• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Opdal vs Rønningen

Started by razor, September 10, 2003, 21:05:37 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

razor

Må si jeg begynner å lure på Mons Ivars tanker omkring hvem som skal være vår førstekeeper. Leste i dagens BT at Opdal forlater Brann til neste år om han ikke får spille mer og brukes som førstekeeper. Jeg må si meg enig i Opdals uttalelser. Etter min mening er det ikke en keeperduell i Brann. Opdal er og skal være førstevalget, etter min mening !

Rønningen har spilt dårlig i det siste og har kostet oss mål og poeng. Han er elendig på dødballer og har utrustninger i feltet som er helt ute på landet ! Opdal har heller ikke vært feilfri men mener at han er et mye bedre førstevalg enn Rønningen og har et MYE større talent.

Opdal var glitrende mot Hovding og alt Mons Ivar kunne si var at Rønningen er førstevalget...

Jeg er stygt redd for at Opdal vil forsvinne neste år.... da forsvinner også vår neste landslagskeeper som sammen med Espen Johnsen vil utgjøre vårt keeperpar på A landslaget i nær fremtid.

Det blir vel til at Josenbårg plukker han opp.........

Min bønn til Mons Ivar : Bruk Opdal, la han få utvikle seg videre i klubben. Opdal har et ENORMT talent og la oss ikke skusle dette vekk og la mannen forlate oss !!!!!

Ricky

Njaa... man sutrer seg ikke til en plass gjennom media; Opdal er fremdeles ung og han vet nok at det ikke skal mye til før han igjen får sjansen på førstelaget. Opdal er bedre, men holdningene må skjerpes om han virkelig vurderer å reise hvis han ikke får plass i førsteelleveren.

Ida Marie

Vi må ikkje miste Opdal, han har så mye talent til å vere så ung.... Vi må jo dyrke unge talenter som han :)
et er fargen på drakta som betyr no, ikkje spilleren sin...

Christian


christine

eg e enig med at vi bør forsette med å ha rønningen som første keeper.
opdal syter litt for mye, å det har han ikke godt av. det er litt mye syting fra folk på benken nå syntes eg . Rønningen gjør jobben sin og gjør den bra.



     NEVER CHANGE A WINNING TEAM! 8)
ff te *******
Dø for Brann

C@Bøe_79

Opdal klager ikke,han vet at han vil stagnere som spiller hvis han ikke spiller 1.lags fotball..
Han er det største talentet vi har hatt i Brann og Norge har hatt på U-21 på lang tid...
Og han sier det bare som det er,vi må jo ha norges beste keeper-par i og med at vi kan ha Haakon Opdal på benken :roll:


Han kan fort bli tapt etter sluttspillet for U21 landslag,for der florerer det med agenter..
Og jeg vil heller ha Opdal enn 2mill,vi kan tjene mer på Opdal en så..
Ser fram til neste sesong,og håper vi kan glede oss over en Opdal i full blomst sammen med resten av Brann-laget..

C@Bøe_79
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Karsten

Hver gang spillere åpner kjeften i media, så er det med en gang syting? Gutten må jo få lov til å utvikle seg for helvete! Knarvik sa det sjøl! Større TALENT enn "han derre" Espen Johnsen...
Jo mere førstelags fotball han får spille jo bedre blir han.
Han hadde 2 store brølere? Mot Bryne og Tromsø? COME ON, hva har ikke Rønningen gjort? Sier ikke at Mjelde må bytte ut Rønningen nå. For all del, han har spilt glimrende de siste kampene.

Men regner med Opdal forstår at det eneste som hjelper er å gi 110 % på treningene og i Brann 2 kampene.

Kruxleiven

Flisespikker litt og sier at Opdal hadde et idiotutspill i dag som lett kunne resultert i 3-1. For øvrig måker den mannen ballen over hele banen. Det skjedde mer enn en gang. Og når det gjelder å redde baller som går til corner så var han for sent ute to ganger. Dvs. at den ene var meget mulig inne da, men den ble dømt ut.

Ricky

Så du missen til Rønningen da? På en corner i første omgang? Endte med kanonade, en redning på strek og et skudd over for åpent mål. Har sett det så mange ganger før...  :x
Den andre Lillestrøm-scoringen så også litt tafatt ut fra Rønningens side.

Erik

Enda Ivar har tullturer føler jeg meg mer trygg på han bak der enn Håkon... Ivar er sjef i feltet sitt, han gir lyd fra seg og han kan kjefte på dommeren, Håkon sliter litt der, han gir ikke den lyden fra seg som Ivar gjør og det er viktig.. Det gjelder ikke bare og slenge seg etter ballen osv men og ha makten... Jeg syns Ivar er han som bør stå!!!

Optimisten

Håkon gjorde ikkje nokken kjempe tabber i går!! Der var det heller Rønningen!!

Men ka e det med den boksingen til de gutta då?  Eg blir skikkelig redd eg hver gang de prøver på det... helt alvorlig!
ette går bra, så lenge vi tror på det selv!

