• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Haugesund - Brann Juli 2010

Started by Vidarvalium, December 18, 2009, 00:08:42 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Vidarvalium

Det vil kun legges ut 250 billetter for bortesupportere i kampen mot FKH i juli mnd....Hva skal det bety? Iføge en tjommi av meg er det NFF`s som setter begrensingene og at ikke er noe i de int. regler som skulle tilsi at man ikke skulle kunne øke publikumskapasiteten. Om dette stemmer er jo dette en skandale i disse tider hvor eliteserieklubbene går en mørk fremtid i møte....tror jeg da....

thesevs

Det innebærer at medlemsskap i Bataljonen lønner seg. De vil få førsteretten på billetter til Sildebyen.
Og det innebærer at det kommer til å bli jævlig trangt der.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Gulløl

December 18, 2009, 00:23:02 AM #2 Last Edit: December 18, 2009, 00:24:33 AM by Gulløl
Kun kapasitet på 5000 tilskuere på Haugesund Stadion, derfor blir det så lite billetter på bortesupporterne.

Blir neppe tv-kamp heller, Davy Watne er lite fornøyd med fasilitetene som han mener er dønn lik som når han dømde der i 1975:
http://www.haugesunds-avis.no/article/20091217/SPORT/712179989/-1/NYHET
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller VÃ¥lerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

1908

Eneste som skulle hatt en eller flere i tryne er Davy..

Kai-Olai

Samles vi en liten gjeng kvelden før kampstart og dager med de svære trærne foran den ene svingen, så kan vi nok stille 500 mann oppe i veien sør for stadion også..

Gulløl

December 18, 2009, 00:52:24 AM #5 Last Edit: December 18, 2009, 01:11:01 AM by Gulløl
Vi var en bra gjeng som var der i 1997  :)
http://://www.feltz.net/ZettSite/uploads/thumbs/223.jpg
(bilde "lånt" på felt Z sin side)

Og resultatet ble 0-1 og mål av Tor Andre Flo.
http://www.brann.no/index.php?valg=terminliste&kamp=219
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller VÃ¥lerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Nixon

Quote from: thesevs on December 18, 2009, 00:17:01 AM
Det innebærer at medlemsskap i Bataljonen lønner seg. De vil få førsteretten på billetter til Sildebyen.
Og det innebærer at det kommer til å bli jævlig trangt der.


Problemet med få bortebilletter vil vi også få på Kongsvinger og Hønefoss. Spesielt Hønefoss i pinsen kan det bli stor kamp om billettene med Brannsupportere fra både øst og vest.

Men om Bataljonen får enerett på disse billettene er ikke sikkert. Synes å huske at både Brann og Bataljonen solgte billetter på de mest ettertraktede bortekampene i 2007.
Rød makt på Hansa!

thesevs

Jeg skal ikke være bombastisk angående billettfordelingen, men det vil vel ikke være "unaturlig" at medlemmene i supporterklubben prioriteres. Men time will show, som det heter på godt norsk
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Klaus_Brann

Uansett er det alltid en del "luringer" som kjøper seg billetter på hjemmetribunene, så at vi kommer til å være flere supportere enn de 250 er det ikke tvil om, men det er fortsatt utrolig lite samlet sett.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside

Er det ikke slik at Haugseund sin stadion har ståplasser i store mengder, men grunnet NFF sine regler så får ikke de brukes?

Isåfall en tullete regel fra NFF sin side. Alt handler om å skape moderne ditt og datt. Mases om fasiliteter på alt mulig. Vi klarte oss med dårlige fasiliteter før, då klarer vi det fint nå også.


Klaus_Brann

Akkurat, det klarer vi.
Men det er snakk om gressvoller o.l.??
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

BBB-Tony

Bortebilletter, og da særlig billettene til FKH og Hønefoss, var tema på forrige styremøte. Vi kommer til å følge opp denne saken i tiden fremover, og vil se på hvilke muligheter vi har når det gjelder hvor mange billetter vi får til disse kampene.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Yes!wehavenobananas

Satser på tusenvis av bergensere som raver rundt i gatene nede i Haugesund.

