• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

til LSK-supportere

Started by Per Hilmar, September 17, 2003, 13:48:38 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Per Hilmar

Da saken først ble kjent, ble det hevdet fra motsatt hold (les:kanari-fansen) at vi ikke hadde rett på et fjerde bytte. Jeg regner det som selvsagt at alle erkjenner at vi hadde rett til det, ref. regler, dommerne som legger seg flat etc.

Dernest ble det hevdet at det ikke hadde innvirkning på kampen. Jeg tror de fleste objektive (ikke at jeg er det) innser at det er stor forskjell på å disponere 2 og 3 utespillere 45 minutter. Dette da Rønningen kastet opp i pausen, og måtte byttes ut rett etter andre omgang startet. Da tok Mjelde kontakt med 4de-dommer (samt linjedommer) som gjentatte ganger bekreftet at han kun hadde to bytter.

At det er enda mer sårbart når vi må spille med èn mindre i sluttminuttene i en kamp hvor en desperat må presse for utligning er åpenbart. Jeg sier ikke at Brann ville scoret - men det er like feil hvis dere hevder at vi IKKE kunne scoret.

Avslutningsvis klamrer dere dere til halmstrået om at vi ikke la inn protest, da dette skal gjøres innen dommeren forlater stadion. Forklaringen bak dette er at de måtte sjekke reglene da de gjentatte ganger av 2 dommere hadde sagt at det ikke var grunnlag for protest. Hvordan tror dere at dere hadde reagert hvis vi hadde protestert hvis vi ikke hadde rett til det??? Da hadde vi ihvertfall blitt stemplet som usportslige, noe vi ikke ønsker å være.

Så dommeren fikk beskjed, riktignok noen minutter etter at han hadde forlatt stadion. Så hvis dere i rettferdighetens navn ønsker å vinne - er det kanskje det dere vinner saken på. Hvis dere har en god smak i munnen av det.

Og for ordens skyld avslutningsvis - dere hevder at dere ikke protesterte på straffedramaet i kampen Lillestrøm-Vålerenda. Dette er feil. Trenerduoen deres protesterte på dommerkortet. (Kan selvsagt dokumenteres) - mens deres daglige leder var voksen nok til å innse at det var paragrafrytteri som aldri ville føre frem - og som ville skade klubbens navn og rennomè.

Omkamp - for rettferdighetens skyld, selvom jeg tror alle i Bergen skjønner i sine få objektive øyeblikk at det kan være urettferdig i LSK sine øyne. Intet utfall av dette vil være tilfredsstillende for alle parter. Men om en omkamp ikke kan defineres optimalt for dere- er imidlertid en omkamp det minst urettferdige utfallet.

Tony

Vi leverte aldri klage på vål'enga kampen, det hadde vært for dumt!
Og nei, dere hadde ikke klart å putte de siste 4 min + tilleggstid som var igjen!

Legg saken død, gå videre, 3 poeng til Fugla og konsentrer dere om neste kamp!

Forresten var Store Stå ræva på mandag  :lol:
.::Tony/LSKTifo::..

Jani

4 minutt? Totalt spilte Brann nesten i et kvarter med 10 mann på banen..

Per Hilmar

For det første - dere protesterte på dommeravgjørelsen, også på dommerkortet. Selvom alle kanari-fans benekter dette.
Les dette:
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=70777
Det bekrefter også LSK i dag.

Men det er ikke poenget. Og du nevner de få minuttene som var igjen. For det første er det snakk om de siste åtte minuttene, inkl tillegg. Og du kan ikke ha sett mange fotballkamper hvis du ikke ser at de fleste mål kommer mot slutten

men det viktigset poenget slik jeg ser det - som du eller ingen andre av lsk-supporterne kommenterer. Det kommer du sikkert ikke til å gjøre denne gangen heller. Det er imidlertid at Brann i 45 minutter måtte belage seg på å kunne benytte en innbytter mindre. Er dette også irrellevant? At vi har en mindre spiller å benytte taktisk i hele andre omgang?

