• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Naa maa vi spille fotball Brann

Started by Appelsin, August 16, 2009, 18:03:46 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Appelsin

Naa bor jeg i utlandet og har ikke gaatt paa stadion paa mange aar, saa jeg vet ikke om det allerede er en sang til denne melodien eller ikke. Men i frustrasjon saa foreslaar jeg denne sangen.

Melodi:http://www.youtube.com/watch?v=cpV0ygkmhP4

Tekst:

AA kom Igjen
Vi er naa tross alt Brann!

Naa maa vi spille Fotball Brann
Kom ann, Kom ann

Da boer vi presse ballfoerer (eventuellt byttes med en repetesjon av foerste vers)
Kom ann, Kom ann

Vi vinner ikke seriegull
hvis alt vi gjoer er bare tull

Naa maa vi spille fotball Brann kom ann

**END**

Saa kan vi evt ha 2nd vers Naa naa naa ogsaa foerste vers om igjen.

Danny

Hah, teksten passer ihvertfall veldig bra den frustrasjonen som oppstår når laget lider av "giddalausheit" i hvert fall! Godt forslag, men kunne du da heller ikke linket til en litt mer orginal versjon av denne fantastiske sangen, eller hva? Her f.eks:

When Johnny Comes Marching Home

Det er mulig Lpool fansen er flinke, men sangen heter virkelig ikke Torres-sangen. ;)

Uansett godt forslag, den synger jeg gjerne på stadion.

Markmus

The hippopotamus got stuck in the door, hooray hooray  ;D
Ka du ve?

dudo

Denne har jo en tekst som forhåpentligvis kommer til sin rett i år (Vålerengen rykker ned igjen, hurra, hurra), selv om jeg jo er enig i at vi burde ha en klubbtekst til denne melodien òg.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Det kan jo fort skje at vi må synge den sangen på vår andre siste hjemmekamp når Vålerengen gjester Stadion ;D
Ka du ve?

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Appelsin

Quote from: Danny on August 16, 2009, 23:30:58 PM
Hah, teksten passer ihvertfall veldig bra den frustrasjonen som oppstår når laget lider av "giddalausheit" i hvert fall! Godt forslag, men kunne du da heller ikke linket til en litt mer orginal versjon av denne fantastiske sangen, eller hva? Her f.eks:

When Johnny Comes Marching Home

Det er mulig Lpool fansen er flinke, men sangen heter virkelig ikke Torres-sangen. ;)

Uansett godt forslag, den synger jeg gjerne på stadion.


Jeg tenkte det var en bedre ide aa vise til hvordan sangen kan bli sunget live, but point taken. For the record saa er jeg faktisk Arsenal fan, saa jeg har lov ;P

Ang teksten: Jeg satt egentlig bare aa nynnet til melodien under hele foersteomgang (siden det ikke var saa mye annet aa ta seg til) ogsaa formet teksten seg selv. Hva som er bra med baade sang og melodi er at den er veldig kraftfull og ett alternativ til "Jobbe Brann". Hvis spillerne er klar over hva som blir sunget saa kan den faktisk ha en motiverende effekt - det er uansett viktig aa gi beskjed om at innsattsen ikke holder stand.

Og for aa vaere helt earlig, slik som forsvaret spiller saa har jeg en snikende mistanke om at den vil bli sunget mer enn nok.

Anyways, den bare kom saa jeg tenkte jeg skulle poste den. Som sagt saa bor jeg i utlandet og ser kampene over web, saa hvis noen vil innfoere den saa please be my guest.

Markmus

Teksten din fungerer kun hvis man kutter ut første avsnitt "Aa kom igjen vi er naa tross alt Brann"
Ka du ve?

Appelsin

Quote from: Markmus on August 17, 2009, 09:04:58 AM
Teksten din fungerer kun hvis man kutter ut første avsnitt "Aa kom igjen vi er naa tross alt Brann"


Nei, hvis du hoerer etter paa linken jeg postet saa begynner sangen "Fernando Torres Liverpools number 9", saa hvis vi bytter Fernando Torres med aa Kom igjen, og liverpools number 9 med Vi er naa tross alt Brann.

Det gir folk muligheten til aa starte sangen, og for andre till aa joine paa vaerset naa maa vi spille....

Men det er fullt mulig aa ta det vekk..

Markmus

August 17, 2009, 09:13:02 AM #9 Last Edit: August 17, 2009, 09:14:45 AM by Markmus
Da får jeg det til å stemme.

Synes denne melodien hadde vært konge, men vet ikke helt om jeg vil ha den til en "kom igjen"-typete sang om du skjønner hva jeg mener.
Ka du ve?

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Danny

Quote from: Markmus on August 17, 2009, 09:13:02 AMSynes denne melodien hadde vært konge, men vet ikke helt om jeg vil ha den til en "kom igjen"-typete sang om du skjønner hva jeg mener.

Markmus

Synes bare ikke den passer til det formålet.  Men at det ville vært en bra/fengende melodi er det ingen som helst tvil om.
Ka du ve?

Go Up