Klaus_Brann

Quote from: BBB-Tony on December 18, 2009, 18:18:07 PM
Bortebilletter, og da særlig billettene til FKH og Hønefoss, var tema på forrige styremøte. Vi kommer til å følge opp denne saken i tiden fremover, og vil se på hvilke muligheter vi har når det gjelder hvor mange billetter vi får til disse kampene.


Jeg tar én.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

moffy_

I mine øyne blir det helt feil om fordelingen av ettertraktede billetter skal gå på om man er medlem i Bataljonen eller ei. Man kan være medlem av Bataljonen uten å bidre en støyt til Brann..
Slik jeg ser det bør det som er avjørende i slike situasjoner være om man har partoutkort eller ei, og det skal selvfølgelig ikke være noen fordel at en har fast plass blant fjortisene på nedre Hansa fremfor andre steder på Stadion!
Eg sitter på Frydenbø og eg e stolt av d!

krøvel vellevold

January 02, 2010, 17:24:21 PM #15 Last Edit: January 02, 2010, 17:27:48 PM by krøvel vellevold
Quote from: moffy_ on January 02, 2010, 16:24:29 PM
I mine øyne blir det helt feil om fordelingen av ettertraktede billetter skal gå på om man er medlem i Bataljonen eller ei. Man kan være medlem av Bataljonen uten å bidre en støyt til Brann..
Slik jeg ser det bør det som er avjørende i slike situasjoner være om man har partoutkort eller ei, og det skal selvfølgelig ikke være noen fordel at en har fast plass blant fjortisene på nedre Hansa fremfor andre steder på Stadion!


Man kan ha p-kort også uten å være det minste interessert...

Hvorfor skulle ikke Branns offisielle supporterklubb få førsterett på billettene? Og hvorfor skulle Bataljonen selge dem til ikke-medlemmer?

At noen har som prinsipp å ikke melde seg inn i Bataljonen fordi de syns det ukult å være medlem, er ikke Bataljonen sitt problem. Alle vet at det er fordeler mht billetter ved å være medlem i Bataljonen. Hvis man likevel velger å holde seg utenfor, så får det være deres eget problem!

Alternativt kunne man jo selvsagt hatt en bortereise-klubb, der man betalte et beløp for ha forkjøpsrett til bortekamper uavhengig av om man var supporterklubb-medlem eller p-kort-innehaver. Denne bortereise-klubben kunne registrere billettkjøp på bortekamper, og dermed rangere medlemmene etter hvor mange av de x antall siste bortekampene de har kjøpt billett til. Men da hadde det jo blitt klaging fra dem som aldri ellers reiser på bortekamper fordi de prioriterer annerledes...
Legg ned hele klubben!

Nixon

Jeg synes ikke at Bataljonen skal selge alle billettene til sine medlemmer. Men de burde få en stor del slik at medlemmene fikk en fordel. Så fikk resten slåss om smulene som var igjen. Men alle fikk da i alle fall sjansen.
Rød makt på Hansa!

Yngve

Eg skjønar alle saman her. Det er klart at den offisielle suportarklubben skal ha fordelar. Men så lenge det berre er eit alternativ vert det jo feil at dei skal styra meir eller mindre alt.

Difor meinar eg at det definitvt bør vera eit system som belønna dei som reiser mykje på bortekamp. I alle høve når me har ein slik motstandar så nært. Me er jo ikkje akkurat bortskjemt med lokaloppgjer.

Og når det berre er 250 billettar, og ein må hugsa på at Brann sine sponsorar sikkert stikk av med nokre av desse og, då må eit system på plass..

Eit døme på korleis ein kan gjera det er jo når Everton var i byen. Dei fekk 900 (850?) billettar, og for å få plass på stadda måtte dei ha vore på dei tre foregåande bortekampane i UEFA-cupen.

Noko liknande bør på plass her og. I år vert jo Haugesund om sommaren, samt Hønefoss, kampar med kamp om billettane. Og då må dei som reiser jamleg få fordelar.

