• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Brann - Follo mandag 1. juni kl. 19.00

Started by Nixon, May 27, 2015, 12:38:18 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Herman1

Quote from: dudo on June 01, 2015, 21:38:54 PM
Det ryktes at det blir mye fysisk- og pasningstrening framover. Høres greit ut.

Blir interessant å se om Brann øker treningsmengden også.

Spelaren

Etter å ha sett repriser og stillbilder av Piotr-situasjonen mener eg det var greit å annullere. Follo-spilleren deiser inn i armene til Piotr før han er nær ballen.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

osoerli

Follo var eit positivt bekjentskap.  Dei spelte ein type fotball eg ikkje hadde venta i Obås.  Med Udjus i mål og Norling på benken hadde denne kampen antageleg blitt tapt.  Piotr hadde matchvinnareigenskapar i dag.  1 mot 1 er han framleis blant dei beste i landet.  Og så lenge han ikkje får tilbakespel under press går det greit med ballen i beina også.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Henger meg på de som ikke skjønner at ikke Demidov gjorde det bra nok i dag. Han var ikke strålende, men en viktig brikke utpå der.
Både LAN og Strand tenker forøvrig det samme.
Håper han endelig kan begynne å stå frem skikkelig nå og vise glimt fra gamle dager.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

June 02, 2015, 04:57:26 AM #254 Last Edit: June 02, 2015, 09:34:20 AM by krøvel vellevold
Quote from: blobby winters on June 01, 2015, 20:43:04 PMRundspilt? Tja. .

Follo var ikke mer overlegne i denne kampen enn vi var mot Hønefoss - hvor alle mente at vi var elendige. (6-0 i sjanser iflg BT, og 7-0 i avslutninger innenfor 16-meteren til oss i den kampen)  Ingen som snakket om rundspilling da...

Når det er sagt: I denne kampen var vi elendige, og det kunne fort endt med både ett og tre poeng til Follo.
Legg ned hele klubben!

Tom C

Quote from: Nixon on June 01, 2015, 20:36:56 PM
Forøvrig skal vi være glad for at Follo-målet på overtid ble annulert. Der har ikke polakken kontroll og dommeren kunne lett latt den gå.

Fullstendig uenig. Han kommer hoppende mer eller mindre rett inn i Piotr, så kan ikke skjønne hvordan noen kan mene at det ikke var et klart frispark. Piotr har jo til og med ballen i hendene når han fyren kommer susende inn. Men selvfølgelig typisk Wathne og han nye bestekompisen fra sørlandet å gjøre et stort nummer ut av Follo ble "snytt" for et mål der.

Synes forøvrig at det var en veldig variabel kamp mot en overraskende god motstander. Og tror vi vant pga innsatsen, selv om vi ikke hang sammen som lag i store deler av kampen. HAdde vi da også senket innsatsen 5%, så hadde vi fått grisebank. Får håpe dette er en øyeåpner for gutta, at innsats kommer først, og at samhandlingen både i press og i etablert, kommer mer etterhvert.
Aldri mer Obos....

Yngve

Fyrst og framst ser det passivt ut av Piotr. Men Follo-spelaren brukar vel og skuldera til å skåra med. Ser ikkje ut som om den er innom hovudet hans nokon gong.

Elles var det ein frykteleg svak kamp av Brann. Hadde Follo hatt litt betre spissar hadde dei vunne lett mot oss.

Eg hadde ikkje forventa underverk med ny trenar, men eg hadde forventa at spelarane hadde litt ære og viste litt innsats. Men det var det svært få som viste. Trist å sjå på.

Eivind

Quote from: Yngve on June 02, 2015, 07:40:35 AM
eg hadde forventa at spelarane hadde litt ære og viste litt innsats. Men det var det svært få som viste. Trist å sjå på.

