• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Kamptråd Godset - Brann

Started by kim_s20, May 26, 2009, 16:14:15 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

osoerli

Quote from: roaldinho on June 03, 2009, 13:45:02 PM
Må legge om til 4-4-2 igjen, og kjøre Karadas som midtstopper, og med Klepp-Nielsen i angrep.

Forandringer må skje.

Fleire og fleire som er enig med meg?  Eg har skreke at Karadas må bli midtstopper i heile år.  No har eg også sendt spørsmålet over til "hilsen Nilsen".
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Quote from: Langhår on June 03, 2009, 12:13:26 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 03, 2009, 11:28:26 AM
Quote from: Langhår on June 03, 2009, 06:51:24 AM
Vi kom oss ikke ned langs kantene igår mer enn et fåtall ganger. Når vi først gjorde det var innleggskvaliteten elendig. Det går for mye på tvers, det går tregt fremover og presisjonen er ikke god.

Jeg tror vårt største problem er kvaliteten på spillerstallen, ikke formasjonen. Sportsdirektøren bør igjen se seg i speilet og spørre seg om han fremdeles mener at han har styrket laget siden fjoråret. Deretter bør han gå.

Nå må du gi deg Langhår. Du ser ikke sammenhengen med at når Nielsen kommer inn og vi legger om formasjonen begynner vi å komme mer og mer rundt på kantene og for slått innlegg som det blir flere store sjanser av??

Innleggskvaliteten da de fleste innleggene kom, altså fra det 75 (?) minutt og utover var da ganske bra, hvorpå vi også nesten hadde en sjanse på hvert innlegg.
Men jeg sier ikke at vi ikke trenger forsterkninger, for det var ikke et veldig godt lag vi møtte i går.

Det er altfor mye mas om formasjoner i dette landet her. Det må da gå an å forlange ett og annet innlegg fra kant selv om man spiller 451? Litt av poenget, uansett hvilken formasjon man spiller er vel at laget skal følge med fremover i angrepsspillet? Hvor mange innlegg hadde vi i første omgang? Vi var i det 80. minutt før vi så farlige ut i det hele tatt. Hvor mye det hadde med formasjonsbyttet og Nielsens inntreden kan selvsagt diskuteres, men jeg tror at det mest hadde med å gjøre at Strømsgodset ble litt feige og trakk seg bakover for å trygge seieren. 

Dermed fikk vi endelig litt rom fremover og langs kantene.

Selvfølgelig skal laget det, men det beviser bare at vi ikke mestrer å være gode offensivt i 4-5-1, noe vi også så mot Molde.
Hadde vi spiltt 4-4-2, med Huseklepp og Karadas på topp hadde vi vunnet denne kampen. Godset er virkelig bås.

Men hvorfor skulle de trekke seg bakover når vi knapt hadde kommet til en sjanse i løpet av hele kampen?
Fordi vi gjorde byttet, og formasjonsendringen og nesten umiddelbart kom rundt på kantene og skapte sjanser.

Når man trekker seg lenger ned for å forsvare en ledelse har man fler spillere å forsvare seg med, men vi ble enda farligere på tross av dette, fordi vi kom inn i vår vante spillestil.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Læreren

Quote from: Nixon on June 03, 2009, 14:29:09 PM
Uansett. Pratto ble beskrevet slik av sin egen trener etter kampen mot VIF:
- Han gjør det bra i dag, for i dag var endelig holdningene og innsatsen på plass, men det er lenge siden jeg har sett han i nærheten av god nok, sist gang var vel mot Rosenborg på La Manga.
Og
- Hvis han skal bruke et halvt år mellom hver gang han orker å ta seg ut går det ikke, han er vel ikke den mest gjennomtrente fotballspilleren, og det er klart at det er tungt å dra på det han har ekstra.

Kan ikke akkurat si at det frister...

Nei, det har vel lyst gjennom ganske tydelig at Pratto ikke har den rette innstillingen til spillet. Hvertfall ikke i Lyn... Da han kom til Lyn hadde jeg virkelig troen, og at Lyn kunne ha gjort en god deal. Men ikke lenge etterpå viste det seg å være feil. Men fyren har potensiale, absolutt! Og kanskje er det i ferd med å utspeile seg nå. Men jeg håper ikke Pratto blir den første spilleren som finner veien inn Stadion-porten i sommer.

