• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Valencia som spiss

Started by Skumling, September 04, 2003, 16:11:12 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Skumling

dette har muligens blitt diskutert noen ganger før men men...ser at Mons nå vil omskolere han til spiss.

Tror dette kan være en god ide. Alex virker å ha stagnert på kanten, i tillegg er han svak defensivt. Han har etter min mening flere kvaliteter som kan gjøre han til en god spiss: bra fart, bra skudd og faktisk ganske bra i luften også (noe han ikke får vist på kanten).

Bare minner om at Thierry Henry var høyreving før Wenger omskolerte han.

Formica

Alex er allergisk mot kroppskontakt. Da blir han dårlig. Så tror ikke spiss er noe for han. I kamper det backen lar han få en halvmeter til å slå en finte og derretter løpe er han god. Men møter han en som går i kroppen hans, er det bare til å bytte han ut.

Kruxleiven

Veldig lurt. Ikke fordi jeg har noen bombastisk mening om han vil klare det. Eller om han vil bli bra som spiss, men fordi vi har hele 3 spisser pr. dags dato. PFO kan godt være på vei vekk etter sesongen. Og Lund? Avgjør selv. Samtidig klarer vi oss bra på høyrekanten med de to vi har. Eventuelt kan en misfornøyd Sørensen i Lyn komme til oss. Fart er vel det vi ikke har så mye av på topp. Sammen med hodestyrke da. Alex er vel en kar som er ganske rask da. Eller er han ikke?

Ricky

Alex har fungert godt som spiss de gangene jeg har sett ham spille i den posisjonen. Hva med vinnermålet for "Brann C" borte mot VIF i 2000? :)
Han er ikke nødvendigvis noe dårligere valg enn PFO der fremme, selv om jeg ikke hadde hatt noe mot en annen spillertype i angrepet.

Go Up