• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Fra Tippeligahymnen til Nystemten!

Started by SpeakerRemi, March 30, 2010, 13:31:04 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

SpeakerRemi

Hei!

Dette er speaker Remi Taule. Har et spørsmål om et lite samarbeid mellom Tippeligahymnen og Nystemten. De nye rutinene og reglene gir oss en utfordring når vi ikke kan ta lagoppstillingene når spillerne står på banen. For at ikke Nystemten skal starte før spillerne står klare (som i går) foreslår jeg følgende: (Og dette er istedenfor at jeg skal prate i vei uten mål og mening.)

Når Tippeligahymnen er ferdig og spillerne står på rekke, har jeg en kort velkomsthilsen til publikum (som i går) Så fort jeg er ferdig med den (tar 7-8 sekunder) så begynner Frydenbø å synge "Vi e Brann" for fulle mugger i ca 25-30 sekunder eller den tiden det tar før Brann-spillerne står oppstilt og klar til Nystemten. Når de er klare tar jeg ordet og introduserer Nystemten. Det er langt bedre enn at det blir stille (eller at jeg prater for å prate) mens alle venter på Nystemten. Og "Vi er Brann" er fin å synge fordi den går i loop og den kan brukes hele sesongen :)

Er det en god plan?

Forøvrig gratulerer med seieren i går. Det var fantasisk herlig!

Mvh
Remi




Onside !!!

Ingen dum idè Remi. Hadde blitt veldig bra om en hadde fått hele stadion til å synge med på "Vi e Brann" og ikke bare Hansa.

Men noe som ikke er så bra er at ofte lager forsangeren sitt egent "solo show", en forsanger skal være en forsanger. Dette er byen sin sang, ikke en tilfeldig utvalgt som er litt for PR-kåt. Så om Brann klarer å fikse en løsning der forsangeren blir forsanger, synger i det tempo som den skal synges, og Hansa (med resten) setter "Vi e Brann" til tradisjon kan det bli veldig bra trykk på det!

Markmus

Ka du ve?

Spelaren

Dei to siste framførelser av Nystemten har ikkje vore slik me kjenner dei frå før, har dere problemer med monitorlyd til forsangerne?
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Quote from: SpeakerRemi on March 30, 2010, 13:31:04 PMEr det en god plan?


Jeg er down, som det heter. For øvrig vil jeg gratulere deg med en god start på speakerkarrieren. Herlig med en speaker som har både bass og diskant i stemmen!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

skuteviken

"Vi e Brann" passer kjempe bra i tunnelen og hele veien frem til Nystemten, "Begen by er nydelig" og når folk er oppgiret.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Eivind


Klaus_Brann

Godt forslag. Godt å ha en god speaker på plass!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up