• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Hvorfor ?

Started by monzilla, August 25, 2003, 21:12:09 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

monzilla

Hvorfor i ALLE dager sitter store-stå seg ned i pausen ?
Hva har skjedd med å komme en time før kampen og synge ?

Jeg har tro på at det er Hansa svingen som kommer til å stå for stemningen framover. Stod på SS i første omgang men flyttet meg opp i Hansa (øvre felt Z) litt ut i 2. omgang pga sliter med et dårlig kne.
Der tok det helt av. Makan til gjeng med liv i må man til england for å finne.

Vi har en del å jobbe med folkens når det gjelder store stå.
vil ha `93 tilstander tilbake !

Ricky

Jeg skal ikke nekte for at jeg trives bedre i Hansasvingen enn på Store Stå. Det går både på komfort og på stemning. Jeg føler at Store Stå langt på vei har utspilt sin rolle, og jeg har vanskelig for å se hvordan den skal gjenoppstå som Norges mest stemningsfulle tribuneseksjon slik tingene har blitt.

Skumling

du er definitivt inne på noe. Syngingen på store stå var grei i dag (noe annet hadde vært skandaløst), men langt ifra fantastisk. Mye bra liv på Hansa også. Det som irriterer meg er at det blir så inn i heiteste mye klapping. Stadion-publikummet må jo være verdens beste til å klappe, men det blir for meget. Hele stadion klapp klapp klapp - skjønner ikke helt vitsen med denne. Reis opp hvis du elsker Brann - for noen sesonger siden dro store stå i gang et brutalt "heia Brann"-rop når alle omsider hadde reist seg. Dette er nå helt vekke, folk står bare og klapper en stund for så å sette seg igjen.

Nei, noe drastisk må skje for å stable på beina en skikkelig gjeng. Er vi dømt til å ha en gjeng på 2-300 mennesker der halvparten synger i uoverskuelig fremtid?

razor

Quotedu er definitivt inne på noe. Syngingen på store stå var grei i dag (noe annet hadde vært skandaløst), men langt ifra fantastisk. Mye bra liv på Hansa også. Det som irriterer meg er at det blir så inn i heiteste mye klapping. Stadion-publikummet må jo være verdens beste til å klappe, men det blir for meget. Hele stadion klapp klapp klapp - skjønner ikke helt vitsen med denne. Reis opp hvis du elsker Brann - for noen sesonger siden dro store stå i gang et brutalt "heia Brann"-rop når alle omsider hadde reist seg. Dette er nå helt vekke, folk står bare og klapper en stund for så å sette seg igjen.

Nei, noe drastisk må skje for å stable på beina en skikkelig gjeng. Er vi dømt til å ha en gjeng på 2-300 mennesker der halvparten synger i uoverskuelig fremtid?

Jeg hadde desverre ikke anledning til å se kampen live i dag men så den på tv.
Stemningen var grei nok men det føles som stemningen er MYE bedre når en står på Store Stå "live"

Sannheten er at stemningen på stadion igår ikke var "så" voldsom. Det var mye klapping og "støy" men kvaliteten på syngingen var variabel. Er mye murmling, unøyaktig synging og forlite trøkk i syngingen.
Vi trenger mer trøkk i stemmen til alle og enhver og enda mer samstemt i syngingen så blir det kanonbra !

Men rett skal være rett; enkelte sanger var det skikkelig trøkk i !! Men hvorfor skal kun halve Store Stå synge med på enkelte sanger og andre sanger synger hel Store Stå ?? Samtlige må gi full trøkk i ALLE sanger og stå på i 90 minutter !!

La oss ta med dette og stå på videre til å gjøre Store Stå og stadion til en arena fylt med sanger, trykk og rablegaalscener nettopp slik som i bla.'93 sesongen !!:)

monzilla

Syntes Bataljonen (holdt på å skrive BST) bør organisere noen forsangere. Sangene går altfor fort og klapping ødelegger.

Hva med å opprette to underseksjoner i bataljonen. Der man har sittende supportere (som etter min mening er like gode supportere som stående) og stående supportere. Da tror jeg man kan få løst problemene bedre. for eksempel så konsenterer en komitè fra de stående seg om å forbedre synging og sånt og en komitè fra de sittende kan konsentrere seg om ting som angår de sittende.

Syngingen på SS blir ikke bare plutselig bedre. Det er et problem som Bataljonen må jobbe med. Hva med en artikkel i neste utgave av d12m (hvis den fortsatt eksisterer) der man legger fram hvordan Bataljonen vil ha det.

Er ikke mye gjennomtenkt dette her, men det er bedre Ã¥ komme med dÃ¥rlige forslag enn Ã¥ holde kjeft  :roll:

Ã?ge

Quote from: "Skumling". Det som irriterer meg er at det blir så inn i heiteste mye klapping. Stadion-publikummet må jo være verdens beste til å klappe,

Helt enig! Enkelte sanger skal det IKKE være klapping i. Det blir mye bedre trøkk på sangene når det ikke klappes.
Irriterterer meg noe jævli når det klappes i "vi è berømte Brann..." feks.

Et annet problem igår var at det virket som ene halvdelen av SS hadde fått det for seg at det var om å gjøre å synge sangene fort.
Men vi blir ikke bedre supportere av å synge fortest mulig, dra ned litt tempoet på sangene så blir det fler som blir med å synge og dermed mer trøkk

KennethS

klapp klapp klapp!! vi fikk vekk klappingen en stund på store stå! men den e kommet tilbake :( :( , de fleste sanger få ett vanvittig mye bedre trøkk uten og klappe.
tå på Brann

Ricky

For å svare på det aller første innlegget, så er nok mye av grunnen til at folk på SS møter opp rett før avspark og sitter seg ned i pausen den evinnelige Radio1-terroren over høyttalerne. Det er jo ingen av oss som klarer å overdøve kastratsangeren Prince, eller skrike høyere enn Erik Hanøy som skal presentere et eller annet tilbud fra en sponsor. Noen må jo ta tak i dette!! Om vi så må kuppe hele årsmøtet!

Ã?ge

Kom ca 30min før kampen på mandag, og no var radio1 byttet ut med korps musikk, eg foretrekker heller radio1, men beste hadde vært at de nøyde seg med å spille Brann sanger

Grey

Det beste hadde nok vært om de ikke spilte noe i det hele tatt... men om de absolutt må spille noe bør det være Brann-sanger..
Maybe a Greyhound could be my way

Lars

Kunne hvertfall ha senket volumet en anelse.

Stoffi

De prøvde det et par kamper. Lite musikk og grådig lav lyd. Men vi var stille som mus...
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Kagain

Nåvel, greit at Hanøy sikkert er en entusiastisk fyr og en ok speaker, men jeg har store problemer med RAdio 1 uansett jeg, OG faktisk spesielt når Erik snakker. JEg antar at det er flere med meg som ikke liker Radio 1, og det kan jo hende at folk henfaller til sjokk og så apati når de har pause og nblir nødt til å høre på gnålet fra Bergens hitstasjon nummer 1.

Go Up