• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Etter Kampen: Strømsgodset - Brann 2-0

Started by vebo, August 09, 2008, 19:47:59 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

vebo

Quote from: Sonny Crocket on August 10, 2008, 12:20:08 PM
Jeg deler ingen ord. Der bommet du skjevt. Og jeg står 233% for det jeg sa. Hets og negativitet er det siste mons og spillerene våre trenger nå. Jeg elsker brann og støtter de i tykt og TYNNT.


Var bare ment som en spøk, men om du insisterer:
"Brann fens" - skrives Brannfans
"hjemme kamp." - skrives hjemmekamp

Ellers utdyper vel både Belfort og Langhår godt hva jeg mener om innholdet.
Tiocfaidh ár lá

Henrik8

Quote from: Sonny Crocket on August 10, 2008, 12:20:08 PM
Jeg deler ingen ord. Der bommet du skjevt. Og jeg står 233% for det jeg sa. Hets og negativitet er det siste mons og spillerene våre trenger nå. Jeg elsker brann og støtter de i tykt og TYNNT.


Brann fens. Hjemme kamp.

Joda, du driver med orddeling. Blir vanskelig å nekte når innlegget står litt lenger opp i tråden.

Når det kommer til kampen i dag synes jeg det er forbedring ifht Ventspils, men som andre har kommentert skulle ikke akkurat det mye til. Det er sier mer om tingenes generelle tilstand i Idrettsveien når man er litt "jaja, dette var jo ikke så verst, endel funket jo tidvis" etter 0-2 mot Strømsgodset. Det er nettopp fordi denne holdningen er i ferd med å spre seg at det måtte gjøres grep, forventningene er justert altfor lavt i løpet av sesongen. Forhåpentligvis kan Aabrekk komme inn og gi klar beskjed om at dette ikke er godt nok for SK Brann.

Ellers viser kampen hvilke problemer vi har med dagens stall. Det er en del gode enkeltspillere, men som helhet er ikke stallen god nok. Spissplassen er svært svak, i dag skaper vel ikke spissene våre en sjanse selv, midtbaneleddet ligger feil nesten hele kampen i forhold til det som var avtalt, og Vaagan Moen trekker for langt inn i banen, og hindrer dermed at vi får rom.

Defensivt synes jeg Bjørnsson gjør en ålreit kamp, mulig han har funnet sin nisje i Brann, og det er som midtstopper. Bjarnasson får også ok, men har er forferdelig upresis i avleveringene. Hanstveit på det jevne, men bidrar veldig lite framover. Kunne kommet inn i det rommet PVM etterlater seg når han trekker så mye inn i banen som han gjør. Bjørn Dahl er pdd for svak til å starte. Håper Sævarsson får muligheten de neste kampene, også mot Marseille.
Kjør over pakket 09`

SKBMiller

Mener noen her at Azar-Aabrekk er medieskapt? Har TV2 manipulert bildene da, for vi ser jo klart hva som skjer. Ingen unnskyldning for Azar, for det skal litt til at han ikke ser Aabrekks invitasjon. Totalt uproft av Karadas, vi trenger ikke slike episoder nå.

Hansi72

Quote from: thesevs on August 10, 2008, 03:14:55 AM


Var du så høyt oppe etter fjorårets seriegull at du ikke fikk med deg signeringene som ble gjort forut sesongen?;)

Train hard, fight easy!
Up the reds!

thesevs

"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

weirus

HELDIGVIS kan det se ut til al Armann er blitt bedre enn i fjor!
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

monzilla

Quote from: Sonny Crocket on August 10, 2008, 11:03:54 AM
Hør på dere selv?? Hvor er støtten. Ekte Brann fens støtter spillerene og treneren uansett hvordan det går. Hets og negativitet er det siste klubben vår trenger nå. Forventer at det ikke blir ropt stygge og negative ting fra tribunen i neste hjemme kamp.


