• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Norges Fotballforbund

Started by Nordens, April 15, 2009, 17:52:53 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

The Boss

Dette var vel som ventet, ingen karantene på LindPere!! herregud for en gjeng.... korrupte faenskap

krøvel vellevold

Quote from: The Boss on May 12, 2009, 16:48:31 PM
Dette var vel som ventet, ingen karantene på LindPere!! herregud for en gjeng.... korrupte faenskap


Dette må da være riktig løsning. Normalt har man gitt bot for fingervising, og karantene hadde blitt for drøyt.
Legg ned hele klubben!

Henrik8

Normalt har man gitt innkast for å klarere ballen ut over sidelinjen også....
Kjør over pakket 09`

The Boss

Quote from: krøvel vellevold on May 12, 2009, 18:39:49 PM
Quote from: The Boss on May 12, 2009, 16:48:31 PM
Dette var vel som ventet, ingen karantene på LindPere!! herregud for en gjeng.... korrupte faenskap


Dette må da være riktig løsning. Normalt har man gitt bot for fingervising, og karantene hadde blitt for drøyt.


Så hvorfor i alle dager gir de da en kamps karantene? Trekker de bare lodd oppå kontoret sitt på ullevål? Iretesettelse / bot / 1 kamp / 2 kamper ?? For en gjeng..

Markmus

Quote from: The Boss on May 13, 2009, 01:10:55 AM
Så hvorfor i alle dager gir de da en kamps karantene? Trekker de bare lodd oppå kontoret sitt på ullevål? Iretesettelse / bot / 1 kamp / 2 kamper ?? For en gjeng..


Fordi doms- og sanksjonsutvalget fikk det for seg at Lindpere ble utvist. De hadde med andre ord ikke sett situasjonen de ga ham karantene for, og da kan man spørre seg om de i det hele tatt tok seg bryet med å se Austins herlige takling?
Ka du ve?

Christian

Hele denne affæren har blitt rimelig pinlig for NFF og deres mange utvalg. Makan til rot, forvirring og tvilsomme avgjørelser skal en leite lenge etter. Det beste av alt er vel at NFF neppe ser det sånn selv. De mener nok de har gjort en helt grei jobb og ser ikke grunn til selvkritikk.

Sånn etterhvert er eg i stand til å se tilbake på hele greien og riste lett oppgitt og lattermild over det hele, sjøl om eg enno ikkje har forstått hvorfor Sequeira slapp unna.

Markmus

May 13, 2009, 07:22:48 AM #106 Last Edit: May 13, 2009, 07:25:37 AM by Markmus
Det som imponerer meg mest er at de har tatt gal beslutning i hvert eneste tilfelle og det er bare i Lindperes tilfelle at de til slutt kom frem til riktig beslutning. Meget imponerende :)

edit: Nei, faktisk, det som imponerer meg mest er at TIL-supporterne tror de har blitt dårlig behandlet totalt sett i denne saken. Dét er imponerende det :D
Ka du ve?


Danny

Fant denne tråden her langt, og godt gjemt i arkivet. Jeg ville bare dra frem en video som var linket til videoen "Ikkje fåkk med kjærlighet" som Skuteviken kom med, like før dette ble postet. Det er en video rettet mot NFF, laget av en VIF-fan, men for norske fotballsupportere generelt.
Anti nff

Danny

http://www.abcnyheter.no/node/105814

"Styret i Norges Fotballforbund ønsker å straffe alvorlige overtredelser langt tøffere enn dagens regelverk åpner for. På fotballtinget - som starter fredag ettermiddag - håper forbundsledelsen å få ja til å kunne inndra penger, trekke inntil ti poeng, og flytte klubber ned i divisjonssystemet. Man ønsker også å få muligheten til å forby overganger og deltakelse i konkurranser, og til å kunne trekke tilbake spilletillatelser."

Northside

Quote from: Danny on March 05, 2010, 15:16:01 PM
http://www.abcnyheter.no/node/105814

"Styret i Norges Fotballforbund ønsker å straffe alvorlige overtredelser langt tøffere enn dagens regelverk åpner for. På fotballtinget - som starter fredag ettermiddag - håper forbundsledelsen å få ja til å kunne inndra penger, trekke inntil ti poeng, og flytte klubber ned i divisjonssystemet. Man ønsker også å få muligheten til å forby overganger og deltakelse i konkurranser, og til å kunne trekke tilbake spilletillatelser."


Håper ikke disse tiltakene skal bli brukt for å straffe noe så uskyldig som blussing!

monzilla

De bør anvendes mot klubber som ikke greier å drive på egenhånd. Kommer man til det stadiet der man ikke greier å utbetale lønn - så bør man hives til helvete nedover. Det er urettferdig mot andre klubber at noen klubber får lov til å drive langt over evne. Det presser prisene på overgangsmarkedet og spillerlønninger opp.

Xminator

Så da kan det bli "Kastet egg på Iversen - Brann møter Løv-Ham i 2. divisjon" før 2011...

Poeng og degradering blir nok forbeholdt de virkelig store overtredelsene og jeg tviler på at vi får se Brann og de som følger klubben i svenske tilstander i 2010.