Eit døme er at ein fordeler det slik at dei som har vore på alle kampane får fyrsterett, snår då alle dei har søkt, så får dei som manglar ein kamp sjansen, og slik jobbar ein seg nedover til alle billettar er utsolgt.

Noko slikt burde eigentleg vore fast, meinar eg.

Dette kan kanskje hjelpa på når me kjem til cupfinale og dei gongene me skal til England og spela e-cup ( ein gong kvar fjerde skotår)

Det er alltid greitt å ha eit innarbeidd system på førehand, slik at ein slepp problem når ein kjem opp i situasjonane. Som i år.

moffy_

Er helt enig med Yngve her, men et slikt system vil vel være ganske komplisert Ã¥ gjennomføre..? Spesielt med tanke pÃ¥ at alle oss som helst reiser pÃ¥ bortetur uten bataljonen ogsÃ¥ skal inn i systemet..  Men selvfølgelig, det er jo ikke mange kampene i Ã¥ret det er snakk om, men denne haugsundkampen tror jeg vil skape debatt om temaet!
Og bare så det er nevnt, jeg er selv medlem i bataljonen, men er bare ikke helt glad i måten de arrangerer borteturer på! :)
Eg sitter på Frydenbø og eg e stolt av d!

moffy_

Og Krøvel; dersom man har partoutkort men ikke bryr seg om klubben, (noe jeg ikke tror er en fryktelig vanlig kombinasjon) bidrar man likevel med å styrke Branns økonomi! Man kan som sagt være medlem av bataljonen uten å bidra til Brann!!
Eg sitter på Frydenbø og eg e stolt av d!

krøvel vellevold

Quote from: moffy_ on January 02, 2010, 22:25:38 PM
Er helt enig med Yngve her, men et slikt system vil vel være ganske komplisert Ã¥ gjennomføre..? Spesielt med tanke pÃ¥ at alle oss som helst reiser pÃ¥ bortetur uten bataljonen ogsÃ¥ skal inn i systemet..  Men selvfølgelig, det er jo ikke mange kampene i Ã¥ret det er snakk om, men denne haugsundkampen tror jeg vil skape debatt om temaet!
Og bare så det er nevnt, jeg er selv medlem i bataljonen, men er bare ikke helt glad i måten de arrangerer borteturer på! :)


Man trenger da ikke reise med Bataljonen for å få kampbillett gjennom Bataljonen!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: moffy_ on January 02, 2010, 22:30:46 PM
Og Krøvel; dersom man har partoutkort men ikke bryr seg om klubben, (noe jeg ikke tror er en fryktelig vanlig kombinasjon)

Bedriftskunder på pølse-VIP f.eks.?
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Helt enig med Krøvel og Yngve her, det bør lages et system som registrerer hvor mange bortekamper man har vært på i en gitt periode, og Bataljonsmedlemmer bør selvfølgelig ha fordeler. Sånn er det bare. Så får heller de som klager, melde seg inn i Bataljonen, eller skaffe billetter på egenhånd.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

psv-hasund

Det er ikke sÃ¥ vanskelig Ã¥ fÃ¥ til. Kravene bør være medlemskap og partoutkort i tillegg til antall borteturer. Bataljonen gir alle en uke pÃ¥ Ã¥ bestille billetter til borteturer. Hvis antall billetter er større enn anntall bestillinger selges resten i vanlig salg. Hvis antall billetter er færre enn antall bestillinger foretaes en rangering etter nevnte kriterier. SÃ¥ lenge alle billetter selges gjennom Bataljonen er det relativt enkelt Ã¥ lage et register over antall borteturer per medlem.  Det vil ogsÃ¥ være et insentiv til medlemskap i Bataljonen og p-kort som skaper mer inntekter.

krøvel vellevold

Quote from: psv-hasund on January 03, 2010, 06:30:59 AM
Det er ikke sÃ¥ vanskelig Ã¥ fÃ¥ til. Kravene bør være medlemskap og partoutkort i tillegg til antall borteturer. Bataljonen gir alle en uke pÃ¥ Ã¥ bestille billetter til borteturer. Hvis antall billetter er større enn anntall bestillinger selges resten i vanlig salg. Hvis antall billetter er færre enn antall bestillinger foretaes en rangering etter nevnte kriterier. SÃ¥ lenge alle billetter selges gjennom Bataljonen er det relativt enkelt Ã¥ lage et register over antall borteturer per medlem.  Det vil ogsÃ¥ være et insentiv til medlemskap i Bataljonen og p-kort som skaper mer inntekter.


