• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hønefoss-Brann mandag 8. juli kl 19.00

Started by Nixon, July 01, 2013, 12:33:30 PM

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gepard

Skars, din pinlige fjott, Brann fortjente ikke en dritt i dag. Du fokuserer på en jævla overgangsjanse i 2omgang.

stigh

Igjen skarsfjord gjør et "vanlig" intervju .. Kunne like godt spilt inn intervjue å spilt de av etter vert tap si er jo akkurat de samme å klager på alt som ikke har noe med hans jobb.. Klare ikke å ta selv kritikk

ostraume

Han står jo og sier at det ikke var godt nok. Rull inn.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Hatleking

Ro ned. Det høyrast ut som me ligg an til å rykke ned. Me ligg trass alt A poeng med tredjeplassen og er for fullt med i medaljestriden. Ja, Skarsfjord bør helst bytast ut med ein betre trenar - men slutt med denne utrulege svartmalinga.

Belfort

Quote from: ostraume on July 08, 2013, 20:10:58 PM
Han står jo og sier at det ikke var godt nok. Rull inn.


Det var på kontringsmuligheten. Sier ingenting om det tragiske spillet eller feigheten


Gepard

Byttene er det lite å si på, skader både på Zsolt og Gjesdal.

bernu

July 08, 2013, 20:13:05 PM #257 Last Edit: July 08, 2013, 20:15:32 PM by bernu
Det er faen meg helt utrolig at noen fremdeles gidder å se på denne situasjonen som ok.
Vi stinker!!!!
Gi nå faen i hvor vi ligger på tabellen.... Vi stinker!!!!
Og samejokken nekter å innse det!!
Vi er Brann. Vi skal ikke legge oss bakpå i 2.omgang på et uavgjort resultat mot Hønefoss.
Vi skal ikke drøye tid for å klare uavgjort mot Hønefoss.
Helvete heller!!!!
HANSA - Z

Huff

Forøvrig kred til Gjesdal i dag som reddet oss fra 10 mann i hele andre omgang.


Forøvrig skal Skars ha for at han kommer med en slags bekreftelse om at Brann ikke henger sammen som kollektiv. Bytte: Kantspiller- Sentral midtbanespiller. Stopper - sentral midtbanespiller. Slik bytter ikke et fungerende lag, m.m en leder med tre mål eller noe.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

storB

Var mye dårlig idag men syntes demir utmerker seg mest negativt, stråler usikkerhet og gjør elementere feil. Huseklepp med dagens dårligste prestasjonen når han presterer å sentre til 'eg e markert'  Kvelle istedet for 'er helt ledig og kommer til å score' Finne. Det er helt utrolig, burde vært trekk i lønn for sånne feil. Barmen tilfører som vanlig ingen verdens ting. Askar skuffer også, han har ikke troen på det han gjør. Også dårligste kampen hittil av Henke.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Joggi Bogga

Sitter med en bedriten følelse nå.

Denne kampen skulle jeg helst ikke ha sett, men fordi det er Brann avlyste jeg derfor noe som strengt tatt var litt viktigere.

Så får jeg servert denne dritten. Nivået var rekordlavt. Fikk nærmest bakoversveis når jeg skrudde over til Allsvenskan i pausen og rett etter kampen. Et litt bedre lag enn Hønefoss hadde sendt oss hjem som slakt. Midtbanen i møkkeformasjonen vår, 4-4-2, er jo fullstendig i oppløsning store deler av 2 omgang.

Vi har en ufattelig lang vei å gå. Om vi kvalifiserer oss til Europa, vil slikt spill ikke engang gi oss triumfer mot lag som vi tidligere ville feid gresset med.

Denne ligaen er rekordsvak. Aldri tidligere har det vært lettere å vinne serien, men vi virker totalt ambisjonsløse, tilfredse med poeng mot drittlag og har all mulig grunn til det, fordi vi trengte flaks for ikke å tape.

Send Skarsfjord på en veldig lang sommerferie.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

huleste

Hvis noen er i nærheten av å være fornøyd med dette, så blir jeg grønn i tryne. 1-1 er dårlig mot Hønefoss! Hønefoss skal være ingenting, Brann skal være best!

Hatleking

Quote from: huleste on July 08, 2013, 20:39:09 PM
Hvis noen er i nærheten av å være fornøyd med dette, så blir jeg grønn i tryne. 1-1 er dårlig mot Hønefoss! Hønefoss skal være ingenting, Brann skal være best!


