Huseklepp følger opp skuslingen av store målsjanser, som han gjorde ifjor. Brann taper kamper og poeng på denslags, han bør finne seg en ny klubb til sommeren om det ikke bedrer seg. Mål kommer om man er dyktig og kald nok, Erik hadde begge deler en gang, nå gjemmer han seg bare bort og blir perpleks når han har sjansen.

Giles

Forbausende hvordan nok en møkkakamp kan spre positive vibrasjoner. Virker en smule krampaktig selv om treningskamper i seg selv ikke sier all verden. Men dette er den dårligste stallen på lenge og det er det ikke bare superpessimister som mener, men nøytrale forståsegpåere, trener, bjellesauer og mange helt normale folk.
Kommer det ikke kvalitet inn med de rette egenskapene så blir dette en kamp med ryggen mot veggen

Torvanger

Hvilsom har vært veldig hellbent på å presisere at det ikke er Messi som har kommet, men han bør jommen vise litt tenner snart, ellers bør Brann gjøre grep.

vekkreist

Hvilsom spilte vel midtbane idag? Da er det nok ikke lett å markere seg, spesielt ikke når Brann offensiv var pissdårlig idag.

Men får håpe han kommer seg.

Koffert1

Uavhengig av hva som ligger bak dagens situasjon er det på tide at Barmen tar tak i livet som fotballspiller. Tror knapt jeg vet om en fotballspiller som er mindre profesjonell enn denne gutten, og jeg tror knapt jeg vet om en person som er mer interessert i å vise hvor god han er til å shotte med begge hendene..
Få kontroll på gutten eller send han vekk..

Corran

Angrepsspillet er det ingenting som tyder på at er på rett vei.
Forsvarsspillet er ok
Midtbanen er ikke od nok og jævla tynt besatt
Når folk sier at vi er B preget pga at vi mangler Barmen og Demidov blir jeg bekymret
Eg skal ikke svartmale pga resultatet i dag men ser ikke mange lyspunkt heller.
Stallen er for tynn på midtbanen og de tre framme ser for svake ut. Hvilsom har jeg ikke gitt opp men resten er jeg skeptisk til
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Vi manglet Piotr, Barmen og Demidov, mens Nouri og Kristiansen startet på benken. Det er fem spillere som trolig ville startet første serierunde med dagens stall hvis de var tilgjengelige. I tillegg manglet vi Larsen som nok ville gjort det samme og Skaanes som er backupen til Barmen.

På et toppet lag med dagens stall ville trolig kun fire av de som startet i dag startet i de posisjonene de startet i dag. Så laget var absolutt b-preget, det er det ingen tvil.

pidre

Virker som enkelte legger til grunn at alle er klar og tilgjengelige til seriestart.

Ellers foretrekker eg treningskamper med godt spill, at mønster fungerer, enkeltspillere som viser seg frem og gode resultater.
Saludar a los monos!

krøvel vellevold

February 14, 2016, 09:47:31 AM #288 Last Edit: February 14, 2016, 09:49:28 AM by krøvel vellevold
Quote from: Klaus_Brann on February 13, 2016, 18:58:03 PM
Quote from: Nixon on February 13, 2016, 18:45:17 PM

Jeg skal ta en gjennomgang av de siste 10 årene, så får vi "fasiten".
Så får krøvel ta de 90 årene før der. Spesielt de to tapene mot Frigg på treningsleiren i Kina i 1923 skapte uro i rekkene.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: Klaus_Brann on February 13, 2016, 19:47:53 PMEn ren fasit vil man aldri få, men det er et klart mønster som tegner seg her. Eller?

For det første: Bra oppsett, Krøvel kunne ikke gjort det bedre!:)

Men, nei, jeg er ikke enig i det. For det første er jeg uenig i noen av årene i forhold til om forskjellen er stor nok. Og kom igjen! Tar du virkelig med 2015?