Heia deg! Hadde alle vært som deg. Da kunne vi stått i timesvis å hyllet laget etter hvert tap. Da hadde jo de uansett ikke tapt nestekamp! Og så selvfølgelig så kan alle se hvor gode supportere vi er. Vi støtter jo laget uansett! Selv om de spiller som en gjeng småjenter med vår logo på brystet, så skal vi heie på de!

Ta deg en bolle din klovn, det er klubben vi heier på. Ikke patetiske primadonnaspillere som tjener tre millioner i året selv om de ikke gjør jobben sin!

Ewen

Måtte gudene forby at Monzilla noen gang får lov til å kalle seg Brann supporter!
Vist noen ser på favoritt laget sitt som er regjerende seriemester og har en fin fin mulighet til å kvalfisere seg som til ChampionsLeague som et småjente lag så tror jeg at vedkommede har missforstått begret småjenter!

Ivertfall INGENTING som blir bedre av at enkelte supportere skal pipe og synge Mjelde må gå. Håper dere som har tenkt å gjøre det på Onsdag holder dere hjemme i sofaen.
Guttene trenger støtte på Onsdag!!

monzilla

Quote from: Ewen on August 10, 2008, 17:22:44 PM
Måtte gudene forby at Monzilla noen gang får lov til å kalle seg Brann supporter!
Vist noen ser på favoritt laget sitt som er regjerende seriemester og har en fin fin mulighet til å kvalfisere seg som til ChampionsLeague som et småjente lag så tror jeg at vedkommede har missforstått begret småjenter!

Ivertfall INGENTING som blir bedre av at enkelte supportere skal pipe og synge Mjelde må gå. Håper dere som har tenkt å gjøre det på Onsdag holder dere hjemme i sofaen.
Guttene trenger støtte på Onsdag!!


Så fint at du påtar deg rollen til å definere hvem som er brannsupporter og hvem som ikke er brannsupporter. Guttene får den støtten de skal ha. Og de får faen tåle å høre det når de ikke gidder. Du var vel en av de som stod og heide på deg selv når vi tapte 4-0 hjemme mot VIF her for noen år siden? Det at du mener at folk bør holde seg hjemme sier sitt om deg og ditt supporterego.

Misforstå meg rett, klubben får støtte.  Men spillere som ikke gidder fortjener ikke støtte. De fortjener hets. Om du er uenig kan du ta deg en bolle.

Klaus_Brann

Quote from: SKBMiller on August 09, 2008, 21:04:41 PM
Latterlig få vi var i dag, ca 10-30 syngende i midten! Rett og slett pinlig.


Ja, rett og slett flaut.
Folk stilte seg laaangt utover hele "tribunen", og det var så og si umulig å få til noe som helst stemning. Er det en bortebane jeg ikke skal dra på neste år så er det på Marienlyst, mer tafatte greier skal man lete lenge etter.

Kampen var også rimelig kjip. Vi skaper utrolig lite, og glipper gang på gang på dødball. I tillegg til de to målene hadde de vel to i tverrligger også.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

tj00m

Quote from: monzilla on August 10, 2008, 17:33:31 PM
Quote from: Ewen on August 10, 2008, 17:22:44 PM
Måtte gudene forby at Monzilla noen gang får lov til å kalle seg Brann supporter!
Vist noen ser på favoritt laget sitt som er regjerende seriemester og har en fin fin mulighet til å kvalfisere seg som til ChampionsLeague som et småjente lag så tror jeg at vedkommede har missforstått begret småjenter!

Ivertfall INGENTING som blir bedre av at enkelte supportere skal pipe og synge Mjelde må gå. Håper dere som har tenkt å gjøre det på Onsdag holder dere hjemme i sofaen.
Guttene trenger støtte på Onsdag!!


Så fint at du påtar deg rollen til å definere hvem som er brannsupporter og hvem som ikke er brannsupporter. Guttene får den støtten de skal ha. Og de får faen tåle å høre det når de ikke gidder. Du var vel en av de som stod og heide på deg selv når vi tapte 4-0 hjemme mot VIF her for noen år siden? Det at du mener at folk bør holde seg hjemme sier sitt om deg og ditt supporterego.

