• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Aldersgrense

Started by paf, September 12, 2003, 14:21:18 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

paf

Fra en annen tråd:
Quote
I forhold til SS og gjerdet, har undertegnede i dag vært i kontakt med Brann for å få på bordet litt fakta. For det første er det ikke aktuellt å legge inn aldersgrense på SS denne sesongen. Alle som vil, er velkommen der slik som det har vært opp gjennom tidene. Hva vi i styret i BBB og Brann kommer frem til i forhold til neste sesong, det vil vi komme tilbake til så snart vi har blitt enige med Brann om dette.


Er aldersgrense på Store Stå virkelig et tema for Bataljonen? Organisasjonen som skulle være for alleBrann-supportere... Hva med aldersgrense på de andre tribunene også?

Thorleif

Quote from: "paf"Fra en annen tråd:
Quote
I forhold til SS og gjerdet, har undertegnede i dag vært i kontakt med Brann for å få på bordet litt fakta. For det første er det ikke aktuellt å legge inn aldersgrense på SS denne sesongen. Alle som vil, er velkommen der slik som det har vært opp gjennom tidene. Hva vi i styret i BBB og Brann kommer frem til i forhold til neste sesong, det vil vi komme tilbake til så snart vi har blitt enige med Brann om dette.


Er aldersgrense på Store Stå virkelig et tema for Bataljonen? Organisasjonen som skulle være for alleBrann-supportere... Hva med aldersgrense på de andre tribunene også?


Nei Per Arne, aldersgrense på SS er absolutt ikke et tema for BBB i diskusjoner med Brann. Det vi har til hensyn i diskusjoner med Brann, er å få til en slags regulering som kanskje kan legge forholdene til rette for tilskuere generellt av forskjellige alderstrinn i en form som er bedre enn i dag. Men som sagt, en direkte aldersgrense noen som helst plass på Brann stadion er uaktuellt å diskutere, og vil heller ikke være en sak for BBB, da vi ikke kan se at dette er noe som hverken kan, eller bør diskuteres. Om jeg har formulert meg på en måte som kunne misforstås, beklager jeg dette.

Thorleif

paf

Quote from: "Thorleif"
Aldersgrense på SS er absolutt ikke et tema for BBB i diskusjoner med Brann.

Utmerket, synes jeg. Det er vel mulig at jeg i fremtiden må ta med mitt barn på familietribunen fordi det der er tilrettelagt for oss, eller at både du og jeg blir offer for øvre aldersgrense på Store Stå (For vi kan jo ikke ha gamle gubber over 30 der heller :-) ) men det som skjer skjer.

Brann69

>Nei Per Arne, aldersgrense på SS er absolutt ikke et tema for BBB i
> Om jeg har formulert meg på en måte som kunne misforstås, beklager >jeg dette.
>Det vi har til hensyn i diskusjoner med Brann, er å få til en slags >regulering som kanskje kan legge forholdene til rette for tilskuere >generellt av forskjellige alderstrinn i en form som er bedre enn i dag.

Hva er egentlig forskjellen pÃ¥ aldersgrense  og aldersregulering?  

Betyr dette at dere f.eks. ser for dere at SS deles inn i seksjoner - der de med barn stÃ¥r helt ytterst ute blandt de som ikke synger, og fjortisene stÃ¥r pÃ¥ midten osv.?   Snakker en her bare om Ã¥ lage bedre tilbud, som f.eks. en pub - et samlingssted, f.eks. felt z  fordi som ville ønske det (en slags VIP tribune),  eller vil en gÃ¥ sÃ¥ langt som Ã¥ si at  de med barn skal være der,  de mellom 14 og 16 skal være der osv? At en satser pÃ¥ tiltak som vil gi publikum bedre tilbud kan sikkert være positivt, men dersom det blir tiltak som gir enkelte  definert som "den harde kjerne" fordeler i form av Ã¥ ekskludere grupper sÃ¥ er det en negativ utvikling..   Det vil være mer riktig om en heller prøver Ã¥ lokke bort de supporterne som plages av oss andre pÃ¥ SS til et bedre sted enn at en stenger andre ute fra der de har funnet sin plass.