Ferguson

Quote from: Langhår on June 03, 2009, 12:13:26 PM
Det er altfor mye mas om formasjoner i dette landet her.

Helt enig. Før kampen igår var det et evinnelig preik om hvilken formasjon Brann stillte i. Sålenge vi angriper med 5-6 mann og har et anker på midten som demmer opp er det egentlig knekkende likgyldig hvilken tallkombinasjon vi spiller.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

dudo

http://fotball.bt.no/eliteserien/article141005.ece

Nilsen ville ihvertfall ikke gjort noe annerledes om han kunne gjøre det om igjen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Begynner å lure litt på fyren nå...
Ka du ve?

enavgutta

June 03, 2009, 15:50:52 PM #156 Last Edit: June 03, 2009, 15:52:41 PM by enavgutta

Ferguson

Quote from: enavgutta on June 03, 2009, 15:50:52 PM

Men han har spillt 2 gode kamper iår. 3 inkludert treningskampene! Da bør vi heller gå for Guastavinho eller hvordan han skriver det!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

skuteviken

http://fotball.bt.no/eliteserien/article141006.ece

Nederst i denne artikkelen virker Nilsen sutrete! SPAR MEG! Orker ikke viss det skal være slik, er så skuffet nå og når spillere som Karadas og Nielsen står frem positivt som de gjør så liker jeg ikke at det skal være dårlig stemning av den grunn. Blir så oppgitt å lei meg nå, nå skal det sies at media kan vri litt på ting, men Steinar må være rolig i media etter et tap og heller svare veldig generelt osv.

Kjenner dette tapet her sitter langt inne, er jo alt for lenge til neste kamp...
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

krakra

Ser ikke noe galt med selve sitatet. At det står at Nilsen overhodet ikke er fornøyd med innspillet er jo ikke bra, men når de bare begrunner det med et sitat som ikke viser annet enn at Nilsen sier at det er greit at spillerne er fornøyde med seg selv, men at han tar ut laget er det vanskelig å konkludere med noe.

krøvel vellevold

Ser ikke helt problemet. Dette er en mild variant av å snakke seg inn på laget. Det er ingen sutring á la "skjønner ikke hvorfor jeg ikke fikk starte", "har ikke fått noen forklaring fra treneren", "hvis jeg ikke får starte, må jeg se etter en ny klubb", osv.
Legg ned hele klubben!

skuteviken

Quote from: krøvel vellevold on June 03, 2009, 16:31:41 PM
Ser ikke helt problemet. Dette er en mild variant av å snakke seg inn på laget. Det er ingen sutring á la "skjønner ikke hvorfor jeg ikke fikk starte", "har ikke fått noen forklaring fra treneren", "hvis jeg ikke får starte, må jeg se etter en ny klubb", osv.

N I lsen skrev jeg, Nielsen og Karadas fremsto positivt.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

krøvel vellevold

Quote from: skuteviken on June 03, 2009, 17:25:44 PM
Quote from: krøvel vellevold on June 03, 2009, 16:31:41 PM

N I lsen skrev jeg, Nielsen og Karadas fremsto positivt.
Legg ned hele klubben!

JørnAE

orker ikke skrive så mye om kampen. Men synes samlingstedene Bataljonen finner før kampen ofte er svært tragiske. Dette stedet i drammen var i år som i fjor helt tragisk. Ingen Brannmusikk, og ikke fikk vi synge sanger heller...

osoerli

Quote from: dudo on June 03, 2009, 15:28:05 PM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article141005.ece

Nilsen ville ihvertfall ikke gjort noe annerledes om han kunne gjøre det om igjen.

Mmm, usjarmerande lite sjølkritisk denne Nilsen.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

nummer9

Henki

Ballen skal fremover!

thesevs

Fra årets stopperpar i 2007 til fiaskopar i 2009. Fotballen er beintøff altså...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

enavgutta

Og der slo Bærum Godset ut av Cupen. Gode de der Brann :D

Go Up