Og så er det noen andre momenter. Når man ikke ser på omstendighetene bak tallene så er de nærmest verdiløse. La oss ta et eksempel: Brann vinner mange kamper i oppkjøringen, men det er dårlige prestasjoner mot lag nedover i divisjonene i Norge og B-lag fra utlandet. Slike kamper har vi stort sett hvert år, noen år mer enn andre. Men når sesongen da begynner og vi gjør det dårlig er det for oss det året en bekreftelse på det vi fryktet i oppkjøringen, men noen år etter i din oversikt blir det "Treningskampene ga ikke et riktig bilde av sesongen". Men for mange gjorde det nettopp det.

Og så blir det på mange måter feil å overføre en sesong til en annen og trekke en konklusjon. For hvert år og hver spillerstall gir veldig ulike utgangspunkt. Noen år vet vi at vi har mye bedre spillere og stall enn det de viser, og at noen spillere gjerne er kjent for å spille dårlig i oppkjøringen. Slik det var i gullalderen for snart 10 år siden. Men kan vi si det samme i år? Er vi trygge på at stallen og spillrne i det hele tatt har det i seg å gjøre en god sesong? Det er et moment som spiller inn når folk er bekymret i 2016, og oversikten din har i så måte ikke en veldig beroligende effekt.
Rød makt på Hansa!

Nixon

Quote from: Koffert1 on February 14, 2016, 00:23:15 AM
Uavhengig av hva som ligger bak dagens situasjon er det på tide at Barmen tar tak i livet som fotballspiller. Tror knapt jeg vet om en fotballspiller som er mindre profesjonell enn denne gutten, og jeg tror knapt jeg vet om en person som er mer interessert i å vise hvor god han er til å shotte med begge hendene..
Få kontroll på gutten eller send han vekk..

Dersom dette stemmer bryter Barmen de interne reglene med jevne mellomrom, og det er utrolig uproft. Men er han virkelig så dum at han går ut på byen og drikker? Sladrehanker finnes jo over alt.
Rød makt på Hansa!

Kagain

Ja, jeg har hørt at det til og med fins sladrehanker og slarvebøtter inne på bataljonen sitt forum. Ydderst chokerende (som de ville sagt etter tapet mot Frigg i 1923)

Kagain

Over til noe helt annet. Av dere som fikk sett treningskampen, var Birkelund involvert i noe særlig eller er det nok et tilfelle av "Good riddance to bad rubbish"?.

Og så er det interessant at VG prøver å krisemaksimere etter Piotr og Barmen Jr. esset på leggen.

Overskriften: "To spillere kalles inn på teppet mandag etter «alvorlig hendelse»"

http://www.vg.no/sport/fotball/sk-brann/to-spillere-kalles-inn-paa-teppet-mandag-etter-alvorlig-hendelse/a/23616418/

Det som gjør det enda mer interessant er at lengre ned i artikkelen står det noe slikt som

"Soltvedt ønsker ikke å fortelle hvorfor spillerne kom for sent til møtet. Han vil heller ikke «gradere alvorligheten» av hendelsen."

Så i følge VG er det en alvorlig hendelse, mens Soltvedt ikke sier noe som kan peke i den retningen.

Videre står det "VG vet at i hvert fall Leciejewski var til frokost den dagen han og Barmen kom for sent til spillermøtet, som var klokken 12".

Så er det mulig at Barmen forsov seg? Men hva som skjedde med Piotr er jo et lite mysterium.

Corran

Quote from: krakra on February 14, 2016, 02:44:25 AM
Vi manglet Piotr, Barmen og Demidov, mens Nouri og Kristiansen startet på benken. Det er fem spillere som trolig ville startet første serierunde med dagens stall hvis de var tilgjengelige. I tillegg manglet vi Larsen som nok ville gjort det samme og Skaanes som er backupen til Barmen.

På et toppet lag med dagens stall ville trolig kun fire av de som startet i dag startet i de posisjonene de startet i dag. Så laget var absolutt b-preget, det er det ingen tvil.

