• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Furuseth Olsen skrev under for brann, ikke enga

Started by Portalen, September 10, 2003, 08:36:15 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

brannfrik

det må jeg si meg enig i. en kvalitetsspiller som petter spørs det om vi hadde hatt råd te å miste.

Veronica

Beviser jo at han ikke bare tenker på penger.. Han hadde visst fått mye mer hos enga ifølge ba..
syns det var bra at han blir et år til! no har Brann hvertfall ikke hastverk med å finne en ny spiss selvom fortsatt trenger en hodesterk spiss.
 Stolt og kry

Ida Marie

Selv om Petter ikkje har vert min yndlings spiller denne sesongen, ble eg veldig glad for at han skulle bli hoss oss. Han spillte knall bra på sogndalkampen...... :lol:
et er fargen på drakta som betyr no, ikkje spilleren sin...

Stoffi

Jeg hadde ikke akkurat begynt å grine hvis han valgte Vålerengen...
Men greit nok ,han blir. Men en stor grunn til at han blir er at enga skal til 1. divisjon og det er ikke et bra utstillingsvindu... Pluss at da må han vente et år med å gå til utlandet. Han er fortsatt pengegrisk
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Pulekenn

Det finnes faktisk flere gode sider med at Petter signerte ny kontrakt:

* Nå har Brann enda et år å selge ham på. Med gevinst tilogmed.

* Han skårer mål og fungerer fint med Robbie, og så lenge laget spiller slik de gjør, haster det jo det forsåvidt ikke med "den store, stygge spissen", vel?

* Når/hvis vi selger ham, har vi forhåpentligvis kapital til å kjøpe "SSS".

Jeg har alltid sett at PFO er en dyktig fotballspiller, men han har ikke mer enn 5 i lojalitet (etter CM-standard), etter min mening. Og tidvis 2 i lagånd. :)
At fyren har en proffdrøm har vi vel alle merket for lengst...

Det beste hadde jo vært om vi kunne brukt pengene på midtstopperplassen, og satset på egne rekker fremover?
Alex kan jo brukes ifølge Mons'en.
Tommy har spilt der før. Omskolere Knut Walde? :P
Sjansene er uendelige i denne byen! :D

My humble opinion
Den som har begge beina i bakken, står stille

Stoffi

Quote from: "Pulekenn"

* Han skårer mål og fungerer fint med Robbie, og så lenge laget spiller slik de gjør, haster det jo det forsåvidt ikke med "den store, stygge spissen", vel?

My humble opinion

Skårer han mål??? Nå har jeg hørt det og. PFO er den spilleren i tippeligaen som har hatt flest brente sjanser i år. Han har spilt ALLE kampene til Brann i serien, og se hvor mange mål han har.... Han har 4 mål eller noe, husker ikke. Det vitner om en elendig spiss.

Han har og fått beskjed av mons om å trene på avslutninger, men neida, han er så god, så han gidder ikke det. Han treffer jo alltid mål... Nei, innsatsen til den fyren minner om Toni Nhleko, tror han er verdensmester, og innbiller seg selv at han ikke trenger å trene på ting for å bli bedre. Han tror virkelig han blir utenlandsproff. Det er jo latterlig vittig. Kanskje han blir kjøpt av en islandsk klubb, hvem vet.....

En spiss skal score mål, og legge opp til mål. PFO gjør ingen av delene. Han spilte et par gode kamper, so what? Laget spilte godt, og det skal ikke så mye til å score når man er spiss og vinner 6-1....
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Grey

Jeg vil bare legge til at PFO er toppscorer i Brann (obligatoriske kamper) Ett mål foran Thomas Lund og Seyi... :D
Maybe a Greyhound could be my way

Ricky

Synes ikke akkurat det er noe å kaste hatten i været for. Seyi er defensiv midtbanespiller, og Lund har fått omtrent alle sine 18 kamper på høyrekanten, og som regel som innbytter.
PFO har spilt spiss i alle 23 kampene vi har spilt i år, og da attpåtil som enslig spiss gjennom halve sesongen. Strengt tatt burde han vel stått med omtrent dobbelt så mange obligatoriske mål som neste Brann-spiller på listen har :)

