• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

For dyrt og for ungt på SS!!!!

Started by C@Bøe_79, August 28, 2003, 08:30:29 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

C@Bøe_79

Så skjedde det igjen,folk skal ha med seg unger på SS.
Helt greit,men folk betaler for å se kampen og det kan til tider bli vanskelig med "200" unger på muren foran SS...
Er det ikke noe vi kan gjøre??
Jeg er ikke interresert i å betale 110kr for å se bakhode på en skokk med unger..
Nedre del av Hansa er en familie-tribune,og billigere enn SS hvis ikke jeg husker feil..
Få opp et eller annet som hindrer at folk sitter seg på mur-kanten,og vet at mange er enig i dette,da det var mange som slet med å få med seg Sogndal-kampen..

C@Bøe_79
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Stoffi

Vi kan jo sette opp gjerdet igjen..... not....

Aldersgrense er vel det eneste som hjelper. Eller å oppfordre folk til å ikke ta med unger, på en eller annen måte
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Erik

Vi kan bare sette opp en lite hinder, et rør eller noe som gjør at det er ubehagelig og sitte der...

Ida Marie

Denne diskusjonen hadde vi jo i Bst forumet og... Det beste ville jo vere og sitte en aldersgrense slik at alle ungene som sitter på kanten ikkje var velkommen. :!:
et er fargen på drakta som betyr no, ikkje spilleren sin...

Gina

Dersom vi ikke vil at brannsupportere skal være en utdøende rase bør aldersgrense unngås.
ina

Erik

Få vi opp sperren på muren på SS fjerner vi de fleste drittungene.. da klarer de ikke og se... Jeg ska gjerne vere med og få opp noe hinder på murkanten.... Få ned ungene... :twisted: (ser til og med voksene sitter på kanten) ille...

KennethS

mot Sogndal var det ikkje bare unger som satt oppe på muren (sant linn og beate :)). ingen burde får sitte på muren under kampen.
tå på Brann

Bergen Sin Gutt

Jeg kan ikke se at det skal være noen vanskeligheter med å be folk fløtte seg? Eller at dere går sammen mange for å holde muren fri for folk? Det er bedre å gjøre noe enn å sutre over et tastatur.

- Gi dem beskjed om at de sitter i veien.

- Hjelper det ikke så går det vel an å ta dem ned fra muren.

- Evt. sette opp hindringer/sperringer

:idea:  :idea:  :idea:

Erik

joda... du får gå runden på hele SS hvert 10 min og be de dra seg ned....

Bergen Sin Gutt

Jeg har ikke problemstillingen at noen sitter i veien for meg på Stadion.

Jeg prøvde bare å komme med forslag, beklager at de ikke falt i smak.

Erik

joda, men vi har prøvd og si til de om og gå ned, Hanøyen har sakt d ikke er lov, lekepolitiet som har ansvar at d ikke sitter noen der gjør ikke en dritt. så da må vi ordne et hinder....


Grey

Maybe a Greyhound could be my way

Ã?yvindH

En ball i ansiktet er det tross alt større kjangs for og fÃ¥ pÃ¥ nedre del av Hansatribunen.  :D . Det er som regel veldig stor plass pÃ¥ ss sÃ¥ alle har en sjangs Ã¥ fÃ¥ set kampen. dessuten stÃ¥r vi alltid ute pÃ¥ siden,kan ikke se at dette skal være noe problem......

Brann69

Quote from:


Enig med deg..  Ungene følger faktisk med pÃ¥ hva som skjer pÃ¥ banen, og er interessert bÃ¥de i Brann og kampen, mens svært mange av de fjortisene er mer opptatt av siste Sms pÃ¥ mobilen enn hva  som rører seg ute pÃ¥ banen. Dersom en ikke ser fra nederste rad av SS fordi det sitter en unge pÃ¥ muren, sÃ¥ mÃ¥ det være fordi en ennÃ¥ ikke er fullvoksen selv..
Skjønner ikke hvorfor jeg skal stoppe Ã¥ gÃ¥ pÃ¥ SS bare fordi jeg har barn med -  jeg er tross alt syngende supporter - og i motsetning til de fleste av de som er pÃ¥ SS har mine barn faktisk ogsÃ¥ vært pÃ¥ tre bortekamper i Ã¥r, i tillegg til samtlige hjemmekamper + 5-6 Brann 2 kamper. Her i familien er Brann religion, og vi bør ha like stor rett til Ã¥ gÃ¥ pÃ¥ SS som enhver fjortis med mobiltelefon.. Nekter Ã¥ bli sperret ute fra store store stÃ¥ fordi jeg er blitt kjønnsmoden og har fÃ¥tt avkom....