Eg er ikkje nøgd med kampen anna enn at det er betre å få eitt poeng enn null. Det vil ikkje seie at alt er velstand. Aalesund fekk berre eitt poeng heime mot Sogndal (!) til dømes.

dudo

Coachingi verdensklasse, folkens!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: Hatleking on July 08, 2013, 20:40:55 PM
Quote from: huleste on July 08, 2013, 20:39:09 PM
Hvis noen er i nærheten av å være fornøyd med dette, så blir jeg grønn i tryne. 1-1 er dårlig mot Hønefoss! Hønefoss skal være ingenting, Brann skal være best!


Aalesund fekk berre eitt poeng heime mot Sogndal (!) til dømes.
Og de er nok rimelig misfornøyd med det.

Ricky

Liker hvordan Hønefoss stort sett bestod av gamle Løv-Ham-spillere og diverse tilovers-spillere fra forskjellige bunnlag. Og han/hun i angrepet som jeg er rimelig sikker på å ha sett spille for Sveriges damelandslag i OL.

Det burde vært mulig å få til noe spill og sjanser mot denne gjengen her.

krakra

Ikke en eneste Hønefoss-spiller hadde fått plass i Brann førsteelver(med en god trener). De fleste hadde slitt med å ta plass på benken. Vi er et mye bedre lag enn dem, spiller for spiller. Pinlig oppvisning.

dudo

Jeg tar mer enn gjerne Riski i startelleveren. Men tar selvsagt poenget ditt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dragn

Quote from: krakra on July 08, 2013, 20:52:24 PM
Ikke en eneste Hønefoss-spiller hadde fått plass i Brann førsteelver(med en god trener). De fleste hadde slitt med å ta plass på benken. Vi er et mye bedre lag enn dem, spiller for spiller. Pinlig oppvisning.


På papiret ja, i praksis nei. Fuck lagspillet, dem løp mer, dem løp raskere, dem var sterkere. I dag var de egentlig bedre i alt, overalt på banen. Mye bedre lag spiller for spiller? Så ikke sånn ut idag iallefall :L

krakra

Nei, og sånn vil det nok være så lenge Skarsfjord er trener. At spillerne våre virker dårligere enn de egentlig er. Vi har ikke hatt skikkelig guts og entusiasme siden våren 2011, og noe særlig lagspill har vi aldri hatt.

Ojo

Dette laget var det beste SK Brann har å stille med, bortsett fra Kvelle, men likevel klarer det ikke å slå pølselaget Hønefoss.

Mons Ivar, kom hem!

SK

Quote from: Ojo on July 08, 2013, 21:28:27 PM
Dette laget var det beste SK Brann har å stille med, bortsett fra Kvelle, men likevel klarer det ikke å slå pølselaget Hønefoss.

Mons Ivar, kom hem!


Ja, for Mjelde gjør det jo virkelig skarpt for tiden.


Huff

Krakras poeng er sentralt, ekstemt sentralt. Ikke en eneste Hønefosspiller -trolig inkludert Riski- ville spilt i Branns førsteellver. Med forbehold er det mulig dette litt feil og de har en klassespiller jeg ikke har fått med meg, men uansett ville 10 av ellve spillere i Hønefoss ellver neppe fått spille på Brann, og de færreste ville vært på benken. Vi snakker om et svært mye dårligere lag enn Brann. Så kan en argumentere med at alle lag kan gå på en smell, men dette var ingen smell, det var tvert imot et noe uventet og heldig poeng på bortebane, vi fremsto akkurat så jævlig dårlige som forventet.

Hva gjelder Kvelle er jeg etterhvert jævlig provosert. Har ingenting imot spileren, men faktum er at han nå har ganske mange starter på rad -sett bort fra når han har vært skadet. Videre har han svært mange dårlige kamper på rad, også før han ble skadet. Larsen grep ikke muligheten når Kvelle var skadet og har ikke iponert i år, men det er likevel ingen grunn til at en Kvelle skal starte kamp etter kamp når han har vært direkte dårlig over tid, noe han har. Legger til at jeg ikke er irritert på en Nordkvelle som er ute av form, men på Skars som gir en dårlig Nordkvelle fornyet tillit i kamp etter kamp.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

dudo

Riski er veldig bra. Hadde vært storfornøyd om vi hentet han.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Ja - Nordkvelle bør starte på benken i neste kamp. Eg synst eg har sett framgang i spelet til Larsen - iallfall til ein viss grad. Ingenting hadde vore meir gledeleg om han 'fann seg sjølv' igjen.

Markmus

Quote from: krakra on July 08, 2013, 21:16:23 PM
Nei, og sånn vil det nok være så lenge Skarsfjord er trener. At spillerne våre virker dårligere enn de egentlig er. Vi har ikke hatt skikkelig guts og entusiasme siden våren 2011, og noe særlig lagspill har vi aldri hatt.


