• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Bodø/Glimt - Rosenborg

Started by Ricky, August 28, 2003, 11:01:03 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Ricky

... i cupfinalen hadde ikke vært Ã¥ forakte. For da vil en 4.plass holde til e-cupspill neste Ã¥r :)  Det er jo ikke HELT sikkert at vi greier medalje, tross alt.

Stoffi

Quote from: "Ricky"... i cupfinalen hadde ikke vært Ã¥ forakte. For da vil en 4.plass holde til e-cupspill neste Ã¥r :)  Det er jo ikke HELT sikkert at vi greier medalje, tross alt.

Jævla pessimist.            

:lol:
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Tom C

Hvordan er det egentlig fordelingen av plasser i Europa foregår?

Vinneren spiller kvalik til Champions league, og sølvplassen går til 1. runde i Uefa-cupen, samt cupvinneren til Uefa..?

Noen som kan gi en lettfattelig oversikt?
Aldri mer Obos....

Ricky

Slik det ble i år, så gikk vinneren til CL-kvalik, mens cupvinneren og lagene på 2. og 3.plass på tabellen fikk spille UEFA-cup.
Av disse tre lagene fikk kun ett lag gå direkte inn i første runde, og det var det laget som var ranket høyest basert på tidligere års innsats i e-cup, Vålerenga (kvartfinalen deres i cupvinnercupen kom AKKURAT innenfor 5-årsgrensen)...

Kommer vi oss til UEFA, så antar jeg at vi seedes høyere enn både Odd, Sogndal og Bodø, da disse har ingenting å vise til de siste fem årene, og at vi får plass i første runde.

Pi_Meson

Quote from: "Ricky"Av disse tre lagene fikk kun ett lag gå direkte inn i første runde, og det var det laget som var ranket høyest basert på tidligere års innsats i e-cup, Vålerenga (kvartfinalen deres i cupvinnercupen kom AKKURAT innenfor 5-årsgrensen)...

Det er cupvinneren som er direkte kvalifisert til 1. runde uavhengig av klubbrankingen.

QuoteKommer vi oss til UEFA, så antar jeg at vi seedes høyere enn både Odd, Sogndal og Bodø, da disse har ingenting å vise til de siste fem årene, og at vi får plass i første runde.

Tom C

Nydelig. Ettersom RBK helt sikkert vinner cupen, har jeg tro på at vi kan klare en fjerdeplass i serien med det siget vi er inne i nå.

Prøver å være nøktern og realistisk, men jeg er nå for pokker Brann-supporter, så det må jo være lov å håpe? Det er jo så tett på tabellen i år at jeg ser ikke det som noe mindre sannsynlig at brann havner på topp 4 som på bunn 4... Jeg tror faktisk at Brann kan vinne de resterende kampene, bortsett fra muligens de to bortekampene mot nordlands-kråkene. Har jo alltid hatt problemer på Alfheim, og Glimt ser ut til å være i kanonslag. Men vinner vi resten blir det vel en medalje eller ihvertfall en 4de plass.

Europe, here we come...
Aldri mer Obos....

Ricky

Bodø/Glimt har vi hatt et veldig godt tak på i Bodø de siste årene. På de siste syv årene, så har vi vunnet fire ganger, mens de har vunnet to (uavgjort i fjor). Glimt har heller ingen fryktinngytende hjemmestatistikk i år (den 6.beste i TL; de vinner omtrent annenhver kamp). Tror verken bergensere eller bodøværinger kan se frem til 3 enkle poeng i den kampen, men jeg føler vi har gode muligheter...
Men Tromsø borte ender med tap inntil det motsatte er bevist :)

Ã?ge

Ricky

Det stemmer; uavgjorten kom faktisk i år! Treningskampen på Aspmyra i mars endte 1-1.

Stoffi

Bodø/glimt greier ikke være stabile på toppen en hel sesong. De knekker sammen nå, og vi inntar 2. plassen
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Go Up