Grey

Vel... Når en 25 år gammel mann på 110 kg, og som rager 190 cm over havet ikke ser fra de nederste feltene pga unger og større unger som sitter på muren, så lurer jeg på hva dere mener med fullvoksen.. Dette er faktisk et problem...
Maybe a Greyhound could be my way

Brann69

Quote from: "Grey"Vel... Når en 25 år gammel mann på 110 kg, og som rager 190 cm over havet ikke ser fra de nederste feltene pga unger og større unger som sitter på muren, så lurer jeg på hva dere mener med fullvoksen.. Dette er faktisk et problem...


Det er alltid mulig Ã¥ flytte seg da...    .. SÃ¥ spørs det om det er nÃ¥r det sitter en unge pÃ¥ 4 Ã¥r pÃ¥ muren du ikke ser, eller om det er nÃ¥r det sitter en pÃ¥ 15 Ã¥r der ??  Like vanlig det...
Men dersom det er et voldsomt stort problem sÃ¥ er det jo bare til Ã¥ gjøre det forbudt Ã¥ sitte pÃ¥ muren - trenger ikke Ã¥ stenge store stÃ¥ for unger av den grunn..    Selv er jeg bare 1.82, men jeg har aldri hatt problemer med Ã¥ se pÃ¥ SS pga unger pÃ¥ muren,  men derimot har jeg hatt store problemer med Ã¥ se av og til fordi noen har funnet det greit Ã¥ ta med seg paraply, og stÃ¥ fremme med muren med en stor paraply over hodet.. Da har jeg ikke sett mye da.. SÃ¥ forby paraplyer ogsÃ¥..

Erik

Som regel står jeg og grey helt nede, jeg er 192 cm og i midten sitter de tett i tett.. og hvis du ser så bra, kan ikke du stå nede i midten... Det er ikke litt lov at de sitter der, er bare ingen som gidder og følge det opp.. jeg er drit lei at folk sitter på kanten og jeg skal jobbe for at d hindere skal opp før neste sesong... enkelt og greit...

grei

Det er vel irrelevant egentlig om ungene følger med eller ikke. Men som unger flest drømmer de seg vekk iblant, ofte sitter de bare og stirrer opp mot tribunen.  At unger kan fÃ¥ en plass helt inntil banen er vel og bra,  men de sperrer faktisk utsikten. Hindre er en uting, men det fÃ¥r meg til Ã¥ tenke pÃ¥ de spisse greiene de har utenfor Hotel Norge som skal spidde duer som forsøker Ã¥ ta en hvil.

Grey

Brann69 skrev:
QuoteDet er alltid mulig å flytte seg da... .. Så spørs det om det er når det sitter en unge på 4 år på muren du ikke ser, eller om det er når det sitter en på 15 år der ?? Like vanlig det...
Men dersom det er et voldsomt stort problem så er det jo bare til å gjøre det forbudt å sitte på muren - trenger ikke å stenge store stå for unger av den grunn.. Selv er jeg bare 1.82, men jeg har aldri hatt problemer med å se på SS pga unger på muren, men derimot har jeg hatt store problemer med å se av og til fordi noen har funnet det greit å ta med seg paraply, og stå fremme med muren med en stor paraply over hodet.. Da har jeg ikke sett mye da.. Så forby paraplyer også..



Det er ikke alltid mulig å flytte seg sjønner du.. Ta kampen mot Sogndal som eksempel.. kommer på stadion kl 11 om morgenen og jobber i ett frem til kampstart, var faktisk ikke kommet meg skikkelig inn på SS da første målet kom :) På SS var det da helt pakket og vi ble stående helt nede foran første trinn.. På muren satt det mange barn og større barn, og dermed var sikten minimal..