Misforstå meg rett, klubben får støtte.  Men spillere som ikke gidder fortjener ikke støtte. De fortjener hets. Om du er uenig kan du ta deg en bolle.


Skjønner deg godt på nåkken punkter, står isje å heier som en gal når vi ligger under 4-0 mot VIF eller andre motstandere.. Men at de fortjener hets fra egne supportere, det e helt tåpelig.. Var selv på marienlyst, det står idioter der som tydligvis isje har peiling på fotball, og ser seg ut f.eks. Winters å slenger drit om ALT han gjør fra første minutt... så nåkken andre lengre borte gjør nett det samme om Bakke.. Så kommer det synging som "Mjelde må gå", og "Bakke må ut" osv... Når kampen er ferdig, som alt i alt var en dårlig kamp, så står (heldigvis langt i fra flertallet) folk å buer å viser tommel ned når spillerene gidder å komme bort å takke for at vi møtte opp.. Vis det er dette du mener med at de fortjener hets, så se neste brannkamp fra sofakroken din klovn!
Brann Bergens Stolthet!

Sonny Crocket

Så enig så enig. Mons og spillerene SKAL støttes. Husker at noen sa at før var Brann fensen den beste i landet. At vi støttet i med og motgang. Tydligvis at de tider er borte. For nå er det tydligvis mobbing og negative ting som vi Brann fens skal huskes for. Jeg respekterer alle sine meninger, men syntes de er latterlige for det.  Brann blir IKKE bedre av hets.

tj00m

og sangen vår går vel ærlig talt sånn: "selv om vi rykkar ned, gir vi alt for brann fordet....."
Brann Bergens Stolthet!

SKBMiller

Idiotene som ropte og viste tommel ned til spillerne etter kampen kan holde seg hjemme fra nå. Ingen av de som sto og ropte og hetset etter kampen sto bak målet og sang heller. Da er det på tide å i alle fall gjøre sin egen jobb før en hetser på den måten.

monzilla

Må man stå og synge for å gå på bortekamper? Folk bør virkelig gå i seg selv her. De som tror at de er supersupportere fordi de er på fottikken før hver kamp, og stå midt på bataljonsfeltet og synger så høyt de kan tar grundig feil.

krøvel vellevold

Quote from: monzilla on August 10, 2008, 20:41:47 PM
Må man stå og synge for å gå på bortekamper? Folk bør virkelig gå i seg selv her. De som tror at de er supersupportere fordi de er på fottikken før hver kamp, og stå midt på bataljonsfeltet og synger så høyt de kan tar grundig feil.


Det er dette som er forskjellen fra oss og klubber som VIF og LSK. Hos oss apellerer bortekampene til "folk flest". Enten det dreier seg om vanlige sittefolk som har lyst å se en bortekamp, eller halvinteresserte lokalt boende bergensere som går fordi det kan være moro å få med seg en Brann-kamp i nærheten av der de bor. Dermed blir det mye "litt av hvert" når vi er på bortekamp, men så er det jo også derfor vi gruser alle andre lag på bortekamp-oppmøte. I hvert fall reiseavstanden tatt i betraktning. Men hvis vi f.eks. sammenligner med VIF, så er det ikke slik. Det er for det første veldig få utenom selve supportergjengen som reiser på bortekamp. Dessuten er ikke Oslo-patriotismen sterk nok til at Oslo-folk boende i Bergen syns det er noe spesielt med at VIF kommer på besøk i deres nåværende hjemby. Dessuten bor det vel neppe like mange VIF-supportere her som det bor bergensere/hordalendinger i Oslo-området. Dermed stiller stort sett bare typiske "supportergjeng-supportere" når VIF er på besøk. Dette gjør at de ikke er så mange, men kvaliteten på stemningen blir ok.
Legg ned hele klubben!

28966mustang

August 10, 2008, 21:05:16 PM #66 Last Edit: August 10, 2008, 21:30:07 PM by 28966mustang
Trodde hovedsaken var å støtte Brann, ikke prøve og oppheve seg til "den beste typen supporter". Alle har forskjellige måter å støtte på, men oppmøte på kamper er faktisk det viktigste!!!
Hvil i fred- 1963!