Det som provoserte meg mest var hvordan vi brukte Finne og Huseklepp. Jeg synes de er en veldig bra duo å starte med på topp, men det blir bare latterlig komisk når mesteparten vi gjør er å slå poleballer på dem. Av aller spillere i hele verden, så er dette de man aller minst bør slå poleballer på. Den ene hodeduellen Huseklepp noen sinne har vunnet vil det gå gjetord om i Bergen i hundrevis av år, og selv om Finne liker å bite fra seg, så er han rett og slett for lav.

Frustrerende.

Når mesteparten vi gjorde var poleballer, så var det egentlig et latterlig enkelt bytte å gjøre: ut med Badji og inn med Pusic på topp i 4-3-3-formasjon. Midtbaneleddet ble uansett ikke brukt til annet enn forsvar, og Badji var for het i toppen og hadde gult. Hvis Pusic fortsatt var småskadet, så kunne vi satt Barmen på topp - så lenge vi hadde duellkraft der oppe som kunne plukke ned ballene til Finne og Huseklepp.

Skarsfjord, kom deg vekk. Du driter på ting jeg liker å være stolt av.
Ka du ve?

Klaus_Brann

Quote from: Belfort on July 08, 2013, 19:52:56 PM
Asbjørn Myhre usikker på hva supporterne diskuterte med Pjotr? Herregud, selvsagt at det gjaldt drølingen på slutten


Piotr ble forbannet på at noen skrek og buet på han/taktikken, når vi drøyer og prøver å ro inn ett poeng. Fint at det blir sagt i fra. Davy sto på matta der, litt som en forvirret klovn, og lurte på hva som skjedde.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Finne viser hvorfor han godt kan bli i 3 år til. Nordkvelle viser hvorfor han ikke bør starte for Brann. I motsetning til Askar på motsatt kant har han jo knapt offensive involveringer i det hele tatt. Derfor skal veien til benken være kort for Nordkvelle nå. Askar var også svak, men han er også ofte involvert i det Brann skaper offensivt.

Det er 1 poeng, det er noe å bygge på. Vi er på en plassering jeg i utgangspunktet ikke tror Brann har god nok stall til å være. Skal Brann være i gullkampen i siste serierunde må vi a) vinne de neste 6 hjemmekampene og b) vinne 5 av de 8 bortekampene. Det er ikke realistisk. Det er lov å drømme, men det er så langt fra realistisk som mulig. Både RBK og Strømsgodset er på vei mot over 2 poeng i snitt, så selv ikke de to forutsetningene er i utgangspunktet nok.

Torvanger

Det virker som om Skars har bestemt seg for en spillertype på bortebane vs en annen hjemme, ergo Nordkvelle fra start ute og Larsen eller Nordkvelle fra start hjemme. Larsen virker uansett å være uaktuell i de fryktinngytende bortematchene.

ostraume

Enig i at Nordkvelle har vært dårlig lenge nå. Men så blir han og tatt av tidlig kamp etter kamp. Larsen har, desverre, ikke tatt mulighetene fra benken heller.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Larsen ble sannsynligvis et offer for at Brann måtte bytte to midtstoppere. Jeg tror han hadde fått kommet innpå hvis ikke.

Ellers virker lokalavisene å være godt fornøyd med kampen i går. BT er litt kritiske i kommentaren til Strand, mens BA kan melde på forsiden at kampen i går var slutten på bortemarerittet og ikke et kritisk ord så langt øye kan se inne i avisen heller. Så noe "Skarsfjord må gå"-forsider i nær fremtid tror jeg vi kan se langt etter.
Rød makt på Hansa!

Spelaren

Etter å ha fått denne kampen litt på avstand ser den egentlig veldig ut som dei foregående kampene våre. Tidvis små tendenser, men stort sett svake prestasjoner.

Me somler rundt med ballen på midten, speler støttepasninger i hytt og gevær som vanligvis ender opp med eit tilbakespel til Piotr - som ikkje har andre muligheter enn å måke den framover til vår særdeles luftsvake angrepsrekke. På midten er Badji ekspert på mottak, avdribling og tilbakespel, noe som er bortkastet tid for oss. Det kan gjere vere at det mangler initiativ å spele på, i så fall er det eit taktikkproblem som sjefen på sidelinjen får ta på sin kappe. Det er omtrent aldri slik at Brann angriper med fotball der valgene ikkje kan leses på din lokale boksjappe en evighet i forveien, det er forutsigbart, platt og lett å demme opp for. Seint går det også, hvilket overlater til tilfeldigheter å skaffe oss farlighetene. Denne gangen var det ein brainfart frå Hønefossforsvaret som gav oss vårt mål.