Det er forresten forbudt å sitte på muren allerede, men de som skal overholde det gjør ikke en dritt..
Maybe a Greyhound could be my way

Ã?yvindH

sÃ¥ ifølge grey og andre her inne skal det være forbudt m fjortiser,barn og annet "rask" pÃ¥ ss. kun den harde kjernen skal ha adgang.... det kunne blitt artig og sett hvor lite folk det ville vært pÃ¥ ss da  :lol: . Kanskje mean skulle hatt pÃ¥bud om Ã¥ gÃ¥ m drakt og....

Bergen Sin Gutt

Det er ikke alle som mener at det skal bli forbudt med noe som helst selv om man snakker om at man ser dårlig med unger på muren.

C@Bøe_79

Jeg startet denne tråden for å få fram at sitting på muren er et problem,jeg er ikke interessert i å betale 110kr for å se 15 bakhoder i 90min.. Ei heller komme tidligere på Stadion for å se banen under kampen.. Og jeg er også som oftest blant de siste inn på Store Stå...

Beklager å si det,men jeg så bedre på SS når gjerdet var der :shock:

Alle har lov og gå på SS,men jeg har også lov til å klage på de som går der uten at jeg mener noe personlig med det..

MVH
C@Bøe_79
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Ã?yvindH

neida Erik det siste innlegget var ironi!!!! hvis du vet hva ordet betyr da :lol:

Thorleif

I forhold til SS og gjerdet, har undertegnede i dag vært i kontakt med Brann for å få på bordet litt fakta. For det første er det ikke aktuellt å legge inn aldersgrense på SS denne sesongen. Alle som vil, er velkommen der slik som det har vært opp gjennom tidene. Hva vi i styret i BBB og Brann kommer frem til i forhold til neste sesong, det vil vi komme tilbake til så snart vi har blitt enige med Brann om dette.

Når det gjelder muren, er det ihvertfall helt klart fra Brann sin side at det IKKE er lov å sitte på denne. Det er i første omgang sikkerhetsgrunner som tilsier dette. En ting er å få en ball i trynet, en helt annen ting er hva som kan skje dersom barn som sitter der klarer å rote for eksempel fingrene inn i rullebanneret rett nedenfor muren. Fra og med kampen mot LSK på mandag, vil Securitasvaktene sørge for at ingen sitter på muren. Vi håper at dette blir respekter.....


Mvh,
Thorleif

PS: Husk at Bataljonen Bar åpner på lørdag........

Grey

QuotesÃ¥ ifølge grey og andre her inne skal det være forbudt m fjortiser,barn og annet "rask" pÃ¥ ss. kun den harde kjernen skal ha adgang.... det kunne blitt artig og sett hvor lite folk det ville vært pÃ¥ ss da  . Kanskje mean skulle hatt pÃ¥bud om Ã¥ gÃ¥ m drakt og....


Tror du må lese litt bedre neste gang.. jeg har nemlig aldri sagt at jeg vil at det skal være aldersgrense på SS.. Alt jeg sier er at folk som sitter på denne muren er et problem.. Men det ser det ut som det er blitt en løsning på, og det er jeg glad for...
Maybe a Greyhound could be my way

Yngve

For dyrt på SS: definitivt, skandale prisar..

aldersgrense: skandale

gjerde: endå meir skandale

er det verkjeleg at dykk smågutar på 192 cm ikkje ser, så må de gå til opptikar!!
eller vurdera å gå högare opp på SS.
På sogndal kampen var me ein gjeng som stod på SS, bl.a fleire jenter mellom 155 og 165 höge, dei hadde INGEN problem med å sjå kampen ( no veit eg at fleire av dei bruker briller, men alikavel..) dei sto alle plasert bak meg, og eg er ca 198 cm hög..eg hadde heller ikkje nokon problem å sjå over/ i mellom desse småungane som satt på gjerdet.
Men eg hugsar godt frå semifinale i cupen i 1998, Brann- RBK då var det gjerde på SS, og mangen som klaga over at dei ikkje såg noko i det heile, pga så jevla mangen hang i gjerdet når det skjedde noko framfor måla, bl.a v dei to straffane som RBK bomma på i den kampen..

ville no berre nemne detta eg...