SKBMiller

Jeg mener ikke at man må stå å synge hele kampen uannsett hvor dårlig laget er. Men man bør være villig til å lage litt stemning om man står på bortefeltet. Om man ikke ønsker å bidra til stemningen av diverse grunner er jo det greit, men da får man trekke ut mot kantene.

Det er en forskjell på en tilhenger og en supporter slik jeg ser det.

monzilla

Mener du at du er en supporter fordi at du står og synger? Vil du rangere deg høyere enn en som ikke står og synger?

SKBMiller

Jeg liker ikke å rangere supportere, men ja jeg synes det er en del av supporteroppgaven å synge på kamp i utgangspunktet.

28966mustang

Quote from: SKBMiller on August 10, 2008, 21:36:32 PM
Jeg liker ikke å rangere supportere, men ja jeg synes det er en del av supporteroppgaven å synge på kamp i utgangspunktet.


Hvis du ikke liker å rangere supportere så er det vel bare å la det være? Synger når vi vinner supportere var det jo 17900 av i fjor høst.
Hvil i fred- 1963!

tj00m

Quote from: monzilla on August 10, 2008, 20:41:47 PM
Må man stå og synge for å gå på bortekamper? Folk bør virkelig gå i seg selv her. De som tror at de er supersupportere fordi de er på fottikken før hver kamp, og stå midt på bataljonsfeltet og synger så høyt de kan tar grundig feil.


Eg syns personlig at de som står midt i bataljonsfeltet å synger er bedre supportere enn de som står/sitter midt i bataljonsfeltet å ikke synger... Brannspillere som Opdal, Bakke, Solli og Helstad har sagt i intervju at det hjelper på at bergenspublikummet er så fantastisk som lager så mye stemning på Stadion. Mons Ivar Mjelde har sagt at en av faktorene til at vi vant seriegull var den 12.mann som sang å støttet Brann på tribunen gjennom hele sesongen. Det er helt greit på familiefeltene at folk sitter å følger med å ikke synger. Men på bataljonsfeltet burde en slenge seg på resten... På bortekampene så er det ingen tvang å synge selvfølgelig, selv om eg personlig synst at folk burde slengt seg litt på. Eg er nesten sikker på at det var bedre stemning blant oss i Latvia enn det var på Marienlyst..

Men du som driver på å rangerer supportere virker det som.. Du skriver at brannspillerne forjener hets når de spiller dårlig.. Da er vel du kanskje en bedre supporter enn folk som ikke hetser de du da? Siden de tross alt fortjener det... Blir ikke lett å snu denne trenden om alle skulle gjort som deg..
Brann Bergens Stolthet!

monzilla

Quote from: tj00m on August 10, 2008, 22:59:38 PM
Eg syns personlig at de som står midt i bataljonsfeltet å synger er bedre supportere enn de som står/sitter midt i bataljonsfeltet å ikke synger... Brannspillere som Opdal, Bakke, Solli og Helstad har sagt i intervju at det hjelper på at bergenspublikummet er så fantastisk som lager så mye stemning på Stadion. Mons Ivar Mjelde har sagt at en av faktorene til at vi vant seriegull var den 12.mann som sang å støttet Brann på tribunen gjennom hele sesongen.

Dette du sier her er jo bevis for akkurat det poenget jeg vil frem til her. Stadionpublikummet er unikt fordi at vi har engasjement over hele tribunen! Og ikke bare på Bataljonsfeltet. Se bare opp og til venstre, så ser du gjengen på felt Z.  Og de som har gått på stadion hver eneste bidige kamp i 30-40 år sitter på langsidene. Men de er ikke like viktig i følge deg da.

Quote
Men du som driver på å rangerer supportere virker det som.. Du skriver at brannspillerne forjener hets når de spiller dårlig.. Da er vel du kanskje en bedre supporter enn folk som ikke hetser de du da? Siden de tross alt fortjener det... Blir ikke lett å snu denne trenden om alle skulle gjort som deg..