Corran

Følger saken om NHF og Ada Hegerberg og må si at voksne eldre herrer lar seg fort ase opp av en 22 år gammel jente.
Og de viser igjen en utrolig holdning og evne til å ikke ville innrømme noe som helst kan være feil fra deres side.
Er det rart vi hater NFF?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Skjønner godt at voksne folk aser seg opp over en 22-åring blottet for selvinnsikt.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

SK

Når man går ut av landslaget på en slik måte, og samtidig viser mangel på selvinnsikt, er det helt naturlig at man får kritikk i retur. Det skulle bare mangle. Hvilken alder man har er helt uinteressant.
Dette helt uavhengig av udugeligheten til Semb & Co, som jeg vil tro de fleste er enige om.

Torvanger

Hvem i svarte bryr seg om kvinnefotball her inne? Ikke meningen å være mannssjåvenistisk, men vi snakker om fotball som kvalitetsmessig er på nivå med et ok guttelag. Særlig mye med Brann har det heller ikke å gjøre.

dudo

Denne saken har jo med NFF å gjøre. De har vi jo tidvis brydd oss om ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Corran

Quote from: Torvanger on September 01, 2017, 11:55:31 AM
Hvem i svarte bryr seg om kvinnefotball her inne? Ikke meningen å være mannssjåvenistisk, men vi snakker om fotball som kvalitetsmessig er på nivå med et ok guttelag. Særlig mye med Brann har det heller ikke å gjøre.

Ser aldri på dame/kvinne fotball men reagerte på denne saken som har med NFF å gjøre. Er jo ikke første gang dette
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Torvanger

Det eneste jeg hater med NFF, om det skulle være noe, så er det denne tilretteleggingen for RBK de holder på med, hele veien. RBK stiller jo B-lag, eller redusert lag i Eliteseriekampene mellom EL-oppgjørene, så jeg ser ikke poenget med at de får lettelser i kampprogrammet. Det er også påfallende at det kun er RBKere som blir vurdert som gode nok for landslaget, når det gjelder kvoten man har av spillere fra hjemlig liga. Det må da finnes kvalitet i de øvrige 15 klubbene i Eliteserien.

Når det gjelder å rette pekefingeren mot NFF, hver gang dommeren gjør noe idiotisk på Stadion, så er jeg ikke med i det hele tatt, for det er den enkeltvise dommeren som skal hetset, eller i neste instans dommerutvalget, med Terje Hauge i spissen, som har gått god for de dommerne vi har i ES pr idag.

Lasaron

Nå er du for snill, Atle. NFF har jo alltid motarbeidet Brann. Alltid som i ofte. Ikke alltid. Men ofte.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Billy Elliott

SKB risikerer saftig bot etter å ha vist 2-0-målet til RBK i reprise på storskjerm flere ganger:

http://www.eurosport.no/fotball/eliteserien/2017/krever-svar-etter-storskjermbruk-pa-brann-stadion_fot_sto6378634/story.shtml

Må da være lov å vise godkjente mål i reprise? Og, arrester meg gjerne, men jeg kan ikke huske at Bodø/Glimt fikk noen lignende reaksjon etter at dommerteamet brukte storskjermen til å annullere en Brann-scoring på Aspmyra i fjor (http://www.tv2.no/a/8598678/). Hadde B/G gjort det samme som NFF krever av Brann her, så ville Bismars scoring stått. Kanskje storskjermansvarlig på Stadion håpet å få samme behandling nå på søndag? For som vi alltid blir fortalt; slike ting jevner seg ut over tid.

Nixon

Denne er jo fin: I tillegg heter det i storskjerm-reglementet fra NFF at arrangøren må operere storskjermen på en slik måte at bruken ikke påvirker autoriteten til dommeren.

Som om de trenger hjelp til det...
Rød makt på Hansa!

Henki

Det blir rimelig patetisk av dommeren å legge skylden på bruk av storskjerm for at folk reagerte som de gjorde på søndag. Gjør jobben din skikkelig mann!
Ballen skal fremover!

krøvel vellevold

Bruk av storskjerm kan slå begge veier: I situasjoner som den på søndag, vil det hisse opp publikum. I andre situasjoner, der man ser at dommeren likevel hadde rett, kan det roe folk ned. Men skal fotball på stadion konkurrere mot et stadig bedre og mer avansert tv-tilbud med repriser i alle slags vinkler og med moderne grafikk, så må man gi publikum tilgang til repriser. Folk vil vite om det var rett eller feil der og da. Ikke vente til de har kommet hjem og eventuelt gidder å se situasjoner i reprise. Man kan fokusere på at det ble ubehagelig stemning for dommeren. Eller man kan fokusere på at det ble skikkelig trøkk på tribunene som følge av det som skjedde. Kontroverser er alltid gøy. Da blir det kok. Dessuten tror jeg ærlig talt ikke fotballdommere på toppnivå er de mest lettskremte menneskene i verden. De tåler press, de tåler at hele stadion raser mot dem. Ellers hadde de ikke holdt på med det de holder på med.
Legg ned hele klubben!

dudo

Som danseren sier må det jo åpenbart være lov å vise godkjente mål! Noe annet blir en farse av de sjeldne!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

actanon

Må da få lov å vise mål ja? Hahhaha
Rikard Norling er vår mann!

Go Up