Det er neppe mulig å fortsette miseren på bortebane stort lengre før Skarsfjord mister garderoben. Supporterne har han mistet grepet på for lenge siden, sjølv om Bataljonsledelsen er rørende omtenksom og tålmodig - den jevne supporter (både i og utenfor BBB) er neppe særlig fornøyd med den totale mangelen på visjon eller taktikk utenfor republikken. Det går på æren løs at småbygdene rundt i landet skal drite oss såpass ut når me kjem på besøk. Hønefoss er eit sånt lag Brann-maskineriet skal male i stykker og minne om størrelsesforholdet på klubbene, økonomi og ressurser. Det er 11 mot 11 utpå der, men i samtlige ledd, taktikk og utholdenhet skal vår klubb framstå som den med størst muskler. I stedet ser me eit feigt bedritent mannskap slentre rundt mot halvproffe hobbyspillere, dritredde for å ha ballen i meir enn tre trekk.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Belfort

Quote from: Nixon on July 09, 2013, 07:50:11 AM

Ellers virker lokalavisene å være godt fornøyd med kampen i går. BT er litt kritiske i kommentaren til Strand, mens BA kan melde på forsiden at kampen i går var slutten på bortemarerittet og ikke et kritisk ord så langt øye kan se inne i avisen heller. Så noe "Skarsfjord må gå"-forsider i nær fremtid tror jeg vi kan se langt etter.


Fy faen for en patetisk presse. Det spillet og den feigheten som ble presentert i går burde være nok til at de forlangte Skars avgang. I stedet er man fornøyd med at Norges nest største klubb har tatt et poeng mot en stasjons by som er mer kjent for pølser enn fotball.

Herregud hvordan Brann er marginalisert til en ubetydelig klubb

Baunebob

For en gjøk Skarsfjord er. På bortebane er det alltid mye å ta med seg og mye uflaks, mens hjemme vinner vi alltid fullt fortjent etter gode kamper. Det er jo ikke slik i det hele tatt. Sannheten er at vi stort sett i hele år har vært bedritne og heldige, og at det ikke går an å se en døyt forskjell fra i fjor eller året før.

At vi ikke engang har vår egen presse i ryggen gjør at vi kan se langt etter forandringer.

Mareritt.

Torvanger

Med så mye irritasjon og frustrasjon som det er blant Brannsupporterne i dag, er det pussig at hverken styre og stell eller mediene tar det mer på alvor. Jeg er selv partoutkortinnehaver, men i år har det kommet til et punkt at jeg ikke overanstrenger meg for å få med meg alle hjemmekampene. Det skal mindre til før man prioriterer noe annet. Det tror jeg er ganske gjengs hos flere og noe som kan gi en delforklaring på de glisne tribunene. Brann befinner seg i et ingenmannsland på flere måter, det vi hadde trengt nå hadde vært en vitamininnsprøytning på en eller annen måte og det er ikke nødvendigvis i form av en eller flere nye klassespillere.

Gulløl

July 09, 2013, 11:02:53 AM #286 Last Edit: July 09, 2013, 11:05:08 AM by Gulløl
Hva var det Piotr diskuterte med en gruppe Brann-supportere bak målet etter kampen ? Var litt hissighet på begge siden av gjerdet virket det som.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on July 09, 2013, 11:02:53 AM
Hva var det Piotr diskuterte med en gruppe Brann-supportere bak målet etter kampen ? Var litt hissighet på begge siden av gjerdet virket det som.


Noen supportere og anti-juletrær som buet og kom med ukvemsord når vi drøyer tiden på 1-1... Helt på sin plass at man får høre det når det virker som vi ikke vil prøve på tre poeng...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Det eneste som skilte kampen i går fra alle andre bortekamper (utenom de mot LSK og Haugesund) var det lille poenget vi fikk, og det var kun marginer.

HFK hadde fortjent å vinne - de var best. Dommer Hagen kunne gjort som stort sett alle andre dommere og gitt blanke i regelverket rundt obstruksjon og hindring av keeper og latt det passere slik at de fikk målet (men selvsagt helt korrekt at han blåste på det).

Det ene poenget kan egentlig ikke brukes til noe. For meg er det verdt lite, men for Skarsfjord er det dessverre verdt jævlig mye siden det gir ham et ufortjent pust i bakken.
Ka du ve?

Hatleking

Det er i det minste godt å ikkje ha tapt. Ein liten barriere vart broten der - og sjølv om spelet i går ikkje var noko bra, så vil det kanskje hjelpe mentalt for bortekampane framover.