Antall borteTURER (i BBB-regi) kan jo diskuteres. På den ene side er det jo fortsåelig at BBB ønsker å belønne dem som slutter opp om deres turer. På den annen side er det jo håpløst å reise med BBB hvis man har som førsteprio å se kampen, og ikke er der for å feste. To nesten søvnløse netter på rad, 10 timer på pub før kampen, og så rett på jobb ved ankomst Bergen? Det er ikke rart de fleste seriøse supportere bruker andre reisealternativer som både er mer bekvemme, tidsbesparende, gir muligheten for mer søvn, gir muligheten for å slippe å omgås partyfolk i 30 timer i strekk, og som i sum gir deg muligheten til å gå noenlunde uthvilt på jobb dagen etter kamp.
Legg ned hele klubben!

psv-hasund

Det var ikke bortetur i BBB-regi jeg mente, men kjøp av bortebillett gjennom BBB. Kjøp gjennom Brann eller på arenaen blir mer komplisert å holde oversikt over, og kan/må derfor holdes utenfor.

Yngve

Brukar ikkje fleire klubbar i England ein tredjepart når det kjem til slikt? Meinar eg har lest at Thomas Cook og dei tar seg av slikt.

Eg trur nok det hadde vore det greiaste.

Northside

Kan like greit føre en liste eller noe over de som reiser på bortekamper og som er medlem i Bataljonen. Ser ikke poenget med at "alle" skal ha mulighet til å skaffe seg billett til Haugesund og Hønefoss. Er ikke riktig at enkelte kan sitte på gjerdet en hel sesong og så plutselig snappe til seg en ettertraktet billett når det først skjer noe ekstra artig.

Og gidder man ikke være medlem i Bataljonen, så kan umulig en slik bortetur være noe særlig big deal. Litt av poenget med å organisere seg er godene en stor medlemsbase oppnår. Første rett på billetter burde uten tvil være en av disse godene.

Northside

Men denne diskusjonen kan nesten legges død. Brann har lovet forkjøpsrett til "Brannallmenningen" på bortekamper... Snakk om å drite på supporterklubben!
http://www.brann.no/index.php?mapping=222

De har også forkjøpsrett på en eventuelt cupfinale. Blir ikke mange billetter til Bataljonen der heller.

Nixon

Quote from: Northside on January 03, 2010, 20:41:27 PMOg gidder man ikke være medlem i Bataljonen, så kan umulig en slik bortetur være noe særlig big deal.


Dette er bare tull. Og jeg tror nok at du vet det også. Det er svært mange engasjerte supportere som bruker mye tid og penger på brann som ikke er medlemmer av Bataljonen. Og heldigvis har det, til nå i alle fall, vært helt greit å ikke være medlem i Bataljonen. I motsetning til Klanen der det nærmest har vært medlemsplikt.

Jeg mener likevel som deg at det skal lønne seg å være medlem i Bataljonen, men det bør ikke være helt umulig å få tak i billetter for de som velger å stå utenfor.
Rød makt på Hansa!

Nixon

Quote from: Northside on January 03, 2010, 20:48:46 PM
Men denne diskusjonen kan nesten legges død. Brann har lovet forkjøpsrett til "Brannallmenningen" på bortekamper... Snakk om å drite på supporterklubben!


Ja, og Bataljonen har lovet det samme til sine medlemmer. Så jeg tror neppe at denne diskusjonen blir lagt død i år, og sant å si trenger dette forumet en skikkelig billettdiskusjon igjen!:)
Rød makt på Hansa!

stig

"Antall borteTURER (i BBB-regi) kan jo diskuteres. På den ene side er det jo fortsåelig at BBB ønsker å belønne dem som slutter opp om deres turer. På den annen side er det jo håpløst å reise med BBB hvis man har som førsteprio å se kampen, og ikke er der for å feste. To nesten søvnløse netter på rad, 10 timer på pub før kampen, og så rett på jobb ved ankomst Bergen? Det er ikke rart de fleste seriøse supportere bruker andre reisealternativer som både er mer bekvemme, tidsbesparende, gir muligheten for mer søvn, gir muligheten for å slippe å omgås partyfolk i 30 timer i strekk, og som i sum gir deg muligheten til å gå noenlunde uthvilt på jobb dagen etter kamp."