Synes det ville være en stor tragedie Ã¥ bli forvist til Hansaen  fordi jeg har en sønn pÃ¥ 10 Ã¥r. Vi føler oss ikke hjemme der - vi fÃ¥r ikke lov til Ã¥ stÃ¥ der, og det er ikke naturlig Ã¥ reise seg Ã¥ synge bl. mødre som har med seg poden som ikke kan mer om fotball enn moren.. I motsetning til svært mange av de som stÃ¥r pÃ¥ store stÃ¥ har han vært pÃ¥ lang biltur bÃ¥de til trondheim, bryne og stavanger i Ã¥r for Ã¥ være med Ã¥ støtte
brann pÃ¥ sin mÃ¥te sammen med faren. Vi følger Brann fra første treningskamp starter opp i januar, og er ogsÃ¥ innom ganske mange Brann 2 kamper i løpet av sesongen.   Hvem er det som definerer seg selv som den harde kjerne?   Jeg synes det er en tragedie Ã¥ se at
"supporter-miljøet" blir mer og mer ekskluderende fremfor inkluderende.

Thorleif

Brann69: Hvor skrev jeg ordet aldersregulering?????

Det vi snakker om er å evt få til en form for regulering av Stadion i samarbeide med Brann, som legger forholdene bedre til rette for alle alderstrinn.

Les først, grav siden......? Og all honør til deg som tar med deg guttungen pÃ¥ kamper pÃ¥ mÃ¥ten som du skriver over  :D Det er neste generasjons supportere du er med pÃ¥ Ã¥ bringe opp.....

Mvh,
Thorleif

BFA_15

Quote from: "Thorleif"Brann69: Hvor skrev jeg ordet aldersregulering?????

Det vi snakker om er å evt få til en form for regulering av Stadion i samarbeide med Brann, som legger forholdene bedre til rette for alle alderstrinn.

Les først, grav siden......? Og all honør til deg som tar med deg guttungen pÃ¥ kamper pÃ¥ mÃ¥ten som du skriver over  :D Det er neste generasjons supportere du er med pÃ¥ Ã¥ bringe opp.....

Mvh,
Thorleif


Men denne "aldersgrensen" hvor skal den gÃ¥ da? mange pÃ¥ 14 og 15 som elsker BRANN og SS....!!!! SÃ¥ ska ikke vi fÃ¥ se kampen derfra??? Kor kom det fra???  :?  :?:  :?:  :?:

BrannFa(e)n

Jeg som er 14 år (ikke fjortizz/stygg fyr) skal bli utestengt fra ss pga jeg er for liten??

Jeg elsker Brann
Jeg elsker SS
Jeg elsker å Synge på SS
Jeg elsker att det i det hele tatt FINNES noe SS

jeg står nesten i midten på Brannkampene, på ss, og jeg synes det er uaktuelt å flytte til noe sittetribune, hvis ikke ss følger etter. hvis jeg ikke får stå på ss, vurderer jeg faktisk å ikke gå på kamper (litt overdrevet!!!). og er det noe sted jeg liker meg ekstremt godt i bergen, så må det være ss.. det er jo ganske godt miljø der også. folk sier 'hei' og 'brann vinner i dag, sant??' uten å ha peiling på hvem de er. Jeg har forresten akuratt begynt å 'fostre' en brannsuporter i klassen også, og hvis vi stenges ute fra ss, ville det nesten vært umulig å få han til å bli en bra suporter.
rannfasiten

C@Bøe_79

For å si det rett ut....
Driter i hvor gamle folk på SS er bare stemningen er der,og jeg kan få sett kampene uten hindring av yngre og andre supportere!!!!!


Christian
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Erik

Helt enig.. Store stå skal vere der for alle... de unge er vår fremtid og hive de ut pga vi syns de er irriterende og ha de der er for gale.. Som Christian sa.. så lenge han fikk "se" kampen og stemmningen er der kan d ikke bli bedre...

