• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Kvsivik: Skandale dersom det blir omkamp (om Molde-kampen)

Started by Ronnie, September 16, 2003, 10:49:29 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Ronnie

Kvisvik til VG.no om Molde-kampen i 2000:
- Det er en skandale dersom det blir omkamp, sier en åpenhjertig Kvisvik og føyer til følgende spark til NFF: -NFF er et «mafiaforbund».

Lett omskrevet fra følgende artikkel: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=9397967

Er ikke like bastante nå eller hva?

"NFF dreper fotballen" :D

Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid

KennethS

Ronnie: kjønner din frustrasjon, men og sammenligne denne og Molde kampen blir for tynt. i Molde kampen var det en dommertabbe på banen som førte til omkampen, i denne e det 4 dommer som ikkje kan reglene og straffer Brann ugrunnet fordet. Hvis NFF skal bli tatt seriøst som en orgainsasjon så har de ikkje andre valg en og gi omkamp. personlig mener eg gjort e gjort life must go on!
tå på Brann

Ã?ge

NFF er ikke kjent for å like brann akkurat. Tenker bla. på omkampen mot molde, og kampen mot vif der vi måtte stille med junior laget.
Så hvorfor skal de være fornuftig mot oss nå?

KennethS

tå på Brann

Ronnie

Quote from: "KennethS"Ronnie: kjønner din frustrasjon, men og sammenligne denne og Molde kampen blir for tynt.

Min frustrasjon? Jeg er inneforstått med at Brann har en god sak, riktignok ikke så god som Molde, men det må være lov til å minne dere om _alle_ BSTere, klubbbledelse, ASA-folk og trenere i Brann som uttalte seg i store ordlag om Moldes protest og deres "usportsligheter"

Quote from: "KennethS"i Molde kampen var det en dommertabbe på banen som førte til omkampen, i denne e det 4 dommer som ikkje kan reglene og straffer Brann ugrunnet fordet.

Forskjellen på de to sakene er jo at Molde ble fratatt et straffespark og således det som regnes som en gigantisk sjanse til å utligne Branns 1-0 ledelse midtveis i 2. omgang. Brann på sin side ble nektet å utføre et bytte på stillingen 2-1 til LSK og med under 10 minutter igjen å spille. Begge kampene blir det gjort formelle feil, om det er dommeren eller 4. dommeren som begår den, betyr lite i denne saken. Dersom du mener at Brann har en bedre sak enn Molde, er du som de fleste andre Brann-tilhengere svært lite konsekvente.

Quote from: "KennethS"Hvis NFF skal bli tatt seriøst som en orgainsasjon så har de ikkje andre valg en og gi omkamp. personlig mener eg gjort e gjort life must go on!

NFF uttalte etter avgjørelsen sin i Molde-Brann saken at det må være høyst sannsynlig at eventuelle formelle feil får innvirkning på resultatet. Så tvisten vil stå på om det er høyst sannsynlig at Brann ville utlignet eller vunnet dersom de hadde fått gjort sitt siste bytte.

Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid

KennethS

Det var linjedommeren som etter diskusjon med hoveddommer i kampen som kom fram til at det ikkje var straffe, det e noe annet at en 4 dommer som har 2 oppgaver i kampen ikkje kan 50% av reglene han skal kunne. Blir veldig feil da.
tå på Brann

Xminator

Etter å ha lest reaksjonen til Arne Surlandsen, så har jeg bare en ting å si: Jeg Håper På Omkamp.

Kanskje klarer Brann å få en ledelse denne gangen så LSK må spille fotball i 90 minutter.

Yngve

"NFFs dommerkonsulent Reidar Bjørnestad svarer Erlandsen med at det ifølge Fifas regelverk er spillerne og treneren som først og fremst skal kunne regelverket."  Dette svarar NFF sin dommarkonsulent i dagens BlaBla. Det er fyrst og fremst spelarane og trenaren som skal kunne regelverket!!! DÃ¥ har eg eit spørsmÃ¥l: Kva er jobben til dommaren dÃ¥? syns det berre er deiligt Ã¥ springe rundt blant 22 sveitte gutar, eller er det ei skjult meining med det han gjer som eg ikkje har skjønt endÃ¥?