Så nå er plutselig Larsen bankers på laget igjen. Han må ha vist noe i skadeavbrekket som gjør at han seiler opp som et førstevalg da :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Quote from: Kagain on February 14, 2016, 12:11:23 PMVidere står det "VG vet at i hvert fall Leciejewski var til frokost den dagen han og Barmen kom for sent til spillermøtet, som var klokken 12".

Så er det mulig at Barmen forsov seg? Men hva som skjedde med Piotr er jo et lite mysterium.

Høres helt utrolig ut dersom Barmen ikke var til frokost. For jeg kan aldri tenke meg at frokost er frivillig på kampdager. Og Brann må jo ha oversikt over spillerne sine og vite hvem som møter, og gi beskjed til spillerne dersom noen ikke kommer til frokost. Hjelper ikke at det er voksne folk vi snakker om, selv om skylden selvsagt ligger først og fremst på Barmen. Det er likefullt slapt dersom klubben først savnet Barmen klokken halv tolv.
Rød makt på Hansa!

Kagain

Ja, for under Monsamjelden var det vel slik at de måtte ha noen måltider sammen? Mener at det var snakk om at de frekventerte Pasta sentral?

gladiporno

Quote from: Corran on February 14, 2016, 02:06:11 AM

Når folk sier at vi er B preget pga at vi mangler Barmen og Demidov blir jeg bekymret

I startoppstillingen manglet vi følgende spillere:

Piotr Leciejewski, Amin Nouri, Vadim Demidov, Ruben Krstiansen, Kasper Skaanes, Kristoffer Barmen, Kristoffer Larsen, Azar Karadas, Håkon Lorentzen og Fredrik Heggland

Av disse er det flere som ville startet en seriekamp under normale omstendigheter, atter flere som ville komme inn under kampen og er i stand til å avgjøre kamper til vår fordel. Når man spiller med reservekeeperen fra start, sidebacker som knapt har spilt kamper for laget, en indreløper som egentlig er spiss og som aldri har spilt på midtbanen før, og en uønsket spiller som midtspiss, så er det forståelig at noen ymter frempå ordet "b-preget".

Jeg så ikke kampen, men forventet en svak forestillingen basert på laget vi stilte med. Vi visste at troppen var tynn, tynnere og svakere enn den vi avsluttet sesongen med i fjor, og at nye spillere må på plass før vi call it a day. Gårsdagens kamp er om ikke annet nok et argument for dette.  

pidre

Stiller ikke de fleste med sine "b-lag" til kamper som dette?

Forøvrig blir det jo ofte sagt at vi er stinne av trening, og at det kan forklare en dårlig prestasjon. Men, er ikke alle norske lag "stinne" på denne tiden?  

Saludar a los monos!

OmOssSjølOgHansaøl

Jo, det er flere som stiller med "B-lag" / uvante lagoppstillinger, og det er flere som er stinne av trening. At B-laget til ett lag er bedre enn B-laget til et annet lag i en treningskamp, sier lite om hvordan de to lagene vil gjøre det når alvoret begynner. Det er jo litt av grunnen til at man ikke skal legge altfor mye i resultatene av slike treningskamper.

Kampen underbygget bare det nesten alle har vært enige om i lang tid: Vi trenger reelle forsterkninger med offensive kvaliteter når vi skal skaffe en eller to kantspillere og minst en indreløper.

Paldan

Som det ble sagt tidligere i tråden, virker det som mange legger til grunn at vi har skadefri stall så snart sesongen starter. Men vi kommer alltid til å ha 1-3 skader minimum, så vi får prise oss lykkelige om de ikke kommer i midtbaneleddet, der er det syltynt. I tillegg er midtstopperplassene én skade unna totalt havari, å ha Grønner på banen i tellende kamper er ren bingo. Der kommer tabbene, kortene og straffene som perler på en snor.

Ellers får dere unnskylde min pessimisme, men at Huseklepp (ferdig som toppspiller) og Barmen (ikke en profesjonell arbeidstager) er i en antatt førsteellever smaker av nedrykksstrid.

Go Up