Det var et skudd fra hoften. Det jeg sier er at de av dere som ikke ønsker å gi spillerne beskjeder de trenger, dere kan holde kjeft. Dvs ikke si noe til de i det hele tatt. Men dere kan godt gi faen å rakke ned på de som gir beskjed.

Kanskje vi bør opprette en egen tråd, kuppet liksom denne tråden nå.

Falkman


å vise sin misnøye ser jeg noe ikke noe galt i, dersom situasjonen tilsier en slik reaksjon. men enkelte bruker jo all sin energi gjennom samfulle 90 minutter på å spre edder og galle over egne spillere. kan ikke  fri  meg for tanken på at de må ha et temmelig trist liv.

Sonny Crocket

Monzilla er vell bare bitter. Gla for at ikke alle Brann fens tenker som han. Da hadde det blitt motbydelig å gå på stadda.

monzilla

Jeg føler et ljus som skinner på meg...

Sonny Crocket

Tror vi bare kan legge ballen flat. Vi blir ikke enige like vell. Men eg skal verfall aldri slutte å støtte Brann

Xminator

"Samtlige" som kom ut av 90'tallet og 2002 med Branninteressen noenlunde inntakt tenker som Monzilla. Det ligner egentlig litt på post-traumatiske symptomer. Så når "ting skjer" igjen, så lokkes gamle minner og reaksjonsmønstre frem igjen. Kombinert med de maniske tendensene 5 år uten trenersparking har lokket frem i den samme gruppen så er det neppe grobunn for mer enn 10 minutter dårlig fotball mot Marseille før pipingen begynner...

Det er jo uansett flott at vi nå får en ny generasjon Brannsupportere som bærer den sanne Brannarven.

amenhotep 4

Jeg kom ut av nittitallet, samt Rønningens gigatabbe mot Sandefjord i kvalikken, med Branninteressen i behold. Jeg er da av Monzilla-arten og det er kanskje derfor jeg mener at å hylle et lag som er inne i en skandaløs rekke prestasjoner, som å TAPE mot Ventspils sine ti mann, TAPE mot Godset (noe man bare ikke gjør), tape hjemme mot et lag som ALDRI ellers vinner borte, for ikke å snakke om 8-0 mot Molde (av alle lag), er som å balansere på sengekanten å hylle sin utro mann eller kone.

Selv om noen skulle bli tent av utroskapen, på lik linje med at noen sikkert tenner på seg selv der de i egen selvforherligelse synger jubelsanger mot fjolset som har tapt 4-0 mot Bryne (jeg kommer aldri til å komme over det), så bærer det vel ingen frukter i forhold til saken det gjelder? Hva skulle det være godt for?

Det er selvfølgelig en balansegang mellom truende adferd og det å booste ego-høye spilleres selvbilde til nøye høyder etter elendig innsats, men å utvise engasjement for det de driver med og vise at man bryr seg må være bra. Klart man skal tenne spillerne når de står i spillertunnelen, møte de med et brøl og en frekk nystemten, dette er jeg overbevist om at motiverer - samtidig med at det kan utfordre psyken til motstanderne, men Brannspillerne skal også møte stadion med en viss ærefrykt. De skal vite at ikke alle prestasjonene blir hyllet og at innsats er påkrevd for å i det heletatt være i nærheten av respekt.

vebo

Slapp av Frode Grytten, vi er tilbake på sporet:

http://www.youtube.com/watch?v=ik-mqixPoEM

""

Seiersrekken er død, lenge leve masochismen!
Tiocfaidh ár lá

Utmedsnolken

Quote from: tj00m on August 10, 2008, 22:59:38 PM
Quote from: monzilla on August 10, 2008, 20:41:47 PM
Må man stå og synge for å gå på bortekamper? Folk bør virkelig gå i seg selv her. De som tror at de er supersupportere fordi de er på fottikken før hver kamp, og stå midt på bataljonsfeltet og synger så høyt de kan tar grundig feil.