KennethS

Mjelde kunne reglene han, det var dommeren som nektet! sier jo litt om NFF hvis den kommentaren stemmer.
tå på Brann

grei

Kanarifuglen har nok kanskje rett i at Molde-protesten sto sterkere når det gjelder det formelle, ettersom det i den kampen var mer åpenbart at avgjørelsen fikk følger for resultatet. Imidlertid er det mye som tyder på at man vil godta en lignende argumentasjon nå.

Fordi: Det gjensto åtte minutter av kampen, pluss fire minutters tillegg (vi som så på hadde selvfølgelig håpet og trodd på mer etter LSKs uthaling av tid ved enhver anledning). Uansett et sted mellom ti og femten minutter gjensto, og det i en periode der Brann presset på for utlikning. AT LSK scoret på slutten, kan selvsagt ikke tas med i betraktningen, dette er jo en direkte konsekvens av at Brann forsøker å presse samtidig som de har en spiller mindre.

Får litt blandende følelser mot protesten på prinsipielt grunnlag. Syntes det var usportslig av Molde åp klage den gangen, for det føltes så urettferdig, måten dommeren lot de ta oss på sengen midt i et bytte og få straffe. Samtidig vil ikke en negativ avgjørelse i Lillestrøms favør gi fnugg av dårlig samvittighet ettersom sabotasje og drittspill er det eneste de har å by på.

Helt til slutt: Men vil vi virkelig ha en kamp til? Vi vet da virkelig hvordan kampene mot LSK alltid ender...

Ricky

Hvis ikke dette blir omkamp, så kan de like gjerne legge vekk hele regelboken. Synd for Lillestrøm, som spilte god nok anti-fotball til å lede 2-1 drøye 10 minutter før slutt, for det er alltid synd å bli ufrivillig skadelidende på grunn av svake dommere.
At Brann er kjent med reglene for innbytte av keeper vet jeg veldig godt, for de tok jeg opp med Peddi'en i sommer, for å forhøre meg om muligheten for at Håkon Opdal kunne komme innpå og spille litt oftere enn han fikk en periode (det er jo for alle andrekeepernes skyld at regelen i det hele tatt eksisterer).

Brann har en kanonsak i mine øyne. Skolebok-eksempel. Blir ikke denne protesten tatt til følge (mens f.eks Start slår ut Molde av cupen pga feil draktnummer eller noe på dommerkortet), så bør Brann rett og slett vurdere å bryte med NFF. Få liv i de gamle planene om en toppserie styrt av klubbene.

llll

Quote from: "KennethS"Mjelde kunne reglene han, det var dommeren som nektet! sier jo litt om NFF hvis den kommentaren stemmer.

Hvis Mjelde kunne reglene visste han vel at han skulle varsle om protest på dommerkortet også da eller?

KennethS

lll: Nå har Brann 24 timer på seg og bestemme seg om de vil levere protest, også har de 3 dager på seg og levere den. Finner det også ganske merkelig at alle henger seg opp i at Erlandsen har sagt at det ikkje sto noe om det på dommerkortet, koffor har ingen andre hverken i Brann eller NFF snakket om det da? kun Erlandsen, men kem bryr seg om han?
tå på Brann

Optimisten

Det har stått mange steder at Brann vurderer å sende inn protest, e det nokke som vet om de virkelig har gjort det??

Og til alle LSK supportere eg forstår frustrasjonen deres, men sånn som eg ser det så kommer uansett noen til å lide i dette, og da vil jo selfølgelig ikkje dokkar at det bli LSK og vi vil ikkje at det blir Brann!

Men rett skal være rett, dommeren gjorde feil, som kan ha påvirket kampen ganske så mye! Dermed sier eg OMKAMP! og hvis ikkje kan ikkje vi gjøre annet enn å si bedre lykke neste gang(med forhåpentligvis dommere som kan reglene).
ette går bra, så lenge vi tror på det selv!

eru

Quote from: "KennethS"lll: Nå har Brann 24 timer på seg og bestemme seg om de vil levere protest, også har de 3 dager på seg og levere den. Finner det også ganske merkelig at alle henger seg opp i at Erlandsen har sagt at det ikkje sto noe om det på dommerkortet, koffor har ingen andre hverken i Brann eller NFF snakket om det da? kun Erlandsen, men kem bryr seg om han?

En av reglene sier at en eventuell protest skal varsles dommeren før han har forlatt stadionområdet.

Go Up