• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Ny svensk trener?

Started by björnlaugbjörnfot, August 26, 2008, 17:38:14 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

björnlaugbjörnfot

Ifölge svenske aviser er Stefan Rehn  i Branns sökelys for å ta over etter Mons Ivar.  http://www.fotbollsexpressen.se/Allsvenskan/1.1278599/norska-kallor-till-gt-brann-vill-ha-rehn

Ricky

Høh? Trodde Brann hadde for vane å sparke/selge først, og sondere markedet.

storB

Og da var vell det ryktet dødt og begravd?
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

enavgutta

Bare la de le seg i hel. Vi ler av de også.

dudo

http://sv.wikipedia.org/wiki/Stefan_Rehn

Han har om ikke annet merittene i orden, men ut over det man kan lese på wiki vet jeg ingenting om han. Ikke er jeg spesielt stiv i svensk fotball heller.

Meritter:
Quote from: wikipediaMeriter, som tränare [redigera]

* Allsvenskt guld 2003, 2005 (med Djurgården) och 2007 (med IFK Göteborg)
    * Svenska Cupen 2004 och 2005 (med Djurgården)

Meriter, som spelare [redigera]

* Fotbolls-VM 1994: brons
    * kopia av Svenska Dagbladets guldmedalj 1994
    * Allsvenskt guld (6): 1990, 1991, 1993, 1994, 1995 (med IFK Göteborg) och 2002 (med Djurgården)
    * Svenska Cupen (2): 1991 (med IFK Göteborg) och 2002 (med Djurgården)
    * Champions League 1992: gruppspel mot FC Porto, AC Milan och PSV Eindhoven
    * Champions League 1994: kvartsfinal (förlust mot Bayern München)
    * UEFA-cupen 2002: andra omgången (förlust mot Bordeaux)
    * Olympiska spel 1988, Seoul, Syd Korea, femte plats

Klubbar som tränare [redigera]

* Sverige IFK Göteborg (2007-)
    * Sverige Djurgårdens IF (2003-2006)

Klubbar som spelare [redigera]

* Sverige Djurgårdens IF (2000-2002)
    * Schweiz FC Lausanne-Sport (1995-2000)
    * Sverige IFK Göteborg (1990-1995)
    * England Everton FC (1989-1990)
    * Sverige Djurgårdens IF (1984-1989)
    * Sverige Sundbybergs IK (Moderklubb)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

De vant vel serien i fjor, så om Dahl og  ikke vet hvem han er bør vi bli enda litt mer bekymret over ledelsen i klubben.

Nå skal man være litt forsiktig med å tildele en trener æren for seriemesterskap i første sesong. Han vil ikke ha påvirket spillergruppens sammensetning og vil på mange måter bygge videre på det forgjengeren drev med. 3 seriegull og 2 cupgull burde strengt tatt satt spor i korridorene på Stadion også.

Djurgården vant i 2003 (så om vi vil vinne i 2009 er vel dette ett sjakktrekk :p), 3 i 2004, 1 i 2005, 6 i 2006. I aller høyeste grad en meritert trener, men om det er riktig for Brann må nesten tiden vise. Kjemien skal stemme med by og lag også.

Gepard

August 26, 2008, 19:21:00 PM #7 Last Edit: August 26, 2008, 19:28:43 PM by Gepard
Spennende navn. Absolutt. HAr definitivt papirene i orden. Skulle gjerne likt å vite litt om han som type, tror vi trenger en sjef med stor S. Finner lite om han, men et eller annet sted på dette forumet må det vel ligge litt info om dette  :

http://www.anglarna.se/wwwboard/viewforum.php?f=1

Var ikke så vanskelig nei ;)

http://www.anglarna.se/wwwboard/viewtopic.php?f=1&t=7140

Ser ut som Rehn har litt samme ideer (om man skal kunne utlede dette utifra kun en debatants mening) som Mjelde, her er det vingspill som gjelder.
At trenerteamet får kritikk for å ha et for simpelt spilleopplegg bekymrer litt, minner om Mjelde. En ting funker bra, men når det ikke går har man ikke noe annet å falle tilbake på.
Så kort tid gikk det på å bli skeptisk...