Tony

Vi leverte aldri klagen, det stod også i vg at vi kom til å sjekke det opp, men det ble aldri levert noen klage!

Det er ikke mitt problem at Brann ikke protesterte mer enn de gjorde. skulle likt å se 4 dommeren hadde nekta Erlandsen å bruke sin rett til siste innbytter.

Og jeg har gått på fotballkamper siden 96, så ikke kom til meg og si at jeg ikke kan ha vært på mange fotballkamper!

Men uansett omkamp eller ikke, det BLIR 3 poeng til oss  :D

1,2,3 på det fjerde skal det skje, Bergen by, rykker ned på ny!
Lykke til mot Stabæk, håper dere vinner  8)
.::Tony/LSKTifo::..

Xminator

Da takker vi Tony for saklige og virkelighetsnære innlegg.

XPen

Til kjære Tony!

Mener du at Brann trener Mons Ivar, burde bruke hele andre omgang på å stikke inn på kontoret å finne , så leite frem og så presentere reglene og så kjefte og smelle for 4. dommeren??
Slikt har da en trener ikke tid til. (Mulig Arne Erlandsen har tid til det , da det ikke er mulig å foreta taktiske bytter på ett møkkalag)

Treneren sin oppgave under kamp er jo å styre laget, "bytte spillere", og tenke taktisk!?!

Når dommerne står så jævlig fast på sitt, så burde det gå ann å stole på dommerne kan reglene i norsk fotball.
Når det så viser seg i ettertid (under 1 time etter kampslutt), at Brann hadde rett på ett ekstra bytte , så har dommerne/NFF et problem jeg tror og håper det det løser på den eneste rette måten : OMKAMP!

Stoffi

Meget saklig og bra innlegg her, men kanarifansens representant viser at de ligger på et mye lavere nivå der borte.

Vanskelig å være objektiv for oss Brann supportere, og tydeligvis kanarifansen og. Men man må prøve og det er blitt gjort noen meget gode forsøk her.

Men ser man objektivt på det, så har saken to sider, eller fler. Det er bare opp til folk å vurdere hvilken side som gjelder.
Jeg er enig med at det er moralsk ikke bra å kreve omkamp  pga av en dommertabbe.
Men jeg er også enig i at Brann ville hatt en større mulighet til å score hvis de hadde hatt 11 spillere, så sånn sett, så er det riktig med omkamp.

Og i tillegg, vi protesterte voldsomt når dette skjedde mot molde, men det skjedde allikevel. Det skal være likt for alle, så egentlig så synes jeg vi fortjener omkamp, siden samme dritten skjedde med oss, men vi måtte akseptere det.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Pi_Meson

Sakene er ikke like, og faller ikke inn under det samme regelverket. Byåsen leverte protest på grunn av at Sogndal hadde brukt en ikke-spilleberettiget spiller. Regelen om at dommeren må gis beskjed før han forlater stadionområdet gjelder i saker der det protesteres mot avgjørelser fortetatt av dommer eller arrangør (NFF).

XPen

Ja, dommeren gjorde jo en feil mot Byåsen: Han lot en "ikke-spilleberettiget spiller" få spille.........

KennethS

Molde-Brann
Sogndal-Byåsen
Brann-Lsk

av de 3 sakene e Brann sin klart den værste! når Assistent dommer og Fjerde dommer ikkje kan reglene sine og straffer Brann i 45 minutter e saken så opplagt at NFF ikkje har andre valg enn og gi omkamp, spesielt med tanke på at de 2 andre kampene der første til omkamp.
tå på Brann

Girb

I kampen mellom Sogndal og Byåsen ble det protestert fordi en ikke-spilleberettiget spiller fikk spille.

I kampen mellom Brann og Lillestrøm blir det protestert fordi en spille-berettiget spiller IKKE fikk spille.

bjørn

klyster a day keeps the doctor away.....

Go Up