Jøss? Etter min mening var innsatsen i går formidabel sammenlignet med det siste 1,5 årene. Synes spillerne løp mer, gikk i mer dueller og ville mer enn man har sett tidligere. Nettopp derfor klarte de 3 poeng i denne kampen. Follo fremstår som et bedre fotballag med mer kvalitet enn Brann, men vi tar dem på innsatsen, mener nå jeg !

Falkman

var på jobb, og fikk ikke sett kampen. Interessant å se hvor ulikt folk har oppfattet den. jevnt over  virker det å være enighet om at prestasjonen var langt under pari. men forklaringene på at det ble slik er jo mildt sagt varierende! noen hevder at det skyldes manglende innsats, mens andre mener at  innsatsen var det som ga oss seieren, tross alt.  er det for smertefullt å innrømme at Follo for øyeblikket er et bedre fotballag enn oss, eller var bare innsatsen for svak?

Lasaron

Jeg tror Follo over lengre tid har trent pasningsspill med en trener som vet hva han gjør.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Yngve

Quote from: Falkman on June 02, 2015, 08:12:41 AM
var på jobb, og fikk ikke sett kampen. Interessant å se hvor ulikt folk har oppfattet den. jevnt over  virker det å være enighet om at prestasjonen var langt under pari. men forklaringene på at det ble slik er jo mildt sagt varierende! noen hevder at det skyldes manglende innsats, mens andre mener at  innsatsen var det som ga oss seieren, tross alt.  er det for smertefullt å innrømme at Follo for øyeblikket er et bedre fotballag enn oss, eller var bare innsatsen for svak?

Follo spelte rundt og over oss stort sett heile kampen. Me hadde ein periode på 10-15 min der me var ok. Elles var det trist. Særleg i fyrsteomgangen. Då var det beint fram flaut å sjå på. Med visse heiderlege unntak.

dudo

Treneren til Follo begynte med juniorlaget i 08, og har jobbet inn denne stilen siden. Flere av spillerne er "vokst opp" i det. Det merkes.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Brann hevet innsatsen betraktelig etter pause. Selv om vi fortsatt ligger et stykke unna der vi bør være.

Men det ser kanskje dårligere ut enn det er. For problemet er at Brannspillerne aldri kommer opp i motspilleren før de har levert ballen fra seg til en bevegelig medspiller, mens Brannspillerne beholder ballen mye lenger og blir da oftere taklet. På den måten blir inntrykket at motstanderen er mye mer aggresive enn oss.
Rød makt på Hansa!

aleksanderhjelleseth

Quote from: Nixon on June 02, 2015, 08:48:48 AM
Brann hevet innsatsen betraktelig etter pause. Selv om vi fortsatt ligger et stykke unna der vi bør være.

Men det ser kanskje dårligere ut enn det er. For problemet er at Brannspillerne aldri kommer opp i motspilleren før de har levert ballen fra seg til en bevegelig medspiller, mens Brannspillerne beholder ballen mye lenger og blir da oftere taklet. På den måten blir inntrykket at motstanderen er mye mer aggresive enn oss.

Nettopp, en annen ting å huske på er at vi lot de trille litt ball også, vi prøvde å ligge kompakt og de trillet ball, det resulterte jo ikke akkurat i en sjangseorgie. Men sant skal sies at de hadde en av de bedre grunnspillene eg har sett av et Norsk lag. Men et lag som bare triller ball og som ikke er effektive har ikke skjønt grunnpoenget med fotball.

Tom C

Ja, det blir hele tiden en-og-en både i press og når vi har ballen. veldig få samtidige bevegelser. Og det ser ikke ut til at de som er rundt han som presser skjønner at de kanskje må opp i press på pasningsalternativene deres, før det er litt for sent hver gang.
Aldri mer Obos....

