• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

� tenke før man skriver innlegg.

Started by snekkmeister, September 08, 2003, 18:07:49 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

snekkmeister

Innleggende i en del diskusjoner bærer preg av lite tankevirksomhet og dårlige kunnskaper i norsk rettskriving.

Det er en fordel å tenke seg om før man skriver noe i forumet her.

Useriøse og barnslige skriverier kan fort skade Bataljonens og Branns rykte. Forsetter innleggene med samme standard som i denne tråden tror jeg fort det kan skremme en del Brannsupportere fra å involvere seg med Bataljonen. I tillegg kan journalistene her i Bergen lett missforstå det som blir skrevet her inne.

Jeg vil også oppfordre folk til å skrive enten bokmål eller nynorsk. Dialekter er noe man benytter oralt, ikke skriftlig. Det heter i tillegg Rosenborg eller RBK. RævBK er noe man synes var morsomt i barnehagen.

Heia Brann.

KennethS

eg skriver akkurat som eg vil når eg vil. Dette e ett forum for Brann og Brann supportere, eg skriver dialekt, du får meg aldri til og skrive bokmål eller nynorsk. Ka avisene snapper opp her inne e meg likegyldig. Det som skrives på ett forum e spontant og spontanitet e bra.
tå på Brann

Girb

Det er mulig at spontanitet er bra, selv om jeg ikke er helt sikker på hva du begrunner det med.

Jeg må si meg hovedsaklig enig med snekkmeister i at det er en god idè å tenke før man skriver. Er ikke spesielt bekymret for hva aviser og sånt eventuelt skulle kunne snappe opp, men heller at en del folk blir skremt vekk fra å delta i forumene her pga. det tidvis lave nivået på diskusjonene.

KennethS

nå har eg trålet rundt på forskjellige forum, de fleste forumer e lik. ingen e bedre en andre. Kjernen.com sitt forum skal liksom være så voksent, men pga en del folk der inne så blir inntrykket fort degradert. Men e enig med Bjarte i noen han skriver ett annet sted, ikkje vits og skrive bare for og skrive, hvis du ikkje e med i diskusjonen og bare skal komme inn og slenge dritt så kan du like greit la være.
tå på Brann

grei

Folk får skrive som de vil selvfølgelig. Det er ikke snakk om noen tvang. Men de gjør best i å ta i mt noen velmente råd. Dialektskriving tilhører bønder, og gir et useriøst inntrykk. Stiller du på jobbintervju i grilldress kan du ikke regne med den samme respekten som de andre kandidatene, uansett hvor velkvalifisert du er. Jeg tar meg av og til i å tenke "Herregud, for en gjeng. Er vi tilbake på Red Army-nivå?".

Uttrykk som "RævBK" fenger meg og de feleste null og niks, uansett hvor mye jeg har i mot det laget.

Selv er jeg innom forumet til erkefienden (vpn.no) og selv om det står mye ræl der er det generelt et mer voksent nivå. Forumet til "konkurenten" skbrann.org bærer også preg av en mer seriøs tone.

Go Up