• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Europa 2010

Started by Brann_copper, August 21, 2009, 19:15:50 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Brann_copper

I skrivende stund ligger vi på fjerde plass i TL. Det holder vel til Europa-cup neste år. Eller hva?

Det er kjempevikitg at vi ikke faller utenfor det gode selskap to sesonger på rad.
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Markmus

Det holder kun til EL hvis cupfinalelagene er #2 og #3 på tabellen (altså Molde og Odd). Men vi tar jo selvsagt 3.-plass ;)
Ka du ve?

skuteviken

Quote from: Markmus on August 21, 2009, 19:30:26 PM
Det holder kun til EL hvis cupfinalelagene er #2 og #3 på tabellen (altså Molde og Odd). Men vi tar jo selvsagt 3.-plass ;)

Men kommer dog nok til å satse på at begge de kommer seg forbi semien slik at vi har større sjanse.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

dudo

4. plass velges vel foran cupfinaletaper?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Quote from: dudo on August 21, 2009, 20:21:03 PM
4. plass velges vel foran cupfinaletaper?

Nei, gjør den det?
Ka du ve?

dudo

Ja, det er jeg rimelig overbevist om. Løv-Ham hadde ikke spilt e-cup neste år om de hadde tapt finalen mot Rosenborg, da hadde plassen gått til beste plasserte i serien.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Men dette skal da være enkelt å finne ut av for dere som ikke surfer på nettet med mobiltelefon? ;-)

Kjello

Dersom RBK hadde vunnet cupen i år så hadde tapende finalist fått plassen i Europa League. Dersom Molde eller Odd (gitt at de tar medalje i serie) vinner cupen i år så får 4. plassen en plass i Europa League neste år. Dette ble avgjort av UEFA i fjor høst.

dudo

Så eksempelet mitt var på bærtur. Supert. Uansett positivt for oss at begge medaljekonkurrentene er med, og det som favoritter i hver sin semi.

Ricky

Prinsippet for hvordan man rangerer de tre "e-cupbillettene" har da vært det samme i mange herrens år, og det skal da ikke være sååå

Markmus

Da forstår vi!

Snakkes neste år når jeg har glemt det igjen ;)
Ka du ve?

krøvel vellevold

Quote from: Kjello on August 21, 2009, 21:20:11 PM
Dersom RBK hadde vunnet cupen i år så hadde tapende finalist fått plassen i Europa League. Dersom Molde eller Odd (gitt at de tar medalje i serie) vinner cupen i år så får 4. plassen en plass i Europa League neste år. Dette ble avgjort av UEFA i fjor høst.

Her er en som har innkassert seriegullet allerede...
Legg ned hele klubben!

dudo

Si hva du vil, jeg klandrer han ikke ...

Xminator

Vet ikke hva som er mest urealistisk, at vi selv vinner 9 kamper på rad eller at RBK bare tar 8 poeng på de samme kampene... Om poengfordelingen blir slik er nok fortsatt RBK før oss på målforskjell. Det riktige regnestykket er vel at de trenger 7 poeng på 9 kamper for å komme foran oss på tabellen, forutsatt at vi vinner alle kampene selv.

Men du verden, jeg tror faktisk feiringen i 2007 hadde blitt toppet om det hele ble avgjort på målforskjell etter 5-0 i siste serierunde...

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on August 21, 2009, 22:46:03 PM
Da forstår vi!

Snakkes neste år når jeg har glemt det igjen ;)

Hehe, enig med den!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up