Ricky

Quote from: dudo on August 26, 2008, 18:49:52 PM
http://sv.wikipedia.org/wiki/Stefan_Rehn

Han har om ikke annet merittene i orden, men ut over det man kan lese på wiki vet jeg ingenting om han. Ikke er jeg spesielt stiv i svensk fotball heller.

Så vidt jeg kan se var han assistent under fire av de fem mesterskapene. På den måten blir jo f.eks også Espen Steffensens merittliste som trener ganske imponerende, med seriegull, sølv, bronse og cupmesterskap.

Falkman

Quote from: Xminator on August 26, 2008, 19:15:31 PM
De vant vel serien i fjor, så om Dahl og  ikke vet hvem han er bør vi bli enda litt mer bekymret over ledelsen i klubben.

Nå skal man være litt forsiktig med å tildele en trener æren for seriemesterskap i første sesong. Han vil ikke ha påvirket spillergruppens sammensetning og vil på mange måter bygge videre på det forgjengeren drev med. 3 seriegull og 2 cupgull burde strengt tatt satt spor i korridorene på Stadion også.

Djurgården vant i 2003 (så om vi vil vinne i 2009 er vel dette ett sjakktrekk :p), 3 i 2004, 1 i 2005, 6 i 2006. I aller høyeste grad en meritert trener, men om det er riktig for Brann må nesten tiden vise. Kjemien skal stemme med by og lag også.

Ferguson

"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Kruxleiven

Hehe. Hvem faen var det?

Jeg kjenner litt til Allsvenskan og litt om svenske trenere. Som folk har sagt så har Rehn merittlisten i orden, men det er kun en gang han har tatt gull som en del i et trenerteam med 3 personer. Han arvet et lag fullt av talenter som var bygget opp av blant andre Arne Erlandsen. Idioter i Norge blir gjerne helter i Sverige og omvendt. Jonevret er en populær trener i Molde, men han var hatet i Sverige selv etter gull og en middelmådig sesong. Rehn var som kjent assistentrener under Jonevret. Rehn var en klubblegende som spiller med en bred erfaring hva gjelder midtbanespill. Først og fremst i en defensiv rolle. Noe han sikkert også baserer sin trenerstil på. Akkurat det ville ikke være å forakte med tanke på vår midtbane som virker å virre rundt uten mål og mening både offensivt og defensivt.

Det kan tenkes at ledelsen ser noe potensiale og muligheter i han som vi ikke vet om. Men generelt sett er ikke Sverige stedet å gå til om man ønsker trenere. Det finnes en del svensker i Norge som gjør det bra. Og felles for dem er vel at de er mer erfarne både som spillere og trenere enn norske trenere som f. eks Berg og Ingebrigtsen. Det tror jeg hjelper mye på at de får såpass bra resultater. Men hva gjelder å plukke en trener på øverste hylle er ikke Sverige landet. Etter det jeg leser av fans er de fleste idiotforklart. Unntaket måtte være AIKs Rikard Norling som har fått mye ut av en klubb som lenge var helt på felgen. Kalmars Bergstrand må også være en trener med potensiale som greier å få en liten klubb uten en eneste stjerne til å lede Allsvenskan.

Then again. Ryktet er jo avkreftet og det tror jeg på, men det hadde vært deilig om det ble av likevel. For om ikke annet ville Mjeldis vært borte.

Bennex

vi beholder Mjelde, han gjør jobben sinn,
vi kan egentlig ikke klage, at vi har gjort det dårlig i år har ingen ting med han å gjøre.
å så skal vi ha en svensk trenner?
skal vi sparke Håkon samtidig?
NEI!
vi beholder Mjelde,

Nixon

Rød makt på Hansa!

Go Up