Brann69

>som kan skje dersom barn som sitter der klarer å rote for eksempel >fingrene inn i rullebanneret rett nedenfor muren. Fra og med kampen >mot LSK på mandag, vil Securitasvaktene sørge for at ingen >sitter på muren. Vi håper at dette blir respekter.....

Skjønner ikke hvorfor en ikke har festet skilt pÃ¥ innsiden av muren med "Forbudt Ã¥ sitte eller stÃ¥ pÃ¥ muren"..   Om ikke fjortisene hadde respektert det, sÃ¥ er jeg iallefall sikker pÃ¥ at disse barna respekterer lover og regler..   Hjelper selvsagt med securitas-vakter ogsÃ¥.. For 2 Ã¥r siden satt en av mine ogsÃ¥ pÃ¥ muren, men da var det en Securitas vakt som kom Ã¥ sa at de mÃ¥tte gÃ¥ ned pÃ¥ grunn av reklameskiltene. Han har ikke spurt om Ã¥ fÃ¥ sitte pÃ¥ muren siden..

grei skrev:
>Det er vel irrelevant egentlig om ungene følger med eller ikke. Men som >unger flest drømmer de seg vekk iblant, ofte sitter de bare og stirrer >opp mot tribunen. At unger kan få en plass helt inntil banen er vel og >bra, men de sperrer faktisk utsikten. Hindre er en uting, men det

Hva er unger?  Kan ikke sette unger i bÃ¥s heller..   Min stirrer iallefall aldri oppover tribunen nÃ¥r det er action pÃ¥ banen - følger like intenst med som jeg gjør,  men nÃ¥r det er sagt sÃ¥ sitter han ikke pÃ¥ muren heller. Forr han ville det nok være en stor fordel om folk kom seg ned fra muren, for selv om jeg pÃ¥ 182 ikke har noe problem med Ã¥ se, sÃ¥ har sikkert han pÃ¥ 145 det..   SÃ¥ jeg er for at folk kommer seg ned fra muren, men imot aldersgrense.. For mange guttunger pÃ¥ 8-12 Ã¥r er faktisk hundre ganger mer interessert i Brann enn mange av disse fjortisene som er mer opptatt av mobilen og hvor de skal gÃ¥ pÃ¥ fest etter kampen.

Lars

Quoteeller vurdera å gå högare opp på SS



Det er jo usedvanlig populert om at vi ca 3 stk brøyter oss vei oppover SS og knuffer andre vekk etter kampen er startet.

Ja til at lekepolitiet ber folk går ned fra muren, om dette ikkje hjelper sette opp hindring for å få sette seg der

BFA_15

Quote from: "Brann69"
Quote from:


Enig med deg..  Ungene følger faktisk med pÃ¥ hva som skjer pÃ¥ banen, og er interessert bÃ¥de i Brann og kampen, mens svært mange av de fjortisene er mer opptatt av siste Sms pÃ¥ mobilen enn hva  som rører seg ute pÃ¥ banen. Dersom en ikke ser fra nederste rad av SS fordi det sitter en unge pÃ¥ muren, sÃ¥ mÃ¥ det være fordi en ennÃ¥ ikke er fullvoksen selv..
Skjønner ikke hvorfor jeg skal stoppe Ã¥ gÃ¥ pÃ¥ SS bare fordi jeg har barn med -  jeg er tross alt syngende supporter - og i motsetning til de fleste av de som er pÃ¥ SS har mine barn faktisk ogsÃ¥ vært pÃ¥ tre bortekamper i Ã¥r, i tillegg til samtlige hjemmekamper + 5-6 Brann 2 kamper. Her i familien er Brann religion, og vi bør ha like stor rett til Ã¥ gÃ¥ pÃ¥ SS som enhver fjortis med mobiltelefon.. Nekter Ã¥ bli sperret ute fra store store stÃ¥ fordi jeg er blitt kjønnsmoden og har fÃ¥tt avkom....