Nå har vi prøvd i 2 sesonger å ha litt annet reisetilbud enn nattbuss med 10 timer på pub osv,men dessverre har det vært svært labert oppmøte. Dette har nok noe med resultatene som i 08 og 09 ikke har vært helt der oppe,så timingen å innføre buss med avgang om morgenen har ikke vært helt god,uten at vi kan gjøre så mye med det. De som reiser med BBB uansett hvordan Brann gjør det, liker nok nattbuss best ser det ut til.
Nettsideansvarlig


krøvel vellevold

Quote from: atlascopo on January 08, 2010, 12:44:06 PM


Du har selv valget: Bite i det sure eplet og betale et par hundre kroner for å få forkjøpsrett til bortebilletter, eller la være. Hva snittalderen er på andre felter, er vel ikke relevant. Det er fullt mulig å være medlem i Bataljonen uten å være tilhørende på Bataljonens felter på Stadion. Det er også fullt mulig å kjøpe billett til bortekamp uten å reise med BBB.

Uansett er denne 5 %-regelen noe som er kommet pga NSA. Bataljonen er medlem i NSA. Hvis alle skulle være uavhengige supportere, hadde vi ikke hatt noe NSA som kunne jobbe for f.eks. en 5 %-regel.
Legg ned hele klubben!

atlascopo

Da har Brann besvart min mail. Førstemann til møllen gjelder. Medlemmer eller ikke.

Happy Hunting.

Nixon

Quote from: atlascopo on January 13, 2010, 14:43:23 PMDa har Brann besvart min mail. Førstemann til møllen gjelder. Medlemmer eller ikke.


Hvis dette stemmer vil ikke Bataljonen kunne arrangere noen tur der de garanterer billett til de påmeldte. Det høres vel litt rart ut det også. Så sannsynligvis vil både Brann og bataljonen ha billetter. Noe som er helt greit. Det bør som sagt tidligere være mulig å få billett uten å være medlem i Bataljonen.
Rød makt på Hansa!

Larsi Ã?en

Hva om en stor stor stor gjeng i bataljonen bare kjøper opp mange seter nærme bortesupporter tribunen? :>
Opp med det flagget!

torkri

http://www.h-avis.no/sport/kampen-om-billettene-starter-snart-1.1772436
blir nok ikke enkelt for mannen i gata og få fatt i billetter. Så det er latterilig at Brann bare får 250 billetter, men når kapasiteten ikke er større, så er det ikke så mye og gjøre med. Vet at FKH kunne tenke seg en midlertidig tribune bak det ene målet, NFF avslo søknaden. En annen ting, er ikke medlemskap i Bataljonen inkludert i partout kortet på Frydenbø?

Kai-Olai

Nå skal ikke jeg si hva Haugesund har planer om, eller ikke.. Det vet jeg nemmelig ikke.. Det jeg derimot vet er at det er en intens gravejobb der for tiden.. I tillegg har de sagd ned de svære trærne jeg snakket om lengre oppe, så det er midlertidig fritt innsyn på banen fra veien sør for Stadion.. Hva de har tenkt å sette opp her aner jeg ikke, men uansett hva det enn er så har de ikke ekstremt god tid..

Det er også mange hus rundt stadion med innsyn.. Tror det for det meste bor gamle folk der.. Ta med dere kaffe, noen kaker, og inviter dere selv inn! :D

stig

Medlemskap i Bataljonen er inkludert i partoutkortet på nedre frydenbø(rad 1-13)
Nettsideansvarlig

KEO

Noen som vet når billettne til Viking-Brann legges ut?
Nu kør vi!

Go Up