Ricky

Aftenpostens nøytrale utsending hadde 3 poeng til Rønningen og 5 til Opdal. Synes ikke forskjellen var stor, men jeg mener Opdal klarte seg best.

The Fan

Håkon Opdal er utvilsomt mannen for fremtiden, men ikke allerede nå. Han må ha litt mere is i magen, jeg synes han har enda endel å lære. Rønningen er av og til for fomlete i feltet, men han til tider ganske mangen reaksjon redninger !! Rønningen er en veldig offensiv keeper, og står ofte langt ut og er ikke redd i feltet han kommer seg opp i duellene i feltet. Rønningen er en av Norges beste keepere når det gjelder å få ballen raskt i spill og skaper raskt en del målsjanser der. Vi husker alle i kampen mot Sogndal hovr han kastet raskt ut og det ble et mål som det ikke var mangen berøringene på ballen før den lå i målet bak Skjeldestad!! Opdal kan være treig å få ballen i spill og 8 av 10 ganger må han sparke ballen ut i forhold til Rønningen som 8 av 10 kaster ballen til Super-Ray eller andre spillere.
Men jeg tror at Håkon vil overta for Rønningen en god del allerede neste år!!

Ricky

Opdal reddet straffen! :)

Vi har vel egentlig et luksusproblem for tiden, begge to spiller relativt bra i mål. En god søknad av Opdal uansett..

Christian

Eg setter mine penger på at Opdal står ut sesongen no. Har tidligere argumentert mot et keeperbytte, men no får Rønningen karantene og Opdal sjansen. Den griper han nok. Molde hjemme på søndag bør gå bra. Holder han nullen, eller i alle fall ungår store tabber og krumspring er det nok gjort.

Strafferedningen trakk vel ikkje akkurat ned...

Toa

Da setter vi en strek for denne diskusjonen. Rønningen tilbake!
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Ricky

Ja, da hadde det nok gått mye bedre...

Sotraanda

Når eg så over målene etter kampen i dag fant eg ut at Håkon burde tatt ihvertfall 3 av målene...

Veldig skuffendes, eg som hadde så troen på Håkon.

Men hallo, dette var en enkelt kamp.

George hadde og en dårlig kamp, men vi vet ka han kan.....
ater, heter, hater NFF!

LoveBrann

Opdal hadde en dårlig kamp idag. Helt klart! Men det har da også Rønningen hatt. Synes vi bør gi keeperene ca like mye spilletid, og heller se hvilke lag den enkelte av de passer til. Sånn at Opdal ikke står mot f.eks. Stabæk. Hva drev han med idag? Sparket ballen over hele banen (meget upresist) og var treig av seg. Stod omtrent og så på to-tre av målene idag.. Men mål nr 2 må nesten være verdens verste forsvar tabbe?
Fra den vinkelen jeg hadde så det ut som forsvar (husker ikke hvem) dempet ballen og la den igjen klar til en Stabæk spiller. Idioti!

Og hva skjedde med dommeren? Syntes han var litt dårlig til å blåse. Blant annet frispark til Stabæk (endte med 3.målet) som skulle vært Brann sitt, holding i Stabæk sitt felt og en Stabæk spiller som bruker en Brann spiller som klatrestativ? Når ble det lov? Har NFF skiftet regler???
rann e best! Uansett...

Optimisten

Eg e enig med dokkar folkens, Opdal spillte dårlig! Men som noen har sagt det har også Rønningen gjort til flere anledninger.  Men i denne situasjonen føler eg at det e på sin plass at Rønningen får spille igjen, fordi nå fikk Opdal sjansen og den brukte han ikke!  

Men alt i alt mener eg fremdeles at Opdal bør satses på og at han bør få flere sjanser for Brann!
ette går bra, så lenge vi tror på det selv!


Sotraanda

Håkon har et mykje større potensiale enn Ivar, og derfor håper eg Brann satser videre på Håkon.

På en betingelse, at han trener feltarbeid...
ater, heter, hater NFF!

Christian

Når Rønningen har gjort det dårlig har Opdal fått sjansen. Når Opdal så gjør det dårlig er det bare rett og rimelig at Rønningen òg får sjansen igjen.

Hadde det ikkje vært for utvisnigen mot Glimt hadde ikkje Opdal fått sjansen denne gangen. Rønningen hadde ikkje spilt seg ut. Det gjorde heller ikkje Opdal mot Molde, men en fantomkamp hadde han heller ikkje. En eller to gode redninger ble det, men det er jo vanlig fra de begge.

Etter Stabækkampen er det bare rett og rimelig at Rønningen er tilbake i buret. Buret han nok også burde ha voktet mot Stabæk.


ps. Vet denne debatten kommer til å fortsette i det evige, men den er som regel på et bra saklig nivå, noe som gir lyst til deltakelse. Egentlig må vi vel alle lære oss å leve med at vi har to ustabile keepere...

Go Up