Veldig bra sagt.. Jeg er selv 15 Ã¥r og folk sier eg e en "fjortiss".. men lixom, skal det være aldersgrense pÃ¥ SS, vil brann miste mange supportere.... Eneste som er gøy, er Ã¥ stÃ¥ pÃ¥ SS og føle livet under kampen... eneste stedet det virkelig er liv.. sÃ¥ at dere i det hele tatt har planer om Ã¥ ta fra oss "fjortisser" SS...!!! Det e skikkelig kjipt gjort..  gÃ¥r bare pÃ¥ SS og følger me sÃ¥ godt det er mulig.. Men det som burde blitt fjernet, er de EKKLE mennene som kysser pÃ¥ oss "smÃ¥" jenter nÃ¥r det blir mÃ¥l.. greit nok at de er gla, men ett sted burde grensen gÃ¥...!!!!!


Cecilie..!

C@Bøe_79

Jeg sier igjen:Er ikke ute etter aldersgrense,men når jeg som Tifo-sjef ikke er på SS før etter at kampen er igang(samme som alle andre i Tifo-gruppen)


Da jeg er sen bort på SS for jeg som oftest en dårlig plass,og da mener jeg har rett som har betalt 110kr å se kampen uten at noen bryter reglene og hindrer meg i å se kampen...


Denne tråden hadde jeg ingen intensjon å få satt en aldersgrense på SS...
Vil bare se like godt som jeg gjorde da gjerdet var der!!!

Elsker Brann og Stadion hilsen
Christian
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Brann69

BFA_15 skrev:
>Veldig bra sagt.. Jeg er selv 15 år og folk sier eg e en "fjortiss".. men >lixom, skal det være aldersgrense på SS, vil brann miste mange
>supportere.... Eneste som er gøy, er å stå på SS og føle livet under

Heldig vi som var 15 for sÃ¥ lenge siden at fjortiss-begrepet ikke var oppfunnet....  Tror ikke du skal bekymre deg for at ledelsen i Brann noen gang gÃ¥r med pÃ¥ Ã¥ ha aldersgrense pÃ¥ Store StÃ¥ som ikke inkluderer "fjortissene", de har nok full oversikt over hvor stor andel av billettmassen pÃ¥ SS fjortisene stÃ¥r for, og de er ikke interessert i Ã¥ miste sitt publikum.

C@Bøe_79 skrev:
>Denne tråden hadde jeg ingen intensjon å få satt en aldersgrense på >SS... Vil bare se like godt som jeg gjorde da gjerdet var der!!!

HÃ¥per det gÃ¥r bra i morgen siden de skulle fokusere litt pÃ¥ dette, og sÃ¥ hÃ¥per jeg det kommer skilt etterhvert slik at alle skjønner at det er et klart forbud om Ã¥ sitte der -  det er ikke noe verre enn det.  Gjerde er iallefall en stor utting - skulle det virkelig skje noe alvorlig der en gang f.eks pÃ¥ dager som 16. mai nÃ¥r vi stÃ¥r som sild i tønne sÃ¥ er det jaggu greit Ã¥ ha en annen rømningsvei enn bare utover sidene.. Om enden pÃ¥ dette blir totalforbud mot Ã¥ sitte pÃ¥ muren, og at vi slipper noe gjerde sÃ¥ er jo alt bare positivt for alle parter..

Formica

Hvorfor virket som som om det var reine barnehagen på stadda igår?
Så meg litt lei utover i kampen da hver gang en brann spiller hadde ballen over midten satte disse unge røstene i et hyl. For ikke å snakke om bussturen hjem............
Men så at lekepolitiet jagde vekk en del fra muren. Positivt!

Erik

Jeg må si meg enig i det du sier... så når SS var halvfull var det sikkert 70% av de som var der mellom 13-17 år.. Helt utrolig hvor mangen unge som er der enn før... nei får vekk barneprisen osv så slepper vi det.. Honør til vekterene i går som holdt muren tom for unger....

Truls

kal de aldri slutte å plage oss om Søndagen ?