Jose Arrogantio

Quote from: Hatleking on July 09, 2013, 11:57:37 AM
Det er i det minste godt å ikkje ha tapt. Ein liten barriere vart broten der - og sjølv om spelet i går ikkje var noko bra, så vil det kanskje hjelpe mentalt for bortekampane framover.


Spillerne må da ha merket at de fortsatt ble pisset på borte, til tross for poeng, så særlig mye selvsikkerhet burde ikke kampen ha gitt.

Markmus

Husker Rekdal var lei av å reise rundt i landet for å bli pissa på når han var VIF-trener forrige gang. Lurer på hva han ville kalle det Brann holder på med? :P
Ka du ve?

krøvel vellevold

Komisk hvordan man snakker om at "bortemarerittet er over". Hallo? Etter ett poeng - et heldig et - mot et av landets dårligste hjemmelag... Vi har 0-1-8 på de siste 9 bortekampene, for faen! Vi har ikke vært så svake borte siden 94-95. Og den gang satte vi vel eliterekord med 13 strake bortetap og 0-1-13 på 14 bortekamper. Og skulle vi nå slumpe til å ta et poeng i Kristiansand også, så er vi vel blitt et stabilt godt bortelag som tar poeng i bortekamp etter bortekamp... Vinner vi, så er Skars sikret livstidskontrakt!
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: Jose Arrogantio on July 09, 2013, 11:59:30 AM
Quote from: Hatleking on July 09, 2013, 11:57:37 AM
Det er i det minste godt å ikkje ha tapt. Ein liten barriere vart broten der - og sjølv om spelet i går ikkje var noko bra, så vil det kanskje hjelpe mentalt for bortekampane framover.


Spillerne må da ha merket at de fortsatt ble pisset på borte, til tross for poeng, så særlig mye selvsikkerhet burde ikke kampen ha gitt.


Ja, Huseklepp har jo vært rimelig ærlig i forhold til hvordan gjennomføringen av kampen var. Vi var mye bedre mot Haugesund.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Torvanger

We wanna win! roper supporteren illsint. 100% forståelig, for det er rett og slett utrolig at Brannfansen holder ut med det defensive drittopplegget til Skars på bortebane. Piotr gjør for øvrig bare som han får beskjed om.

http://www.dbtv.no/?vid=2535116120001

Spelaren

Quote from: krøvel vellevold on July 09, 2013, 12:46:15 PM
Komisk hvordan man snakker om at "bortemarerittet er over". Hallo? Etter ett poeng - et heldig et - mot et av landets dårligste hjemmelag...


Hei hei hei, Hønefoss er ingen hvilkensomhelst-plass altså. Det er et knutepunkt mellom øst og vest, og har f.eks Begna bru, Kvernbergsund bru, Hønefoss bru og Overmannsund bru som viktige kommunikasjonsfaktorer - for ikkje å gløyme en rekke jernbanekontakter. Allerede i 1896 kom det gatebelysning!

Emilie Nereng, eller innen bloggosfæren kjent som Voe, kommer også frå denne metropolen i skogen. Din bekjente... hr. Osdal, burde jo finne dette særdeles interessant.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Torvanger

15.000 bor i selve metropolen, endel flere dersom man inkluderer omkringliggende omland.

olebrann3

Quote from: Torvanger on July 09, 2013, 15:24:31 PM
We wanna win! roper supporteren illsint. 100% forståelig, for det er rett og slett utrolig at Brannfansen holder ut med det defensive drittopplegget til Skars på bortebane. Piotr gjør for øvrig bare som han får beskjed om.

http://www.dbtv.no/?vid=2535116120001

Lasaron

Nå har jeg vært opptatt på andre fronter, og ikke sett de to siste kampene. Har likevel et poeng i debatten om denne Hønefoss-kampen: psykologi.

Når Brann har tapt så mange bortekamper på rad, og så ligger an til å ta ett poeng, da spiller psykologien sterkt inn. Jeg lever greit med at de trygget inn et uavgjort mot stasjonsbyen, når kamputviklingen ble som den ble. Men neste bortekamp skal vinnes!
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Klaus_Brann

Quote from: Torvanger on July 09, 2013, 15:24:31 PM
We wanna win! roper supporteren illsint. 100% forståelig, for det er rett og slett utrolig at Brannfansen holder ut med det defensive drittopplegget til Skars på bortebane. Piotr gjør for øvrig bare som han får beskjed om.

http://www.dbtv.no/?vid=2535116120001


Ja, det er virkelig forståelig. Så får vi håpe at ikke spillerene selv er fornøyde med å drøye seg til ett poeng mot Hønefoss.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up