Eg syns personlig at de som står midt i bataljonsfeltet å synger er bedre supportere enn de som står/sitter midt i bataljonsfeltet å ikke synger... Brannspillere som Opdal, Bakke, Solli og Helstad har sagt i intervju at det hjelper på at bergenspublikummet er så fantastisk som lager så mye stemning på Stadion. Mons Ivar Mjelde har sagt at en av faktorene til at vi vant seriegull var den 12.mann som sang å støttet Brann på tribunen gjennom hele sesongen. Det er helt greit på familiefeltene at folk sitter å følger med å ikke synger. Men på bataljonsfeltet burde en slenge seg på resten... På bortekampene så er det ingen tvang å synge selvfølgelig, selv om eg personlig synst at folk burde slengt seg litt på. Eg er nesten sikker på at det var bedre stemning blant oss i Latvia enn det var på Marienlyst..


Selv om man spillerne selvsagt liker at det er god stemning, fremfor ingen stemning, så finnes det vel ikke noen objektive fakta som tyder på at det hjelper et lag? Stabæk ser jo ut til å klare seg flott uten noe særlig med lyd og RBK vant jo millioner av seriegull samtidig som de ble latterliggjort for sin dårlige stemning på diverse fora.
"og der snubler Sæternes igjen"

amenhotep 4

De eneste objektive fakta i forhold til prestasjoner fremfor tilskuere er at du blir bedre hvis du er god til det fra før og dårligere hvis du er dårlig til det fra før. Er du en druser til å ta straffe blir du bedre hvis mange ser på, men hvis du er bås til å drible faller du virkelig gjennom hvis folk ser på.

Hva det betyr for Brann og dets tilskueres del er jeg usikker på. Skal vi løpe ut av stadion når de er dårlig og komme tilbake når de er god? Hadde kanskje vært en idé? Men da må Hanøy endre på sitt klassiske sirkelargument: "hvis du går ut får du ikke komme inn igjen, årsaken til dette er av sikkerhetsmessige årsaker".

Utmedsnolken

Quote from: amenhotep 4 on August 11, 2008, 11:42:38 AM
De eneste objektive fakta i forhold til prestasjoner fremfor tilskuere er at du blir bedre hvis du er god til det fra før og dårligere hvis du er dårlig til det fra før. Er du en druser til å ta straffe blir du bedre hvis mange ser på, men hvis du er bås til å drible faller du virkelig gjennom hvis folk ser på.

Hva det betyr for Brann og dets tilskueres del er jeg usikker på. Skal vi løpe ut av stadion når de er dårlig og komme tilbake når de er god? Hadde kanskje vært en idé? Men da må Hanøy endre på sitt klassiske sirkelargument: "hvis du går ut får du ikke komme inn igjen, årsaken til dette er av sikkerhetsmessige årsaker".


Det blir mye løping om alle skal ut av stadion hver gang noen skal legge inn eller avslutte fra distanse.
"og der snubler Sæternes igjen"

crm

Quote from: amenhotep 4 on August 11, 2008, 11:42:38 AM
De eneste objektive fakta i forhold til prestasjoner fremfor tilskuere er at du blir bedre hvis du er god til det fra før og dårligere hvis du er dårlig til det fra før. Er du en druser til å ta straffe blir du bedre hvis mange ser på, men hvis du er bås til å drible faller du virkelig gjennom hvis folk ser på.

Hva det betyr for Brann og dets tilskueres del er jeg usikker på. Skal vi løpe ut av stadion når de er dårlig og komme tilbake når de er god? Hadde kanskje vært en idé? Men da må Hanøy endre på sitt klassiske sirkelargument: "hvis du går ut får du ikke komme inn igjen, årsaken til dette er av sikkerhetsmessige årsaker".


Mener det var en engelsk undersøkelse for noen år siden som regnet seg frem til at spillerne ble mer motiverte av supportere på tribunen, men at de samtidig ble mer ukonsentrerte. Altså går det opp i opp, og ingen forskjell mellom 0 og 20 000 når det gjelder prestasjoner.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Go Up