DÃ? FOR BRANN

Eg e helt enig i det du sier. Sjøl e eg 15 år og elsker Brann, det er ikke alder eller utseende det handler om, men om Kjærligheten til Brann
ø for Brann

monzilla

Vel, selv om jeg er i mot aldersgrensen så mener jeg at spørsmålet bør tas opp til diskusjon.

En liten sammenligning. Ser man på aldersgrensen på byn. Den er 18 år, men byngjengere er jo ikke en utdøende rase. Folk går på byn for å feste. Jeg tror det samme er med brann stadion.

Hovedproblemet med SS er ikke alderen i dag. Det er 3 problemer der 1 av de er halvveis alderrelatert.

Det aldersrelaterte problemet er ungene som sitter på gjerdet. Det må man gjøre noe med. Greit nok at man kan ta med seg barna sine på fotballkamp, noe som jeg syntes er utrolig bra for forhodet forelder/unge men ungene trenger ikke å sitte på gjerdet.

Så er det problem nr 2. Dette går ut på at i kjernen (midt på SS). Her er det bare halvparten som er syngende. Jeg mener det at de som virkelig synger bør samles på midten så deretter bør de ikke-syngende spres utover. Jeg mener også det at man står for tett til at vi får skikkelig stemning. Hvis vi hadde flyttet over til Hansa der det er ståplasser så har jo man 1 sete hver og det gjør at antallet syngene supportere blir mer spredt og det gjør at volumet øker.

Problem nr 3 går på at man synger altfor fort. Det virker som det er om å bli ferdig med sangene raskest. Dette bør man jobbe med

dette var bare mine meninger..

Yngve

Quote from: "Nei Per Arne, aldersgrense på SS er absolutt ikke et tema for BBB i diskusjoner med Brann. [size=18pxDet vi har til hensyn i diskusjoner med Brann, er å få til en slags regulering som kanskje kan legge forholdene til rette for tilskuere generellt av forskjellige alderstrinn i en form som er bedre enn i dag. [/size]Thorleif


Thorleif, det er dette Brann69 meiner ed ordet aldersreguleriing, du skreiv det ikkje direkte, men formulerte deg slik at det vert tolka slik. at BBB er for aldersregulering.
Dette må du utdjupe skikkeleg.

Thorleif

Quote from: "Yngve"
Quote from: "Nei Per Arne, aldersgrense på SS er absolutt ikke et tema for BBB i diskusjoner med Brann. [size=18pxDet vi har til hensyn i diskusjoner med Brann, er å få til en slags regulering som kanskje kan legge forholdene til rette for tilskuere generellt av forskjellige alderstrinn i en form som er bedre enn i dag. [/size]Thorleif


Thorleif, det er dette Brann69 meiner ed ordet aldersreguleriing, du skreiv det ikkje direkte, men formulerte deg slik at det vert tolka slik. at BBB er for aldersregulering.
Dette må du utdjupe skikkeleg.


Ok, da prøver jeg en gang til med det formål å feie vekk alle oppfatninger om at BBB og Brann vil prøve å få til noen som helst form for "aldersregulering" på stadion. Med ordet regulering, tenker vi på hva som kan gjøres med byggningsmassen (les:Brann Stadion) for å legge forholdene bedre til rette for alle tilskuere på stadion. Det være seg på SS eller andre steder.
Håper at dette klargjør noe for deg og andre, men ta gjerne kontakt med meg direkte dersom du ønsker en dypere forklaring på hva jeg mener.

En annen ting, er at vi enda ikke har gått inn i den dialogen med Brann enda, men vi vet at dette er ting vi må få på bordet, og at også Brann ser at dette er noe som må jobbes med. Så inntil vi har hatt disse møtene, og vi har lagt ut info fra hva vi kommer frem til, foreslår jeg at vi avventer inntil dette er på plass. Men, som sagt både her, og tidligere i denne tråden; BBB vil IKKE jobbe for noen form for aldersregulering som du vil ha det til at vi skriver.

Mvh,
Thorleif

Yngve


Go Up