Giles

Nesten alle får med seg at Brann framstår usammenhengende, uten rytme offensivt og defensivt og med en rekke svake individuelle prestasjoner. Svært få konkluderer med at Brann vant denne kampen på flaks alene. Dette er så langt fra friskmelding som det er mulig å komme. Det var ingen grep som virket eller noen trenereffekt kun slumphell.
Det positive var poengene og den effekten en seier tross alt har på selvfølelsen. Og en smule arbeidsro for LAN. Måtte han se sannheten i hvitøyet og konfrontere faenskapen.

dudo

Uansett er det fullt mulig å slå Åsane, som er i elendig form. Men det burde jo gjeldt nest Sotra også ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

pidre

Quote from: Giles on June 02, 2015, 16:22:51 PM
Nesten alle får med seg at Brann framstår usammenhengende, uten rytme offensivt og defensivt og med en rekke svake individuelle prestasjoner. Svært få konkluderer med at Brann vant denne kampen på flaks alene. Dette er så langt fra friskmelding som det er mulig å komme. Det var ingen grep som virket eller noen trenereffekt kun slumphell.
Det positive var poengene og den effekten en seier tross alt har på selvfølelsen. Og en smule arbeidsro for LAN. Måtte han se sannheten i hvitøyet og konfrontere faenskapen.
Saludar a los monos!

ostraume

Quote from: krakra on June 02, 2015, 17:40:00 PM
Dette Follolaget hadde scoret 4-5 mål mot oss med Norling.

Elsker disse meningsløse kontrafaktiske faktautsagnene dine.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on June 02, 2015, 17:59:48 PM
Quote from: krakra on June 02, 2015, 17:40:00 PM
Dette Follolaget hadde scoret 4-5 mål mot oss med Norling.

Elsker disse meningsløse kontrafaktiske faktautsagnene dine.

Og med Norling hadde vi tapt 6-0 i bortekampen mot Bryne. Eller vent...
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on June 02, 2015, 04:57:26 AM

Follo var ikke mer overlegne i denne kampen enn vi var mot Hønefoss - hvor alle mente at vi var elendige. (6-0 i sjanser iflg BT, og 7-0 i avslutninger innenfor 16-meteren til oss i den kampen)  Ingen som snakket om rundspilling da...

Når det er sagt: I denne kampen var vi elendige, og det kunne fort endt med både ett og tre poeng til Follo.

Nå utviser du korttidshukommelse. Når et bortelag får lov til/klarer å ha 35 trekk innad i laget er de oss selvsagt (tidvis) totalt overlegne.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

June 02, 2015, 20:36:39 PM #272 Last Edit: June 02, 2015, 20:42:38 PM by krøvel vellevold
Quote from: Klaus_Brann on June 02, 2015, 19:39:05 PM
Quote from: krøvel vellevold on June 02, 2015, 04:57:26 AM

Follo var ikke mer overlegne i denne kampen enn vi var mot Hønefoss - hvor alle mente at vi var elendige. (6-0 i sjanser iflg BT, og 7-0 i avslutninger innenfor 16-meteren til oss i den kampen)  Ingen som snakket om rundspilling da...

Nå utviser du korttidshukommelse. Når et bortelag får lov til/klarer å ha 35 trekk innad i laget er de oss selvsagt (tidvis) totalt overlegne.

Ja i de i overkant av 90 sekundene det varte. Og ja, de hadde en del ball, men de kom ikke til nevneverdig flere muligheter enn oss av den grunn.

Ellers var det jevnere: 5-4 i sjanser iflg BT, 15-13 i avslutninger og 5-3 i avslutninger på mål iflg. nifs.no. Og min egen telling viser 4-6 i avslutninger innenfor 16-meteren. Videre var det 1-1 i stolpeskudd. Til sammenligning i Hønefoss - Brann der ingen snakket om rundspilling, men mange mente vi var elendige: 9-4 til Brann i avslutninger, 7-0 til Brann i avslutninger innenfor 16-meteren, 5-2 til Brann i avslutninger på mål, 6-0 til Brann i sjanser og 1-0 til Brann i stolpeskudd. Og det meste skjedde på Hønefoss' halvdel.

Brann hadde mye ball for et års tid siden, uten at noen snakket om rundspilling av den grunn. Tvert imot klaget jo alle over balltrillingen.
Legg ned hele klubben!

Go Up