Yngve

Det var mange unge på stadion i går, ikkje tvil om det.

Og stemmningen var tragisk, ikkje tvil om det.   NÃ¥r det var synging, var det to forskjellige sanger. Det stod ein gjeng langt til høgre og sang, og ein gjeng, langt til høgre og sang. men ellers skuffande.  Men det eg vil sei, er: sjølv om det var fÃ¥ voksne der, sÃ¥ utmerka ikkje dei seg noko særleg positivt heller, einaste var han tullingen som stod og skreik gjennom heile kampen..

Men ein ting til alle deko ungar : ser de ikkje pÃ¥ kampen, og syns alt er tragisk, sÃ¥ hold kjeft! eg gjer faen i den nye stasjonsvogna til far din (som ein fyr pÃ¥ max 14 snakka om) eller "kor søt han der som eg isje kan navne pÃ¥ men som spilte bra pÃ¥ tv den gangen" som nokon jenter snakka om.  (Dette gjeld forsÃ¥vidt deko vaksne og, (vaksne i er definert som 25 og opp...))


Bergen Sin Gutt

Quote from: "veum"


...eller på mandag...? :)

|Netti|

Dette kan bli litt usaklig, så berre hopp over om du ikkje gidde lese...

18 års grense på SS UMIDDELBART!
Få vekk alle jente som har lysstemme! (les skrikestemme) og la SS bli for mannfolk som e øve stemmeskiftet! jatakk!

;) då eg sto attme to 14årige jente som skreik meg oppi øyre på lsk kampen e eg kun liiitt lei..

Gina

Quote from: "|Netti|"Dette kan bli litt usaklig, så berre hopp over om du ikkje gidde lese...

18 års grense på SS UMIDDELBART!
Få vekk alle jente som har lysstemme! (les skrikestemme) og la SS bli for mannfolk som e øve stemmeskiftet! jatakk!

;) då eg sto attme to 14årige jente som skreik meg oppi øyre på lsk kampen e eg kun liiitt lei..


Var dette innlegget ironisk? Om det ikke var det lurer jeg bare litt på hen meg og deg skal gjøre av oss Netti. Vi er jo som kjent ikke mannfolk...
ina

espen

Ta gjerne med deg barn på ss. Men hold dem unna muren, jeg har selv problemer med å se deler av kampen fordi det sitter både barn og voksne på muren.

|Netti|

Gina: alle må ofre litt.. eg trur eg skal greie å _stå_ i hansasvingen fram til 14iss jentena har funne nåke bedre å ta seg te :)

Branntilegdør

å fokusere på alder blir vel feil? jeg er godt over fjortissnivået selv, men har merket meg selv at det er MANGE fjortisser som synger mer enn mange av de gamlingene som bare er der for å se på?.. Bør heller få flere av dem som ikke synger til å begynne å synge, eller oppfordre dem til å finne seg en annen plass..

og som en annen person sier, er ikke fjotissene sin feil at det blir dårligere og dårligere stemning, det er dem som klager på stemningen, og som ikke gjør noe med det selv.. hva med å synge høyere selv? Og hva med å følge opp andres sanger, og ikke holde kjeft når du ikke starter en sang selv? Er mer fjortiss det spør du meg.

Gina

Quote from: "|Netti|"Gina: alle må ofre litt.. eg trur eg skal greie å _stå_ i hansasvingen fram til 14iss jentena har funne nåke bedre å ta seg te :)


Jeg for min del tror ikke jeg blir en bedre supporter om syv måneder bare fordi jeg da er 18 på papiret. Og om SS skal være for menn kommer jo verken meg eller deg til å få sette våre bein der igjen.
ina

Miriam

Altså...d å gjøre SS om til en tribune for mannfolk..da kommer jo SS til å bare bli halvfull..
Dessuten så syns eg at alle de eldre mennnene som er på SS godt kunne sunget mer istedet for å stå å klage på alle som står rundt de om ka de synger..!

C@Bøe_79

Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

KennethS

I dette tilfellet bør nye sanger synges non stop på SS til alle kan de, sånn at vi får de til og sitte fortest mulig!
tå på Brann

Go Up