Brann69

i]enslig[/i] spiss gjennom halve sesongen. Strengt tatt burde han vel stått med omtrent dobbelt så mange obligatoriske mål som neste Brann-spiller på listen har :)[/quote]

Enig i at han scorer alt for lite mål til å være spiss, men samtidig så har han i det siste absolutt vært en del av Branns fremgang og tross alt er det mye av hans harde jobbing på topp som har gitt rom for at slike som Seyi har kommet til på gode målsjangser..  Når han og Robbie trekker backene ut på kantene blir det en del rom..  Så ut fra slik en spiller nå så synes jeg det var lurt å signe han for et år til - det er jo neste år det skal skje store ting - og han kan bli en viktig brikke...

Ricky

Det kan jeg være med på.
Men hadde helst sett at vi utover vinteren hadde kjøpt oss en spiss som kan putte jevnt og trutt slik som Helstad gjorde. Dessuten kan jo både Winters, PFO og Seyi forsvinne neste år. De to første har kontrakter som går ut, og Seyi forsvinner nok av opplagte grunner... Og DA har vi et problem! Vil Winters eller PFO gå som Bosman, så kan jo salgsprosessene allerede være godt i gang ved seriestart!

monzilla

Vel, jeg syntes at helstad er utrolig oppskrytt. Han hadde sine kamper der han var helt fantastisk, men ser man bort i fra det var han en latsabb på nivå med kvisen på en dårlig dag.

Men det er no en ærlig sak...

smurfeslayer

helstad ble toppskorer to år på rad. det viser klasse. selv om han hadde kamper der han var helt anonym så har han vært god for brann. husk at under teitur så ble hele laget dårligt. da blir det også vanskelig for en enkeltspiller å holde toppen over flere sesonger.

Yngve

Hallo??? oppskrytt?? versta eg har høyrd på lenge...

han var jo toppscorar to år på rad, det seier vel sitt? det er ikje hans jobb å jobbe overalt på banen til ei kvar tid, hadde det det vert, så hadde han vore på landslaget eller noko.

Hans jobb var, og er, å skåre mål.
Om han er anonym i 97,32% av kampen, så drit eg i det. Så lenge han skårar dei måla som skal til for at Brann, eller kva lag han no spelar for, vinn kampen.

Det er det som er jobben til ein toppskårar. Klart ein kan sikkkert dra fram namnet til folk som både jobbar, OG skårer, men det er meir unntaket som bekreftar regelen.

Og det er ein slik spelar me treng på Brann. PFO skårar for lite. Winters, er jo ikkje akkurat ein garantist for mål han heller..men så klart håpar eg han spelar, for eg trur han vil vere Brann sin toppskårar i år, og neste år. Seyi forsvinn innan 12 mnd er gått...og han er defansiv midtbane... så ny spiss må me ha. Håpar Brann hentar ein som er garantist for mål, kvem det skulle vere er eg usikker på, men det er på tide å handle no Brann.

Grey

Etter min mening er det bortkastet energi å diskutere hvorvidt Helstad er oppskrytt eller ikke.. Tallene taler jo for seg selv.. Men jeg håper virkelig de bruker pengene på midtstopper(e) i første rekke.. Roy og Egil er gamle menn.. og de kan kaste inn håndkle "når som helst"..
Maybe a Greyhound could be my way

Bergen Sin Gutt

Uansett hva man syns om Helstad er det et uvikelig faktum at han var på godt PFO-nivå når det er snakk om å sløse vekk gode målsjanser.

Hvis man mener noe annet, lever man i en verden man selv har funnet på.

Håkon

Helstad sløste bort mange sjanser ja, men han hadde en spesiell evne til å kmme til sjanser også, så akkurat det syns jeg vi skal tilgi ham

Bergen Sin Gutt

Helstad scorte mange mål ja, men han var også dårlig trent(i perioder hvertfall), han var lat, og han sløste enormt med sjanser, så jeg kan overhodet ikke se at han trenger å bli tilgitt for noe som helst. Det er så synd at han kunne vært så mye, mye, mye bedre hvis han hadde hatt litt selvdisiplin og interesse for at Branns resultater. Han var jo en slik type som mer enn gjerne ville mele sin egen kake. Det kan vel ingen nekte på. :roll:  :roll:  :roll:

Go Up